Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onhan noi spoll hommat ihan asiallisia ja joskus jopa vaativia kuten isot kohteensuojaukset.Kyllä voi olla ylpeä jos spoll alikessuna kotiutuu. Itse kuuluin spol koulutettuun kaupunkijääkärikomppaniaan jossa AKE koulutuksen saaneena olin ryhmänjohtajana. Johtajakaudella sain vasta spol koulutuksen ja mielenkiintoista oli. Mieleen jäi lähinnä harjoitukset kuten henkilönsuojaus autosaattueessa. Ai että sitä fiilistä kun auto letka joutu väijytykseen ja pistettiin tulta takasin ja sit karkuun santiksen pikkuteillä. Kevyttä hommaa noin pääsääntöisesti verrattuna muihin aselajeihin.
Hienoltahan tollanen kuulostais (henkilönsuojaus yms.), mut mitä tutuilta kuullu ni samanlaista paskaa, mitä kaikki muukin. Sitäpaitsi aika vihattuja noi spollet.
Huomenna kutsunnat ja 101% varmuudella Kajaaniin, kuten kaikki muutkin täältä ilman erikoisjoukkoihin pääsyä/pätevää syytä, ja luultavasti ny spolleks ajattelin hakeutua.
Oli vielä semmonen kysymys noita spolleja ajatellen et onko kuinka paljon raskaampi spollen palvelusaika yleisesti kuin esim. 6kk pioneerinä? Ja vielä et onko toi automaagisesti 270/362 pv jos spolleks hakeutuu/pääsee?
Kutsunnoissa tänään lautakunta ehdotti sotilaspoliisikoulutusta, vaikka oon lyhyempi kuin "vaadittu" alaraja (175cm). Jostain "hyvästä" ruumiinrakenteesta tai jostain ihme höpöhöpöstä puhuivat, (mitä lie tarkoittivat, huuruissa varmaan ) kun kysyin että enkö oo vähän liian lyhyt :wtf:
Pitääpä tosiaan tätä ketjua hieman selailla läpi ja muutenkin kysellä tutuilta millasta se meininki on ollu. Tuo prätkähomma erityisesti vois olla aika jees, jos sellaista pääsis ajelemaan.
Niksulassa meidän saapumiserässä oli pirun lyhyitäki jamppoja. Sillä niin väliä.. SpolleAukki tuli käytyä. Komiaa oli. Pistooli<3
169 spolle riksussa.
Marsseilla oli vähän vaikeampaa kuin muilla koska askel oli lyhyempi. Ei siinä muuta.
Millä perusteella valitaan kenestä tulee spolle? Puoltaako spolleks pääsemistä esim. että mitä harrastaa? Esim. mitä nyt ite oon harrastanu/harrastan: motocross, enduro, puntti, BJJ, HJMS.
Millä perusteella valitaan kenestä tulee spolle? Puoltaako spolleks pääsemistä esim. että mitä harrastaa? Esim. mitä nyt ite oon harrastanu/harrastan: motocross, enduro, puntti, BJJ, HJMS.
parolaan oon tammikuussa menossa:D toi sotilaspoliisin homma vaikutta ainakin tässä vaiheessa ihan kiinnostavalta...
E. niin ja silmälasit varmaan joudun hankkimaan :( mites se vaikuttaa? terveystodistuksessa yhteisnäkö 0,8 taululla eli hieman normaalia heikompi.
Saat Parolasta ennen palvelukseenastumista postitse lapun, jossa kysytään kiinnostustasi eri tehtäviin. Merkkaa siihen sotilaspoliisi, niin eiköhän se ole sillä selvä.
Silmälaseilla mitään väliä. Armeija maksaa sinulle pokat, jos ei ole siihen mennessä vielä omia.