Sotilaspoliisi

Aivan joo. AUK:iin on ainakin pakko päästä, täytyy vaan skarpata ensimmäisestä palveluspäivästä asti!

Saako sotilaspoliisi varusmiehet omille joukkueilleen omat sotilaspoliisikoirat palveluksen ajaksi?

Sanoisin, että jos Spol Auk'iin haet, niin voit ottaa hieman rennommin. Tai noh..mene ja tiedä muista varuskunnista. Mutta itse palvelin Upinniemessä alokaskauden, paskat pisteet repäisin ja silti hain Spol Aukiin ja pääsin. Kaverilla oli pisteitä reilusti alle puolet, ei halunnut spol aukkiin, mutta joutui. Eli systeemi oli niin, että halukkaita oli liian vähän, joten porukkaa pistettiin sinne halukkuudesta ja pisteistä huolimatta.
Ketään muuten käynyt Pansion Spol aukkia?

Varusmiehet eivät saa koiria käyttöönsä. itseasiassa koirien kanssa tekeminen jää hyvin vähäksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sanoisin, että jos Spol Auk'iin haet, niin voit ottaa hieman rennommin. Tai noh..mene ja tiedä muista varuskunnista. Mutta itse palvelin Upinniemessä alokaskauden, paskat pisteet repäisin ja silti hain Spol Aukiin ja pääsin. Kaverilla oli pisteitä reilusti alle puolet, ei halunnut spol aukkiin, mutta joutui. Eli systeemi oli niin, että halukkaita oli liian vähän, joten porukkaa pistettiin sinne halukkuudesta ja pisteistä huolimatta.
Ketään muuten käynyt Pansion Spol aukkia?

Varusmiehet eivät saa koiria käyttöönsä. itseasiassa koirien kanssa tekeminen jää hyvin vähäksi.

ainakin santiksessa spolaukkiin vaikeampi päästä kuin akeaukkiin. ja joo miehistössä oli yks koirakoulutuspäivä ja siihen jäi.

Ok, tosiaan Santikseen olen menossa ens vuoden kesällä sykkimään.

Harmi kun koirien kanssa ei saa olla sen enempää tekemisissä. Olin tosiaan siinä uskossa että seefferi on yhtä tärkeä sotilaspoliisille kuin rynkky rivimiehelle. Unelmani olisi ollut partioida uskollisen koiran kanssa ympäri santista ja pitää järjestystä yllä kovin ottein!

Harmi kun koirien kanssa ei saa olla sen enempää tekemisissä. Olin tosiaan siinä uskossa että seefferi on yhtä tärkeä sotilaspoliisille kuin rynkky rivimiehelle. Unelmani olisi ollut partioida uskollisen koiran kanssa ympäri santista ja pitää järjestystä yllä kovin ottein!

Huomaa, ettei teikäläinen paljon koirien kanssa ole tekemisissä ollut. Sotilaspoliiseilla ja poliiseilla olevia koiria ei vaihdella, eikä niitä voida todellakaan antaa varusmiehelle siksi aikaa, kun hän asepalvelustaan suorittaa. Koiraa kouluttaa sama henkilö pennusta lähtien ja tää henkilö on se kenen kanssa koira tekee töitä. Kyllähän se koira varmaan tulee jonkun muunkin luokse, jos sitä kutsuu oikeella käskyllä, mutta kovassa paikassa se tottelee vaan isäntäänsä.

On ollu vähän parolassa sellasta tornaria, että haazi lähtis heinäkuussa riihimäelle hommiin.

Jos koirat noin paljon kiinnostaa, niin mikset hae sotakoiraohjaajaksi? Pääasiallisesti tuo koulutus annetaan aliupseereille, eli siis spol-auk+jotain koirajuttuja. Tosin tuota koulutusta ei ihan joka paikassa taida olla, santiksesta ei ole tietoa.

On ollu vähän parolassa sellasta tornaria, että haazi lähtis heinäkuussa riihimäelle hommiin.
:wtf:

Oho, jos on mitään perää... meinaan: Haaz = Parolan SpolK. Ainakin omasta mielestä.

Jos koirat noin paljon kiinnostaa, niin mikset hae sotakoiraohjaajaksi? Pääasiallisesti tuo koulutus annetaan aliupseereille, eli siis spol-auk+jotain koirajuttuja. Tosin tuota koulutusta ei ihan joka paikassa taida olla, santiksesta ei ole tietoa.

Niinisalossa on, mutta sinne koulutetaan Niinisalon omista pojista pari Spol-AUKissa

Noh ei voi mitään sitten, vaikka kyllä se ns. "normi-intti" tulee olemaan kuitenkin se tärkein juttu. Tuo koirajuttu olisi ollut vain kiva lisä omaan palvelukseeni :)

Olin tosiaan siinä uskossa ... ympäri santista ja pitää järjestystä yllä kovin ottein!
:hyper::hyvä::dance:
Viimeistään noi luulot karsiutuu portilla alokkaiden kengännauhojen ja housujen särmäyksen valvomisen jälkeen.

Löytyykö palstoilta SavPr spolkkilaisia? II/02 erässä tuli käytyä Kapt. Raution komppaniassa, yksikköupseerina oli Ltn Hämäläinen ja kouluttajina mm. Ltn Siitari, Ltn Huttunen ja sopparina kers. Kekkonen.

RIP SavPr, onneksi ehdin yhdet kertaukset käydä. Aika todellakin kultaa inttiajan muistot.

Hoi, täällä yksi I/04 erässä perseillyt.

Ei ne väijyhommatkaan mitään paskaa oo, mikäs täällä dataillessa ja pelaillessa :D Miehistöllä väijys selvästi parhaat hommat, ei tarvii hajota sinne päävartioon ruutujen ääreen. Kierrellään välil autol ja käppäillään vähäsen, pidetään suurin osa taukoo tai sitten istutaan siellä kopissa koko ajan.. Pikkusen puuduttavaa hommaa mut ei se nurmen porauskaa nii hohdokasta ole, ja kun on koulutusta se on jotain ihan mielenkiintosta.. Ja lomiahan on selkeesti enemmän kuin muilla :hyper:

Kyl meillä ainakin istuttiin kopissa tai sitten vain kierreltiin tarkastamassa paikkoja. Suurin osa taukoa..nii no, onhan se kopissa istuminen taukoa, tavallaan :D

Ei ne väijyhommatkaan mitään paskaa oo, mikäs täällä dataillessa ja pelaillessa :D Miehistöllä väijys selvästi parhaat hommat, ei tarvii hajota sinne päävartioon ruutujen ääreen.

Meillä Hämeen rykmentissä vartiopäällikkö hajos ruutujen eteen ja ryhmänjohtaja teki miehistölle vuorolistat. Sitten teki jotain muutakin hommia jos sattu huvittamaan. Lähinnä valvo että on siistiä ja homma toimii.

Meillä Hämeen rykmentissä vartiopäällikkö hajos ruutujen eteen ja ryhmänjohtaja teki miehistölle vuorolistat. Sitten teki jotain muutakin hommia jos sattu huvittamaan. Lähinnä valvo että on siistiä ja homma toimii.
Meil kontiorannas kouluttaja tekee vuorolistat, vartiopäälliköllä on varmaan jotaan erittäin tärkeetä mitä ne tekee, ei oo siitä vielä saatu täyttä varmuutta sen lisäks et kyylää meidän toimia. Osa alikeista hajoilee jonkunverran omiin hommiinsa mut sehän on heidän valintansa :D Ainiin ja täällähän on käytössä vartiovapaat, ainakin meille mainostettiin ettei paljoo muualta tämmöstä hienoutta löydy..

Uskon etteä Penkkiman92:selle muuttuu vielä toi mielikuva intin suhteen...

Tai sitten ei. Isäukkoni(Reservin upseeri) on valaissut kyllä minulle todella kattavasti tulevasta varusmiespalveluksestani ja palvelen vähintään 12 kk:tta sotilaspoliisina.

Käy nyt ite edes kokeilemassa mitä se meno on. Pahimmillakin intoilijoilla se into laantuu kun 99% jengistä ei kiinnosta koko touhu paskaakaan.

Nimenomaan, se on ihan sama kuinka paljon siitä touhusta itse tykkää, mutta fiilis takuulla latistuu siinä vaiheessa kun huomaa että ketään muuta ei kiinnosta paskaakaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom