Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tribulus sanoi:Aika-ajoin tehtyjen tutkimusten mukaan n.90 prosenttia meistä MIESAUTOILIJOISTA pitää jostain syystä itseään keskivertoa parempana autoilijana!Naisilla tuo kuvitelma on paljon harvinaisempi,johtuen varmaan siitä,että naiset ovat luonteeltaan jo sopeutuvaisempia ja suvaitsevampia(ylipäätään fiksumpia...useimmat).Tämä miesten harhaluulo kannattaa tiedostaa,kun moitimme toisten liikennekäyttäytymistä.OMAT virheemme kun sattuu usein jäämään itseltämme huomaamatta.Ja samalla lailla kun itse kiroamme muita,voi muissa autoissa kuulua samanlaista sadattelua meidän toilailuistamme.Olen itse ajanut työkseni säiliöajoneuvoyhdistelmää n.15 vuotta,enkä pidä itseäni yhtään muita parempana ratinkääntäjänä.Vahinkoja on sattumut itsellenikin.Toki tien päällä on paljon porukkaa,joiden pitäisi käyttää pelkästään julkisia kulkuneuvoja,kuka ajotaidosta,kuka asenteista johtuen.Meillä kaikilla kun sattuu vaan olemaan jokamiehenoikeutena julkisten teiden käyttöoikeus,niin kaikenlaisilla ajoneuvoilla ja taidoilla tiellä körötellään.Se on vaan muiden kestettävä.
Tässä muutama itseäni jopa ärsyttävä ajotapa:
-Turhat ohitukset(ohi on päästävä välttämättä,esim.jonossa,vaikkei ohituksella voiteta yhtään mitään.
-Turhat kaistan vaihdot esim.valoihin tultaessa.(vaihdellaan kaistaa korttelin matkalla useaan otteeseen,että päästään jonottamaan valojen vaihtumista auton,pari lyhyempään jonoon.
Ym.ym...moni yllä olevista muiden kirjoituksista on täyttä asiaa.
Olis muuten kiva tietää,miten moni meistä ammatikseen autoilijoista pitää itseään MUITA PAREMPANA autoilijana.Taitaa prosentit olla lähempänä sataa. ;)
Anna-Kristiina sanoi:Niinpä! Siinä rinnalla sorrun kyllä itse JOSKUS vähän polkaisemaan, kun huomaan tällaisen kiusaaja-kiihdyttäjän(yleensä keski-iän ohittanut käppänä-äijä) ja naureskelen sitten päälle, kun käppänän kiihdytys ei riittänytkään ja pääsenkin takaisin omalle kaistalleni onnistuneen ohituksen jälkeen. :D
Tietty kannattaa katsoa, mikä on tilanne, ettei aiheuta itse vaaratilannetta.
Noista turhista ohituksista sanoisin, että yksi hatuttava asia on moottoritiellä ohittava rekka, vaikka muuten ammattiautoilijat erittäin epäitsekkäästi ja joustavasti liikenteessä ajavatkin.
Jonski sanoi:Jos Yaris tulee 100km/h siihen sun eteen ja sä ajat 160km/h sä liikut ~40m/sekunnis sitä kovempaa...Sillonhan jos oot aluks vaikka sen 5sec päässä niin sehän tekee jo sen 200m. Siitä voidaan miettiä sitten syytä miks ollaan nopeesti hanurissa ja ollaanko sitä sittenkään niin iso siellä peilissä...
Ps.Toivottovasti laskut meni ees jotain sinne päin tähän aikaan muisti voi pettää pahasti :D
Tomppa85 sanoi:´
Nuo ovat todella vaarallisia tilanteita. Itse kun ajelen vanhalla dieselillä, niin en todellakaan tarvitse mitään "ähäkutti" kiihdyttelijöitä rinnalle. Tekee aina mieli tuollaisessa tilanteessa kiilata idiootti ojaan ja vedellä turpaan oikein kunnolla.
hkultala sanoi:laskut meni erittäin pieleen.
Anna-Kristiina sanoi:Siis en kiusaa ohittajaa(!), vaan sitä, joka kiusaa minua kiihdyttämällä, kun itse olen ohittamassa.
fluid power sanoi:Eli Suomeen sama sääntö kuin Saksaan. Pysyköön raskas liikenne siellä oikealla kaistalla
Tomppa85 sanoi:Kaikista eniten minua ärsyttävät autoilijat, jotka ajavat 30 alueella 40-45, 40 alueella 50-55, 50 alueella 60-65, 80 alueella 90-95, 100 alueella 110-115, MUTTA 120 alueella 105-110. Mitä vittua???? Tähän kyseiseen epäloogiseen porukkaan kuuluu about 65% Suomen autoilevasta populaatiosta. Itse ajan mittarin mukaan 10% ylinopeutta johdonmukaisesti. 120 alueella itsellä vauhtia 130-135 ja 90% ihmisistä ajaa minua paljon hitaammin? Mitä vittua?
Eikä kyseessä varmasti ole resurssien puute, sillä jos meidän 1,9 VAPARI dieseli 47 kw massiivisella teholla kelaa helposti sen 140-150, niin kyllä pitäisi onnistua muiltakin.
Delmonte sanoi:Käytäntö ? Kyllä täällä(saksassa) rekat ohittelee toisiaan motarilla ihan huolella, ellei paikalla ole sitä erikseen kieltävää liikennemerkkiä(aika usein on).
no-body sanoi:Jos mulla ei ole kiire minnekään, niin pidän motarilla useinkin nopeuden alta sallitun, koska ainakin omassa autossani bensankulutus alkaa nousta melko railakkaasti yli 110 km/h vauhdissa. 120 rajoitus on vain moottoriteillä, joilla löytyy aina myös ohituskaista, eli kiireisemmät pääsevät kyllä hyvin ohi.
(Valitettavan usein vaan on kiire jonnekin, ja silloin ajelen yleensä siinä "sakkorajalla" eli 130-135 km/h mittarin mukaan.)
no-body sanoi:Jos mulla ei ole kiire minnekään, niin pidän motarilla useinkin nopeuden alta sallitun, koska ainakin omassa autossani bensankulutus alkaa nousta melko railakkaasti yli 110 km/h vauhdissa. 120 rajoitus on vain moottoriteillä, joilla löytyy aina myös ohituskaista, eli kiireisemmät pääsevät kyllä hyvin ohi.
(Valitettavan usein vaan on kiire jonnekin, ja silloin ajelen yleensä siinä "sakkorajalla" eli 130-135 km/h mittarin mukaan.)
Art2 sanoi:Itteä mopoilevana kyrsii semmoset autoilijat mitkä ei huomioi tai "kunnioita" yhtään mopoja/mopoilevia.
Tänä kesänä sattunu pari tapausta: ensimmäinen, Itellä vauhtia ~55 ja näin auton (vanha volvo)olevan vasemmalla puolella tietä tulossa pois pihalta. Volvo ootti pari mun edessä ajanutta autoa, minun ja edellä ajavan auton väli vähän yli 50 metriä, volvo sitten päättikin lähteä liikkeelle. Eipä siinä ite voinu muutaku jarruttaa ja pysähtyä. Sitten volvo jatkoi ajoa noin 15 km/h ja aloin ohittamaan. Kun olin rinnalla niin volvomies lopetti puhelun ja pisti kaasua. Ohihan en siitä sitten päässyt ja sillon pisti vihaksi ja pahasti. Seuraavissa valoissa ajoin viereen ja kessuahan siinä piti näyttää.