Suomalaisten asenne auttamiseen!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marlee
  • Aloitettu Aloitettu
Hävettää olla ihminen. ihan kuin kukaan ei olisi enne kuollu, tai kuolisi joka sekunti, kun tätä viestiä kirjoitan. Ehkä jopa jonkun naapurissa kuoli juuri lapsi.Miten voidaan olla näin tekopyhiä, onneksi ei sentään olla ruotsalaisia, ne on kaikkein pahimpia pumpuliperseitä.

Minä ainakin paskat nakkaan ellei joku läheisempi kuole, niin kypsä olen nykyään näihin saatana nyyhkykonsertteihin.

Olis edes Kirka kuollu, niin ei olis senkään pärstää tarvinnu nähdä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt alkaa mennä perunavedet ja kusivedet sekaisin. Vainajien kunnioittaminen ja tietyn asian älytön mediahuomio on kaks eri asiaa. Kyllähän hiljainen hetki pidettiin Madridin junaan kohdistuneen pommi-iskun yhteydessäkin ja Myyrmannin pommi-iskun yhteydessä. Mun mielestä se on hyvä tapa kunnioittaa hetki vainajia ja tapahtumasta kärsineitä.

Tää mediahössötys vaan menee nyt Suomessa ihan yli. Hesari uhraa monen viikon ajan kaks aukeamaa helvetin isolla otsikolla "Aasian katastrofi". Maailmassa on monia konflikteja ympäri maailman tälläkin hetkellä ja mm. Tansaniaan ja Kambodzhaan tarvittaisiin kipeästi kaivoja yms. mutta sinne rahaa ei irtoa sitten millään (vilkaiskaapa vaikka Suomen tän vuoden budjetista kohta kehitysyhteistyö...) Tää Aasian katastrofi on politisoitu niin pahasti, että oikein sydämeen sattuu.

En myöskään halua missään tapauksessa väheksyä omaisten tuskaa, mutta luulenpa, että tuska olisi ihan yhtä paha vaikka olis sitten mopolla ittensä tappanu lomaillessaan. Erona vaan, et sillon ei ois pääministeriä näkyny kentällä suruvalitteluineen.

Olisi myös mielenkiintoista tietää paljonko esim Halonen laittaa omasta pussistaan rahaa. Helppo se on päättäjien valtion rahaa laittaa, mutta luulisi pressankin verottomasta palkasta jäädä vähän lähimmäistenkin auttamiseen. En tiedä, ties vaikka oiskin laittanu, mut silti tää poliitikkojen yms jeesustelu haiskahtaa vähän.

Rauhanajan kriisinhallinta hommat on muuten kannattavaa puhaa. Olikohan senkin työryhmän palkat (ellen ihan väärin ymmärtäny), jossa mm Ahtisaari ja Holkeri käy surffailemassa väh. 8000e/kk. Kyllä sitä tolla hinnalla jo vähän on valmis miettimäänkin, miten noita rahoja vois vielä jakaa kriisialueillekkin.

Mut joo, eihän tää asia ainakaan mun vuodatuksella siittä sen somemmaksi muutu. Mutta eipähän tarvii ainakaan telkkaa katsella liiemmälti. Lähes joka kerta kun sen avaa, ni ei voi välttyä aiheelta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom