Strippari tuli uskoon?!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Fyysinen maailma ei ole kaikki mitä on olemassa, näin sanoo myös tiedemiehet.
Mitkä ihmeen tiedemiehet näin sanoo?

Jos joku tulee uskoon ja sillä pääsee pahoista tavoistaan, niin ok. Ihan hyvä varmasti entiseen verrattuna. Mutta ei ole tottakaan mitä myötähäpeää tämä uskovaisten harjoittama evoluution kiistäminen nostaa.

Solid teksti, jota en voi kieltää. Mutta... menee vähän jossittelun puolelle silti, ja antaa ehkä vähän liikaa propseja uskonnolle. Se polttava kysymys on, olisko ihmiskunta kehittyny hitaammin, vai nopeemmin ilman uskontoa? Uskonto oli joskus kuitenki huomattavasti väkevämpi voima, joka saneli olemassaolon ehtoja. Ei välttämättä edes vaihtoehto, tai seuraamukset oli hirvittävät. Nykypäivänä valtaosa perustasta on jo luotu, eikä mahollista saada vastausta tuohon. Mennyt on mennyttä, ja paska on oletettavasti jalostettu +- siihen muotoon mitä se tulee oleen. Tai sit ei. See you in 2000 years.

Nykypäivänä yksilö voi myös helpommin olla yksilö. Kukaan ei pakota mihkään laumaan juurikaan. Tai en tiedä miten Ählämlandiassa menee asiat, enkä tuu ikinä tietäänkään. Koko maailman tilaa ei yksilö voi hahmottaa kokematta sitä. Koen, että ite oon muokannu itteni sellaseks ihmiseks joka olen. Mut tietenki ympäristö, ja kanssakäymiset vaikuttaa asiaan enemmän tai vähemmän. Koen näin, koska mä kyseenalastan kaiken luonnostaan. Aina tehny näin, ja tulee ihan automaattisesti. Jos käsket syödä paskaa, ni vaadin helvetin hyvän perustelun. Jos selitys natsaa, ni en voi kieltäytyä. Uskonto, kulttuuri, perinteet, vallitsevat arvot ylipäätänsä. En mä pysty antaan tollasille yhtikäs mitään arvoa, ellei ne jotenki ansaitse sitä. Jos ykski asia on multa ees vähän pois ja aiheuttaa närkästystä, en saavuta sillä mitään oikeeta(kunnioitus siltä, joka käskee tehä niin ei oo lähellekkään tarpeeks), eikä sen tekemistä pystytä perusteleen, ni en voi tehä sitä. Periaatteet tulee vastaan. Jos se asia on irrationaalinen, muttei aiheuta mulle mitään vaivaa, ni saatan just ja just kyetä sen toteuttaan :d. Uskonto on psykologisesti ihan ok analysoinnin kohde. Tylsä ja hyvin itseselitteisen tuntunen aina, mut ihan ok. Kaikki voittaa politiikan.
Nykypäivänä länsimaissa ihmisen on helppoa olla vapaasti ajatteleva ja toimiva yksilö, koska muu lauma kannattelee niitäkin jotka eivät halua laumaan kuulua tai lauman hyväksi sapelihammastiikereitä metsästää. Länsimaisessa kulttuurissa heikommista huolehtimisen kulttuuri on kristillistä perua siinä missä ihmisarvo ja ihmisoikeudet. Länkkärit toki helpommin elävät siinä harhassa että vaikkapa ihmisoikeudet ovat jokin yleismaailmallinen totuus tai luonnonlaki ja paheksuvat maita jotka eivät tätä totuutta tunnusta, mutta eivät ymmärrä että länsimaissakin joku tasa-arvo tai lapsen ja naisen oikeudet on aika tuore idea suhteessa ihmiskunnan historiaan. Vertailupohjan saavuttamiseksi yksilöllistä itsensä toteuttamista voi kokeilla niissä kulttuureissa, joiden uskonnollinen tausta täkäläisestä eroaa, ja pohdiskella onko tosiaan ihan itse muovannut oman ajatusmaailmansa ja itsensä sellaiseksi kun on, vai onko kulttuuritaustalla vaikutusta.

Jännittävä pohdinto on myös se, mikä ihmisiä sitten on kautta vuosisatojen ja tuhansien ajanut paitsi yhteisöllisyyteen, myös jonkinlaisen olemisen tarkoituksen etsintään.

Ei Jumala ole yhtään järjetön ajatus. Paljon järjettömämpi on esim evoluutio teoria ja alkuräjähdys, että täysin sattumalta kaikki on tullut. Mitä oli ennen alkuräjähdystä ja miksi jokin yhtäkkiä räjähtää ilman syytä. Tai miten "rotasta" on tullut lintu ilman, että löytyy yhtäkään välivaihetta mijoonien vuosien aikana ja jos sattumalta mutaatio niin missä on ne epäonnistuneet mutaatiot. Tällaisia fossiileja pitäisi löytyä miljoonia, mutta ei ole yhtäkään. Kannattaa miettiä itse.

Jopa tiedemiehet sitä mieltä, että on olemassa muutakin kuin fyysinen maailma. Eri ulottovuuksia.
Pahoittelut jo etukäteen tulee pitkä posti, ajattelin vastailla vähän kaikkeen, harvoin kuitenkaan saadaan stripparia opettamaan meille tiedettä ja kumoamaan evoluutiota, ei sillä voihan niitä olla fiksuja strippareitakin, mutta aloitellaas.

Kyllä heti ensimmäinen lauseesi on typerä ja väärä. Jumala tosiaan on järjetön ajatus, monet uskovaisetkin sanovat että jumalaa ei voi järjellä selittää, et siis edes itse tiedä mitä julistat tai miksi.
Evoluutioteoria on teoria, mutta sanan teoria merkitys tieteessä on vähän eri kuin puhekielessä, kun tieteessä jotain kutsutaan teoriaksi se on vahvistettu useilla tuhansilla tutkimuksilla jotka tukevat käsitettä niin paljon että sitä voidaan kutsua teoriaksi, tiede kun ei oikeastaan ikinä luettele mitään faktaksi, teoria alkaa olla se vahvin väite. Mutta kun noita teorioita nyt uudella innollasi kumoilet, niin älä ainakaan kiipeä minnekkään katolle kumoamaan painovoimateoriaa ihan ekana, tai ota ainakin turvaköysi mukaan.

Lintuun joku muu näytti vastanneenkin jo, mutta tosiaan ihan kaikista välimuodoista ei voi fossiileja löytyä, niitä kun ei ihan kaikista välimuodoista synny, vaatii yleensä tulvaa tai jotain vastaavaa johon tämä kyseinen välimuoto hautautuu ja muodostuu oikeanlaiset olosuhteet (hapettomat etc) jotta se kivetyy siellä eikä maadu, tätä väitettäsi kuvaillaan aukkojen jumalana, kun ihan kaikista välimuodoista ei ole todistetta, niin se jumala on piilossa juuri siinä aukossa, sit kun se aukkopaikka ehkä löytyykin, niin sanotaan että eikun se on tossa vielä pienemmässä aukossa missä oli vielä pienempi evoluutiomuutos. Melko pieniksi on nykyaikana mennyt nuo väittämäsi jumalan aukot, mutta kiva että vielä löytyy niistä ihmisiä huutelemassa.

On totta että tiedemiehet pohtivat eri ulottuvuuksien mahdollisuuksia, niistä ei toki ole vielä näyttöä. Vaikka sellaisia ulottuvuuksia löytyisi, niin epäilys on itsellä että sieltäkään ei sitä sun jumalaasi löydy, tai voi löytyä, mutta sieltä voi löytyä myös vaaleanpunainen elefantti, tai ihan mitä tahansa muuta.
Tämä on helppo kokeilla onko totta. Pyydä tosissasi: "Jeesus Kristus jos olet olemassa näytä se minulle."
Ei tarvitse spekuloida.

Yritin kokeilla, ehkä en ollut tarpeeksi tosissani, mutta skepsis tarjoaa 10000 euroa sille joka todistaa yliluonnollisen olemassaolon, niin pitäiskö sun käydä skepsiksen toimistolla näyttämässä jesseä niille kun olet kuitenkin tosissasi, ei tarvitsisi spekuloida ja saisit helpot massit?

Jumala on ollut aina, on ajaton. Aika käsite on ihmisen keksimä. Tiedät itsekin, että tiede on usein puolueellista ja halutaan todistaa vain oma mielipide. Jumala on kaikkivoipa, mutta on rajoittanut itseään ihmisen vapaan tahdon takia. Ihmiset eivät halua Jumalaa, mutta jos jotain pahaa tapahtuu, sitten syytetään Jumalaa. Jos haluat Jumalan puuttuvan elämääsi, sitä pitää pyytää muuten Jumala rikkoisi vapauttasi. Kun rukoilen Jumalan tahdon mukaisesti saan aina rukousvastauksia. Pitää lukea raamattua, että ymmärtää Jumalan rakastavan meitä ja haluaa meille pelkkää hyvää.

Jumala on myös ihmisen keksimä, toi sun versio on varmaan joku jumaluus nro 3125, niitä oli aika monta ennen sitä, ja monta on tullut vielä sen jälkeen. Tiede päinvastoin ei ole puolueellinen eikä halua todistaa omaa mielipidettä, tiede tekee tutkimukset ja päätyy sen jälkeen johonkin tulokseen, ja tekee sen tutkimuksen uudelleen ja vertaa tuliko samanlainen tulos, kun taas sinun uskontosi on päättänyt jo vastauksen, se on jumala, ja yrittää keksiä ja etsiä kaikkea mikä voisi sen vahvistaa. Vielä 2000 vuoden jälkeen uskovaisilla ei ole AINUTTAKAAN todistetta että jumala on totta, joten älä väitä tietäväsi miten tiede toimii, tai tee väitteitä tieteestä kun sun käsitys siitä on jostain pikkukirkon pastorilta jolla on ihan yhtä hauras kyky ymmärtää sitä.

Tehdään toinen testi, kun kerran jumala haluaa vain hyvää ihmisille, niin minä annan nyt luvan sun jumalalle ja sulle, rukoile mulle miljoonaa, ja mulla on yks sellainen vähän harvinaisempi sairaus mihin ei ole vielä ihminen keksinyt parannuskeinoa, niin rukoile samalla että ottaa sen multa pois, saat kuitenkin niitä rukousvastauksia väitteesi mukaan, niin tää pitäis olla simppeli homma.

Olet hengellisesti sokea. Kun tulee uskoon saa Pyhän Hengen ja hengen "silmät" avautuu. Fyysinen maailma ei ole kaikki mitä on olemassa, näin sanoo myös tiedemiehet.

Voitko tarkentaa että mitä ne tiedemiehet sanoo? Ja ketkä niistä, laita vaikka joku linkki.

Muuten hyvä, mutta on niin paljon yliluonnollisia kokemuksia ja konkreettisia fyysisiä ihmeitä joita olen itse todistanut ja myös miljoonat muut uskovat jatkuvasti. Ei ole vain uskomusta vaan todellista elämää.

Onko sulla videoituna näitä kokemuksia ja ihmeitä? Mulla on idea miten lyödään rahoiksi näillä, ihan perus kännykamera raakavideo riittää ei tartte olla millään elokuvakameralla kuvattua.

Missä välimuodot niitä pitäisi olla miljoonia fossiileja ja myös epäonnistuneita mutaatioita miljoonia fossiileja pitäisi löytyä, kun kerran täysin sattumaa. Löytyy ainoastaan omaan elinympäristöön täydellisesti sopivia yksilöitä. Vahingossako dna päätti ruveta kehittymään pikku hiljaa liskoa täydellisen aerodynaamiseksi ja lentotaitoiseksi, kuinka osaako se ajatella? Kun huomio eri eläinten jokaisen ihmeellisen erilaisen toimivan ominaisuuden niin aika paljon onnistunutta sattumaa pitää olla, mutta kuitenkaan näitä miljoonia epäonnistuneita mutaatioita ei löydy mistään.

Näitä avasinkin jo aikaisemmin, mutta sanot tässä vähän eritavalla että löytyy vain omaan elinympäristöön täydellisesti sopivia yksilöitä, sitä vähän epäilen, täydellisiä eliölajeja ei taida montaa olla, kaikilla on vajauksia, ihan meillä ihmisilläkin. Hankala täällä suomessa olisi elellä ellei tiede olisi meille kaukolämpöä ja sopivaa vaatetusta sorvannut pakkaselle.

Sattuma on taas sitten vähän vaikeampi käsite varmaan sulle, puhut että pitää olla aika paljon onnistunutta sattumaa, niin pitääkin. Mutta sun pitää ottaa huomioon miljardeja vuosia kulunut aika määre, sä ajattelet sen vain hyvin lyhyeltä ajalta mutta evoluutiolla on käsissään loputon aika muokata kaikkea eteenpäin, pikkuhiljaa pienin muutoksin, vahvin selviytyy, se toimii jopa teihin uskovaisiin, ette ole olleet kauhean fiksuja teitä on ollut helppo ohjailla pitkiäkin aikamääreitä, useita sukupolvia vaaditaan vain pari fiksumpaa tyyppiä ja näille kaverit niin teitä saa laumoittain kurmoottamaan muita oman aatteenne vuoksi kun jumalanne mukaan "julistatte" sitä eteenpäin ristiretkien sun muiden mukana, ja ne pari fiksumpaa kerää voitot siinä välissä.

Vittuilu on täysin turhaa. Vähättely voi olla argumentti, jos ei oo samaa mieltä ex-stripparin kanssa. Jos kirjottaa nettiin tällasen ketjun, ni täytyy olettaa että se herättää vaihtelevaa keskustelua. Muutenhan sitä tekee itestään sen jumalan, jos olettaa olevansa immuuni moiselle.
Se että jotakin tehdään, tai voitaisiin tehdä, ei tarkoita että se on oikein. Eli ei, vähättely, toisen alentaminen ei ole oikein. Vaikkei nyt sattuisikaan olemaan samaa mieltä toisen kanssa. Argumentointia ei ole toisen arvostelu, vähättely. Mutta tää on yhtä tyhjän kanssa yrittää saada ihmisiä toimimaan netissä fiksusti, kun suurin osa ei tähän kykene edes tosi elämässä :D

Se että jotakin tehdään, tai voitaisiin tehdä, ei tarkoita että se on oikein. Eli ei, vähättely, toisen alentaminen ei ole oikein. Vaikkei nyt sattuisikaan olemaan samaa mieltä toisen kanssa. Argumentointia ei ole toisen arvostelu, vähättely. Mutta tää on yhtä tyhjän kanssa yrittää saada ihmisiä toimimaan netissä fiksusti, kun suurin osa ei tähän kykene edes tosi elämässä :D
Ok piti oikeen tarkistaa vähättelyn sanakirja definitio 😅. Ei taivu ilmeisesti silleen, että kyseessä on vaan sen käsiteltävän väitteen vähättely, eikä sen esittäjän. En tiennyt tätä tbh.
Englannin kielellä vähän niinku toimii, riippuen kuinka jäykästi puhuu.

Pahoittelut jo etukäteen tulee pitkä posti, ajattelin vastailla vähän kaikkeen, harvoin kuitenkaan saadaan stripparia opettamaan meille tiedettä ja kumoamaan evoluutiota, ei sillä voihan niitä olla fiksuja strippareitakin, mutta aloitellaas.

Kyllä heti ensimmäinen lauseesi on typerä ja väärä. Jumala tosiaan on järjetön ajatus, monet uskovaisetkin sanovat että jumalaa ei voi järjellä selittää, et siis edes itse tiedä mitä julistat tai miksi.
Evoluutioteoria on teoria, mutta sanan teoria merkitys tieteessä on vähän eri kuin puhekielessä, kun tieteessä jotain kutsutaan teoriaksi se on vahvistettu useilla tuhansilla tutkimuksilla jotka tukevat käsitettä niin paljon että sitä voidaan kutsua teoriaksi, tiede kun ei oikeastaan ikinä luettele mitään faktaksi, teoria alkaa olla se vahvin väite. Mutta kun noita teorioita nyt uudella innollasi kumoilet, niin älä ainakaan kiipeä minnekkään katolle kumoamaan painovoimateoriaa ihan ekana, tai ota ainakin turvaköysi mukaan.

Lintuun joku muu näytti vastanneenkin jo, mutta tosiaan ihan kaikista välimuodoista ei voi fossiileja löytyä, niitä kun ei ihan kaikista välimuodoista synny, vaatii yleensä tulvaa tai jotain vastaavaa johon tämä kyseinen välimuoto hautautuu ja muodostuu oikeanlaiset olosuhteet (hapettomat etc) jotta se kivetyy siellä eikä maadu, tätä väitettäsi kuvaillaan aukkojen jumalana, kun ihan kaikista välimuodoista ei ole todistetta, niin se jumala on piilossa juuri siinä aukossa, sit kun se aukkopaikka ehkä löytyykin, niin sanotaan että eikun se on tossa vielä pienemmässä aukossa missä oli vielä pienempi evoluutiomuutos. Melko pieniksi on nykyaikana mennyt nuo väittämäsi jumalan aukot, mutta kiva että vielä löytyy niistä ihmisiä huutelemassa.

On totta että tiedemiehet pohtivat eri ulottuvuuksien mahdollisuuksia, niistä ei toki ole vielä näyttöä. Vaikka sellaisia ulottuvuuksia löytyisi, niin epäilys on itsellä että sieltäkään ei sitä sun jumalaasi löydy, tai voi löytyä, mutta sieltä voi löytyä myös vaaleanpunainen elefantti, tai ihan mitä tahansa muuta.

Yritin kokeilla, ehkä en ollut tarpeeksi tosissani, mutta skepsis tarjoaa 10000 euroa sille joka todistaa yliluonnollisen olemassaolon, niin pitäiskö sun käydä skepsiksen toimistolla näyttämässä jesseä niille kun olet kuitenkin tosissasi, ei tarvitsisi spekuloida ja saisit helpot massit?

Jumala on myös ihmisen keksimä, toi sun versio on varmaan joku jumaluus nro 3125, niitä oli aika monta ennen sitä, ja monta on tullut vielä sen jälkeen. Tiede päinvastoin ei ole puolueellinen eikä halua todistaa omaa mielipidettä, tiede tekee tutkimukset ja päätyy sen jälkeen johonkin tulokseen, ja tekee sen tutkimuksen uudelleen ja vertaa tuliko samanlainen tulos, kun taas sinun uskontosi on päättänyt jo vastauksen, se on jumala, ja yrittää keksiä ja etsiä kaikkea mikä voisi sen vahvistaa. Vielä 2000 vuoden jälkeen uskovaisilla ei ole AINUTTAKAAN todistetta että jumala on totta, joten älä väitä tietäväsi miten tiede toimii, tai tee väitteitä tieteestä kun sun käsitys siitä on jostain pikkukirkon pastorilta jolla on ihan yhtä hauras kyky ymmärtää sitä.

Tehdään toinen testi, kun kerran jumala haluaa vain hyvää ihmisille, niin minä annan nyt luvan sun jumalalle ja sulle, rukoile mulle miljoonaa, ja mulla on yks sellainen vähän harvinaisempi sairaus mihin ei ole vielä ihminen keksinyt parannuskeinoa, niin rukoile samalla että ottaa sen multa pois, saat kuitenkin niitä rukousvastauksia väitteesi mukaan, niin tää pitäis olla simppeli homma.

Voitko tarkentaa että mitä ne tiedemiehet sanoo? Ja ketkä niistä, laita vaikka joku linkki.

Onko sulla videoituna näitä kokemuksia ja ihmeitä? Mulla on idea miten lyödään rahoiksi näillä, ihan perus kännykamera raakavideo riittää ei tartte olla millään elokuvakameralla kuvattua.

Näitä avasinkin jo aikaisemmin, mutta sanot tässä vähän eritavalla että löytyy vain omaan elinympäristöön täydellisesti sopivia yksilöitä, sitä vähän epäilen, täydellisiä eliölajeja ei taida montaa olla, kaikilla on vajauksia, ihan meillä ihmisilläkin. Hankala täällä suomessa olisi elellä ellei tiede olisi meille kaukolämpöä ja sopivaa vaatetusta sorvannut pakkaselle.

Sattuma on taas sitten vähän vaikeampi käsite varmaan sulle, puhut että pitää olla aika paljon onnistunutta sattumaa, niin pitääkin. Mutta sun pitää ottaa huomioon miljardeja vuosia kulunut aika määre, sä ajattelet sen vain hyvin lyhyeltä ajalta mutta evoluutiolla on käsissään loputon aika muokata kaikkea eteenpäin, pikkuhiljaa pienin muutoksin, vahvin selviytyy, se toimii jopa teihin uskovaisiin, ette ole olleet kauhean fiksuja teitä on ollut helppo ohjailla pitkiäkin aikamääreitä, useita sukupolvia vaaditaan vain pari fiksumpaa tyyppiä ja näille kaverit niin teitä saa laumoittain kurmoottamaan muita oman aatteenne vuoksi kun jumalanne mukaan "julistatte" sitä eteenpäin ristiretkien sun muiden mukana, ja ne pari fiksumpaa kerää voitot siinä välissä.
Pahoittelut en ole ehtinyt vastailla, kun on muutakin elämää ja on tullut niin paljon kommenttia, että en kyllä edes jaksa lukea kaikkia. En aio tuhlata aikaani kinaamiseen, koska on paljon hyödyllisempää tekemistä esim auttaa kodittomia, yksin jääneitä ja sodan uhreja yms. Olen tarjonnut evankeliumin ja on jokaisen omalla vastuulla kuinka siihen reagoi.

Miksi meillä on häntäluu?
Kinaamiset on kinattu. Kummatkin osapuolet ovat esittäneet kantansa. Nyt voimme jatkaa hyvällä mielellä eteenpäin, vaikka olisi mielipide eroja. Maailmassa tarpeeksi jo sotimista, vihaa yms. Keskitytään siihen mikä on meillä yhteistä. Tässä kuva vuoden 2013 lahden fitnessexposta Jerry Ossi ja minä. Mitä mieltä olet kun kovia bodareita kuollut paljon viime vuosina? Monelle joita olen fanittanut päätynyt huonoon kohtaloon, surullista.

Liitteet

• jerryossijajanne.jpg
    jerryossijajanne.jpg
    129,8 KB · Katsottu: 143
Mitä mieltä olet kun kovia bodareita kuollut paljon viime vuosina? Monelle joita olen fanittanut päätynyt huonoon kohtaloon, surullista.
Eihän kenenkään kuolema nyt kiva asia ole, mutta sillai ei sokea saa olla, että tuijottais esim vaan Tour De Francea ja ihmettelis kun siellä kuolevat. Kyllä ihmisiä valitettavasti kuolee joka vuosi massiivisia määriä millon mihinkäkin, eikä bodarit ole siinä poikkeus.

Nyt yleissivistys kuntoon haloo!

Kaikilla meillä geneettinen materiaali vaihtelee, DNA:n salat on jo julki. Kaikenlaisia pienempiä ja isompia mutaatioita tapahtuu koko ajan. Perinnöllisiä sairauksia ja uusia ominaisuuksia on sekä ihmisillä että eläimillä. Etkö yhtään ole seurannut miten koronaviruksen evoluutio on kulkenut? Siinä aivan loistava käytännön esimerkki.
Miksi koronaviruksesta ei ole kehittynyt sitten yhtään epäonnistunutta apinaeläintä? SHAKKIMATTI, Jumala on olemassa MOT!

(Joku raamatun sitaatti tähän missä sössötetään siitä, miten ihminen koettaa olla viisas ajattelemalla itse, mutta jumala se vaan onkin silti fiksumpi)

Eihän kenenkään kuolema nyt kiva asia ole, mutta sillai ei sokea saa olla, että tuijottais esim vaan Tour De Francea ja ihmettelis kun siellä kuolevat. Kyllä ihmisiä valitettavasti kuolee joka vuosi massiivisia määriä millon mihinkäkin, eikä bodarit ole siinä poikkeus.
Lähinnä tarkoitin, että bodareita kuolee hormoonien haittavaikutuksiin, huumeisiin, itsareita yms kaikkia ennen aikaisia kuolemia. Tai sitten porukka on muuten sekaisin tai hyvin sairaita. Olen teinistä asti fanittanut esim Marko Savolaista, Mentulaa, Jari Boogieta ja monia jenkki bodareita joilla todella huono lopputulos. En kyllä voi suositella kokolajia ainakaan tuleville omille lapsille. Hyvin sairasta tämä on kun perus treenari hyvin nopeasti alkaa roinaa ja kuvitelee itsestä liikoja. Itsekin käyttänyt hormooneja, mutta onneksi lopetin ajoissa. Muissa lajeissa käytännössä ainostaan ammattilaiset roinaa ja heillä motiivina usein raha ja menestys, mutta bodauksessa jokainen wannabe ego pelle alkaa melkein heti roinaa (olin itsekin sellainen), eikä tienaa lajilla mitään ja tuhlaa tuhansia myrkkyihin. Muutama vuosi myöhemmin samat tyypit ei enää näytä edes että olisi ikinä treenannut, mutta kärsii roinan haitoista. En yhtään ihmettele, että yleinen mielipide on hyvin negatiivinen koko lajista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mutta bodauksessa jokainen wannabe ego pelle alkaa melkein heti roinaa (olin itsekin sellainen), eikä tienaa lajilla mitään ja tuhlaa tuhansia myrkkyihin
Osaatko kuvitella, että ihmisillä saattaa olla tiettyjä ihanteita itsestään? Miksi ihmiset ylipäätänsä treenaa? Ei ainakaan rahan takia. Onko sulle nyt jotenkin uus juttu, että joku saattaa käyttää lääkkeitä muokatakseen kroppaansa, samoin kuin naiset meikkaa tai muuta vastaavaa ehostusta?

Ja mitä sitten ne lääkkeet tekee, no halleluja, niillä saa nopeampaa sitä lihasta mitä niin kovasti kaipaa. Onko se nyt jotenkin ihme, että osa niitä käyttää?

Osaatko kuvitella, että ihmisillä saattaa olla tiettyjä ihanteita itsestään? Miksi ihmiset ylipäätänsä treenaa? Ei ainakaan rahan takia. Onko sulle nyt jotenkin uus juttu, että joku saattaa käyttää lääkkeitä muokatakseen kroppaansa, samoin kuin naiset meikkaa tai muuta vastaavaa ehostusta?

Ja mitä sitten ne lääkkeet tekee, no halleluja, niillä saa nopeampaa sitä lihasta mitä niin kovasti kaipaa. Onko se nyt jotenkin ihme, että osa niitä käyttää?
Lähinnä mietin vain kuinka meidän rakas lajimme ei ehkä olekaan niin hienoa kun on vuosia seurannut ja harrastanut. Tottakai kaikissa asioissa on aina rumia puolia, mutta bodauksessa todella paljon. Varmasti ymmärrät mitä tarkoitan. Ja kuten sanoin itsekin olen roinannut. Muistan vain, kun itsekin tulit "kaapista ulos" roinaamisen yms asioiden kanssa vuosia sitten ja totesit kuinka hullua tämä on.

Toinen sanoo kapekatseiseksi, toinen maalliseksi terveeksi järjeksi. Ja absoluuttinen fakta on edelleen, jumalaa ei ole olemassa, turha siitä on kiistellä. Ja positiivisen väitteen edustajalla on todistusvelvollisuus. Vaikka mä kuinka väittäisin, että huoneessa on näkymätön alien, ei se muutu todeksi ellen todista sitä.
Mä vien sen jopa niin pitkälle, että Jumalalla itsellään on todistusvelvollisuus olemassaolostaan, ja Jeesuksessa Hän tuli todistuksena maailmaan, ja hyvänä sellaisena. Mutta nyt yksilöllekkin on oikeastaan itsellään Jumalalla se aloite, ilmaista itsensä. Raamattu kertoo senkin, että viimeisenä päivänä nekin iloitsee ja ylistää Jumalaa, jotka ei ole aiemmin nähnyt uskovaisissa ihmisissä sitä todistetta, vaan ovat pilkanneet tai jopa vainonneet. Jotenkin se sitten silti ilmestyy näkyväksi, se todistus. Mutta on moni saanut yhtäkkiä sen todistuksen, Jumalan maailmoista se on hoidettu. Sellasillekkin jotka ei oo ollu yhtään sen tyylisiä, tai myötämielisiä.

Mulle on vahvistunut ja varmistunut, että tää ei ole mikään sellanen peli, että Jumala nyt seuraa että miten ihmiset käyttää mahdollisuutensa. En silti vesitä ratkaisun tärkeyttä, mutta ihminen voi tehdä omia siirtojaan vain silloin kun Jumala lähestyy ihmistä. Ja ei se itselläkään ohi pystyny vahingossa menemään. Ja en usko että Jumala luomakunnan kanssa epäonnistuu, siitäkään huolimatta ettei me luotuina rajallisina ihmisinä paljoa ymmärretä, että miksi on tämä yhä jatkuva välivaihe jossa hirvittävää pahuutta ja kärsimystä kokee ihmiset. Se, että ihminen saa uskonlahjan sydämeensä, on yliluonnollinen ihme. Ja että se usko säilyy ja vahvistuu, on edelleenkin yliluonnollista konkretiaa. En minä ainakaan odota ja vaadi että joku toinen tän käsittää ja hyväksyy. Mutta oon varma että Jumala voi herättää ihmisessä kiinnostuksen, ja se päättyy hyvin. Tarve ja kaipuu voi herätä. Jumala myös yllättää, ja voi kutsua ja herätellä nopeaakin jonkun ihmisen kenen uskoontuloa ei kukaan pidä todennäköisenä.

Taasko aloitat saarnaamisen kun edellisessä ketjussa et voinut vastata mihinkään, on toi kyllä sellaista itsepetosta julistaa vaan paskaa eikä ajatella yhtään mitään mitä sulta kysytään.

Taasko aloitat saarnaamisen kun edellisessä ketjussa et voinut vastata mihinkään, on toi kyllä sellaista itsepetosta julistaa vaan paskaa eikä ajatella yhtään mitään mitä sulta kysytään.

Juuri nämät ihme hihhuli saarnaajat tekee hallaa uskovaisille. Tuputetaan ja hörhöillää omien ajatusten kanssa.

Back
Ylös Bottom