Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitähän tässä pitäisi tehdä kun ei oikein pysty lonkankoukistajan/diagnosoimattoman jutun takia oikeastaan kyykkäämään lainkaan?
Itsellä sama juttu sisäreisien kanssa. Omalle kohdalle damage tuli lantioon.
Kannattaa lukea ---> http://startingstrength.com/articles/active_hip_2_rippetoe.pdf
Pakkiksella aika moni mavettaja on juuri sanonut, että riven avulla sai maven nousuun. Miksi rive ei tukisi mavea ja toisinpäin? Molemmissa tulee sitä räjähtävää vetoa ylöspäin selän lihaksistolla. Mave ei kyllä ole ainakaan aloittelijalle helpoin liike teknisesti, ja ja jos osaa mavettaa niin luulisi, että rivestä saa kiinni myös jossain vaiheessa. Onhan noissa tuo aika samanlainen se "vetovaihe".Joo, olen joskus selannut ton artikkelin nopeasti läpi. Tuli mieleen noitten takareisien aktivoinnista, että 70sbig-sivulla (sori, en osaa linkata) oli artikkeli apuliikkeiden käytöstä voimaharjoittelussa, ja siitä, miten niitä voi käyttää "nukkuvien" lihasten hermottamiseen. Esimerkkeinä oli mm. latsien käyttö leuoissa ja takareisien käyttö sjmavessa. Sivun ylläpitäjä kirjoitti myös, että hän pystyy tekemään low-bar kyykyn sekä takareisiä jännittäen, kuin myös "ilman" niiden jännittämistä. Eli kaksi liikeradaltaan identtistä liikettä, toisessa vain takareisiä jännitetään aktiivisesti liikkeen aikana.
Ainakin itselle toi takareisien aktiivinen käyttö on aika vaikeaa raskaissa sarjoissa, pystyn kyllä kontrolloimaan laskuvaihetta, mutta polvet tekevät liikkeen aikana edelleen mitä sattuu. No, pääasia, että kyykkyä pystyy tekemään nousevilla painoilla, ja vielä ilman kipua.
Miten muuten ss ja rive, kuinka moni on oikeasti tehnyt "the program" niinkuin se on kirjoitettu, eli vuorotellen riveä ja mavea? Ise olen ainkain yleensä kyykyn ja pystärin jälkeen niin heikossa hapessa, että riven kaltaisen teknisen liikkeen opettelu tuntuu ihan älyttömän turhauttavalta. Ja Rippeotehan sanoo, että rive ja mave tukevat toisiaan. Tässä kohtaa on pakko ihmetellä, että wtf?? Mave on teknisesti niin helppo liike, että helpompaa ei olekaan, kun taas rive on jotain rakettitiedettä. Mun kokemuksen mukaan kyykky ja mave tukevat toisiaan, rive tukee riveä.
Pakkiksella aika moni mavettaja on juuri sanonut, että riven avulla sai maven nousuun. Miksi rive ei tukisi mavea ja toisinpäin? Molemmissa tulee sitä räjähtävää vetoa ylöspäin selän lihaksistolla. Mave ei kyllä ole ainakaan aloittelijalle helpoin liike teknisesti, ja ja jos osaa mavettaa niin luulisi, että rivestä saa kiinni myös jossain vaiheessa. Onhan noissa tuo aika samanlainen se "vetovaihe".
Teit 12 lämmittelysarjaa 100 kilon työsarjoille? Nuo on voinu jo viedä terän siitä kyykkäämisestä. Itse sadan kilon sarjoille lämmittelin ensin pelkällä tangolla pari vitosta (alle tietty verryttelyt ym. lämmittely), sit 60 kg vitonen ja 80 kg yks kolmen sarja, jonka jälkeen työsarjat. Mutta pointtini on, että kolmesta viiteen lämppäsarjaa riittää vielä tuohon painoon....lämmittelin 3x3x40kg, 3x3x50kg, 3x3x60kg ja 3x3x80kg, mutta perkele kun ei vaan kulkenu yhtään. Eikä tämä ollut eka kerta. Aina sama juttu...
Kellään muulla samanlaisia ongelmia? Mikä avuksi?
Rive, eikä ees soutu jostain syystä vaan suju, vaikka tätä SS oon hinkannu jo 2kk. Tulee vaan vuoronperään lisätty/otettua tangosta painoa pois, kun tuntuu että välillä on liikaa painoa kun väärät paikat puutuu ja välistä ei tunnu sitten missään.. :face: Voiko olla niin että selässä on niin heikosta lihaa, että tuntumaa ei vaan saa sinne vaikka tekis oikeella tekniikalla? Eli pitäisköhän vaan kärsivällisesti alottaa todella pienillä painoilla vaikkei selässä edes tuntuis mitään, jos ne lihat siitä pikkuhiljaa kehittyis ja tuntumaa tulis?
Teit 12 lämmittelysarjaa 100 kilon työsarjoille? Nuo on voinu jo viedä terän siitä kyykkäämisestä. Itse sadan kilon sarjoille lämmittelin ensin pelkällä tangolla pari vitosta (alle tietty verryttelyt ym. lämmittely), sit 60 kg vitonen ja 80 kg yks kolmen sarja, jonka jälkeen työsarjat. Mutta pointtini on, että kolmesta viiteen lämppäsarjaa riittää vielä tuohon painoon.
T.Rintala
^ Tuskin on tuosta lämmittelystä kiinni.. aamulla hiilarivarastot on aika tyhjät, niin sen vuoksi treeni ei vaan kulje verrattuna illalla tehtyyn treeniin.
etanainen
entäs jos painottaa ruokailut sinne iltaan? siis vaikka viimisellä ruokatauolla syö eniten ja sitten vielä hiukan huikopalaa kotona ennenko menee nukkumaan.
mulla ei oo tota työongelmaa, mutta aamuisin mäkin treenaan. ja kyllä edellisen illan ruokailulla on väliä. täytyy mennä "täydellä" vatsalla nukkumaan; aamulla syön sitten silleen vähän, mutta energiarikkaasti eli prodee ja rasvaa enimmäkseen. hiilariaäkyllä ei tosiaan pystyis treenata, mutta ei myöskään ihan "tyhjällä" vatsalla.
(mikä mä oon neuvomaan, mutta siis itellä toimii ku muistaa syödä kunnolla illalla)
Katoppas toi video http://www.youtube.com/watch?v=Ryg8dva0idAAlkanu tuo raaka rinnalleveto kiinnostaa ja tuli mieleen että miten siinä tehdään sarjaa? Painot hallitusti alas ja siitä sitte? kaikki rivet mitä oon koskaa livenä nähny on ollu ykkösiä jotka pudotetaan maahan niin että kolina käy.
Katoppas toi video http://www.youtube.com/watch?v=Ryg8dva0idA