Suomen huonoimmat autokuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ichiro sanoi:
Ikuiset ohittajat sekä eteenkiilaajat motarilla! :curs:

Aina mennessäni Helsinkiin, ajan moottoritien suhteellisen nopeasti (160 km/h+). Joka kerta ajaessani vasempaa kaistaa, joku lähtee ohittamaan edellä ajavaa autoa vilkaisematta kunnolla peiliin, samalla kiilaten minun eteeni.

Tämä kommenttisi on mielestäni enemmän klisee, kun se tulee äskettäin kortin saaneen suusta, kuin piikittely iästäsi. Toisaalta kokeneemmilta kuskeilta tuollaista harvemmin kuuleekaan. Ja kokeneella en tarkoita ajotaitoja, you know. :jahas:
Huomattavasti tuota ikävämmän kliseen näen useasti sanomalehdissä, kun siellä kerrotaan nuoren kuljettajan ajaneen 160km/h tienjakajaan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ichiro sanoi:
Muuten olen liikenteessä erittäin huomaavainen eli annan kaupungissa ruuhka-aikana tilaa jne. Motarilla ylinopeutta ajaminen ei ole läheskään yhtä vaarallista kuin siellä eteenkiilaaminen.

Et varmaan autokoulua käynyt mutta siellä kerrotaan että autoilu on joukkueurheilua. Kaikkien pitää pelata yhteen tai muuten ei saada mitään aikaiseksi.

Et ole tainnut harkita sitä että ehkä kaikki eivät ole täydellisiä niinkuin sinä ja eivät osaa arvioda että ajat 40kmh^-1 ylinopeutta ja tämän takia vaihtavat kaistaa Sinun eteesi. Etkä ole tainnut harkita sitä että syy siihen miksi joudut jarrutamaan on se että Sinä ajat reilua, harkittua ylinopeutta je eikä siksi että he ( :curs: ) ajavat alinopeutta.

Toivottavasti saat sakot ja kortin kuivumaan. Samoin kaikille muille jotka ajavat aina harkitusti ylinopeutta.

Ichiro sanoi:
Kuvaamassani tilanteessa olen ajanut vasemmalla kaistalla n. 30 metrin päässä oikealla kaistalla ajavan perästä. Kyse ei ole ollut siitä, että olisin ollut liian kaukana havaittavaksi. Yaris tjms-kuski on vaan sen kummempia miettimättä kiilannut eteeni. Väittäisin, ettei vika ole minun enää tuossa vaiheessa, kun noin lähellä jo olen.

edit: Hyväksyisin tilanteen jos olisin ollut "Aika Vitun Kaukainen Piste Peilissä", mutta en tällaisessa tapauksessa.
up

Ichiro sanoi:
Kuvaamassani tilanteessa olen ajanut vasemmalla kaistalla n. 30 metrin päässä oikealla kaistalla ajavan perästä. Kyse ei ole ollut siitä, että olisin ollut liian kaukana havaittavaksi. Yaris tjms-kuski on vaan sen kummempia miettimättä kiilannut eteeni. Väittäisin, ettei vika ole minun enää tuossa vaiheessa, kun noin lähellä jo olen.

edit: Hyväksyisin tilanteen jos olisin ollut "Aika Vitun Kaukainen Piste Peilissä", mutta en tällaisessa tapauksessa.

Silloin neljä sekuntia aiemmin kun se Yaris alkoi harkita ohittamista ja katsoi niihin peileihinsä, olit yli sadan metrin päässä. Usko pois, tuolla on jopa kuskeja jotka olettavat että muutkin pelaavat sääntöjen mukaan. Vaarallista.

Zone-sarja -42%
uga sanoi:
Silloin neljä sekuntia aiemmin kun se Yaris alkoi harkita ohittamista ja katsoi niihin peileihinsä, olit yli sadan metrin päässä. Usko pois, tuolla on jopa kuskeja jotka olettavat että muutkin pelaavat sääntöjen mukaan. Vaarallista.
Näinhän se on. Kerran noin pilkulleen noudatat liikennesääntöjä, niin sua on ilmeisesti turha koittaa vakuuttaa.

Ichiro sanoi:
Näinhän se on. Kerran noin pilkulleen noudatat liikennesääntöjä, niin sua on ilmeisesti turha koittaa vakuuttaa.

Ei sinun minua tarvitse vakuuttaa, mutta treenaa nyt vähän niitä selityksiäsi poliisia varten. :D

uga sanoi:
Ei sinun minua tarvitse vakuuttaa, mutta treenaa nyt vähän niitä selityksiäsi poliisia varten. :D
Toi taas on ylimääräistä ja turhaa vittuilua.

Jos poliisit pysäyttää sadankuudenkympin nopeudesta, niin ei siinä paljoa selitykset auta. Olen valmis ottamaan sen riskin matkani sujuvuuden vuoksi ja osaan kyllä valita paikat, jossa törmään poliiseihin harvemmin.

Jos Yaris tulee 100km/h siihen sun eteen ja sä ajat 160km/h sä liikut ~40m/sekunnis sitä kovempaa...Sillonhan jos oot aluks vaikka sen 5sec päässä niin sehän tekee jo sen 200m. Siitä voidaan miettiä sitten syytä miks ollaan nopeesti hanurissa ja ollaanko sitä sittenkään niin iso siellä peilissä...

Ps.Toivottovasti laskut meni ees jotain sinne päin tähän aikaan muisti voi pettää pahasti :D

Jonski sanoi:
Jos Yaris tulee 100km/h siihen sun eteen ja sä ajat 160km/h sä liikut ~40m/sekunnis sitä kovempaa...Sillonhan jos oot aluks vaikka sen 5sec päässä niin sehän tekee jo sen 200m. Siitä voidaan miettiä sitten syytä miks ollaan nopeesti hanurissa ja ollaanko sitä sittenkään niin iso siellä peilissä...

Ps.Toivottovasti laskut meni ees jotain sinne päin tähän aikaan muisti voi pettää pahasti :D
Siis jos olen 30 metrin päässä ja sitten välähtää vikku vasemmalle ja auto heti perässä, niin kyllä se on sen Yaris-kuskin vika saatana. Kaistan vaihtamisen ensimmäinen vaihe on vilkun laittaminen päälle. Sitten aletaan katsella paikkaa. Ei se Yaris-kuski mitään viittä sekuntia miettiny, jos se laittaa vilkun päälle silloin kun oon jo 30 metrin päässä perästä. Tai sitten Yaris-kuskikaan ei pelaa sääntöjen mukaan.

Jonski sanoi:

No ei ne nyt ihan noin mene ne metrit per sekunti. Kokeile km/h jaettuna 3,6.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Motarilla kattonopeus 120 km/h.

Tuo on tosiasia, mikä kannattaisi 160 km/h -miesten pitää mielessä. Mun mielestäni on aika turha ottaa pulttia jos joku ei halua ajaa ylinopeutta. Ymmärrän toki, että eteenkiilaajat vituttavat, jos ko. tyypit ajavat selkeästi alinopeutta. Mutta jos ajaa 160 km/h, niin voi olla varma että eteenkiilaajia riittää, koska oletusarvo liikenteessä on kuitenkin se että ajetaan niiden liikennesääntöjen mukaan. Eli jos joku ohittaa jonoa 120 km/h nopeudella, niin ei sillä takaa tulevalla 160 km/h miehellä nyt vaan ole mielestäni mitään oikeutta olla raivoissaan. Muutenkin ajaminen on paljon mukavampaa kun ottaa rauhallisesti eikä raivoa kaikista pikkuasioista, kuten nyt vaikka siitä että ei voikaan ajaa koko matkaa 160 km/h.

Tykkään itsekin ajaa motarilla niin paljon kun autosta lähtee, mutta tuollaiset urheilusuoritukset kannattaa toteuttaa silloin kun tiellä on mahdollisimman vähän muita liikkujia.

Ei siitä vittu pääse mihinkään, jos Yaris-kuski laittaa vilkun päälle sitten, kun olen 30 metrin päässä sen perästä ja se vetää suoraan siihen eteen. Autokoulun kuvatehtävissä on nimenomaan kuva sivupeilistä, jossa näkyy takaatatuleva auto vasemmalla kaistalla. Väite "Saan lähteä ohittamaan."

uga sanoi:
No ei ne nyt ihan noin mene ne metrit per sekunti. Kokeile km/h jaettuna 3,6.

no nii seki vielä, tais mennä maileiks toi edelline kaava :rolleyes: :david:

Ichiro sanoi:
Tai sitten Yaris-kuskikaan ei pelaa sääntöjen mukaan.
Jos kumpikin likasta peliä pelaa ni mitä sitä toista moittimaan jos oma pilkka osuu omaan nilkkaan. Ja tosta, että yaris kuski on se vaarallisempi niin eiköhän se riski tekijä lähe siitä ,että otetaan päivisin kiposta irti mitä lähtee.. Mutta empä mä täällä tuomitsemassa ole :D Kyllä sitä itekkin joskus tulee nopeempaa ajettua ku se 120, mutta ne on sitten yöllä lähes tyhjällä tiellä.

puskurissa roikkujat vituttaa, jos huomaan että joku tulee kiirellä puskuriin niin saa kärsiä siitä kun lasken nopeutta ainakin 10kmh, varmaan vituttaa takana tulijaa entistä enemmän.

IDIOOTIT teini jätkät jotka lähtee lähikaupan pihasta ruuhka-aikaan kumit vinkuen viittäsataa.

ei haittaa jos ei vilkuta kun ei ole liikennettä, mutta kun sitä on voisi sitäkin tehdä.

tyypit jotka ohittaa ja kiilaa välittömästi eteen vaikka baanaa riittäisi varsinkin sateella kun paskat lentää lasiin.

typhoon sanoi:
Suomen huonoimmat autokuskit löytyy aivan varmasti Oulusta. Voi juma... että menee hermot välillä noiden autoilijoiden kanssa. :curs:

Totta!! Aiemmin olen asunut JKL:ssä ja Tampereella, Ouluun tullessani yllätyin kuinka järkyttävää liikennekulttuuri on täälläpäin. Täytyy kyllä mainita,että liiikennejärjestelytkin on perseestä. Nuolivaloja ja liikenneympyröitä saisi olla enemmän.

Antzu sanoi:
Jostain muistan kuulleeni, että 100 000km ajokokemuksella voi sanoa itseään kokeneeksi kuskiksi.

Sanoisin, että kun kilometrit alkavat olla lähellä puolta miljoonaa, niin voi tituleerata itseään kokeneeksi kuskiksi.

Itseäni nuorempana vitutti kaikki hidastelijat, ajotaidottomat ja muista piittaamattomat kuskit. Liikenteessä on hyvä muistaa, että kaikki autoilijat ovat vain ihmisiä ja he ovat siellä päästäkseen määränpäähänsä, eivätkä vaikeuttaakseen sinun ajamistasi. Muiden toilailujen kiroamisen ohessa on hyvä muistaa huomata myös omat virheet. Suurimpina idiootteina pidänkin juuri näitä "ajoin kahtasataa ja sitten tää kiilasi mun eteen" -tyyppejä. Jos ei pysty liikenteessä käsittämään omien tekojensa seurauksia ja ennakoimaan muiden toimintaa, niin ei todellakaan ole vielä tarpeeksi kypsä ratin taakse.

samaa mieltä Ichiron kanssa .. jos tulee motarilla eteen pitäis kyllä pystyä arvioimaan takaa tulevan nopeus ees suunnilleen :( 120 kilsan nopeudessakin (mittari 130) eteen tulijoita riittää sikana !
toinen mikä ottaa päähän kun ei osata ohituskaistalta siirtyä pois vaikka oikealla on tilaa kuinka paljon , sitten kun oikealta ohittaa niin takana vilkkuu valot .. vitun kotipoliisit :)
suojatien eteenhän ei tietenkään uskalla pysäyttää , takaa tuleva täräyttäis kyllä suojatien ylittäjän yli !
liikennevaloista riittää kun toijota kuski kerkee yli , mitä välii niistä 20:stä takanatulijasta , kerkevät kyllä oottaa seuraaviin valoihin !

He hee, tosi yllättävää, että taas rupeaa jengi jauhamaan tässäkin topicissa kaikkea muuta myös. On se nyt kamalaa, jos joku ajaa 160km/h motarilla. Siis apua, saunan taakse :jahas: . Kunnon jeesustelua. No mutta, pakkiksellahan on suomen parhaimmat kuskit kuten Janne esimerkiksi :worship: . Jannekin on jo peräti 18, kuten Ichiro.

Ichiro puhui ihan asiaa, että aika moni ei katso olan yli/kunnolla peileistä ennen kuin vaihtaa kaistaa, varsinkin motarilla luulisi tuon olevan ihan helppoa katsoa, miten kovaa se takana tuleva lähestyy. Tietenkään vilkaisu ei auta määrittämään, mutta jos vähän aikaa seuraa sitä takana tulevaa autoa, niin kyllä siitä huomaa, onko se tulossa paljonkin ylinopeutta. Kaupungissa on sitten eri asia, täällä kun pakkaa välillä olemaan näkyvyys aika huono jne, joskus voi vahingossa sattua kurvaamaan jonkun eteen.

Varsinkin motoristina törmää usein näihin kaistanvaihtajiin, jotka tulee minä minä asenteella. Siinä jää aika kovasti häviölle, joten ei auta muu kuin olla tarkkana.
Myös tuo risteyksien tukkiminen on kyllä jotain aivan s**tanan ärsyttävää, moni änkee sinne ihan tahallaan, vaikka näkee, ettei liikenne liiku.

Tuo Antzun mainitsema kaistajon välistä ajo on muuten ihan kivaa puuhaa, mutta parhaimpana päivänä se voi maksaa sen 50 eunua ainakin, joten parempi pysyä jonossa niinkuin muutkin :)

Ichiro sanoi:

Varmasti on sun vika jos ajat 160 km/h ton satasta ajavan yariksen perään. Kokeile mitata joskus, se 30 metriä on vitun pitkä matka peilistä katsottuna ja mistä se yaris kuski tietää, että et noudata nopeusrajoituksia.

Luultavasti tuo homma katsottaisiin oikeudessa sun syyksi, jos ajat noinkin törkeää ylinopeutta.
Jos jäät tommosesta ylinopeudesta kiinni niin sun ajokorttis on hyllyllä pitkän aikaa.

Vituttaa tommoset ylinopeutta ajavat tyypit, kun se on muka turvallista moottoritiellä. :rolleyes:
Ota muidenkin ihmisten turvallisuus huomioon ja hellitä pikkasen sitä kaasujalkaa.

Liikennesäännöt on tehty noudatettaviksi!

mattibodari sanoi:
Liikennesäännöt on tehty noudatettaviksi!

Joo niin on, mutta toi on jo ihan turhaa jeesustelua. Tuskin säkään AINA noudatat lakia :piis:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom