Suomalaisten asenne auttamiseen!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marlee
  • Aloitettu Aloitettu
Taisteluahven sanoi:
...Suomessa ajetaan yli kymmenen vuotta vanhoilla paskoilla Euroopan huonoimmilla teillä... :(

Nyt haukkas paskaa! Suomen infrastruktuuri kokonaisuudessaan Euroopan PARHAIMMISTOA.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suomen lahjoitus on ihan kohtuullinen kokoon nähden. Tuntuu että jenkit syyllistää nyt muita kun niitä on kitsaudesta syytetty. Irakiin menee tolkuton määrä rahaa päivässä ja nyt yhdessä W kavereineen vetoaa Jenkkien kansalaisten kukkaronnyöreihin. Itse olen lahjoitukseni antanut, eikä tollaiset listat minua syyllistä. Eikä todellakaan hävetä olla suomalainen tollaisen listan takia. Minkä takia esim. Ruandan yms. verilöylyt jaksaneet ihmisiä kiinnostaa? Tukea tarvitaan paljon muuallakin, joten kehitysapua ei voi ainakaan mun mielestä siirtää Aasian uhreille. Silloinhan se on muilta pois. Ihme hurskasteluksi ja yli on mennyt ton turman sureminen useimpien suomalaisten kohdalta. Kauhea katastrofi, mutta ei sitä tapahtumattomaksi saa vaikka pidettäis joka päivä joku hiljainen hetki. Omaisten ja läheisten suruun otan osaa, mutta en ymmärrä ventovieraiden ihmisten reaktiota tohon? Sama juttu kuin Konginkankaalla keväällä 2004....

Ahvena sanoi:
Ahas, siis jenkit nyt yrittää EU-maita syyllistää, kun ite eivät antaneet juuri mitään...

täääh... :anssi:

Jenkkien _valtio_ lahjoitti ihan suoraan ainakin 150M$ ainakin viikko sitten jo..en tiedä mitä kaikeka muuta tukea ovat antaneet, ja kuinka moni muu eri avustustaho ko. maassa on tukea lähettänyt, mutta näin...

ja suomalaisella skeptisyydellä voidaan kaikkien pikku patrioottien iloksi todeta, että tästähän saadaan Bushin face-lift.

tikrulainen sanoi:
Jenkkien _valtio_ lahjoitti ihan suoraan ainakin 150M$ ainakin viikko sitten jo..en tiedä mitä kaikeka muuta tukea ovat antaneet, ja kuinka moni muu eri avustustaho ko. maassa on tukea lähettänyt, mutta näin...
Jep, ja mikä on se poppoo joka kuskaa apua kaikkein pahiten kärsineille alueille esim Indonesiaan? US Navy. Suomalaiset saatiin kotiin, nyt voidaan antaa pari ropoa Phuketin koristamiseen, että saadaan taas turistit paikalle.

Keskustelkaa rauhassa, mutta itsen koen jotenkin vastenmieliseksi politikoinnin suhteessa avunantoon. USA:n julkistaessa ensimmäisen avustuksensa summan vetivät useat Euroopan maat Jan Egelandin johdolla Irakin sota-kortin esille. Tärkeintä on mielestäni nyt se, että kaikki auttavat sen mukaan mitä katsovat oikeaksi jo kohtuulliseksi. Myöhemmin voidaan sitten käydä Eu:ssa Yk:ssa ja vaikka WTO:ssa kiistaa siitä kuka ei lahjoittanut tarpeeksi. Valtioiden välinen kinaaminen ja nokkapokka voi vain vaikeuttaa myöhempää yhteistyötä esim. katastrofialueella tai yhteisen logistiikan suunnittelussa.

Suhteessa väkilukuun ja valtionvelkaan ja rahatilanteeseen summa on ihan hyvä.
Juu No tällä hetkellä valtionvelan saralla menee ihan jees. Entä viiden vuoden päästä?

Asiaan. Turha sitä on pillittää, että kun suomalaiset on niin kitkeriä lahjoittamaan rahaa, kun ei ole asukkaitakaan mahdottomia. Yhteensä kaikella sillä rahalla mitä sinne on annettu saadaan jo paljon apua tarvitseville. Onko tämä vaan taas niitä juttuja, että "vittu että ollaan paskoja kun ei olla kaikkien tilastojen kärjessä".
Onko se nyt sitten niin vitun hienoa kun amerikkalaiset leikkivät pyhää samarialaista luovuttaessaan helvetisti rahaa ja "auttaessaan" joka hornassa. Samaan aikaan syrjemmällä hommataan vuosi vuodelta lisää valtion velkaa. Ei sitä bisnestä sillä tavalla käydä :rolleyes:

itse olen tyytyväinen kyllä Suomen lahjoittamaan summaan, lähes 2€/suomalainen.. ja mikäli aktiivisesti päivittäistyökykyisiä on se ~1M niin nouseehan se jo melkein 10€/työläinen.

näitä voi pyörittää miten parhaaksi katsoo, mutta en mä ole katellinen siitä, että Norja ja muut antaa niinkin paljon, tärkeää on se että apua saivat, ja ne kellä sitä riittää antoivatkin..

Snif, eiköhän Suomen lahjoittama summa ole aivan tarpeeksi. Aina alkaa kitinä ja moralisointi kun ihmisiä kuolee jossain. Eikö kunkin tulisi omalta kohdaltaa auttaa niitä hengissä olevia tuttuja ihmisiä jokapäiväisessä elämässä? Parempi mieli mulle ainakin tulee kun voin olla vaikka kaverille avuksi kuin lahjoittaa anonyyminä rahaa johonkin keräykseen.

Ehkä asia saattaisi olla toisin jos joku tuttu olisi mennyt aaltojen mukana mereen. Tuskin kyllä silloinkaan rahan antaminen parantaisi omaa oloani..

Marlee sanoi:
Seuraava lista on EU maiden antamista tuista Tsunamin uhreille ja siella se on Suomi ns koyhempien Euroopan maiden joukossa. Mua ainakin havettaa!

Yksi kysymys: mitä v*tun väliä? Ihan sama ainakin mulle, paljonko Suomi tuonne antaa.

Voisin tähän USA asiaan sanoa, että koko maahan rakentuu sen varaan, että valtio ei puutu ihmisten elämään kuten täällä vanhalla mantereella. Siksihän ne ihmiset sinne karkoitettiin/lähtivät pakoon.

Verot ovat esim paljon matalammat, mutta yhä vallalla on käsite "voluntarisimista". Ihmiset ovat valmiita antamaan paljonkin rahaa hyväntekeväisyyteen, eikä pelkästään verotuksellisista syistä, tai muuten auttamaan toisia. Siellä ajatellaan, että valtio ei ole myöskään yhtä suuressa vastuussa esim. köyhien auttamisesta, mutta tavalliset kansalaiset taas ovat.

Ja USA:n valtionvelka suhteessa bruttokansantuotteeseen on parempi kuin lähes millään EU-maalla. Velkasumma on tähtitieteellinen, mutta vielä suurempi on BKT. Vaihtotaseenvajekin on oikein suhteutettuna ihan hyvä. Tästä oli juuri jossain lehdessä juttua.

Uutisissa mainittiin, että Bushia arvosteltiin hyvin pienen summan määräämisestä lahjoitettavaksi. Summaa verrattiin myös hänen oman vaalikampanjansa rahoitukseen, joka oli huomattavasti suurempi, kuin lahjoitus. Nyt jenkit pesee itsensä perinteisellä tavallaan: siirtämällä huomion muualle ja korostamalla muiden maiden huonoja puolia.

Marlee sanoi:
Kylla taas kertoo kansainvalisen graphic news:n lista joka on maailman johtavissa lehdissa taas hyvin Suomen asenteista kaikkeen mika tapahtuu omien rajojen ulkopuolella.

Voi kilin pimppi. Oikeasti.
Mikäköhän on esim. jenkkien asenne, siihen mitä tapahtuu omien rajojen ulkopuolella?
Puhut paskaa. Enkä ole edes sori, että sanon näin.
Get a life.

Ahvena sanoi:
Uutisissa mainittiin, että Bushia arvosteltiin hyvin pienen summan määräämisestä lahjoitettavaksi. Summaa verrattiin myös hänen oman vaalikampanjansa rahoitukseen, joka oli huomattavasti suurempi, kuin lahjoitus. Nyt jenkit pesee itsensä perinteisellä tavallaan: siirtämällä huomion muualle ja korostamalla muiden maiden huonoja puolia.

No etkö itse tekisi näin jos muut eivät olisi yhtään sen parempia ja silti valittaisivat?

Jos jenkit ovat alunalkujaan sinne Ameriikkaan lähteneet "valvomista" karkuun niin sitähän ne idiootit juuri ovat löytäneet. Esimerkkinä Kerry jolle naurettiin päin naamaa että heitä homo voltti kun hän väitti ulkomaiden toivovan hänen valituksi tulemista. Toinen hyvä esimerkki on se kuuluisa paukama Bushin takin selässä kun tämä oli vaaliväittelyssä. Ei muuten tavallinen amerikan asukki siitä tiedä mitään. Johtuu kansan ohjailusta ja totuuden vääristelystä mitä siellä tehdään valitettavan paljon.

edit:
Ja mitä tuossa ylempänä mainittiin USAn bkt:n ja valtionvelan suhteesta, niin en oikein ymmärrä mikä siinä on yhtään hyväksyttävämpää kun USA kuitenkin ottaa helevetin isoja summia velkaa vuosittain. Sehän on ihan fakta, että niin ison valtion tekemät päätökset omasta taloudestaan voi hyvinkin vaikuttaa maailman muihin maihin. Esimerkiksi siis Suomeen.

joo,auttas suomikin ensin omaa kansaansa eikä muita.kyllä rahaa syydetään muualle mutta oman maan veroprosenttia nostetaan kun on varat niin saatanan tiukilla.mites se sanonta kuuluu, suutarin lapsilla on rikkinäiset kengät.

Marlee sanoi:
Kylla taas kertoo taas hyvin Suomen asenteista kaikkeen mika tapahtuu omien rajojen ulkopuolella.

Jostain syystä tämä tuntuu nyt vielä tyhmemmältä.
Moni jenkki ei ole kuullut edes suomesta tai halua kuulla.

Musta on vaan niin typerää, että on suuria määriä ihmisiä, jotka eivät osaa/osaavat hyvin vähän kirjoittaa omaa kieltään. Oli maa mikä hyvänsä.

Ylen uutisissa näytettiin juuri lukemia noista lahjoitussummista... Siellä Suomi (12me) oli ihan samoissa summissa kuin muutkin kokoisensa EU-maat, lukuunottamatta ainoastaan Ruotsia ja Tanskaa, joiden summat oli noin viisinkertaisia Suomeen verrattuna. Lisäksi EU lahjoittaa 450 miljoonaa. Suurista EU-maista Saksa lahjoittaa n. 500 miljoonaa. Muista maista Austraalian summa oli n. 600 miljoonaa, USA:n 250 miljoonaa ja Norjan oli jotain 100 - 200 miljoonaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom