Sotilaspoliisi

parolaan oon tammikuussa menossa:D toi sotilaspoliisin homma vaikutta ainakin tässä vaiheessa ihan kiinnostavalta...

E. niin ja silmälasit varmaan joudun hankkimaan :( mites se vaikuttaa? terveystodistuksessa yhteisnäkö 0,8 taululla eli hieman normaalia heikompi.

Itse juuri heinäkuussa Pumminummelta Spol alikessuna kotiutuneena voin sanoa, että siellä on jos jonkinmoista hiihtäjää Spol-hommissa. Eli ei kannata ottaa paineita oman sopivuuden kannalta, jos olet vähänkään normaalin oloinen ihminen. Omasta saapumiserästä lähti muutama kesken alokaskauden ja muutama alokaskauden jälkeen muihin hommiin, lähinnä erilaisten vammojen takia. Pari tosin todettiin Spol-hommiin sopimattomiksi ja siirrettiin muualle.

Mutta tsemiä hakuun ja jos/kun Solleksi pääset, niin kerro Ylil Hakkaraiselle terveisiä, on muuten aika jäätävä kaveri :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta tsemiä hakuun ja jos/kun Solleksi pääset, niin kerro Ylil Hakkaraiselle terveisiä, on muuten aika jäätävä kaveri :D

Ylil Hakkarainen on hieno mies! Itsekin olen tällä hetkellä hänen opeissaan. :puntti:

Maanantaina hätilään hajo-leirille, tulee varmaan kivaa :D :rock:

Ylil Hakkarainen on hieno mies! Itsekin olen tällä hetkellä hänen opeissaan. :puntti:

Ketäs mahdat oikein olla aukista? En tiedä tunnistatko, mutta olen toinen niistä mp-läheteistä.

jawhead: Kyllä olen heinäkuun tulokkaita juu. Ei toi nimi sano mitään, mutta pitääpi kysellä tutulta korprilta.

Itse juuri heinäkuussa Pumminummelta Spol alikessuna kotiutuneena voin sanoa, että siellä on jos jonkinmoista hiihtäjää Spol-hommissa. Eli ei kannata ottaa paineita oman sopivuuden kannalta, jos olet vähänkään normaalin oloinen ihminen. Omasta saapumiserästä lähti muutama kesken alokaskauden ja muutama alokaskauden jälkeen muihin hommiin, lähinnä erilaisten vammojen takia. Pari tosin todettiin Spol-hommiin sopimattomiksi ja siirrettiin muualle.

Vartioston puolella siellä vasta onkin melkosta hiihtäjää vartiopäällikkönä.Aika monella kusi noussu pahasti päähän.
Nakittavat kaikki hommat varusmiehillä ja itse menevät yöksi maaten. Heillä on 24h työvuoro,mistä nukkuvat yön.
Taitaa olla kiellettyä:rolleyes:

Vartioston puolella siellä vasta onkin melkosta hiihtäjää vartiopäällikkönä.Aika monella kusi noussu pahasti päähän.
Nakittavat kaikki hommat varusmiehillä ja itse menevät yöksi maaten. Heillä on 24h työvuoro,mistä nukkuvat yön.
Taitaa olla kiellettyä:rolleyes:

No ei kyllä ole kiellettyä.

Mistäs tiedät?Oon kuullu vähän toisenlaisia juttuja.

Minä taas en. Olen ollut ihan vakiona VP:n apulaisena öisin kun se on ollu vetämässä lepiä.

Minä taas en. Olen ollut ihan vakiona VP:n apulaisena öisin kun se on ollu vetämässä lepiä.

Siis ootko ollu puolustusvoimien palkkalistoilla,vai varusmiehenä alikkina apulaisena?

VP:llä on 24tunnin työvuoro,josta saavat 24tunnin liksan. Siellä ois tarkotus olla hereillä se 24tuntia putkeen. Samaan viisiin ku Hämeenlinnan keskustassa on se päivystävä valvoja. Siitä suomenkasarmin tiloissa olevasta valvojasta et varmaankaan tiedä mitään.

Kannattaa sitten jo heti ekalla kerralla purkaa ja kasata se tukikohta siihen puoleen tuntiin nii ei tarvii montaa kertaa yössä sitä harjotella! Nimim kokemusta on...

Ja vitut....harjottelette kuitenki, ihan vaan Hatsin mieliks :D

Siis ootko ollu puolustusvoimien palkkalistoilla,vai varusmiehenä alikkina apulaisena?

VP:llä on 24tunnin työvuoro,josta saavat 24tunnin liksan. Siellä ois tarkotus olla hereillä se 24tuntia putkeen. Samaan viisiin ku Hämeenlinnan keskustassa on se päivystävä valvoja. Siitä suomenkasarmin tiloissa olevasta valvojasta et varmaankaan tiedä mitään.

Varusmiehenä apulaisena, 2 apulaista / ryhmä. 12 tunnin vuorot, toiselle sattuu aina yö jolloin VP nukkuu vähintään sen 6 tuntia. Niillä on punkat ja kaikki sielä tiloissaan. VPA istuu valvomossa ja ottaa vastaan puhelut, avaa portit, käskyttää partioita jne, VP herätetään jos aihetta on.

yere sanoi:

Hohhooo, hajotus leiri ohi! Nyt väsyttää :eek:
Nukuttua tuli siinä 1-2 tuntia yössä ja jalat on nyt helvetin kipeet. Puolet lähti kesken pois, kun eivät jaksaneet, saatanan movettajat!
Ihan hieno leiri :thumbs:

Ens viikolla alkaakin sitten spolle toiminta, voimankäyttökoulutusta ja muuta tsettiä, i like.

Nostellaans pikkaisen..

Elikkäs, mitä kuuluu spollen "voimankäyttökoulutukseen"?

Patukalla hutkimista :D?

Vieläkö Hakkis pitää kuria Parolassa? Hieno mies, nimimerkillä Spol Alik II/04.

Aluksi aiheutti kammoa, lopussa lähinnä juttujen takia hilpeyttä.

Nostellaans pikkaisen..

Elikkäs, mitä kuuluu spollen "voimankäyttökoulutukseen"?

Patukalla hutkimista :D?

patukointia,kaasutusta,raudoittamista. Siinähän ne, muutamia hallinta otteita sekä joitakin kuljetustekniikoita.

sitte tietysti varuskunta kohtaisia eroja ,ainakin Haminassa kävimme vartiopäälliköiden kanssa painimassa välillä kun osa harrasti heistä bjj:tä tai vastaavia kamppailulajeja.

Vieläkö Hakkis pitää kuria Parolassa? Hieno mies, nimimerkillä Spol Alik II/04.

Aluksi aiheutti kammoa, lopussa lähinnä juttujen takia hilpeyttä.

Eiköhän tuo siellä vielä majapaikkaansa pidä. Tosiaan itse kotiuduin Nummelta vajaa vuosi sitten ja sillon ainakin Haatsi hoiti Spolkin kuria :)

Löytyykö palstoilta SavPr spolkkilaisia? II/02 erässä tuli käytyä Kapt. Raution komppaniassa, yksikköupseerina oli Ltn Hämäläinen ja kouluttajina mm. Ltn Siitari, Ltn Huttunen ja sopparina kers. Kekkonen.

RIP SavPr, onneksi ehdin yhdet kertaukset käydä. Aika todellakin kultaa inttiajan muistot.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom