Mutta tuleeko tuota kehitystä kuinka paljon? Futisreenit, pyöräilyt, fyysiset työt ja salitreenit saattaa olla kaikki samana päivänä. Eli tuossa ei kyllä kehitystä näy eikä kuulu juuri lainkaan. Lepopäiviä ei ole viikossa yhtään mahdollisuutta pitää.
Jos vertaa sellaisen henkilön kehitykseen, joka tekee sitä toimistotyötä, salitreeniä täysillä ja siihen vaikka jotain lenkkeilyä, niin kyllähän tuollaisella henkilöllä tuo kehitys on täysin erilaista. Nuo kaikki muut liikunnat syö sitä kehitystä sen verran, etten näe enää salitreeniä sen arvoiseksi. Ja vaikka se ruokavalio olisi kuinka kohdillaan, niin kehitys jää auttamatta vähäiseksi.
Ja kun itsellä olisi tavoitteena erittäin merkittävää voimatasojen nousua ja lihasmassan kasvatusta, niin siihen tavoitteeseen päästäkseen olisi vain pakko vähentää tuota muuta liikuntaa. Sekään ei oikein tällä hetkellä ole mahdollista.
Eli ruokavaliolla ei hirveästi tuota jatkuvaa rasitusta paranneta. Vaikka söisikin reilusti yli kulutuksen, niin jos paikat ovat täysin rasittuneita, niin eipä treenistä mitään tule. Ehkä jotain kehitystä voisi tulla, mutta ei sellaista merkittävää, mihin itse jaksaisi panostaa. Moni voisi saada samanlaisella treenihistorialla paljonkin lihaksikkaamman ja vahvemman kropan kuin itse, mutta itsellä tuota muuta liikuntaa onkin sen verran paljon, että se kehitys tietenkin jää vähäisemmäksi.
Esim. 10:n vuoden periodilla saattaisi olla jonkin verran lihaksia ja voimaa, mutta kun ajattelee kuinka paljon sitä kehitystä on mennyt hukkaan noissa muissa liikuntajutuissa ja töissä. Sitten taas joku hyvillä lahjoilla varustettu kaveri treenaa sen 3 vuotta ja on enemmän voimaa ja lihasta kuin itsellä, niin ei silloin ole se oma juttu.
Eli kyllä salitreenit saa jäädä tältä erää. Nuo kaikki maksut sun muut ovat sen verran kalliita, että pitäisi päästä paljonkin enemmän panostamaan ja kehittymään, että olisi sen arvoista.
Eli noilla fyysisillä töillä koitan jotain saada aikaan, eipä sillä hirveästi mitään tule, mutta enpä tavoitteisiin muutenkaan pääse.
No, 65 kiloisena ei kyllä kiva ole olla, mutta jostain on nyt sitten pakko vain luopua. Ei auta muu. 100 kiloa olisi ollut tavoite, mutta eipä siihen muutenkaan tällä menolla päästä.
Joku tuolla sanoikin, että ei kannata välittää muiden tuloksista, niin sehän juuri itsellä motivaatiota viekin. Kun huomaa, että monet ovat jo ennen salihistoriaakin paremmassa kunnossa kuin itse 3:n vuoden treenin jälkeen. Ja katselee kun vuotta nuoremmat nostelee 120 kilolla sarjaa ja itse vetää 70:llä. ELi kyllä silloin tulee aika hissun kissun lähdettyä salilta pois.
Kun en oikein pidä tuota salitreenailua enää sen arvoisena, kun tuo muu liikuntamäärä on sen verran kova. Kehittymään ei pääse sillä tavalla kuin haluaisi. Niin kyllähän siinä motivaatio on todella heikoilla. 3:n vouden treenailun jälkeen moni nostelee jo aika kovia rautoja. Itse en mitään. Ja kehitys jäisi puolitiehen muutenkin tästä eteenpäin. Minkään jonkinlaisen kehityksen eteen ei jaksa kyllä tehdä mitään.