Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
yks helvetin tyhmä kysymys tähän väliin..
Ei kai lihaa ehdi häviämään vaikka nyt aloitankin ohjelman hyvin kevyesti, vaikka oikeasti raskaat painot on vasta jossain 3vko: n päässä? Tiedän että tämä pitää aloittaa hyvin kevyesti ja pikkuhiljaa lisäillä romua, mutta kun ei vaan jaksaisi odottaa niitä kunnon painoja. :D
Mistä sä noita rajoja revit? Eiku älä vastaa en mä haluakkaan tietää.
Mites muuten onko sulla 15% ihralla sixpack näkyvissä? Mulla ei ole vielä lähelläkään. Muutenkin tuohan osuu just siihen Rippetoen arvioon, missä rasvat olis suurinpiirtein hyvä olla tän ohjelman aikana et siis välttämättä sittenkään ollut YNDTP ;) Mites sun kyykkypainot meni?
Seuraavaksi voisit lukaista vaikka tämän:
http://startingstrength.com/articles/novice_effect_rippetoe.pdf
Sälli sai ~14kg rasvatonta massaa 11 viikossa, mikäs se sun asettama raja nyt taas olikaan?
Nykykunnolla tarkoitin aikaa SS:n jälkeen, vaiks vuosi/pari edistyneempiä ohjelmia. Eli vaiks kaksi vuotta SS:n aloittamisesta kyykkypainot on samat teki sitten SS:n alussa 5kg korotuksilla tai 2,5kg. Itsellä kehitys töksähti SS:n jäkeen, tiedä mikä masennus iski, mutta totesin vähän yli vuosi aloituksen jälkeen jos olisin vain tehny 5/3/1 ia päässyt ilman resettiä, olisivat käytetyt painot olleet samat.
No.. käsillehän noissa perusliikkeissä tulee varmasti tarpeeksi hittiä, mutta voiko esimerkiksi vatsoja ja pohkeita tehdä silloin tällöin pari sarjaa?
kyllä itellä ainakin lihakset meinaa huutaa hoosiannaa ku oon tehny tuota sarjaa nyt kahtena päivänä ja sitten kysyisin vielä semmosta, että tehäänkö toi liikkeiden sarja kertaalleen vai tehdäänkö liikkeet useampaan kertaan? oon nyt tehny vaan kertaalleen jokaisen liikkeen.
Vaikka et haluakaan tietää, niin toistan vielä, että sekä gurut että koko Pakkiksen konsensus on tätä mieltä (kuten postaamastani linkistä käy ilmi).
Huomaatko sä itse ristiriitaa?No siis, ensinnäkin kyseessä on tietenkin poikkeus. Ja toisekseen kyseisellä henkilöllä on selkeästi ollut hyvät geenit. Onneks linkin lopussa oli kuva sällistä. Heti huomas vyötärön ja yläkropan mallista, että kyseessä on mesomorphi. Laihat jalat hieman hämää, mutta kaikkien todisteiden valossa hlön perus vartalotyyppi on kuitenkin tuo. Ja kun tiedetään harvinaisten mesomorphien saavan lihasta nopeammin kuin muiden - vertaa linkki mainitsemaani tutkimukseen jossa etu oli 5 kertainen ectoihin nähden - niin voidaan pyöristellen laskea, että hän sai melkein 5kg lihasta kuukaudessa, joka vastaa 1kg lihasta tavallisen kynäniskan vauhdilla. Sinänsä aikamoista vedätystä mainostaa ohjelmaa ääriesimerkillä, joka on kirjaimellisesti mahdotonta suurimmalle osalle ihmisistä.
En. Pihtimittareilla mitattuna oli muistaakseni jotain 8% luokkaa ennen ko alkoi kumpuja näkymään.Tarkoitatko, että sullakin on 15% ihrat vai muuten vaan ei näy? Normivalois se päkki ny ei välttämättä kunnol ees näy, mut sit itel ainaski salin/pukukopin megavalois 8-päkki on hyvinkin esillä.
Juu eli YNDTP ;)Vanhoista paperilappusista kattelin niin kyykyn alkupaino oli periaattees 65kg (mihin olin jäänyt alitehoisesti suoritetulla Arnoldilla oman painon ollessa n. 66kg). SS:n lopetin kun tangossa oli 95 tai 97,5 ja taisin saada ekan sarjan läpi, sen jälkeen polves tuntu jo niin häijylt, et enpä oo sen koommin takakyykkyä tehnyt. (Polvi oli reistaillut G6:n aikana huonolla tekniikalla tehdystä kyykystä asti.)
Mielenkiintoiselta vaikuttaa, tota vois itekkin testata joskus hamaassa tulevaisuudessa.
Olis ehkä ihanteellisin uran alku aloittelijalle, ekat 3kk tällä, sitten seuraavat 3kk Arskan kuusikkoa.
Aloitin 2,5vko sitten melkeinpä täysin nollista. Aijon tällä vetää ainakin sen 3kk
Huomaatko sä itse ristiriitaa?
Niinko ihan oikeasti ensin väität 1kg( tai 2kg) on maksimi ja heti perään eihän se olekaan(+liuta reunaehtoja). Pystytkö mitenkään päättämään mitä mieltä olet?
En. Pihtimittareilla mitattuna oli muistaakseni jotain 8% luokkaa ennen ko alkoi kumpuja näkymään.
Esim. hoikka sälli(alipainoinen Rippetoen mielestä) 6-7viikossa kyykky sarja paino 60kg -> 100-110kg ja omapaino +9kg (noin 60% rasvatonta)
Mutta mutta alkaa meneen aika turhaksi vänkäämiseksi. Rippetoe on yhtä mieltä ja Maximus Bicepus toista, mitäpä se mulle mitenkään kuuluu.
Hyvinkin, aloitin 65kg ja kolmen viikon päästä tangossa oli 105kg. Tähän väliin tuli työmatka ja sali jäi viikoksi(joo oli vegasissakin saleja, mut ajattelin mulla olevan muutakin tekemistä kuin käydä pumppaamassa ;) Viikon tyhjäkäynnin jälkeen uusin viimeiseksi jääneen treenin, kyllä se tuli mutta oli selvästi raskaampi kuin ekalla kerralla. 115kg ei sitten enää tullutkaan kaikkia toistoja, tästä eteenpäin menin sitten 2.5kg korotuksilla.Aika vauhdikas tulosten nousu. Itsekin varmaan samaan pystyit?
Mulla ei ole mitään syytä epäillä sun sanojasi, mutta kyllähän tää kuulostaa niin uskomattomalta, että oksat pois.Hyvinkin, aloitin 65kg ja kolmen viikon päästä tangossa oli 105kg.
Jäi sitten sanomatta, jotta omapaino oli jo aloittaessa yli 90kg ja pituus n.190, saattavat nuokin hiukan suhteuttaa tuota.Mulla ei ole mitään syytä epäillä sun sanojasi, mutta kyllähän tää kuulostaa niin uskomattomalta, että oksat pois.
Lahjattomuudesta ei kaiketi tässä asiayhteydessä voida puhua.
Millanen peruskunto sulla oli pohjalle tätä ennen(salia/muuta urheilua)? Teitkö muita apuliikkeitä salilla kun ohjelmassa määrättyjä? Ruoka/unet pitää myös tietty olla kohdallaan ettei noita hiipumisia tule ja eihän maastavetoon tarvinnut ottaa tässä ohjelmassa kuin 1 kova sarja, mikä mielestäni oli itsellä aikoinaan erittäin helppo ainakin jaksamisen puolesta! Tein tosin ennen ohjelman aloitusta tarkoituksella 2-3kk peruskuntoa jotta noita hyytymisiä ei sitten tule...Kyllähän safkaa vedän miten pystyy ja palautusjuomat sun muut on kaikki, mutta veto on aina treeneistä poissa. Ts. ei vain jaksa. Tänään tein muutaman sarjan kulmasoutua, ja olin ainakin ihan poikki. Leukoja hyvä kun jaksoi vetää.
Tietysti fyysisiä töitä oli alla vaikka kuinka ja paljon.
Jännä homma että kaveri ei ole salilla pitkääkään aikaa käynyt ja tekee sarjaa 120 kilolla penkkiä. Vuotta nuorempi ja maastavetokin on jotain 170 luokkaa. Ite en ole tälläkään ohjelmalla saanut maastavedolla oikein mitään ylös. Penkki on siinä 65:n tietämillä. Siis jos tekee tuota 3x5.