Sotilaspoliisi

Mites, ite pistin siihe haku paperiin että haluan spolleksi ja näin harrastuksia pistin parkour,lihaskunto yms ja A- terveys homma. Sitte kutsunnoissa ne kysy ni sanoin et haluun spolleks. Sitten kysyivät että mihin haluaisin niin vastasin, että kai tonne hennallaa ku lähin, niin sanoivat siihen " haluaisitko miellumin parolaan hämeenlinnaan" ja jotain että paremmat mahdollisuudet niin sovittiin sitten niin. ja lopuksi oli et joku lappu saapuis joho pitäs pistää sotilaspoliisi muttei viel tullu. Tosiaan itse kysymys :D miten on nykyää et kuinka paljon vaikuttaa se B-kortti? ettei kai kuitenkaan mun haku siihe kaadu?

Tuskin. Ainoa asia on että et saa intin ajolupaa.

Olin spolkissa ite ja kuskeilla on kyl se hyvä et saa yleensä sen kuutisen tuntia nukkua yössä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mites, ite pistin siihe haku paperiin että haluan spolleksi ja näin harrastuksia pistin parkour,lihaskunto yms ja A- terveys homma. Sitte kutsunnoissa ne kysy ni sanoin et haluun spolleks. Sitten kysyivät että mihin haluaisin niin vastasin, että kai tonne hennallaa ku lähin, niin sanoivat siihen " haluaisitko miellumin parolaan hämeenlinnaan" ja jotain että paremmat mahdollisuudet niin sovittiin sitten niin. ja lopuksi oli et joku lappu saapuis joho pitäs pistää sotilaspoliisi muttei viel tullu. Tosiaan itse kysymys :D miten on nykyää et kuinka paljon vaikuttaa se B-kortti? ettei kai kuitenkaan mun haku siihe kaadu?

Kaverilla kyrvähti homma 2/08 Kainuun Prikaatissa siihen ettei ollu B-korttia. Valintakokeessa joudut skarppaamaan enemmän ja kannattaa pyrkiä olemaan lihaskuntotesteissä sun muissa aikalailla kärkipäässä. Ei noita kortittomia meidän saapumiserän n. 50 valitusta spollesta ollu kuin 1. Kyseinen kaveri oliki sitte tosi kova kuntonen, että ei mikään ihme että pääsi.

En tiedä muista varuskunnista sitten mitään. Toki voi olla erilaiset käytännöt kuin Kajaanissa.

Vielä tohon että onko muita kuin normispolleja:
Lääkintäspollet, C-kuskit, tarkka-ampujat, VIP-kuskit ja MP-lähetit oli meillä. Periaatteessa samat hommat kaikilla, mutta jotain pikku eroja tottakai. Esim. Vipit pääs kuskaamaan kenraalia ja muita isoja herroja joinain spesiaalipäivinä. Olipa kerran kuskattavana itse komentaja Kaskealakin.

Haminass on vaan normispolleja, muutama halukas pääsee tarkka-ampuja koulutukseen joka on täysin sama mutta on jtn lisähommia normi palveluksen ohella.

Kertokaas vähän millasta spollejen homma on nykypäivänä ?

Oon ite menos vekaralle 2/09 ja ehkä vois yrittää hakeutua spolleks kun ei siel vekaralla ole oikeen muuta itseäni kiinnostavaa kuin spol tai panssaritiedustelu vai mikä se nyt olikaan.

Kertokaas vähän millasta spollejen homma on nykypäivänä ?

Oon ite menos vekaralle 2/09 ja ehkä vois yrittää hakeutua spolleks kun ei siel vekaralla ole oikeen muuta itseäni kiinnostavaa kuin spol tai panssaritiedustelu vai mikä se nyt olikaan.

Jos tosiaan vekaralle menos ni valitse noist kahdesta vaihtoehdosta panssaritiedustelu. Itse olen spollena vekaralla tällä hetkellä. Paskoja talonmies hommia. Kaukana oikeista spol hommista. Esittelyssä luvataan hienoja juttuja maasta taivaaseen, mutta mitään niistä ei olla oikeesti päästy tekemään.

Miks v.tussa joku haluaa spolleksi ?Samanlaista turhanpäiväistä pelleilyä :david: kuin muutkin intin hommat paitsi että potenssiin KOLME

Mutta oma threadi kyseiselle kekeilylle ja ok lähen muualle v1ttuilemaan :D Oikeasti olis kiva kuulla KUNNON perusteluita

Mä ainakin halusin sotilaspoliisiksi heti, kun näin pienenä lapsena, isoveljen lehdestä kuvan spollesta koiran kans valloittamassa rakennusta.
Siinä näytti olevan kunnon meininkiä köysilaskeutumisineen ja sirpaleliiveineen. Samanlaista hommaa, kuin jenkeissä SWAT-yksikässä, paitsi, että puolustusvoimissa vastapuoli yleensä eliminoidaan, toisin, kuin viranomaistoiminnassa, missä kohdehenkilöt yritetään pitää elossa.

Duck walk-kävely ja rynkyn koko ajan valmiustilassa pitäminen iski tajuntaan kuin näpistä lähtenyt LSD-trippi.
Hampaat irvessä kohdehenkilön kiinni juokseva saksanpaimenkoira, joka tuntui olevan yhtä fiksu, kuin susikoira Roi tai Rex oli jotain... kuin unelmaa...

Asiakasta päävartion putkaan hallintaotteessa kantavat specialjääkärit, patukoineen ja rautoineen näyttävät jopa heteromielessä erittäin seksikkäiltä. Pelottava olemus ja jämäkkä äänensävy prikaatien pääporteilla saavat kaikki lähestyvät henkilöt alistumaan.

Kasarmien särmintä ja nopeinta, fiksuinta ja kovinta porukkaa, kukapa ei haluaisi spolleksi?
Melkein ainut aselaji, josta on varusmiespalveluksen jälkeen hyötyä esim. voimankäytön ja itsepuolustuksen suhteen. Lääkintämies, sekä kokin hommat ovat kanssa hyödyllisiä reservissä.

...
Duck walk-kävely ja rynkyn koko ajan valmiustilassa pitäminen iski tajuntaan kuin näpistä lähtenyt LSD-trippi.
Hampaat irvessä kohdehenkilön kiinni juokseva saksanpaimenkoira, joka tuntui olevan yhtä fiksu, kuin susikoira Roi tai Rex oli jotain... kuin unelmaa...

Asiakasta päävartion putkaan hallintaotteessa kantavat specialjääkärit, patukoineen ja rautoineen näyttävät jopa heteromielessä erittäin seksikkäiltä. Pelottava olemus ja jämäkkä äänensävy prikaatien pääporteilla saavat kaikki lähestyvät henkilöt alistumaan.

Kasarmien särmintä ja nopeinta, fiksuinta ja kovinta porukkaa, kukapa ei haluaisi spolleksi?
Melkein ainut aselaji, josta on varusmiespalveluksen jälkeen hyötyä esim. voimankäytön ja itsepuolustuksen suhteen. Lääkintämies, sekä kokin hommat ovat kanssa hyödyllisiä reservissä.

Enpä oo koskaan yhtä hienoa perustelua kuullut miksi olla Spol. Sain melkein jopa erektion, sen verran kiihkeetä tekstiä.

Itse olen kanssa spolle ja käynyt tarkka-ampujakurssin jos sitä voi siksi sanoa. Tänään seisottiin Porin keskustassa ohjaamassa liikennettä pois lippupäivän paraatin tieltä, vesisateessa 10 tuntia... hyviä hommia 270? :D

itse olen kyllä tykännyt näistä hommista ja voin suositella. Aketus ja vartiotehtävät varuskunnassa hienointa.

Onhan noi spoll hommat ihan asiallisia ja joskus jopa vaativia kuten isot kohteensuojaukset.Kyllä voi olla ylpeä jos spoll alikessuna kotiutuu. Itse kuuluin spol koulutettuun kaupunkijääkärikomppaniaan jossa AKE koulutuksen saaneena olin ryhmänjohtajana. Johtajakaudella sain vasta spol koulutuksen ja mielenkiintoista oli. Mieleen jäi lähinnä harjoitukset kuten henkilönsuojaus autosaattueessa. Ai että sitä fiilistä kun auto letka joutu väijytykseen ja pistettiin tulta takasin ja sit karkuun santiksen pikkuteillä. :rock: Kevyttä hommaa noin pääsääntöisesti verrattuna muihin aselajeihin.

Kysymys spolleille:

Kerkeekö/jaksaako käydä palveluksen aikana hyvin puntilla? Ja vielä et kuuluuko spollejen koulutukseen joku punttiharjoittelu?

Ite harkitten aika vahvasti tätä nyt ku näkö ei ilmeisesti riitä lentäjäks.

Kysymys spolleille:

Kerkeekö/jaksaako käydä palveluksen aikana hyvin puntilla? Ja vielä et kuuluuko spollejen koulutukseen joku punttiharjoittelu?

Kerkee käydä, mut jaksaminen on sit tietysti susta kiinni. Tietysti leirejä pukkaa välillä aika paljonkin, mut aina kun ollaan kassulla, niin kerkee. Ja kassuhommat harvoin on niin rankkoja ettei jaksais sinne salille mennä.

Ensimmäinen puolikas palvelusajasta on ehkä vähän nihkeempää ton salilla käynnin kans, mut loppupuolikkaalla hyvin ehtii.

Noista "erikoistumisista" vielä, että onko esim. tarkka-ampujakoulutus joka paikassa? Esim. Kauhavalla, jonne itse aion pyrkiä.

Vastausta haetaan.

Vähän nostoa tälle..

Kysymys spolleille:

Suattaapi tuo olla tai suottaapi olla että ei!

Riippuu ihan siitä mihin varuskuntaan menet. Koulutus meinaan eroaa ihan helvetisti toisistaan sekä vartiossa olo sekä leiriaamujen määrä sekä lomat ja kinekset.
Noista "erikoistumisista" vielä, että onko esim. tarkka-ampujakoulutus joka paikassa? Esim. Kauhavalla, jonne itse aion pyrkiä.

Ei ole joka paikassa. Jossain paikoissa saattaa olla joka toinen vuosi.

ite kävin kauhavalla 1/06 ja spollena kotiuduin, mutta sillon ei ainakaan erikoistua saanut mihinkään!
joten 99,9% kauhavalle ei ole tarkka-ampujakoulutusta!

muuten hyvä paikka, puntille pääsin ensi kerran 6 viikon jälkeen ja sekin oli valvottu käynti!
kauhavan ainut miinus on helvetisti mettäöitä!:curs::curs::curs::curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom