Ei Jumala ole yhtään järjetön ajatus. Paljon järjettömämpi on esim evoluutio teoria ja alkuräjähdys, että täysin sattumalta kaikki on tullut. Mitä oli ennen alkuräjähdystä ja miksi jokin yhtäkkiä räjähtää ilman syytä. Tai miten "rotasta" on tullut lintu ilman, että löytyy yhtäkään välivaihetta mijoonien vuosien aikana ja jos sattumalta mutaatio niin missä on ne epäonnistuneet mutaatiot. Tällaisia fossiileja pitäisi löytyä miljoonia, mutta ei ole yhtäkään. Kannattaa miettiä itse.
Jopa tiedemiehet sitä mieltä, että on olemassa muutakin kuin fyysinen maailma. Eri ulottovuuksia.
Pahoittelut jo etukäteen tulee pitkä posti, ajattelin vastailla vähän kaikkeen, harvoin kuitenkaan saadaan stripparia opettamaan meille tiedettä ja kumoamaan evoluutiota, ei sillä voihan niitä olla fiksuja strippareitakin, mutta aloitellaas.
Kyllä heti ensimmäinen lauseesi on typerä ja väärä. Jumala tosiaan on järjetön ajatus, monet uskovaisetkin sanovat että jumalaa ei voi järjellä selittää, et siis edes itse tiedä mitä julistat tai miksi.
Evoluutioteoria on teoria, mutta sanan teoria merkitys tieteessä on vähän eri kuin puhekielessä, kun tieteessä jotain kutsutaan teoriaksi se on vahvistettu useilla tuhansilla tutkimuksilla jotka tukevat käsitettä niin paljon että sitä voidaan kutsua teoriaksi, tiede kun ei oikeastaan ikinä luettele mitään faktaksi, teoria alkaa olla se vahvin väite. Mutta kun noita teorioita nyt uudella innollasi kumoilet, niin älä ainakaan kiipeä minnekkään katolle kumoamaan painovoimateoriaa ihan ekana, tai ota ainakin turvaköysi mukaan.
Lintuun joku muu näytti vastanneenkin jo, mutta tosiaan ihan kaikista välimuodoista ei voi fossiileja löytyä, niitä kun ei ihan kaikista välimuodoista synny, vaatii yleensä tulvaa tai jotain vastaavaa johon tämä kyseinen välimuoto hautautuu ja muodostuu oikeanlaiset olosuhteet (hapettomat etc) jotta se kivetyy siellä eikä maadu, tätä väitettäsi kuvaillaan aukkojen jumalana, kun ihan kaikista välimuodoista ei ole todistetta, niin se jumala on piilossa juuri siinä aukossa, sit kun se aukkopaikka ehkä löytyykin, niin sanotaan että eikun se on tossa vielä pienemmässä aukossa missä oli vielä pienempi evoluutiomuutos. Melko pieniksi on nykyaikana mennyt nuo väittämäsi jumalan aukot, mutta kiva että vielä löytyy niistä ihmisiä huutelemassa.
On totta että tiedemiehet pohtivat eri ulottuvuuksien mahdollisuuksia, niistä ei toki ole vielä näyttöä. Vaikka sellaisia ulottuvuuksia löytyisi, niin epäilys on itsellä että sieltäkään ei sitä sun jumalaasi löydy, tai voi löytyä, mutta sieltä voi löytyä myös vaaleanpunainen elefantti, tai ihan mitä tahansa muuta.
Tämä on helppo kokeilla onko totta. Pyydä tosissasi: "Jeesus Kristus jos olet olemassa näytä se minulle."
Ei tarvitse spekuloida.
Yritin kokeilla, ehkä en ollut tarpeeksi tosissani, mutta skepsis tarjoaa 10000 euroa sille joka todistaa yliluonnollisen olemassaolon, niin pitäiskö sun käydä skepsiksen toimistolla näyttämässä jesseä niille kun olet kuitenkin tosissasi, ei tarvitsisi spekuloida ja saisit helpot massit?
Jumala on ollut aina, on ajaton. Aika käsite on ihmisen keksimä. Tiedät itsekin, että tiede on usein puolueellista ja halutaan todistaa vain oma mielipide. Jumala on kaikkivoipa, mutta on rajoittanut itseään ihmisen vapaan tahdon takia. Ihmiset eivät halua Jumalaa, mutta jos jotain pahaa tapahtuu, sitten syytetään Jumalaa. Jos haluat Jumalan puuttuvan elämääsi, sitä pitää pyytää muuten Jumala rikkoisi vapauttasi. Kun rukoilen Jumalan tahdon mukaisesti saan aina rukousvastauksia. Pitää lukea raamattua, että ymmärtää Jumalan rakastavan meitä ja haluaa meille pelkkää hyvää.
Jumala on myös ihmisen keksimä, toi sun versio on varmaan joku jumaluus nro 3125, niitä oli aika monta ennen sitä, ja monta on tullut vielä sen jälkeen. Tiede päinvastoin ei ole puolueellinen eikä halua todistaa omaa mielipidettä, tiede tekee tutkimukset ja päätyy sen jälkeen johonkin tulokseen, ja tekee sen tutkimuksen uudelleen ja vertaa tuliko samanlainen tulos, kun taas sinun uskontosi on päättänyt jo vastauksen, se on jumala, ja yrittää keksiä ja etsiä kaikkea mikä voisi sen vahvistaa. Vielä 2000 vuoden jälkeen uskovaisilla ei ole AINUTTAKAAN todistetta että jumala on totta, joten älä väitä tietäväsi miten tiede toimii, tai tee väitteitä tieteestä kun sun käsitys siitä on jostain pikkukirkon pastorilta jolla on ihan yhtä hauras kyky ymmärtää sitä.
Tehdään toinen testi, kun kerran jumala haluaa vain hyvää ihmisille, niin minä annan nyt luvan sun jumalalle ja sulle, rukoile mulle miljoonaa, ja mulla on yks sellainen vähän harvinaisempi sairaus mihin ei ole vielä ihminen keksinyt parannuskeinoa, niin rukoile samalla että ottaa sen multa pois, saat kuitenkin niitä rukousvastauksia väitteesi mukaan, niin tää pitäis olla simppeli homma.
Olet hengellisesti sokea. Kun tulee uskoon saa Pyhän Hengen ja hengen "silmät" avautuu. Fyysinen maailma ei ole kaikki mitä on olemassa, näin sanoo myös tiedemiehet.
Voitko tarkentaa että mitä ne tiedemiehet sanoo? Ja ketkä niistä, laita vaikka joku linkki.
Muuten hyvä, mutta on niin paljon yliluonnollisia kokemuksia ja konkreettisia fyysisiä ihmeitä joita olen itse todistanut ja myös miljoonat muut uskovat jatkuvasti. Ei ole vain uskomusta vaan todellista elämää.
Onko sulla videoituna näitä kokemuksia ja ihmeitä? Mulla on idea miten lyödään rahoiksi näillä, ihan perus kännykamera raakavideo riittää ei tartte olla millään elokuvakameralla kuvattua.
Missä välimuodot niitä pitäisi olla miljoonia fossiileja ja myös epäonnistuneita mutaatioita miljoonia fossiileja pitäisi löytyä, kun kerran täysin sattumaa. Löytyy ainoastaan omaan elinympäristöön täydellisesti sopivia yksilöitä. Vahingossako dna päätti ruveta kehittymään pikku hiljaa liskoa täydellisen aerodynaamiseksi ja lentotaitoiseksi, kuinka osaako se ajatella? Kun huomio eri eläinten jokaisen ihmeellisen erilaisen toimivan ominaisuuden niin aika paljon onnistunutta sattumaa pitää olla, mutta kuitenkaan näitä miljoonia epäonnistuneita mutaatioita ei löydy mistään.
Näitä avasinkin jo aikaisemmin, mutta sanot tässä vähän eritavalla että löytyy vain omaan elinympäristöön täydellisesti sopivia yksilöitä, sitä vähän epäilen, täydellisiä eliölajeja ei taida montaa olla, kaikilla on vajauksia, ihan meillä ihmisilläkin. Hankala täällä suomessa olisi elellä ellei tiede olisi meille kaukolämpöä ja sopivaa vaatetusta sorvannut pakkaselle.
Sattuma on taas sitten vähän vaikeampi käsite varmaan sulle, puhut että pitää olla aika paljon onnistunutta sattumaa, niin pitääkin. Mutta sun pitää ottaa huomioon miljardeja vuosia kulunut aika määre, sä ajattelet sen vain hyvin lyhyeltä ajalta mutta evoluutiolla on käsissään loputon aika muokata kaikkea eteenpäin, pikkuhiljaa pienin muutoksin, vahvin selviytyy, se toimii jopa teihin uskovaisiin, ette ole olleet kauhean fiksuja teitä on ollut helppo ohjailla pitkiäkin aikamääreitä, useita sukupolvia vaaditaan vain pari fiksumpaa tyyppiä ja näille kaverit niin teitä saa laumoittain kurmoottamaan muita oman aatteenne vuoksi kun jumalanne mukaan "julistatte" sitä eteenpäin ristiretkien sun muiden mukana, ja ne pari fiksumpaa kerää voitot siinä välissä.