Strippari tuli uskoon?!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joku vanhempi mummo alko saarnaamaan mulle steissillä joskus jeesuksesta ja kun sanoin etten usko satuihin niin se sai jonku kilarin ja alko hakkaamaan mua sen käsilaukulla :D
Se yritti hakkaamalla todistaa Jeesuksen sanoman väkivallattomuutta ja hyvyyttä, jos et hyvällä usko, niin sitten väkisin.
Mummo hakkasi ja huusi siinä samalla "Nyt uskot tai itket ja uskot!!!" ja käsilaukku viuhui, kvlt katso silmät suurena että mitä just nyt tapahtuu ja yritti suojautua mummon rakkauden lähetykseltä

Viimeksi muokattu:
Keskustelua aiheesta ilman riitelyä ja viha kommentteja. Tämä aihe herättää tunteita, mutta jos pystyisimme kunnioittaen toisiamme keskustella.
Video aiheesta:

View: https://youtu.be/x-ylpW9ZW2M

Eli Jumala loi ihmisen, koska halusi rakastaa meitä, mutta ihminen lankesi syntiin. Synti on rikkomus Jumalaa kohtaan, eikä pyhä ja oikeudenmukainen Jumala voi hyväksyä syntiä. Jumala on myös täydellinen rakkaus. Ratkaisu tähän ongelmaan oli, että Jumala itse tuli ihmiseksi ja Hän itse kantoi rangaistuksen meidän synnistä. Jeesus Kristus oli tämä Jumala, joka tuli ihmiseksi. Jeesus ristiinnaulittiin täysin syyttömänä ja synnittömänä meidän tähtemme. Kun uskot Jeesukseen saat kaikki syntisi anteeksi ja yhteyden Jumalaan Pyhän Hengen kautta. Yksi Jumala jolla on kolme persoonaa Isä, Poika(Jeesus) ja Pyhä Henki.

Jeesus ristiinnaulittiin täysin syyttömänä
Ei pidä paikkaansa, se historiallinen maallinen mies, joka kantaa nimeä Jesus, oli silloinen anarkisti ja häirikkö valtaapitävien silmissä ja siksi ei todellakaan heidän mielestä syytön.

Parastahan tossa on loputon/ääretön armo.
Teet ihan mitä tahansa niin kunhan lopuksi kadut tekojasi niin kaikki on hyvitetty.

Ellet alunperinkin sano että tahtosi tulee Jumalasta ja näin ollen kaikki tekosi on vähintäänkin hänen hyväksymää.

Kahdessa evankeliumissa Jeesus on oppineesta, vauraasta perheestä ja kahdessa taas köyhästä ja tai työläisperheestä.
Helposti menee sekaisin kun lähdemateriaali on ilmeisen hätiköiden koottu.
Oliko Nikean kirkolliskokouksessa 300-luvun alussa? Silloinkin kirjoituksista jotka oli kirjoitettu 70-170vuotta tallennettujen tapahtumien jälkeen.
Voisi kuvitella että siinä on ns. rikkinäinen puhelin jo hieman muuttanut tarinaa?

Viimeksi muokattu:
Koskas se Jeesus muuten tulloo? Niitä lappuja kun näkyy tolpissa aina välillä.

Heilläkin on varmasti jokin "yhteys" oltava, kun tuommosia väittävät. Kertoisivat vain vähän ajankohtaa tarkemmin.

Koskas se Jeesus muuten tulloo? Niitä lappuja kun näkyy tolpissa aina välillä.

Heilläkin on varmasti jokin "yhteys" oltava, kun tuommosia väittävät. Kertoisivat vain vähän ajankohtaa tarkemmin.

Jeesuksen toinen tuleminen on korvaantunut ilmastokatastrofilla. Se saapuu vähintään kerran päivässä. Joskus jopa kahdesti.

Parastahan tossa on loputon/ääretön armo.
Teet ihan mitä tahansa niin kunhan lopuksi kadut tekojasi niin kaikki on hyvitetty.

Ellet alunperinkin sano että tahtosi tulee Jumalasta ja näin ollen kaikki tekosi on vähintäänkin hänen hyväksymää.

Kahdessa evankeliumissa Jeesus on oppineesta, vauraasta perheestä ja kahdessa taas köyhästä ja tai työläisperheestä.
Helposti menee sekaisin kun lähdemateriaali on ilmeisen hätiköiden koottu.
Oliko Nikean kirkolliskokouksessa 300-luvun alussa? Silloinkin kirjoituksista jotka oli kirjoitettu 70-170vuotta tallennettujen tapahtumien jälkeen.
Voisi kuvitella että siinä on ns. rikkinäinen puhelin jo hieman muuttanut tarinaa?
Kyllä saa loputtomiin anteeksi Jumalan edessä, jos tunnustaa, mutta sellainen ihminen joka tahallaan toimii väärin armon varjolla ei ole aidosti Jeesuksen seuraaja. Jumala näkee sydämeen. Teot ovat ulkoista.

Raamatussa opetetaan hyvin selvästi mikä on Jumalan tahto ja kuinka uskovan tulisi toimia, kun lukee Raamatun kokonaan. Ihmiset voivat väittää toimivansa Jumalan tahdossa, vaikka toimivat täysin väärin. Onko se Jumalan vika?

Neljä evankeliumia Matteus, Markus, Luukas ja Johannes kertovat saman asian esim Jeesuksen perheestä. Ei pidä paikkaansa tuo, että kahdessa on rikas perhe.

Itse ortodoksina minulla on aina hieman kiusallinen olo kohdatessani useimmiten johonkin karismaattiseen seurakuntaan kuuluvan henkilön, joka mieltää itsensä uskovaksi ja puhuu uskoon tulostaan ja uudesti syntymisestään. Kaikki on muuttunut silloin, kun hän on ottanut Jeesuksen vastaan tms.

Tuollainen tunneperäinen kokemus minulta puuttuu täysin. Ortodoksiseen kirkkoon liittyminen oli hidas ja pitkä prosessi, eikä siihen - edes rituaalin kirkossa - liittynyt mitään suurta tunnekuohua. En koe itseäni uskovaiseksi. Yleensä uskoa on melko vähän. Itselleni kristillisyyden merkitys on esillä vaikkapa Vuorisaarnassa. Evankeliumit tulee nähdä kokonaisuutena - ei nostaa esille irrallisia yksityiskohtia - ja ymmärtää, että Raamattua on käännetty ja väännetty kielestä toiseen vuosisatoja. Se, mikä on muuttumatonta, on mysteeri. Kristus.

En ole ortodoksi kuoleman jälkeisen elämän vuoksi tai sielun pelastumisen tms oman kokemuspiirin ulkopuolella olevan ja epämääräisen/epäilyttävän oudon asian vuoksi. Olen ortodoksi ihan tämän jokapäiväisen normaalielämän takia. Ei kirkkoon liittyminen mitenkään ihmeellisesti minua muuttanut, mutta Kirkko tuo iloa ja tietyt suuntaviivat ja tavoitteet elämään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse ortodoksina minulla on aina hieman kiusallinen olo kohdatessani useimmiten johonkin karismaattiseen seurakuntaan kuuluvan henkilön, joka mieltää itsensä uskovaksi ja puhuu uskoon tulostaan ja uudesti syntymisestään. Kaikki on muuttunut silloin, kun hän on ottanut Jeesuksen vastaan tms.

Tuollainen tunneperäinen kokemus minulta puuttuu täysin. Ortodoksiseen kirkkoon liittyminen oli hidas ja pitkä prosessi, eikä siihen - edes rituaalin kirkossa - liittynyt mitään suurta tunnekuohua. En koe itseäni uskovaiseksi. Yleensä uskoa on melko vähän. Itselleni kristillisyyden merkitys on esillä vaikkapa Vuorisaarnassa. Evankeliumit tulee nähdä kokonaisuutena - ei nostaa esille irrallisia yksityiskohtia - ja ymmärtää, että Raamattua on käännetty ja väännetty kielestä toiseen vuosisatoja. Se, mikä on muuttumatonta, on mysteeri. Kristus.

En ole ortodoksi kuoleman jälkeisen elämän vuoksi tai sielun pelastumisen tms oman kokemuspiirin ulkopuolella olevan ja epämääräisen/epäilyttävän oudon asian vuoksi. Olen ortodoksi ihan tämän jokapäiväisen normaalielämän takia. Ei kirkkoon liittyminen mitenkään ihmeellisesti minua muuttanut, mutta Kirkko tuo iloa ja tietyt suuntaviivat ja tavoitteet elämään.
Hyvä, että olet löytänyt itselle sopivan seurakunnan. Näitä alkuperäisiä tekstejä on löydetty ekalta ja tokalta vuosi sadalta joista näkee, että Raamatun sana on pysynyt hyvin alkuperäisenä. Toki on huonoja käännöksiä, mutta niitä ei tarvitse lukea. Kirkolla ei ole merkitystä vaan juuri se henkilökohtainen suhde Jeesuksen kanssa. Kristus on tärkein.

Näkeekö se pedofiilinkin sydämeen ennen tekoa ja katsoo vierestä, vitun sadistinen runkku sun jumala ja sä palvot sitä.
Jokaiselle on annettu vapaa tahto tehdä pahaa tai hyvää. Tällainen pahuus on seurausta syntiin lankeemusta. Jumala on kaikkivaltias, mutta on rajoittanut valtaansa ihmistä kohtaan. Muuten olisimme robotteja. Haluamme syyttää muita, mutta otammeko vastuuta omista teoista? Meistä jokainen on ollut luomassa esim Putinin valtaa kun halusimme halpaa bensaa ja kaasua. Tai kun roinaamme tuemme suoraan rikollisia, jotka ovat murhaajia ja raiskaajia. Loma Thaimaassa tukee epäsuorasti seksiturismia, joka sisältää myös lapsiprostituutiota. Tällaisen maailman me ihmiset olemme tehneet yhdessä.

Haluamme syyttää muita, mutta otammeko vastuuta omista teoista?
No otappa ihan rauhassa vastuu vaan, sullahan on vapaa tahto. Meitä muita ei kiinnosta syyllistää itseään muiden tekemisten takia, saati syyllistää itseään sadistisen olennon keksimien päättömien ja irvokkaiden perverssioiden takia. Oletteko te kaikista kovimmat uskovaiset koskaan miettineet, että teidän päättömällä hölötyksellä on päinvastainen vaikutus, te saatte uskon näyttämään naurettavalta?

No otappa ihan rauhassa vastuu vaan, sullahan on vapaa tahto. Meitä muita ei kiinnosta syyllistää itseään muiden tekemisten takia, saati syyllistää itseään sadistisen olennon keksimien päättömien ja irvokkaiden perverssioiden takia. Oletteko te kaikista kovimmat uskovaiset koskaan miettineet, että teidän päättömällä hölötyksellä on päinvastainen vaikutus, te saatte uskon näyttämään naurettavalta?
Tämä paha maailma on seurausta ihmisen teoista, mutta kuka korjaa tämän sotkun minkä ihmiset ovat saaneet aikaan? Vain Jeesus Kristus pystyy muuttamaan murhaajan, narkkarin ja meistä jokaisen. Jos jokainen olisi uskova ei olisi pedofiileja, sotia, rasismia, köyhyyttä tai nälänhätää.

Miksi muuten laitoit tämän Kristinusko keskustelun tähän strippari tuli uskoon ketjuun? Oli tarkoitus keskustella Kristinuskosta ilman, että minä olisin keskiössä.

Miksi muuten laitoit tämän Kristinusko keskustelun tähän strippari tuli uskoon ketjuun?
Joku mode siirsti ja se on ihan sama millä otsikolla nämä ovat, te uskovaiset jaarittelette samaa turhanpäiväistä paskaa vastauksena. Teillä on semmoinen aivan saatanan ärsyttävä tapa tahallaan ignoorata ikävät kysymykset ja varsin ylimielisen vittumaisesti sylkäistä kysyjän naamalle takaisin kasa puhdasta paskaa. Te olette olevinanne muita ylempänä joka ikinen kerta ettekä missään nimessä voi edes yksinkertaiseeen kysymykseen vastaa. Jos mä esim sulta nyt kysyn "Miksei jumala koskaan näyttäydy", sun ja kaikkien uskovaisten vastaus on jotain tämmöistä vitun vajaata paskaa.

"Avaa sydämesi ja ota jeesus vastaan, me kaikki olemme syntisiä ja jumalan armosta täällä"

Ja tietysti tolla vastauksella ei ollut mitään tekemistä alkuperäisen kysymyksen kanssa. Teidän kanssa on täysin mahdotonta keskustella mistään asiaan liittyvästä.

mutta kuka korjaa tämän sotkun minkä ihmiset ovat saaneet aikaan?
Mikä tarve sitä on korjata? Elämä on. Ei ihminen osaa olla ihmisiksi kun niitä tarpeeksi laitetaan samaan tilaan jota nyt kutsutaan maapalloksi. Ihminen jos levittäytyy toiselle planeetalle, se raiskaa senkin luonnonvarat ja tappelee siellä keskenään, se on meidän luonto. Semmoiseksi sun jumala meidät loi, turha sitä nyt nyt valittaa ja meitä syyttää.

Uskonnot ja usko tekee monelle yksilölle hyvää, mutta kirkkoon kuuluminen ja siitä maksaminen on taas erilaista touhua. Siinä tukee mm homojen ja naisten oikeuksien polkemista, tyttölasten silpomista, kuoropoikien nussimista ym.

Sinänsä mulle on aivan sama mihin kukakin uskoo, kunhan se ei vaikuta muihin ihmisiin.

Back
Ylös Bottom