Jaha, kesä taas, turistikausi alkaa, eikä Naantalin kaduilla enää uskalla ajaa. Pari kivaa tapausta;
-Yhdessä kohtaa keskustassa on vasemmalle kääntymistä varten oma kaistansa. Kaista on tehty niin, että vastaantulevien kaista koukkaa risteyksessä hiukkasen oikealle; kun pysähdyn odottamaan kääntymispaikkaa, olen siis periaatteessa samassa "linjassa" kuin vastaantulevat. Tämän ei luulisi olevan ongelma... Paitsi silloin kun vastaan tulevassa autossa on kaksi turistimummoa, joista KUMPIKAAN EI KATSO ETEEN! Kuski katsoo nähtävyyksiä vasemmalta, pelkääjä oikealta, ja auto rullaa tasaista 30km/h tahtia suoran minun nokkaani kohti. Piti painaa tööttiä että kurpat havahtuivat ja tajusivat kääntää oman kaistansa mukaan... :curs:
-Mikä vittu niissä kiihdytyskaistoissa on niin vaikeaa? Tilanne viime viikolta: Ajan 80km/h alueella, kiihdytyskaistalta lähtee tulemaan joku brand new perheskoda. Auto on selvästi (yli 30m) edelläni, joten hidastan vähän vauhtia, jotta tämä pääsee ryhmittäytymään kaistalle. Auto pistää vilkun päälle ja kaikki näyttää sujuvan normaalisti.
Ja vitut.
Kuski huomaa minut peilistä, äkkiä laittaa vilkun pois, hirveä väistöliike takaisin kiihdytyskaistalle, jarrut lukkoon ja nopeus tippuu kahdeksastakympistä sinne kolmenkympin paikkeille. Oma vauhtini siinä 70 pintaan. Noh, ei sitten mitään, painan kaasua ja päätän mennä ohi... MUTTA; kiihdytyskaistan kuski huomaa että se kaista ei jatkukkaan loputtomiin, ja lyö vilkun tässä samassa (edelleen40km/h vauhdissa) kun minä olen viiden metrin päässä satku lasissa. Tuli vähän ahtaat paikat kun apina yritti väkisin puskea kaistalle.
Siis mistä näitä sikiää? :curs::curs::curs: