Starting Strength - 1-jakoinen perusohjelma aloittelijalle

^^ Eipä me täällä sua voida sitten sen paremmin tän asian kanssa auttaa. Kannattaisko vaikka hommata joku keveämpi työ, jos haluat salitouhuun panostaa?

Enpä usko, että tuo on ruokavaliosta kiinni lainkaan. Siis tarkoitan sitä, että vaikka söisikin juuri oikean saliruokavalion mukaan, niin kehitys olisi minimaalista.
No kyllä se ruokavalio kannattaa olla kunnossa vaikka se kehitys ei olisikaan maailman parhainta. Jos alat laiminlyömään ravinnon saantiasi niin kohta ei tule sitä minimaalistakaan kehitystä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pituus 178 ja paino 65. Eli kolmen vuoden aikana tullut se 5 kiloa lisää.

No, minimaalista tai ei ollenkaan, sama juttu, mutta tarkoitan vain sitä, että ruokavalio ei välttämättä autakkaan, jos tulee liikaa muuta liikuntaa.

Tuota työpaikkaa on todella vaikeaa nykypäivänä vaihtaa, olin aika kauan työttömänä ja tuo oli ainoa mitä sain. Hakusessa on toki muukin paikka, mutta aikaa menee. Eikä tuo työn vaihtaminenkaan paljoa auta, ennen kuin töitäkin sai, niin ei vain treeni kulkenut ikinä. Jossain vaiheessa oli sellainen piikki, että tulokset nousi, mutta sitten kun piti kevyen viikon, niin tulokset putosivat jopa huonommiksi kuin edellisen kevyen viikon jälkeen. Nyt olen taas lähtöpisteessä. Ei vain voimat riitä.
 
^ Oletko varma, ettei sulla ole terveydessä jotakin vikaa.
...ja mitä tulosten nousuun tulee, niin on se meikäläiselläkin melkosen nihkeää. ei siinä vaiheessa voi voimasta puhua kun henkilöt jotka ei käy edes salilla liikuttelee isompia rautoja.
 
Miksi pitää sitten muuten liikkua helvetisti? Raskas työ sulla on se on ok, mutta jos haluut punttitouhuun panostaa ja saada lihaksia, niin et voi samaan aikaan parantaa kestävyyskuntoasi.
 
Jäi sitten sanomatta, jotta omapaino oli jo aloittaessa yli 90kg ja pituus n.190, saattavat nuokin hiukan suhteuttaa tuota.
Ja kuten sanoin ei ne aloitus painot olleet mitenkään maksimit, eli en yrittäkkään väittää kehittyneeni 40kg kolmessa viikossa.

Jeps, kovaa menoa. Sullahan tota massaa olikin jo niin mukavasti, et oli sitä reserviä millä nostaa. Plus paremmat geenit :) Pointseja tahdonvoimasta. Random kysymys: paljo muuten vedät kaloreita päiväs nykypainollas?

Itse kokeilin tätä ohjelmaa n. 4 kuukautta, mutta ainoastaan penkkipunnerruksessa sain sen 5 kiloa lisää tuon ajanjakson aikana. Sen jälkeen kevyen viikon jälkeen ei noussut sitäkään vähää. Jalkakyykyssä ei ole sarjapainot nousseet lainkaan. Tuokin johtuu luultavimmin kaikesta muusta liikunnasta. Eli jalat ovat täysin mössöä ennen salille menoakin.

Tähän sopisi tuo jarviksen suosikkilause: YANDTP! Ainoo syy täysin surkealle suoritukselle on täysin riittämätön syönti. Vai harrastitko jo tuolloin muuta liikuntaa niin paljon? Teitkö punttitreenit eri päivänä kun lajitreenit? Ei ihan kuulosta siltä...

edit. Mitä tulee noihin kaverisi tuloksiin niin niitä nyt ei kannata sokeena tuijottaa ja masentua... Monesti syynä on ihan eri taustat/lahjakkuus/painoero tjsp.

Todellakin. Tosin toi lahjakkuus on yhtä kuin geneettiset edut, eli lähinnä lihassolujen määrä.

Tuo Golden six olikin sitten niin kova ohjelma, että siitä ei alun alkaenkaan tullut mitään.

Mielenkiintoista o_O Saattaa olla vaan liikaa toi joka kertainen kyykkäily.

Enpä usko, että tuo on ruokavaliosta kiinni lainkaan. Siis tarkoitan sitä, että vaikka söisikin juuri oikean saliruokavalion mukaan, niin kehitys olisi minimaalista. Koska nyt kun noiden juttujen päälle on vielä fyysiset työt, niin ainakin mitä olen kokeneemmilta harrastajilta kuullut, niin eipä noita voimatasoja ja lihasmassaa juuri parannella millään ohjelmalla. Koska nuo muut liikunnat vie mehuja kehitykseltä pois.

Kyse on vain optimoimisesta. Mitkä fyysiset työt? Ja kuinka usein siellä pallon perässä oikeen täytyy juosta? Nuo aikaisemmin mainitsemas lenkkeilyhaaveet on ihan turhia - jo toinen noista palloilulajeista olis tarpeeks riittävän aerobisen kunnon ja hormooniboostin lisäykselle lihasten kannalta.

Tavoitteena olisi tietenkin merkittävää lihasmassan ja voimatasojen nousua, mutta ei ainakaan tällä ohjelmalla itselleni sitä tule. Noista fyysisistä töistä olen jotain yrittänyt saada kehitystä, mutta aika minimaalista sekin on, jos lainkaan.

Suosittelisin sulle sit kolmijakoista, jossa jaloille on vaan yks päivä. Tämä on just passeli ja hyväksi todettu: Frankie NY's Mass Building Program. Tossa on noita vaihtoehtojakin eri liikkeille, mutta voin lähettää sul siitä valmiiks tuunatun ohjelman? Tätä kun alat tekeen ja isket 500 kaloria lisää päivittäin napaan niin ihan varmasti tulee lihasta ja voimaa! :puntti:

Pituus 178 ja paino 65. Eli kolmen vuoden aikana tullut se 5 kiloa lisää. [...] Ei vain voimat riitä.

No, ihme. Oot alipainoinen. :david:
Lähde eka siitä, että lisäät proteiinien määrää 2 grammaan per painokilo, eli nyt 130gr/päiväs. Ja sit vasta alat lisäileen hiilareit ja rasvan määrää, kuitenkin niin et kuukausittain kalorit lisääntyy aina esim. 300:lla (mut alkuu voi ny iskee ton +500kcal ku käyt niin vajaalla :) ).
 
Futisreenejä on se 5 kertaa viikossa ja pyöräilyä tulee se about 10-20 kilometriä päivässä. Eli eipä noita salitreenejä voi eri päivinä vetää. Fyysiset työt siihen päälle, 40-50 tuntia päivässä.

Ongelma onkin siinä, että esim. koko kropasta on koko ajan veto pois. Esim. penkkipunnerruskaan ei onnistu kunnolla, kun kädet on muussia noista töistä johtuen. Kyykkyäkään ei oikein voi tehdä kunnolla, kun jalat hapoilla jatkuvasta juoksemisesta ja pyöräilystä. Pyöräillä on pakko, koska se on ainoa kulkuväline.

Tuokin ohjelma kuullostaa kyllä siltä, että ei mitään jakoa. Tietysti huono homma on se, että töissäkin pitäisi jaksaa. Muutenkin raskasta tehdä jo pelkästään fyysisiä hommia.

Haluan tietysti pelata ja treenata muutakin kuin salia. Lenkkeilyä, salibandya ja lätkääkin vielä. Tietysti kunto ja energia tulee vastaan.

Jalkoihin sitten tuskin tulee niin paljoa voimaa, kun kerran vain yhden kerran viikossa tehdään? Yleensähän olen kuullut 2-3 kertaa viikossa. Ja 4 liikettä jaloille? Ei millään todellakaan. Kun ei edes yhtä liikettä kykene kunnolla tekemään, niin 4 ei mene millään. Jalkoja ei käytännössä pysty treenaan lainkaan.

Periaatteessahan pitäisi jättää salitreenaaminen kokonaan väliin, tietysti koskaan ole ollut oma juttu, mutta periaatteessa treenaaminen on kokoaikaisen rasituksen ja väsymyksen takia mahdotonta.
 
Noilla aktiviteeteilla ei kyllä tartte pelätä syömistä. Nyt vaan lisäät päivittäistä energiansaantiasi reippaasti jos meinaat salia tehdä ja jaksaa tehdä sitä. Ymmärrän kyllä hyvin tolla liikuntamäärällä että kun ei tulosta tule eikä paino nouse ja se syö motivaatiota. Aloittelija olen itsekin, mutta paljon oon täältä oppinut vuoden aikana. Tai ainakin sen että pitää syödä ja painon PITÄÄ nousta pikkuhiljaa jos haluaa sitä lihasta kasvattaa.
 
Mutta tavallaan, jos tätäkin ohjelmaa teen, ja syön sen vaikka 500 kcal enemmän, niin mistä repäisen sen muun jaksamisen. Tavallaan kun jalat ovat jo ennen salia täysin muussina, niin miten nuo sarjat sitten jaksaa tehdä täysin väsyneillä jaloilla? Ja esim. sama penkissä. Koko päivän nostelee raskaita kappaleita, niin ei eipä siinä jaksa mitään penkkiä tejdä, kun kädet muussina jo ennen salia.

Ja eihän salitreeniä saisi tehdä samana päivänä kuin esim. futisreenejä? Tuokin vaikuttaa aika paljon kehitykseen. Välipäiviä itsellä ei ole lainkaan. Eikä mahdollisuutta edes pitääkään.

Olenkin ajatellut koko salitouhun lopettamista. Turhaan maksaa ihan jäätäviä summia kun salilla ei vain kykene mitään tekemään. Ja kehityskin on erittäin hidasta. Ajattelin erittäin suuria voimatasojen muutoksia ja todella merkittävää lihasmassan kasvua, mutta todellakin nuo muut aktiviteetit vie sitä kehitystä sen verran paljon. Kun lihaksella ei ole missään vaiheessa aikaa palautua edes ilman salitreenejäkään.

Mutta voisiko noilla fyysisillä töillä saada jotain aikaan?
 
Vaikeatahan tuo varmasti on jos futistreenejä on oikeesti 5 viikossa :o ja jos salimaksut ovat kalliit, niin eipä niitä turhaan kannata maksella jos ei kerkeä millään käymään. Ja onhan se niinkin että kerran kun futista pelaat ja haluut panostaa siihen, niin ei siellä kentällä millään kankeilla kaapeilla tee mitään :D Eli toisaalta massanlisääminen vaan hidastaa sun touhuja sitten itse kentällä..
 
^^ Ei tuossa hommassa ole kuule järjen hiventäkään jos et koskaan pääse lepäämään (palautumaan) kunnolla. Ylikuntoon tuolla menolla itse korkeintaan hommaat.
Mun mielestä ei ole ollenkaan huono ajatus, että luovut jommastakummasta harrastuksesta, koska ei tuollaista menoa kukaan pitkään jaksa.
En tiedä mitä töitä teet, mutta aivan hyvin silläkin on mahdollista saada jotakin aikaiseksi, kunhan huolehtii että muut osa-alueet ovat mallillaan.
 
Päältäkatsoen näyttää siltä, kun en olisi ikinä salille astunutkaan, niin kai olen sitten aloittelija. Pienten selkä jne. ongelmien jälkeen ajattelin lähteä todella matalalta koittamaan tätä ohjelmaa. Viimeksi juuri maastavedossa ego otti voiton ja selkä ollut jo yli 4kk siinä kunnossa, ettei paljoa ole vedelty.

Progressio on kuitenkin sen verran nopea, että kun liikkeisiin kerkiää kunnolla tottua alkaakin painot olemaan jo kohdillaan.
 
Jalkoihin sitten tuskin tulee niin paljoa voimaa, kun kerran vain yhden kerran viikossa tehdään? Yleensähän olen kuullut 2-3 kertaa viikossa. Ja 4 liikettä jaloille? Ei millään todellakaan. Kun ei edes yhtä liikettä kykene kunnolla tekemään, niin 4 ei mene millään. Jalkoja ei käytännössä pysty treenaan lainkaan.

No, se koko pointti tos kolmijakoses on se, et se sopii parhaiten niille joilla on paljon muita liikuntaharrastuksia, jotka vaati jalkatyöskentelyä, koska siinä treenataan jalkoi vaan yhtenä päivänä, jolloin jalat ei oo koko ajan tulessa sekä harrastuksista että salista. Joo, oishan se varmaan ihan kiva treenata niit jalkoi 2-3 kertaa viikos... Ois kans kiva jossei olis viisiä futistreenei viikos... You can't have it all. Tuo mun suosittelema ohjelma on paras ja yksinkertaisin ohjelma mitä voit tehä harrastusten lomassa, jos lihasta haluat. Tos on vaan 3 liikettä per päivä (+vatsat) ja jalkapäivänäkin vaan KAKSI isoa jalkaliikettä plus pohkeet! Huomattavasti parempi se näin on kuin se, et käy kyykkäs 3 kertaa viikos ja sit koittaa viel pelata futista ym.

Periaatteessahan pitäisi jättää salitreenaaminen kokonaan väliin, tietysti koskaan ole ollut oma juttu, mutta periaatteessa treenaaminen on kokoaikaisen rasituksen ja väsymyksen takia mahdotonta.

Niin, voi haluta kaikkee, mut ei voi tehdä kaikkee yhtä aikaa. Esim. salibandy ja sali on ihan loistava yhdistelmä: salilta lihaa ja salibandy sulattaa rasvaa. Mutta sali +100 muuta harrastusta ei sit toimikaan enää.

Yks mitä ei oo täs viel mainittu tohon väsymiseen liittyen on treenibuusteri. Eli ensinnäkin tunti ennen treeniä voisit vetää prode/maltosheikin palauttaan vähä energiaa kehoon ja sit sen lisäks jonku treeniloaderin (esim. halvin noista enemmän kehuja kuin haukkuja saaneista, Black Powder, 25e fitnesstukulta) niin pitäis alkaa rauta liikkuun. Vaihtoehtoisesti voit toki vetää 1-3 kofeiinitabuu puol tuntii ennen treenii, pitäs äijän piristyä! (riippuen kahvinjuonnin määrästä...)

Koko päivän nostelee raskaita kappaleita, niin ei eipä siinä jaksa mitään penkkiä tejdä, kun kädet muussina jo ennen salia.

Jos ois enemmän lihasta ja massaa ni jaksais niit laatikoita nostella vähä enempi... Tiiän, paradoksi.

Ja eihän salitreeniä saisi tehdä samana päivänä kuin esim. futisreenejä? Tuokin vaikuttaa aika paljon kehitykseen. Välipäiviä itsellä ei ole lainkaan. Eikä mahdollisuutta edes pitääkään.

No, ei mielellään. Mutta tilanteen voi minimoida tankkaamalla ja mahdollisesti lepäämällä (=mikä tahansa tauko) futistreenien ja salilla käynnin välissä. Eikä tua yläkropan treeneihin niin vaikuta, jaloilta vie kyllä suurimmat mehut pois... Mites sun viikonloppu? Eikö sinne mahu yks jalkapäivä? :) Sit voisit treenata nuo kaks muuta treenikertaa milloin tahansa viikolla...

Mutta voisiko noilla fyysisillä töillä saada jotain aikaan?

Aika vähä. Varsinkin kun noitten sun mittojen mukaan et oo tätä "automaattisesti lihasta pakkaavaa"-tyyppiä - jos olisit, niin silloin lihasta tulis joka laatikon nostosta. Mut kannattaa silti alkaa syödä enemmän. Noilla aktiviteeteilla ei pitäis rasvaa juurikaan kertyä - varmaan suurin osa lisämassasta menee jaloille, mutta kai vähä käsillekin eksyy kun niitä tavaroita siel nostelet.
 
Pituus 178 ja paino 65. Eli kolmen vuoden aikana tullut se 5 kiloa lisää.

YNDTP. kokeile aluksi syödä noin 4500 kaloria päivässä. puolet tuosta tulee punaisesta maidosta. noilla urheiluilla energian tarve on luultavasti vielä suurempi. kun nyt olet noin alipainoinen, suosittelisin hankkimaan ainakin sen parikymmentä kiloa noita juoksenteluja vähentämällä. sitten pikkuhiljaa lisäilet noita salibandyja ja pallon perässä juoksemista jos vielä tuntuu siltä.

tämä siis olettaen että haluat voimaa. toinen vaihtoehto on syödä entiseen malliin ja lopettaa painojen nostelu.

edit: tai kopsata pakkikselta joku 4-jakoinen pecdeck ja smith-kyykky ohjelma
 
Tuo jalkatreeni onkin siitä huono, että vaikka tuossa ohjelmassa ei olisikaan kuin kaksi isoa jalkalihasliikettä, niin ei noista muista liikuntaharrastuksista johtuen jaksa tehdä edes yhtä pientä. Eli tavallaan tuokin ohjelma menee aikalailla hukkaan.

Noita treenibuustereita olen myös käyttänyt sekä palkkaria, mutta vaikka ne vireystilaan vaikuttavatkin, niin lihasväsyyn ei. Rasitusta on vain sen verran.

Ja kyllähän sitä kehitystä tulee paljon paremmin noilla kovemmilla ohjelmilla ja enemmillä kyykkäilyillä. Ja kyllähän nämä muut liikuntaharrastukset vaikuttaa niin paljon negatiivisesti, varsinkin kun samana päivänä on futistreenit ja salitreeni. Niinhän ei kannattaisi ikinä tehdä.

Ja kun en muutenkaan ole sitä lihasta pakkaavaa tyyppiä, niin kyllä tuon salitreenailun jätän kokonaan väliin. Itse olen vain sellaista "joko tehdään, panostetaan ja kehitytään kunnolla ja täysillä tai ei lainkaan"-tyyppiä. Jotain kehitystä voi tietenkin tulla pitkällä aikavälillä, mutta ei sellaista, kuin henkiöillä, jotka pystyvät panostamaan salitouhuihin oikein kunnolla. Ei oikein salitreeni tavoitteisiin sovellu nuo muut liikuntaharrastukset.

Muutenkin tosiaan nuo salikortit ja muut maksaa sen verran paljon, että pitäisi olla kunnolla aikaa ja mahdollisuutta kehittyä ja treenailla, jotta rahoille saisi vastinetta.
 
Jeps, vaikka onkin paljon aktiviteetteja, niin kyllä nuo salitreenit onnistuisi jos vaan söisi paljon enemmän.. Eihän tosta hommasta nyt aliravittuna mitään tulekaan.
 
Itse olen vain sellaista "joko tehdään, panostetaan ja kehitytään kunnolla ja täysillä tai ei lainkaan"-tyyppiä.

No ei kyllä siltä vaikuta kun olet tuota puolivillaista treenailua ja tulosten puutteesta valittamista jaksanut harrastaa jo about kolme vuotta putkeen.
 
Mutta tuleeko tuota kehitystä kuinka paljon? Futisreenit, pyöräilyt, fyysiset työt ja salitreenit saattaa olla kaikki samana päivänä. Eli tuossa ei kyllä kehitystä näy eikä kuulu juuri lainkaan. Lepopäiviä ei ole viikossa yhtään mahdollisuutta pitää.

Jos vertaa sellaisen henkilön kehitykseen, joka tekee sitä toimistotyötä, salitreeniä täysillä ja siihen vaikka jotain lenkkeilyä, niin kyllähän tuollaisella henkilöllä tuo kehitys on täysin erilaista. Nuo kaikki muut liikunnat syö sitä kehitystä sen verran, etten näe enää salitreeniä sen arvoiseksi. Ja vaikka se ruokavalio olisi kuinka kohdillaan, niin kehitys jää auttamatta vähäiseksi.

Ja kun itsellä olisi tavoitteena erittäin merkittävää voimatasojen nousua ja lihasmassan kasvatusta, niin siihen tavoitteeseen päästäkseen olisi vain pakko vähentää tuota muuta liikuntaa. Sekään ei oikein tällä hetkellä ole mahdollista.

Eli ruokavaliolla ei hirveästi tuota jatkuvaa rasitusta paranneta. Vaikka söisikin reilusti yli kulutuksen, niin jos paikat ovat täysin rasittuneita, niin eipä treenistä mitään tule. Ehkä jotain kehitystä voisi tulla, mutta ei sellaista merkittävää, mihin itse jaksaisi panostaa. Moni voisi saada samanlaisella treenihistorialla paljonkin lihaksikkaamman ja vahvemman kropan kuin itse, mutta itsellä tuota muuta liikuntaa onkin sen verran paljon, että se kehitys tietenkin jää vähäisemmäksi.

Esim. 10:n vuoden periodilla saattaisi olla jonkin verran lihaksia ja voimaa, mutta kun ajattelee kuinka paljon sitä kehitystä on mennyt hukkaan noissa muissa liikuntajutuissa ja töissä. Sitten taas joku hyvillä lahjoilla varustettu kaveri treenaa sen 3 vuotta ja on enemmän voimaa ja lihasta kuin itsellä, niin ei silloin ole se oma juttu.

Eli kyllä salitreenit saa jäädä tältä erää. Nuo kaikki maksut sun muut ovat sen verran kalliita, että pitäisi päästä paljonkin enemmän panostamaan ja kehittymään, että olisi sen arvoista.

Eli noilla fyysisillä töillä koitan jotain saada aikaan, eipä sillä hirveästi mitään tule, mutta enpä tavoitteisiin muutenkaan pääse.

No, 65 kiloisena ei kyllä kiva ole olla, mutta jostain on nyt sitten pakko vain luopua. Ei auta muu. 100 kiloa olisi ollut tavoite, mutta eipä siihen muutenkaan tällä menolla päästä.

Joku tuolla sanoikin, että ei kannata välittää muiden tuloksista, niin sehän juuri itsellä motivaatiota viekin. Kun huomaa, että monet ovat jo ennen salihistoriaakin paremmassa kunnossa kuin itse 3:n vuoden treenin jälkeen. Ja katselee kun vuotta nuoremmat nostelee 120 kilolla sarjaa ja itse vetää 70:llä. ELi kyllä silloin tulee aika hissun kissun lähdettyä salilta pois.

Kun en oikein pidä tuota salitreenailua enää sen arvoisena, kun tuo muu liikuntamäärä on sen verran kova. Kehittymään ei pääse sillä tavalla kuin haluaisi. Niin kyllähän siinä motivaatio on todella heikoilla. 3:n vouden treenailun jälkeen moni nostelee jo aika kovia rautoja. Itse en mitään. Ja kehitys jäisi puolitiehen muutenkin tästä eteenpäin. Minkään jonkinlaisen kehityksen eteen ei jaksa kyllä tehdä mitään.
 
Mutta tuleeko tuota kehitystä kuinka paljon? Futisreenit, pyöräilyt, fyysiset työt ja salitreenit saattaa olla kaikki samana päivänä. Eli tuossa ei kyllä kehitystä näy eikä kuulu juuri lainkaan. Lepopäiviä ei ole viikossa yhtään mahdollisuutta pitää.

Jos vertaa sellaisen henkilön kehitykseen, joka tekee sitä toimistotyötä, salitreeniä täysillä ja siihen vaikka jotain lenkkeilyä, niin kyllähän tuollaisella henkilöllä tuo kehitys on täysin erilaista. Nuo kaikki muut liikunnat syö sitä kehitystä sen verran, etten näe enää salitreeniä sen arvoiseksi. Ja vaikka se ruokavalio olisi kuinka kohdillaan, niin kehitys jää auttamatta vähäiseksi.

Ja kun itsellä olisi tavoitteena erittäin merkittävää voimatasojen nousua ja lihasmassan kasvatusta, niin siihen tavoitteeseen päästäkseen olisi vain pakko vähentää tuota muuta liikuntaa. Sekään ei oikein tällä hetkellä ole mahdollista.

Eli ruokavaliolla ei hirveästi tuota jatkuvaa rasitusta paranneta. Vaikka söisikin reilusti yli kulutuksen, niin jos paikat ovat täysin rasittuneita, niin eipä treenistä mitään tule. Ehkä jotain kehitystä voisi tulla, mutta ei sellaista merkittävää, mihin itse jaksaisi panostaa. Moni voisi saada samanlaisella treenihistorialla paljonkin lihaksikkaamman ja vahvemman kropan kuin itse, mutta itsellä tuota muuta liikuntaa onkin sen verran paljon, että se kehitys tietenkin jää vähäisemmäksi.

Esim. 10:n vuoden periodilla saattaisi olla jonkin verran lihaksia ja voimaa, mutta kun ajattelee kuinka paljon sitä kehitystä on mennyt hukkaan noissa muissa liikuntajutuissa ja töissä. Sitten taas joku hyvillä lahjoilla varustettu kaveri treenaa sen 3 vuotta ja on enemmän voimaa ja lihasta kuin itsellä, niin ei silloin ole se oma juttu.

Eli kyllä salitreenit saa jäädä tältä erää. Nuo kaikki maksut sun muut ovat sen verran kalliita, että pitäisi päästä paljonkin enemmän panostamaan ja kehittymään, että olisi sen arvoista.

Eli noilla fyysisillä töillä koitan jotain saada aikaan, eipä sillä hirveästi mitään tule, mutta enpä tavoitteisiin muutenkaan pääse.

No, 65 kiloisena ei kyllä kiva ole olla, mutta jostain on nyt sitten pakko vain luopua. Ei auta muu. 100 kiloa olisi ollut tavoite, mutta eipä siihen muutenkaan tällä menolla päästä.

Joku tuolla sanoikin, että ei kannata välittää muiden tuloksista, niin sehän juuri itsellä motivaatiota viekin. Kun huomaa, että monet ovat jo ennen salihistoriaakin paremmassa kunnossa kuin itse 3:n vuoden treenin jälkeen. Ja katselee kun vuotta nuoremmat nostelee 120 kilolla sarjaa ja itse vetää 70:llä. ELi kyllä silloin tulee aika hissun kissun lähdettyä salilta pois.

Kun en oikein pidä tuota salitreenailua enää sen arvoisena, kun tuo muu liikuntamäärä on sen verran kova. Kehittymään ei pääse sillä tavalla kuin haluaisi. Niin kyllähän siinä motivaatio on todella heikoilla. 3:n vouden treenailun jälkeen moni nostelee jo aika kovia rautoja. Itse en mitään. Ja kehitys jäisi puolitiehen muutenkin tästä eteenpäin. Minkään jonkinlaisen kehityksen eteen ei jaksa kyllä tehdä mitään.

Et sinä pakkikselta saa apua ku selvästi sulla on nuo ongelmat korvien välissä. Käy vaikka kallonkutistajalla. Jos haluat panostaa täysillä tähän salitreeniin nii heivaa helvettiin se muu liikunta. Ja ota se asenne että pääset niihin tavoitteisiin ku vaan yrität. Eihän tuosta nyt tuu saatana yhtään mitään jos asetat itelles semmosia tavoitteita että heti täällä nillität ettei sulla oo mitään mahdollisuuksia päästä niihin tavoitteisiin.

Ei vittu, montako kertaa oot tästä samasta asiasta täällä foorumilla jo itkeny?
 
Ja tiedän kyllä senkin, että erittäin koviin tuloksiin päästäkseen täytyy nähdä erittäin paljon vaivaa. Tällä menolla se ei kyllä onnistu millään. Ja eikä kaikki pääse niihin erittäin koviin tuloksiin, vaikka kuinka yrittäisi. Pitäisi olla geenit, lahjat, sun muut myös reenaajalla, että tuollaiseen pääsee. Nuorempi kaverini voi hyvinkin päästä pitkälle, paljoa ei ole läskiä ja painaa yli sata kiloa. Tietysti pituutta ja rotevuutta on vaikka kuinka paljon. Tietysti pienestä pitäen olla todella iso kaveri. Eli noilla niitä lahjoja on ja sitä myöten myös lihasta ja voimaa tulee jatkuvalla syötöllä.
 
Back
Ylös Bottom