Sotilaspoliisi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan noi spoll hommat ihan asiallisia ja joskus jopa vaativia kuten isot kohteensuojaukset.Kyllä voi olla ylpeä jos spoll alikessuna kotiutuu. Itse kuuluin spol koulutettuun kaupunkijääkärikomppaniaan jossa AKE koulutuksen saaneena olin ryhmänjohtajana. Johtajakaudella sain vasta spol koulutuksen ja mielenkiintoista oli. Mieleen jäi lähinnä harjoitukset kuten henkilönsuojaus autosaattueessa. Ai että sitä fiilistä kun auto letka joutu väijytykseen ja pistettiin tulta takasin ja sit karkuun santiksen pikkuteillä. :rock: Kevyttä hommaa noin pääsääntöisesti verrattuna muihin aselajeihin.

Hienoltahan tollanen kuulostais (henkilönsuojaus yms.), mut mitä tutuilta kuullu ni samanlaista paskaa, mitä kaikki muukin. Sitäpaitsi aika vihattuja noi spollet.

Huomenna kutsunnat ja 101% varmuudella Kajaaniin, kuten kaikki muutkin täältä ilman erikoisjoukkoihin pääsyä/pätevää syytä, ja luultavasti ny spolleks ajattelin hakeutua.

Oli vielä semmonen kysymys noita spolleja ajatellen et onko kuinka paljon raskaampi spollen palvelusaika yleisesti kuin esim. 6kk pioneerinä? Ja vielä et onko toi automaagisesti 270/362 pv jos spolleks hakeutuu/pääsee?

Hienoltahan tollanen kuulostais (henkilönsuojaus yms.), mut mitä tutuilta kuullu ni samanlaista paskaa, mitä kaikki muukin. Sitäpaitsi aika vihattuja noi spollet.

Huomenna kutsunnat ja 101% varmuudella Kajaaniin, kuten kaikki muutkin täältä ilman erikoisjoukkoihin pääsyä/pätevää syytä, ja luultavasti ny spolleks ajattelin hakeutua.

Oli vielä semmonen kysymys noita spolleja ajatellen et onko kuinka paljon raskaampi spollen palvelusaika yleisesti kuin esim. 6kk pioneerinä? Ja vielä et onko toi automaagisesti 270/362 pv jos spolleks hakeutuu/pääsee?

Kyllä se on 9-12kk spollena.

Eipä taida olla esim taistelupioneerin hommat sieltä ihan helpoimmasta/kevyemmästä päästä myöskään.

Kutsunnoissa tänään lautakunta ehdotti sotilaspoliisikoulutusta, vaikka oon lyhyempi kuin "vaadittu" alaraja (175cm). Jostain "hyvästä" ruumiinrakenteesta tai jostain ihme höpöhöpöstä puhuivat, (mitä lie tarkoittivat, huuruissa varmaan :rolleyes:) kun kysyin että enkö oo vähän liian lyhyt :wtf:

Pitääpä tosiaan tätä ketjua hieman selailla läpi ja muutenkin kysellä tutuilta millasta se meininki on ollu. Tuo prätkähomma erityisesti vois olla aika jees, jos sellaista pääsis ajelemaan.

Alaraja? Oon Haminassa tällä hetkenä spollena, 168cm. Kivaa hommaa ollu, eilen hakattii pampuilla ja otettiin kaasut naamalle.

Niksulassa meidän saapumiserässä oli pirun lyhyitäki jamppoja. Sillä niin väliä.. SpolleAukki tuli käytyä. Komiaa oli. Pistooli<3

Kutsunnoissa tänään lautakunta ehdotti sotilaspoliisikoulutusta, vaikka oon lyhyempi kuin "vaadittu" alaraja (175cm). Jostain "hyvästä" ruumiinrakenteesta tai jostain ihme höpöhöpöstä puhuivat, (mitä lie tarkoittivat, huuruissa varmaan :rolleyes:) kun kysyin että enkö oo vähän liian lyhyt :wtf:

Pitääpä tosiaan tätä ketjua hieman selailla läpi ja muutenkin kysellä tutuilta millasta se meininki on ollu. Tuo prätkähomma erityisesti vois olla aika jees, jos sellaista pääsis ajelemaan.

169 spolle riksussa.

Marsseilla oli vähän vaikeampaa kuin muilla koska askel oli lyhyempi. Ei siinä muuta.

Niksulassa meidän saapumiserässä oli pirun lyhyitäki jamppoja. Sillä niin väliä.. SpolleAukki tuli käytyä. Komiaa oli. Pistooli<3

Olihan tuolla Jämsässäkin itteä lyhempiä sällejä mukana, eli ei kait mitään varsinaista pituus rajaa ollu pääsyssä. 1/02, 9kk paskaa. Kauhavalla käytiin muuten kiusaan paikallisia spolleja heti pkauden jälkeen, niille perus kohteensuojausta, meille "sissileiri" :whip:.

http://tietokannat.mil.fi/kielo06/static_images/184.jpg
11s perus purku&kasaus pipo silmillä, kiva leluhan se oli.

Juu näinhän ne siinä sitten vakuutteli että ei niin väliä (huomaa heittomerkit), mutta jäi vaan kutsuntainfosta spolkkien kohdalta tuo +175cm mieleen.

Santiksessa ei vissiin leirejä oo ihan mahdottomasti? Thrödii selailin läpi ja aika 2-jakoista oli mm. noiden leirien määrän osalta paikasta riippuen.

Edit: Oli muuten tarkennettuna santiksen spolkeista kyse, missä luki tuo pituusalaraja-viite.

Tuskimpa santiksessa ainakaan mitään pituusrajoja on. Oli siellä omana aikana alta 160cm naikkosia ja vinopino kundejaki jotka oli n.170cm. Hyvä vaan. Karsiutuu helposti kunniakomppaniahommista jos on lyhyt.

Millä perusteella valitaan kenestä tulee spolle? Puoltaako spolleks pääsemistä esim. että mitä harrastaa? Esim. mitä nyt ite oon harrastanu/harrastan: motocross, enduro, puntti, BJJ, HJMS.

Millä perusteella valitaan kenestä tulee spolle? Puoltaako spolleks pääsemistä esim. että mitä harrastaa? Esim. mitä nyt ite oon harrastanu/harrastan: motocross, enduro, puntti, BJJ, HJMS.

No mulla ainaki puolsi HJMS. Kai punttiki iha hyvin käy puoltamaan.

Oman halukkuuden perusteella käytännössä.
En ole kuullut, että missään varuskunnassa olisi erityisesti mitään vaatimuksia asetettu A-palveluskelposuusluokan lisäksi. Jossain saatetaan haastatella vapaaehtoisia, mutta harvemmin niitä on niin paljon, että mitään karsintaan jouduttaisiin tekemään. Paremminkin käy monesti niin, että tehtävään joudutaan määräämään muutama särmän oloinen mutta vastenhakoinen kaveri.

parolaan oon tammikuussa menossa:D toi sotilaspoliisin homma vaikutta ainakin tässä vaiheessa ihan kiinnostavalta...

E. niin ja silmälasit varmaan joudun hankkimaan :( mites se vaikuttaa? terveystodistuksessa yhteisnäkö 0,8 taululla eli hieman normaalia heikompi.

Tuskin tuo mitään vaikuttaa. Kunhan ilmaiset halukkuutesi kysyttäessä, et avaudu ja teet hommasi, niin etköhän spolleksi pääse.

parolaan oon tammikuussa menossa:D toi sotilaspoliisin homma vaikutta ainakin tässä vaiheessa ihan kiinnostavalta...

E. niin ja silmälasit varmaan joudun hankkimaan :( mites se vaikuttaa? terveystodistuksessa yhteisnäkö 0,8 taululla eli hieman normaalia heikompi.

Saat Parolasta ennen palvelukseenastumista postitse lapun, jossa kysytään kiinnostustasi eri tehtäviin. Merkkaa siihen sotilaspoliisi, niin eiköhän se ole sillä selvä.

Silmälaseilla mitään väliä. Armeija maksaa sinulle pokat, jos ei ole siihen mennessä vielä omia.

Saat Parolasta ennen palvelukseenastumista postitse lapun, jossa kysytään kiinnostustasi eri tehtäviin. Merkkaa siihen sotilaspoliisi, niin eiköhän se ole sillä selvä.

Silmälaseilla mitään väliä. Armeija maksaa sinulle pokat, jos ei ole siihen mennessä vielä omia.

Tosta se prikaatin komentaja meille puhu tuosta kyselystä ku kutsunnoissa kävi kattomassa, että millasta porukkaa on tulossa :D Jossain päin ei silmälasillisia yleensä oteta, mitä nyt mil(f).fin sivuilta katoin...

Ääh, turhia paineita otat. Merkkaat siihen lappuun, joka tulee halukkuutesi sotilaspoliisiksi ja kun joskus se asia taas otetaan esille, ilmoitat halukkuutesi.

Ohan noita kovisteltu, ettei pieniä tai lyhyitä kavereita otettais spolleiksi, mutta kyllä niitä sieläkin on. Kuitenkin kuvasta päätellen kondiksessa, joten en uskos, että sun spolleutuminen niistä silmälaiseista jäis kiinni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom