Suomen huonoimmat autokuskit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Foo, kyllä se nyt vain on urbaanilegendaa, jos nyt ei ihan jengialueella aja...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
tribulus sanoi:
Aika-ajoin tehtyjen tutkimusten mukaan n.90 prosenttia meistä MIESAUTOILIJOISTA pitää jostain syystä itseään keskivertoa parempana autoilijana!Naisilla tuo kuvitelma on paljon harvinaisempi,johtuen varmaan siitä,että naiset ovat luonteeltaan jo sopeutuvaisempia ja suvaitsevampia(ylipäätään fiksumpia...useimmat).Tämä miesten harhaluulo kannattaa tiedostaa,kun moitimme toisten liikennekäyttäytymistä.OMAT virheemme kun sattuu usein jäämään itseltämme huomaamatta.Ja samalla lailla kun itse kiroamme muita,voi muissa autoissa kuulua samanlaista sadattelua meidän toilailuistamme.Olen itse ajanut työkseni säiliöajoneuvoyhdistelmää n.15 vuotta,enkä pidä itseäni yhtään muita parempana ratinkääntäjänä.Vahinkoja on sattumut itsellenikin.Toki tien päällä on paljon porukkaa,joiden pitäisi käyttää pelkästään julkisia kulkuneuvoja,kuka ajotaidosta,kuka asenteista johtuen.Meillä kaikilla kun sattuu vaan olemaan jokamiehenoikeutena julkisten teiden käyttöoikeus,niin kaikenlaisilla ajoneuvoilla ja taidoilla tiellä körötellään.Se on vaan muiden kestettävä.
Tässä muutama itseäni jopa ärsyttävä ajotapa:
-Turhat ohitukset(ohi on päästävä välttämättä,esim.jonossa,vaikkei ohituksella voiteta yhtään mitään.
-Turhat kaistan vaihdot esim.valoihin tultaessa.(vaihdellaan kaistaa korttelin matkalla useaan otteeseen,että päästään jonottamaan valojen vaihtumista auton,pari lyhyempään jonoon.
Ym.ym...moni yllä olevista muiden kirjoituksista on täyttä asiaa.

Olis muuten kiva tietää,miten moni meistä ammatikseen autoilijoista pitää itseään MUITA PAREMPANA autoilijana.Taitaa prosentit olla lähempänä sataa. ;)

Noista turhista ohituksista sanoisin, että yksi hatuttava asia on moottoritiellä ohittava rekka, vaikka muuten ammattiautoilijat erittäin epäitsekkäästi ja joustavasti liikenteessä ajavatkin.

Ottaa mielettömästi päähän kun ajat motaria 120 lasissa ja edellä olevista rekoista toinen ajaa 90 km / h ja toinen 95 km / h. Tämä 95 km / h ajava paukauttaa siihen eteen yhtään peiliin sen tarkemmin katsomatta, että joku lähestyvä varmasti haluaisi myös käyttää sitä vasenta kaistaa ja liikkuu melkoisen paljon rivakammin.

Toinen mukava juttu on kaistalta toiselle poukkoilevat täysperät Kehä III:lla

Eli Suomeen sama sääntö kuin Saksaan. Pysyköön raskas liikenne siellä oikealla kaistalla
 
Anna-Kristiina sanoi:
Niinpä! Siinä rinnalla sorrun kyllä itse JOSKUS vähän polkaisemaan, kun huomaan tällaisen kiusaaja-kiihdyttäjän(yleensä keski-iän ohittanut käppänä-äijä) ja naureskelen sitten päälle, kun käppänän kiihdytys ei riittänytkään ja pääsenkin takaisin omalle kaistalleni onnistuneen ohituksen jälkeen. :D

Tietty kannattaa katsoa, mikä on tilanne, ettei aiheuta itse vaaratilannetta.

Kuten tomppakin tossa sano, niin nämä yleensäovat juuri niitä vaarallisia tilanteita/synnyttävät niitä. Olkoon sillä vaikka kuinka uusi volvo, niin melko turhaa tommonen on. Usein tossa kummaltakin menee hermot ja sitten saa nähdä todella huvittavia (tosin vaarallisia semmoisia)tilanteita kun kaksi autoa kisailee siitä, kumpi kerkee ensiksi seuraaviin liikennevaloihin tai uskaltaa ajaa lähempänä toisen takapuskuria. Jos joku välttämättä haluaa ohi, niin päästän sen kiltisti...vaikka sillä on volvo ja ikääkin jo sen 50 vuotta.

Noista turhista ohituksista sanoisin, että yksi hatuttava asia on moottoritiellä ohittava rekka, vaikka muuten ammattiautoilijat erittäin epäitsekkäästi ja joustavasti liikenteessä ajavatkin.

Sama! Varsinkin kehä kolmosella noita kaistalta kaistalle poukkoilevia rekkoja näkee jatkuvasti. Luulevatko ne voittavansa paljonkin aikaa, kun ajetaan se rajotin pohjassa vasenta kaistaa sen 5km/h yli, mitä oikealla kaistalla ajavat? Sitten usein ne vielä ryhmittyy liikennevaloissa niin, että kaksi isoa rekkaa on vierekkäin ja takana tulevat henkilöautot saa tulla perässä ja oottaa, että ne saa kiihdytettyä sen rekkansa siihen normaaliin nopeuteen, kun ohikaan ei pääse, ellei sitten jostain penkan kautta. :D

Kerran oli huvittava näky Hämeenlinnantiellä, kun kaksi täysperävaunullista rekkaa tuli kiihdytyskaistalle, niin se takana tuleva lähti suoraan siihen vasemmalle kaistalle ohittamaan sitä toista rekkaa. Vauhtia niillä oli noin 65-70km/h ja ite olin juuri kiihdyttänyt siihen 120km/h nopeuteen :curs: (ite tulin siis vasenta kaistaa siinä motarilla noin 50metrin päässä rekoista).
 
Yleensä ainoa temppu mikä pistää liikenteessä vituttamaan urakalla on noi perseessä roikkujat, ymmärrettävää että ihminen pitää itseään perkeleen hyvänä kuskina mutta luuleeko sitä olevansa jokin teräsmies jolla on millisekunnin reaktioajat? Yleensä tohon perässäroikkumiseen ei vaikuta oma nopeus mitenkään, esimerkiksi Turussa ajaa Suikkilantietä (50 km/h rajoitus) sataman suuntaan aamulla, nopeutta vois olla varmaan 120 km/h ja silti on joku perseessä kiinni vanhalla mersun pakulla.

60 km /h on aika normaali vauhti tossa, normaali reaktioaika ihmisellä on varmaan jotain 1-1½ sekunnin luokkaa? Ehtii tulemaan mun takaraivoon kiinni ennen kuin alkaisi edes jarrut ottamaan kiinni. Pelkästään typerää ja ääliömäistä toimintaa.

Vittumaisinta on olla jonkun tollasen tosimieskuskin kyydissä kun ajavat 80 km/h alueella 3 metrin päässä jonkun puskurista.

Saa aika zen-master olla jos ei koskaan ala kiehumaan yli liikenteessä.
 
Zone-sarja -42%
Jonski sanoi:
Jos Yaris tulee 100km/h siihen sun eteen ja sä ajat 160km/h sä liikut ~40m/sekunnis sitä kovempaa...Sillonhan jos oot aluks vaikka sen 5sec päässä niin sehän tekee jo sen 200m. Siitä voidaan miettiä sitten syytä miks ollaan nopeesti hanurissa ja ollaanko sitä sittenkään niin iso siellä peilissä...


Ps.Toivottovasti laskut meni ees jotain sinne päin tähän aikaan muisti voi pettää pahasti :D

laskut meni erittäin pieleen.
160 km/h - 100 km/h = 60 km/h

60 km/h / 3.6 => n. 18 m/s
että 5 sekunnissa ero on vain n. 90m.
 
Tomppa85 sanoi:
:eek: ´

Nuo ovat todella vaarallisia tilanteita. Itse kun ajelen vanhalla dieselillä, niin en todellakaan tarvitse mitään "ähäkutti" kiihdyttelijöitä rinnalle. Tekee aina mieli tuollaisessa tilanteessa kiilata idiootti ojaan ja vedellä turpaan oikein kunnolla.

Siis en kiusaa ohittajaa(!), vaan sitä, joka kiusaa minua kiihdyttämällä, kun itse olen ohittamassa.

Tarkoitan esim tilannetta, jossa vaikkapa satkun alueella tyyppi ajaa 80km/h edessäni, eikä muita autoja ole jonossa tai tule vastaan, hyvä näkyvyys ja muutenkin ok tilanne. Lähden ohittamaan ihan normaalisti, niin siinä jos nousee sen ohitettavankin vauhti yllättäen (eli kiusa-kiihdytystä), niin siinä tapauksessa kyllä kaasua painan sen verran lisää, että käppänä huomaa, ettei pysty tekemään kiusaa ja pääsen hänen ohitseen takaisin omalle kaistalleni. Tosin jos kyseessä on huomattavan tehokas auto, niin sitten en pääse ohi. Yleensä olen kyllä ohi päässyt, jos ohi haluan mennä ;)

En ole siis sitä tyyppiä, joka kiusaa ohittavaa, vaan sitä, joka kiusaa kiusa-kiihdyttäjää ja ohituksen hankaloittajaa.

Korostan, että teen tätä vain JOSKUS! Yleensä ei ole ollut tarvetta kisailla/näyttää mitään ;) Omistan myös ammattiajoluvan, joten haluan korostaa, etten ole mikään liikenteen kiusanhenki vaan joskus tykkään itse ojentaa näitä kiusanhenkiä :evil: (Pitäis kai sitten olla poliisi :D )

Joskus kyllä huomaan käppänä-äijiä, jotka provosoituvat nuorista naisista, jotka ajavat vaikkapa heidän ohitseen. Tai kaupungilla naureskelevat tyyliin, että ostais ny muija auton, jolla osaa edes ajaa. :curs:
 
hkultala sanoi:
laskut meni erittäin pieleen.

juu tuo moka tosiaan selviskin jo apoyt 4sivuu sitten ;) :D


Ja noista, että kiihdyttää enne ku joku tulee ohi, niin ite tulee tätä joskus tehtyä motarilla jos sieltä joku paahtaa...jos on 2kaistaa ja edessä näy mitään niin tuskimpa tuo nyt niin vaarallista on kaasua polkasta. Suurin osa kyllä enemmä naureskellu tai vastaavaa. Tosin normaali tiellä missä ei ole ku yksi kaista(toinen siis vastaan tuleva) en tätä koskaan tee vaan pikemminkin meen tien reunaa ja vilautan vilkkua jos sieltä pakko on ohi tulla.
 
Bemarikuskit Mechelininkadulla vituttaa. Ne tulee jollain pienellä perusbemarillaan valoissa siihen oikealle kaistalle ohittamaan vasemman kaistan yhden auton jonoa, vaikka edessä on muutaman kymmenen metrin päässä pysäköity auto. Sitten torvi soi, absit laulaa ja vanhan pommin takana loistaa bemarin xenon-pitkät. Ostaisivat M-sarjaisen jos haluavat ajaa kuin Mulkut, joku 320d ei oikeuta vielä prolejen polkemiseen vaikka siellä vasemmalla kaistalla olisi millainen alipalkattu DI tai muu köyhä.
 
Lueskelimpas läpi tätä ketjua ja muistui omakohtainen kokemus menneeltä talvelta.

Ajelin oulussa 60km:n rajoituksella kohti liikennevaloja. Matkaa about 30-40m risteykseen, liukas keli ja edessä toinen auto minusta n.20-30m. Molemmat lähestyttiin liikennevaloja noin 40km tunnissa koskapa valot oli jo vaihtumassa.

Risteyksessä on suojatie ainoastaan suunnastani katsottuna "autoristeyksen" jälkeen ja koska vastaantuleville autoille paloi punaiset, oli jalankulkijoilla luonnollisesti vihreet vasemmalta liikenteenjakajalle asti. No oikealla oli vuoroaan odottamassa ihmisiä, joilla siis paloi punaiset valot koska meille oli jo vaihtumassa vihreät! No valot olivat meille jo kokonaan vihreänä kun edellä ajava naikonen päättikin PYSÄHTYÄ MEILLE PALAVIEN VIHREIDEN aikana PÄÄSTÄMÄÄN JALANKULKIJAT YLI!!! Jäinen risteys ja jarruttaessa ei tapahdu mitään!! edessä auto pysähtyneenä keskelle risteystä vihreillä valoilla jalankulkijoiden kävellessä iloisesti huiskutellen noin 20cm tämän taulapään etupuskurista!

No minä siinä päättelin jotta jos ajan perään, jää joku kävelijöistä varmasti etumaisen auton alle, jotenka päätin pökkästä sitten oikealle lumipenkkaan! Etupuskuri pamahti päreiksi ja auto jäi kiinni... ja mitä tekee tämä "teiden prinsessa"?? kattoo hetken peiliin ja painaa kaasua!! No eipä siinä Rekisterikin oli niin lumessa ettei siitä selvää saanu :curs:

No nämä jalankulkijat ilmeisesti kuitenkin pitivät tapahtunutta jollainmuotoa omana syynään koskapa tulivät pyytämään anteeksi ja auttoivat autoni kinoksesta!! Heille :love:

Mutta se eukko!! Kuka perkele pysähtyy liikennevaloissa suoraan ajaessaan vihreisiin valoihin päästämään jalankulkijoita yli kun heille palaa punaiset??? Woooootttttaa FUCK :evil: :curs: :evil:


Edit: Niin tarkoitukseni oli sanoa, että sillon vitutti.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Liikenneonnettomuuksissa kuoli kaksitoista ihmistä viikonloppuna sunnuntai iltaan mennessä. Nuoriso taas jyrännyt. Itsekkin meinasin pamuttaa tahallaan jonkun ämmän kylkeen koska mulla oli etuajo-oikeus, saatanan lehmä jos se 2000kg painava maasturi olisi ollut oma eikä laina peli olisin painanut kaasua enkä jarrua. Olisit lehmä ehkä oppinut ajamaan edes sen risteyksen ensikerralla oikein, jos sitä seuraavaa kertaa olisi sulle edes tullut. Lapsellista ja idioottimaista, tiedän(oma ajatukseni),mutta opetelkaa ne helvetin liikennesäännöt ja kunnioittakaa muiden etuojo-oikeutta niin ei tulisi näitä tilanteita.
 
fluid power sanoi:
Eli Suomeen sama sääntö kuin Saksaan. Pysyköön raskas liikenne siellä oikealla kaistalla

Käytäntö ? Kyllä täällä(saksassa) rekat ohittelee toisiaan motarilla ihan huolella, ellei paikalla ole sitä erikseen kieltävää liikennemerkkiä(aika usein on).
 
Tomppa85 sanoi:
Kaikista eniten minua ärsyttävät autoilijat, jotka ajavat 30 alueella 40-45, 40 alueella 50-55, 50 alueella 60-65, 80 alueella 90-95, 100 alueella 110-115, MUTTA 120 alueella 105-110. Mitä vittua???? Tähän kyseiseen epäloogiseen porukkaan kuuluu about 65% Suomen autoilevasta populaatiosta. Itse ajan mittarin mukaan 10% ylinopeutta johdonmukaisesti. 120 alueella itsellä vauhtia 130-135 ja 90% ihmisistä ajaa minua paljon hitaammin? Mitä vittua?

Eikä kyseessä varmasti ole resurssien puute, sillä jos meidän 1,9 VAPARI dieseli 47 kw massiivisella teholla kelaa helposti sen 140-150, niin kyllä pitäisi onnistua muiltakin.

Jos mulla ei ole kiire minnekään, niin pidän motarilla useinkin nopeuden alta sallitun, koska ainakin omassa autossani bensankulutus alkaa nousta melko railakkaasti yli 110 km/h vauhdissa. 120 rajoitus on vain moottoriteillä, joilla löytyy aina myös ohituskaista, eli kiireisemmät pääsevät kyllä hyvin ohi.

(Valitettavan usein vaan on kiire jonnekin, ja silloin ajelen yleensä siinä "sakkorajalla" eli 130-135 km/h mittarin mukaan.)
 
Delmonte sanoi:
Käytäntö ? Kyllä täällä(saksassa) rekat ohittelee toisiaan motarilla ihan huolella, ellei paikalla ole sitä erikseen kieltävää liikennemerkkiä(aika usein on).

Suomessa tällaista kieltoa ei ole ollenkaan. Ainakin niillä motareilla missä olen itse ollut on tuo kielto ollut voimassa. No, anyway, pointti kuitenkin kai tuli selväksi
 
no-body sanoi:
Jos mulla ei ole kiire minnekään, niin pidän motarilla useinkin nopeuden alta sallitun, koska ainakin omassa autossani bensankulutus alkaa nousta melko railakkaasti yli 110 km/h vauhdissa. 120 rajoitus on vain moottoriteillä, joilla löytyy aina myös ohituskaista, eli kiireisemmät pääsevät kyllä hyvin ohi.

(Valitettavan usein vaan on kiire jonnekin, ja silloin ajelen yleensä siinä "sakkorajalla" eli 130-135 km/h mittarin mukaan.)

nimenomaan... se autoilu on suomessa niin s***anan kallista ja juuri
siinä 110 km/h jälkeen alkaa kulutus nousta aikas paljon...
jos pitää valita suomen paskimmat kuskit, ni ne on tietysti vanhukset...
sanokaa mitä sanotte.. ne ajaa iha päin v***ua
 
Vähän topicin vierestä, mutta menkööt. Pahimpia ovat mielestäni skootteri/mopo/kevarikuskit. "Suurimmalla" osalla ei ilmesesti ole mitään käsitystä liikennesäännöistä, varsinkaan kolmioista/tasa-arvoisista risteyksistä. Joka ainoa aamu saa varovasti lähteä pihakadulta, kun joku 16v teini paahtaa skootterillansa, eikä kato pätkääkään oikealle.

Joku kaunis päivä varmaan joku pamauttaa aamusella kylkeen kun aamukoomassa jaksakkaan kattoa, että joskos sieltä taas joku vajukki tulee mopedillansa. Hyvä esimerkkitapaus kävi tuossa viimevuoden puolella urhealla sotaratsulla (300-sarjalaine vanha bemu -84) ajellessa keskustassa. Valot olivat risteyksessä poissa käytöstä ja eihän sitä tule kurkittua iltasella niin tehokkaasti, josko sieltä joku pässinpää pamauttaisi kolmion takaa eteen. Noh kevari/mopokuski puskee suoraan lähestulkoon kylkeen, mutta täpärästi vältti osuman. Kehtasi vielä töötätä :jahas:. Ilmeisesti oletti, että kolmion takaa ei tartte ketään väistellä :david:. Teki mieli seuraavissa valoissa nousta autosta veke ja käydä opettamassa pojalle vähän liikennesääntöjä. Ei sitten kehdannut kun nuori kloppi kyseessä...
 
Ihmeellistä, vaik mä ajelen tuo pitkin ja poikin, niin ei mua oikeestaa mikää harmita. Joku joskus köröttelee.. mitä sit, pääseehän siitä ohi eikä piiiiitkää aikaa oo ollu ongelmia. Se tietty joskus harmittaa ku joku roikkuu puskuris, mut koskaas viimeksi olis samaa ongelmaa ollu.. ? on siit aikaa..

nojoo..

Turvallista matkaa.
 
Itteä mopoilevana kyrsii semmoset autoilijat mitkä ei huomioi tai "kunnioita" yhtään mopoja/mopoilevia.
Tänä kesänä sattunu pari tapausta: ensimmäinen, Itellä vauhtia ~55 ja näin auton (vanha volvo)olevan vasemmalla puolella tietä tulossa pois pihalta. Volvo ootti pari mun edessä ajanutta autoa, minun ja edellä ajavan auton väli vähän yli 50 metriä, volvo sitten päättikin lähteä liikkeelle. Eipä siinä ite voinu muutaku jarruttaa ja pysähtyä. Sitten volvo jatkoi ajoa noin 15 km/h ja aloin ohittamaan. Kun olin rinnalla niin volvomies lopetti puhelun ja pisti kaasua. Ohihan en siitä sitten päässyt ja sillon pisti vihaksi ja pahasti. Seuraavissa valoissa ajoin viereen ja kessuahan siinä piti näyttää.

Ja toinen: kiihytin risteyksen jälkeen vauhdin vajaa 60. Kaksi autoa alkaa tulemaan ohi ja kun on kummatkin on vielä vasemmalla kaistalla niin edempänä ajanut alkaa kääntymään oikealle seuraavasta risteyksestä. Ojaanhan siinä sitten mentiin, onneksi ei itelle mitään sattunu, mutta mopo meni lunastukseen.
 
no-body sanoi:
Jos mulla ei ole kiire minnekään, niin pidän motarilla useinkin nopeuden alta sallitun, koska ainakin omassa autossani bensankulutus alkaa nousta melko railakkaasti yli 110 km/h vauhdissa. 120 rajoitus on vain moottoriteillä, joilla löytyy aina myös ohituskaista, eli kiireisemmät pääsevät kyllä hyvin ohi.

(Valitettavan usein vaan on kiire jonnekin, ja silloin ajelen yleensä siinä "sakkorajalla" eli 130-135 km/h mittarin mukaan.)

Hmmm... Varteenotettava pointti. :)

Minut on ilmeisesti hemmoteltu piloille noitten dieseleiden kanssa. Minulle kun on aivan sama, onko kulutus 5 vai 5,5 litraa/100 km. ;)

Lähinnä minua harmitti siis (näennäinen?) epäjohdonmukaisuus...
 
Art2 sanoi:
Itteä mopoilevana kyrsii semmoset autoilijat mitkä ei huomioi tai "kunnioita" yhtään mopoja/mopoilevia.
Tänä kesänä sattunu pari tapausta: ensimmäinen, Itellä vauhtia ~55 ja näin auton (vanha volvo)olevan vasemmalla puolella tietä tulossa pois pihalta. Volvo ootti pari mun edessä ajanutta autoa, minun ja edellä ajavan auton väli vähän yli 50 metriä, volvo sitten päättikin lähteä liikkeelle. Eipä siinä ite voinu muutaku jarruttaa ja pysähtyä. Sitten volvo jatkoi ajoa noin 15 km/h ja aloin ohittamaan. Kun olin rinnalla niin volvomies lopetti puhelun ja pisti kaasua. Ohihan en siitä sitten päässyt ja sillon pisti vihaksi ja pahasti. Seuraavissa valoissa ajoin viereen ja kessuahan siinä piti näyttää.

Mopon nopeuden arviointi voi olla hankalaa ja vielä hankalammaksi sen tekee se, että mopo kulkeekin sallittua nopeutta nopeampaa.

Itse ajelen autolla ja moottoripyörällä ja tiedän, että pyörä on hankalampi huomata. Autolla otan aina risteyksessä huomioon jos moottoripyörä on tulossa, että se voikin tulla vähän nopeampaa ja seuraan tilannetta tarkemmin.
Moottoripyörällä liikkuessani otan vielä tarkemmin huomioon sen, että risteyksessä autoilijat eivät välttämättä huomaa pyörää. Kannattais sunkin ottaa sellainen asia huomioon eikä vain painella täyttä menemään kun on sun etuajo-oikeus. Etuajo-oikeus ei paljoa lohduta kun makaa sairaalassa, eikä pysty enää liikkumaan.

Asiaan: Se kyllä vituttaa päivittäin, että ihmiset eivät osaa lähteä liikennevaloista. Ensiksi pitää odottaa, että edellä oleva ajoneuvo pääsee n. 10 m eteenpäin ennen kuin itse lähtee liikkeelle. Tällä tavoin ei sit se kolmas enää ehdikkään niistä valoista. Miksi ei voi lähteä liikkeelle samaan aikaan kuin edellä oleva :wall: .
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom