Sopivasti lihava

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
quaz sanoi:
EDIT-P.P.S. Tänään tuon neidin "en jaksa laskea pisteitä, vois käydä mäkissä vähän ottamassa jotain kun tuntuu että kuolen nälkään" oli elmaco hopea-ateria, yhet chickenfingerssit, kaks feast-majoneesia ja sitten vielä siihen kaks 0.65 normikokista ilman jäitä. Repikää siitä "kevyttä iltapalaa". Minä takapenkillä ainakin voin vain pahoin seuraten mitä tahtia se ruoka vain katoaa jonnekkin mustaan aukkoon jonka jälkeen harkitaan "pitäisköhän hakee vielä pari tuplajuustoa jälkiruuaks" á 510kcal kpl. Elämä soikoon.

Ei helvetti :lol2:

Pitäisköhän olla mäkkärissäkin sama kuin alkossa että jos nähdään että on jo nauttinut liikaa voidaan kieltäytyä tarjoilemasta lisää :david:

Rin Tin Tin sanoi:
Ei helvetti :lol2:

Pitäisköhän olla mäkkärissäkin sama kuin alkossa että jos nähdään että on jo nauttinut liikaa voidaan kieltäytyä tarjoilemasta lisää :david:

Kyllä on joskus tälläinen ajatus käynyt minunkin mielessä siellä tiskin takana.... :evil:

sterpuska sanoi:
...Kaveripiirissä on eronneita miehiä jonkun verran aika usein on syynä "osittain" ollut ettei ole tuntenut enää seksuaalista vetoa vaimoonsa..

Enkä yhtään ihmettele omakin vaimo sai synnytyksen jälkeen 15kiloa lisää painoa, muutos on aika suuri ottaen huomioon että vaimo oli tavatessamme aivan "fitness" kunnossa...

Tuo eka lause kuvastaa loistavasti nykyistä yhteiskuntaa... mennään naimisiin, naps, puoliso ei enää niin säväytä, bänks, ja uutta tuoreempaa tilalle. Uutta hehkua hakemaan. Näitä postauksia lukiessa en ihmettele avioerotilastoja enää lainkaan.

Ja voisko olla, että sen lapsen syntymän jälkeen naiselle lapsen hyvinvointi ja koti on ykkösjuttu, ja kunnia asia, vähän liian fanaattisestikin. Ja omasta itsestä huolehtimista ei sitten enää koeta niin tärkeäksi?

vilma-liina sanoi:
Ja voisko olla, että sen lapsen syntymän jälkeen naiselle lapsen hyvinvointi ja koti on ykkösjuttu, ja kunnia asia, vähän liian fanaattisestikin. Ja omasta itsestä huolehtimista ei sitten enää koeta niin tärkeäksi?

Näinhän se varmaan meneekin, mutta ei se painon kurissa pitäminen nyt mikään maailman vaikein asia voi olla, kattelee vaan vähän mitä syö niin todennäkösesti pysyy kohtis kondiksessa. Mutta jos sitä täytyy makeeta mässyy vetää jokapäivä kilokaupalla niin ei oo ihme jos paisuu ja minä en ymmärrä mikä yhtälö tässä on kodin ja lapsista huolehtimisen kanssa??

Yksilön valinnoista tosiaan on hyvin pitkälle kysymys myös näissä lihavuus jutuissa. (Ellei kyseessä sitten tosiaan ole joku sairaus, tai sairauden hoitoon käytettyjen lääkkeiden aiheuttama pöhö.) Kuhan vaan heitin ilmoille ajatuksen. Kukaan tuskin tosiaan pakottaa ketään syömään ja mässäilemään yli äyräiden.

Ja tälläinenkin sanonta on, että "kun äiti voi hyvin, niin lapsetkin voivat hyvin". Eli itselle ainakin treenaaminen ja lenkkeily raittiissa ulkoilmassa on just niitä juttuja, joilla saa itselle hyvän olon ja virtaa valvottujen öiden jälkeen.

Ja itselle omasta ulkonäöstä huolehtiminen on myös kunnioitusta kanssa ihmisiä kohtaan.

quaz sanoi:
EDIT-P.P.S. Tänään tuon neidin "en jaksa laskea pisteitä, vois käydä mäkissä vähän ottamassa jotain kun tuntuu että kuolen nälkään" oli elmaco hopea-ateria, yhet chickenfingerssit, kaks feast-majoneesia ja sitten vielä siihen kaks 0.65 normikokista ilman jäitä. Repikää siitä "kevyttä iltapalaa". Minä takapenkillä ainakin voin vain pahoin seuraten mitä tahtia se ruoka vain katoaa jonnekkin mustaan aukkoon jonka jälkeen harkitaan "pitäisköhän hakee vielä pari tuplajuustoa jälkiruuaks" á 510kcal kpl. Elämä soikoon.

:lol2: Tuolla virtahev- siis neidillä on selkeästi syömishäiriö ns. "binge eating disorder".

quaz sanoi:
Pituutta on ~180cm ja paino on valehtelematta noin 130-140kg ja kuten tiedätte se näkyy ja paljon. Kun kaveri ja tämä neiti aloittivat seurustelemisen painoi neiti noin 80-85kg ja oli toki lihava mutta kuitenkin sellainen sopivasti lihava -ihminen. Kolmen vuoden aikana on tämä neiti sitten paisunut ja paisunut ja paisunut ja nyt viime kesänä oli tämä kaveri sille sitten möläyttänyt kännissä että "mä oikeasti häpeän sua enkä lähestulkoon kehtaa näyttäytyä sun seurassa - vaikka rakastankin sua".
Varmasti aika moni olisi tehnyt saman. Tuo itsensä noinkin pahasti rappiolle päästäminen on mun mielestä jo sen verran itsekästä touhua, että kattilat menee takuuvarmasti jakoon, jos tuleva tyttöystävä paisuu pullataikinaksi. Mun mielestä myöskin raskauden varjolla kerätty yli 20 kilon bulkki on jo liikaa, puhumattakaan jostain "tavallisesta" 20 kilon Kauniit ja Rohkeat -pöhöstä. 10-15 kg painonnousu raskauden aikana on vielä täysin ymmärrettävää, mutta kun 3,5-kiloisen vaavin "takia" nostetaan sitä painoa yli 20 kg, niin siinä alkaa sikiönkin verisuonissa jo hiljalleen virrata Big Mac -kastiketta. Nuoremman isoveljeni vaimo painoi raskautensa alussa 50 kg ja enimmillään 58 kiloa koko raskautensa aikana. Hän ei edes urheillut, pitänyt dieettiä tai muutenkaan yrittänyt tietoisesti pitää painoaan alhaalla. Tätä ilmiötä hänen raskautensa kohdalla voisi kutsua myös nimellä "terveelliset elämäntavat ja järkevät ruokailutottumukset".

vilma-liina sanoi:
Kukaan tuskin tosiaan pakottaa ketään syömään ja mässäilemään yli äyräiden.
Pakko muuten lisätä tähän, kun tuli mieleen yksi "taho", joka lähestulkoon pakottaa (ainakin meillä) syömään vaikka maha ois jo ihan täpö täysi... no mummot tietenkin :D

Yksi kysymys ja pari mielipidettä:

Kysymys:

Miten määrittelette lihavan ihmisen? Tuon kysymyksen tiimoilta. Mikä on lihavan ihmisen rasvaprosentti ja/tai painoindeksi? Onko lihavuus pelkästään ulkonäkö seikka? Minkälaista roolia terveys näyttelee lihavuudessa? Esim. Urheilijalla on ylimääräistä, mutta hän kantaa kyllä kilonsa ja omaa huomattavan lihasmassan ja on terve.

Mielipiteet:

1. Lihava saa olla onnellinen ja itseensä tyytyväinen. Minun ei kai tarvitse ymmärtää miten joku on tyytyväinen kun on vuosia itseään laiminlyömällä saanut aikaan itselleen terveysriskejä.

2. Kumppanin lihominen on pulmallinen juttu. Rakastaan ei välttämättä halua loukata, mutta samalla saattaa itse kärsiä suunnattomasti, jos ei tunne enää fyysistä vetovoimaa kumppaniinsa. Ihminen on toki kokonaisuus, johon sitten rakastuu. Asia nyt vaan on niin että kumppanin huumorintajua, rehellisyyttä, älyä, kiltteyttä tai mitään muutakaan hänessä rakastamaa piirrettä et voi rakastella. Seksi perustuu aika pitkälle aisteihin ja, jos ärsykkeet ei mielytä, ei jöpötä.

SuperStar sanoi:
Noi virtaheposet saa munpuolesta tehdä mitä ikinä haluaa. Syödä niitä munkkeja ja vetää suklaata naamantäyteen sielä kotisohvalla. Mutta kunhan muistaa pitää sen turpansa kiinni sillon kun puhutaan yleiselläpaikalla terveellisistä elämäntavoista. Sitte ihmetellään mun ruokavaliota, ihmetellään miksen vedä sitä helvetin suklaakakkua kahvitauolla, ihmetellään miks joku hullu lähtee aamulla viideltä lenkille ku on niin kylmäki ja nauraa mulle päin naamaa samalla kun silmät kiiluen vedetään sitä lihistä naamaan niin että rasva valuu leukapielistä. Niin ja sitten vielä muistetaan sanoa muille paikallolijoille että ei tollaset jauhot varmaan oo ees terveellisiä, näin saadaan itsestä tehtyä parempi ihminen ja voidaan taas jatkaa syömistä.
Näinhän se menee, juu. Töissä pari semmoista "sopivasti lihavaa", ylipainoa jonkun verran, mutta ei vielä liikkumista merkittävästi haittaavaa, huomauttavat aina (silloin joskus harvoin kun syön) kun laitan sen munkkipossun tai viinerin puoliksi. Että syö vain, sussa on varaa... Olis joo, mutta varmistan jo valmiiksi etten liho tarpeettomalla rasvalla ja sokerilla.
Avokin velipuolen vaimo on niin ylipainoinen että on kuin pallo kahden tolpan varassa. Hormonitkin on menneet jo niin sekaisin, että joutuu syömään jotain korvaushormoneita. Lääkärit oli sanoneet että jos se joskus haluaa lapsia, sen täytyy laihduttaa ainakin 20kg. Silti tämä ei tee yhtään mitään. Kalja maistuu ja hampurilaiset ja pitsa se vasta hyvää onkin.
Ja sen ukko on samaa mallia, vatsaa on vaikka muille jakaa. Oikea kaljamahojen isä. :urjo: Ammattikokkikin vielä, joten varmasti osaisi tehdä muutakin ruokaa kuin kermapitoisia ja roskaruokaa. Vaikka kanarintafileitä ja omenamehu-currykastiketta :kuola: mutta kun ei. Rasvaa olla pitää ja sitten sokeria päälle.
Pullaa on jos jonkinlaista aina kun siellä käydään kaffilla. Ja sitten katsotaan nenänvartta pitkin kun me ei syödä kuin max. yhdet palat ja ne vetää puoliskan pitkosta tai pari kolme munkkia yhdeltä istumalta. Siinähän syövät, ei ole mun murehdittava. Sääliksi vain käy, kun eivät yritäkään. Missä tuokin pariskunta (rouva nyt 20v, mies 24) on muutaman vuoden päästä ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
sellanen käytäntö olis suomessa hyvä et jokainen joka juoksee cooperissa +3500m ja voimanoston yhteistulos ylittää 6*omapaino, sais valtiolta "megaman" tukee 10000 egee vuodessa... sais ylipainoset hyvän syyn treenata ja lujaa. Sen mitä valtio tossa touhussa menettäis se varmaan säästäis sairaan huollon puolella... :david: :whip:

:lol2: :itku: :lol2: :itku:

Tuossa taisi aika monelta jäädä "hurmoksessa" huomaamatta tuo (en muista kenen) kommentti että ei miehen ja naisen lihomista voi verrata.

Esim. 80-kiloisen miehen on väärin ajatella 120-kiloisen naisen nähdessään, että "voi helvetti sitä suklaakakun määrää joka mun olis syötävä päästäkseni tuohon."

En usko että tuo "sopivan lihava jenni" makaa kaiket päivät paikoillaan ja ruokaa on ympärillä kuin Gallialaisissa pidoissa.

Ja kyllähän ne laihatkin tytöt sipseistä ja jäätelöstä tykkää.

Naisen pulskistuminen seurustelun alkaessa voi johtua esim. e-pillereiden käytön aloittamisesta. Aineenvaihdunta ja hormoonitasapaino heittelee miten sattuu ja yksi suklaapatukka kerää nopeasti vaikkapa 2 litraa nestettä kehoon tms.

Tasapainoisella dietillä laihtuminenkin on tällaisessa tilanteessa tosi työlästä, ja nälkäkuureistahan ei tunnetusti ole pitemmän päälle kuin haittaa (kalorivaje palautuu rytinällä korkojen kera).

Lisäksi, kuinka monella naisella on oikeasti mitään tietoa liikkumisesta ja sen määristä ja eri ravintoaineiden määristä? Naistenlehdetkin on täynnä niin ristiriitaista tietoa että päähän siinä sekoaa: Tikkarit ei sisällä rasvaa! Jee! On seksikästä olla lihava! Laihdu greippidieetillä! ...Ja seuraavalla sivulla joku Ninja Sarapara mainostaa uusia hepeneitä.

Liikunnallinen mies voisi ehdottaa että laittaa itsekin vuorostaan sitä ruokaa niin emäntäkin kerkiää tyttöjen kanssa spinningiin. Tai ehdottaa vaivihkaa romanttista (=hikistä) kävely- tai hiihtoretkeä.

N.O.Kummonen sanoi:
Miten määrittelette lihavan ihmisen?
Olenkin miettinyt juuri tuota. Jos lähtee siitä että jo sana "lihava" tarkoittaa jotain negatiivista, sanoisin että raja kulkee siinä onko ylipainosta jonkinlaista haittaa. Psyykkisesti, jos ihminen kärsii siitä itse. Fyysisesti, jos siitä on terveydellistä haittaa.

Eihän tuossa pysty mitään tarkkaa rajaa vetämään. Etenkin BMI > 25 = ylipaino on aika turha sääntö. Etenkin kun itse olen sen rajan alla ainoastaan aamuisin ;)

Bateman sanoi:
Naisen pulskistuminen seurustelun alkaessa voi johtua esim. e-pillereiden käytön aloittamisesta. Aineenvaihdunta ja hormoonitasapaino heittelee miten sattuu ja yksi suklaapatukka kerää nopeasti vaikkapa 2 litraa nestettä kehoon tms.

Tasapainoisella dietillä laihtuminenkin on tällaisessa tilanteessa tosi työlästä, ja nälkäkuureistahan ei tunnetusti ole pitemmän päälle kuin haittaa (kalorivaje palautuu rytinällä korkojen kera).

Ei kukaan liho e - pillereiden takia montaa kymmentä kiloa. Muutamalla kilolla saattaa paino nousta ( turvotusta ), mutta jos uskottelee itselleen, että " joo, ne pillerit mut lihotti " niin ei hyvää päivää..

N.O.Kummonen sanoi:
Miten määrittelette lihavan ihmisen?

Jos ei ole kysymys urheilevista ihmisistä, BMI on ihan hyvä mittari. Siinä vaiheessa, kun BMI menee yli 25, niin vois alkaa vähän tarkkailemaan ruokavaliota. Sitten kun se on +30, ihminen on lihava.

Samoin jos naisilla rasvaprosentti menee yli 30, niin siinä vaiheessa on useampi kilo pudotettavaa..

"Näytä minulle maailma jossa miehet eivät laukea liian aikaisin niin minä näytän sinulle maailman jossa kaikilla naisilla on täydellinen kroppa."

- Vanha viidakon sananlasku

Back
Ylös Bottom