Sopivasti lihava

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Bateman sanoi:
Tasapainoisella dietillä laihtuminenkin on tällaisessa tilanteessa tosi työlästä, ja nälkäkuureistahan ei tunnetusti ole pitemmän päälle kuin haittaa (kalorivaje palautuu rytinällä korkojen kera).

Sori, joudun todistamaan väitteesi vääräksi. Laihdutin tasapainoisella dieetillä 12 kg eikä ollut vaikeaa vaikka e-pillereitä syönkin. E-pillerit voivat turvottaa mutta ei ne kilotolkulla lihota. Se mitä syö ja se miten sen syömänsä kuluttaa, siitä se lihominen on kiinni.

Ja mitä tulee naisten tietämykseen liikunnasta ja ravinnosta niin eipäs yleistetä :)

Bateman sanoi:
Naisen pulskistuminen seurustelun alkaessa voi johtua esim. e-pillereiden käytön aloittamisesta. Aineenvaihdunta ja hormoonitasapaino heittelee miten sattuu ja yksi suklaapatukka kerää nopeasti vaikkapa 2 litraa nestettä kehoon tms.

Blää. Tuo on taas sitä selittelyä. Tai no nesteestä en tiedä, mutta tässä threadissa puhuttiin kai läskistä eikä satunnaisesta turvotuksesta.

Ihmisellä on yleensä ottaen sisäänrakennettuna taipumus lihoa. Se on hyvästä ja auttaa jäämään henkiin (jos satut elämään kivikautta). Makean ja rasvan himo on suoraa seurausta tuosta.

Kokonaan eri asia on sitten se tiedostaako tämän asian vai ei. On ihan sama onko painonhallinta yksilöllä A hankalampaa kuin yksilöllä B - meneehän korttien jako muillakin elämän aloilla epäreilusti. Jos vaaka kertoo että läskiä lähtee kertymään niin sitten pitää tehdä jotain, eikä vain voivottaa että kuinkas tässä näin pääsi käymään.

Kyllä muakin osaltaan hajottaa ihmiset joilla on edullisempi perimä ja makutottumukset, mitä painonhallintaan tulee. Ei se kuitenkaan oikeuta minua avautumaan lehtien palstoilla siitä että minulla on oikeus tämän takia olla plösö, tai siitä että iän karttuessa pitää ihan oikeasti miettiä mitä syö ja kuinka paljon, ja kuinka kurjaa se on.

Paska nakki, mutta näin se menee...kuulostaa varmasti melko karulta, ja jos olisin joskus sairastanut syömishäiriön niin saattaisin sympatisoida enemmän(varsinkin naissukupuolta). Mutta tällä hetkellä tuntuu uskomattomalta että täysin ihmisen omassa hallinnassa oleva ruokamäärän säätely olisi jotenkin ylivoimaisen hankalaa.

Ja on hankala sulattaa sekin että muilla elämänaloilla ihmistä saa kyllä sanoa aikaansaamattomaksi, mutta ruokavalion kontrollin kohdalla ei saa kenenkään mieltä pahoittaa puhumalla siitä että vika saattaa sittenkin olla tahdonvoimassa eikä pelkästään epäedullisessa perimässä.

On se hyvä että tässä maailmassakin on oman mittapuun mukaan tukevia ja hyvinsyöneitä ihmisiä.
Jos jokaisella ihmisellä olisi kireä ja treeattu kroppa niin tästä omasta punttiharrastuksesta menisi pohja.

Luin noi kaikki threadin viestit läpi ja huomasin, että aika samanhenkistä porukkaa tässä foorumissa vierailee. Ikävä kyllähän liikalihavuus johtuu yleensä jostain henkisistä ongelmista, kai se syöminenkin on jonkilainen defenssi. Ihmiset reagoivat ongelmiin erilailla, toiset syövät, toiset liikkuvat. Sitä en tiedä onko kumpikaan se oikea tapa, mutta liikkuminen ei ainakaan aiheuta ylipainoa joka aiheuttaa taas lisää surua joka taas aiheuttaa lisää syömistä ...

Sopivasti lihava-keskustelu on käsitellyt lähinnä ulkonäöllisiä seikkoja, mutta suurin ongelmahan on nimenomaan nuo terveysriskit. Vaikka vielä tällähetkellä noihin terveysongelmiin ei ole puututtu (esim. ylipainoverolla :lol2: ), voin sanoa, että asiasta tullaan lähivuosina keskustelemaan huomattavasti enemmän. Valtiotahan ei kiinnosta jonkun liikalihavuus, mutta juuri tehdyissä tutkimuksissa on selvinnyt, että kaikista terveydenhoitoon liittyvistä menoista menee n. 11 % 2. tason (tai jotain) diabeteksen hoitoon, eli ylipainosta johtuvaan diabetekseen, siis aivan helvetisti. Olen aivan varma siitä, että muutan vuoden kuluessa asialle tullaan tekemään jotain, ja uskon että miettiminen on jo alkanut.

vilho_kanuuna sanoi:
kaikista terveydenhoitoon liittyvistä menoista menee n. 11 % 2. tason (tai jotain) diabeteksen hoitoon, eli ylipainosta johtuvaan diabetekseen, siis aivan helvetisti. Olen aivan varma siitä, että muutan vuoden kuluessa asialle tullaan tekemään jotain, ja uskon että miettiminen on jo alkanut.

Mitään konkreettista ei tapahdu niin kauan kuin vallan kahvassa on itsekin pallomahainen kansanosa, tai niin kauan kuin nykyinen hyssyttelymeininki jatkuu (Baarikello vanhana kapitalistina voisi säestää minua). Tietysti kaikkea lumeaktiviteettia voi näkyä, kuten rahan kaatamista "500 g kasviksia päivässä" -tyyppiseen mainostukseen.

Mutta vasta siinä vaiheessa kun yksilöille itselleen tulee kunnon sanktioita kuten kohonneita veroja tai vastaavasti laskettuja sairausvakuutusmaksuja, otan sanani takaisin. Tuossa menossa vaan on pirullisen hankala erotella sukurasite omasta töppäilystä. Ja roskaruokaverostakin on keskusteltu täällä - korvaani ei oikein kuulosta sekään hyvältä että kohtuukuluttajia rangaistaisiin (alkoholiveron tavoin) niinkin keskeisessä menoerässä kuin ruoka. Diabeteksen hoidon tukemisen vähennys on sekin aika kaukainen ajatus. Tai no, voidaan kai näin tehdä mutta kyllä siitä aika huuto nousee.

iivili sanoi:
Ja Bateman, kaikki miehet eivät todellakaan laukea liian aikaisin. Onpa sellaisiakin miehiä olemassa, joiden pitää oikein nähdä aikaa ja vaivaa sekä käyttää joitakin erikoiskikkoja, että "nalli palaa".

Se onkin viidakon sanalasku, ei päde kaupungissa. ;)

Niimpä! Nyt kun on rahassa mitattavissa nuo menetykset, niin uskon että jotain asialle tullan tekemään. Sama asiahan oli tupakankin kohdalle, eli sitten vasta kun suhtkoht tarkasti pystyttiin kohdistamaan nuo tupakan aiheuttamat menot valtiolle, ryhdyttiin toimenpiteisiin. En sitten tiedä mitä nämä toimenpiteet ovat, tuleeko karkkipussien päälle alastomien valaiden kuvia vai ryhdytäänkö epäterveellisiä ruokia verottamaan, mutta minulle se aivan sama kunhan ei tarvitse laiskojen läskiperseiden takia maksaa enempää veroa.

JSmith sanoi:
Mitään konkreettista ei tapahdu niin kauan kuin vallan kahvassa on itsekin pallomahainen kansanosa, tai niin kauan kuin nykyinen hyssyttelymeininki jatkuu (Baarikello vanhana kapitalistina voisi säestää minua). Tietysti kaikkea lumeaktiviteettia voi näkyä, kuten rahan kaatamista "500 g kasviksia päivässä" -tyyppiseen mainostukseen.

Mutta vasta siinä vaiheessa kun yksilöille itselleen tulee kunnon sanktioita kuten kohonneita veroja tai vastaavasti laskettuja sairausvakuutusmaksuja, otan sanani takaisin. Tuossa menossa vaan on pirullisen hankala erotella sukurasite omasta töppäilystä. Ja roskaruokaverostakin on keskusteltu täällä - korvaani ei oikein kuulosta sekään hyvältä että kohtuukuluttajia rangaistaisiin (alkoholiveron tavoin) niinkin keskeisessä menoerässä kuin ruoka. Diabeteksen hoidon tukemisen vähennys on sekin aika kaukainen ajatus. Tai no, voidaan kai näin tehdä mutta kyllä siitä aika huuto nousee.

Roskaruokavero kuulostaa kyllä paremmalle kuin nykyinen " terveellisen ruoan vero ". Jos jotenkin pystyttäisiin laskemaan mm. kalan, kanan, vihannesten ja hedelmien hintaa, saataisiin varmasti jonkinlaisia vaikutuksia aikaiseksi. Samalla kun nostettaisiin HK : n sinisen ja lihapiirakan verotusta, niin kaikki ois paremmin kuin hyvin :D

No joo, huonoja ideoita sikäli.. En nimittäin usko, että paatuneimmat rasvanahat vaihtavat lihapiirakoitaan porkkanoihin, vaikka hinta olisi mikä. Terveet elämäntavat lähtevät jokaisen ihmisen pään sisältä, ja jos tajuaa epäterveellisen ruokavalion vaikutukset terveydelleen, kyllä ruokavalio tulee kuntoon, oli hinta mikä tahansa.

Nimim. suvussa diabetestä, en haluaisi sairastua 2.tyypin diabetekseen, joka aiheuttaa mm. sokeutta.

Mun mielestä on naurettavaa keksiä tekosyitä sille lihoamiselle, e-pillereiden takia tuli 20 kg ylipainoa, niinpä niin ja ruokailu/liikunta tottumuksethan eivät vaikuta asiaa vaan se energiamäärä tulee varmaan niistä pillereistä. Tiedän että ne pillerit kerää nestettä joillekin enemmän ja joillekin vähemmän, mutta se on sama kun tupakoinnin lopettamisen jälkeen. Tupakoinnin lopettaminen pisti lihomamaan niin ja niin paljon, no ruokahaluja tupakointi kuulemma vähentää, mutta jos se pahe vaihtuu tupakoinnista mässäilyyn niin ei oo taaskaan ihme jos vähän kiloja kertyy. Ja ihan sama se on miehillä, oon mä niin monelta kuullut että ei se olut lihota vaan se kun sitten tulee syötyykin enemmän, seli seli...voihan sitä olutta ottaa kohtuudella vaikka 1-2 kertaa kuukaudessa ja sillon syödäkkin reilummin, eikä varmasi kerry mitään 20 kg kaljamahaa "vahingossa" ja "huomaamatta". Säälittävää mun mielestä selitellä ja jauhaa tälläista PASKAA!! Erijuttu on oikeesti jonkun sairauden/lääkityksen takia lihoavat, mutta aika pieni prosentti taitaa lihavista näitä olla...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Fiona sanoi:
Roskaruokavero kuulostaa kyllä paremmalle kuin nykyinen " terveellisen ruoan vero ". Jos jotenkin pystyttäisiin laskemaan mm. kalan, kanan, vihannesten ja hedelmien hintaa, saataisiin varmasti jonkinlaisia vaikutuksia aikaiseksi. Samalla kun nostettaisiin HK : n sinisen ja lihapiirakan verotusta, niin kaikki ois paremmin kuin hyvin :D

No joo, huonoja ideoita sikäli.. En nimittäin usko, että paatuneimmat rasvanahat vaihtavat lihapiirakoitaan porkkanoihin, vaikka hinta olisi mikä. Terveet elämäntavat lähtevät jokaisen ihmisen pään sisältä, ja jos tajuaa epäterveellisen ruokavalion vaikutukset terveydelleen, kyllä ruokavalio tulee kuntoon, oli hinta mikä tahansa.

Nimim. suvussa diabetestä, en haluaisi sairastua 2.tyypin diabetekseen, joka aiheuttaa mm. sokeutta.

Mulle on aivan sama jatkaako nämä läskiapinat syömistään vai ei, mutta eivätpä tekisi sitä minun rahoillani :evil: (provo).

Fiona sanoi:

Mä oon samaa mieltä. Jos sen lihapiirakan hinnaksi tulisi vaikka kahden euron sijasta kolme niin kyllä nämä lihapiirakan ystävät niitä silti ostaisi.

Elämäntapojen muutos pitää lähteä jostain muualta kuin pakosta. Joku kirjoitteli, että vanhempien elämänlaatu heikkenee ja siksi sallittua syödä epäterveellisesti. Minä väitän vastaan. Elämänlaatu heikkenee hetkeksi ja paranee taas kun uudet (ruokailu)tavat on omaksuttu. Se ei tapahdu yössä tai kahdessa, mutta totuttelun jälkeen kyllä huomaa voivansa paljon paremmin ja kevytkerma maistuu ihan yhtä hyvälle kuin vispikerma. Munkin tilalle voi aina ottaa täysjyväsämpylän reippaalla kalkkunatäytteellä, salaatilla ja vaikka kevyt majoneesilla :kuola:.

Ääripäähän asti ei tarvitse mennä, kuten täällä moni on mennyt eli aivan sikatarkka ruokavalio. Tuo on täysin ymmärrettävää kun puhutaan kehonrakennuksesta. Jos tuota jaksaa niin hyvä niin, mutta tavalliselle Matti Virtaselle riittää paljon vähempi.

Jokinorsulta lähtee paino putoamaan jo pelkästään jättämällä munkit ja pekonit väliin ja vaihtamalla ne johonkin terveellisempään. Nälkää ei tarvitse kärsiä, mielitekoja kylläkin.

Minä syytän (naisten)lehtiä. Ne saatanat, kun mainostaa joka kevät ihmediettejä, joihin sitten porukka sortuu. Ollaan kuurilla eli kaksi viikkoa kärsitään ja poistetaan lihakset ja läskiä. Tämän jälkeen vanha tahti jatkuu munkkia,munkkia ja munkkia. Kehdataan sitten vielä ihmetellä miten se paino tuli takaisin :curs:. Uskallan sanoa, että tiedän mistä puhun, koska olen koittanut kaalikeittodietit ja muut kikat, ei toimineet vaan oikea ruokavalio ja lisää liikuntaa sillä se lähtee. nim.merk ~95-->80kg ja pituutta on 173cm. Läskiä on vielä, mutta pikkuhiljaa sitä otetaan pois. Välillä kevyttä bulkkia ja välillä sitten kunnon diettiä.

Bateman sanoi:
Tuossa taisi aika monelta jäädä "hurmoksessa" huomaamatta tuo (en muista kenen) kommentti että ei miehen ja naisen lihomista voi verrata.

En usko että tuo "sopivan lihava jenni" makaa kaiket päivät paikoillaan ja ruokaa on ympärillä kuin Gallialaisissa pidoissa.

Naisen pulskistuminen seurustelun alkaessa voi johtua esim. e-pillereiden käytön aloittamisesta. Aineenvaihdunta ja hormoonitasapaino heittelee miten sattuu ja yksi suklaapatukka kerää nopeasti vaikkapa 2 litraa nestettä kehoon tms.

Liikunnallinen mies voisi ehdottaa että laittaa itsekin vuorostaan sitä ruokaa niin emäntäkin kerkiää tyttöjen kanssa spinningiin. Tai ehdottaa vaivihkaa romanttista (=hikistä) kävely- tai hiihtoretkeä.

Toi Jenni tais jus televisiossa mainostaa miten mukavaa onb syödä kilo jäätelöä+kermaa + suklaakeksejä, Ja kyllä Jennin kuntoon saa aika monta vuotta syödä helvetin turmiollisesti.

Totta e-pillerit nostaa painoa joillekin naisille, mutta jos e-pillerit nostaa painoa vaikka 10 kiloa nainen voi vaikka vaihtaa niitä tai lopettaa niiden käytön ennen kuin on mallia virtahepo.

Mitä hyötyä siitä on jos mies laittaa ruuan koska vaimolla on sitten ne ilta suklaat, Ps: mä muuten teen 95% ruuasta mitä meillä syödään.
Eikä ketään voi pakottaa tekemään mitään mitä ei halua esim: spinning.

Jakob sanoi:
Mä oon samaa mieltä. Jos sen lihapiirakan hinnaksi tulisi vaikka kahden euron sijasta kolme niin kyllä nämä lihapiirakan ystävät niitä silti ostaisi.

Elämäntapojen muutos pitää lähteä jostain muualta kuin pakosta.

Joo, totta varmasti. Mutta ajatellaanpa meitä työssäkäyviä diabeteslääkityksen osittaismaksajia. En oikeastaan tuossa aikaisemmilla jutuilla verotuksesta tai muista pakotteista ajatellut ollenkaan norsua itseään, vaan meitä muita. Se on ihan selvää että ravitsemusasiat ei ole mitään järkisyillä perusteltavia juttuja ihmisille jotka ovat 150 kilon paremmalla puolella eikä se ravintopuoli parane lihiksen hinnannostolla.

Eikä näin tarvikaan olla, kunhan heidän käytöksensä kulut meille asiaan syyttömille minimoidaan. Siksi siis erilaiset kompensaatiomekanismit, eli maksat siitä mitä aiheutat, joko ruoan hinnassa, vakuutuskuluissa tai jossain muussa.

Minullekin on aivan sama miten tuohon sairaskulujen kompensointiin päästään, vaikka sitten kellopeliappelsiinin mukaisella inhokki-aivopesulla. Kunhan ihmisten laiskuutta ja tyhmyyttä ei paikata mun palkkapussilla käyden. Sosiaalihuoltoa ja yhteistä terveydenhuoltoa toki kannatan tulevana verenpainepotilaana, mutta onhan siinä eroa millä tavalla eri taudit on hankittu - mässäämällä vuosien ajan vai perimällä epäonniset tautigeenit.

JSmith sanoi:
Joo, totta varmasti. Mutta ajatellaanpa meitä työssäkäyviä diabeteslääkityksen osittaismaksajia. En oikeastaan tuossa aikaisemmilla jutuilla verotuksesta tai muista pakotteista ajatellut ollenkaan norsua itseään, vaan meitä muita. Se on ihan selvää että ravitsemusasiat ei ole mitään järkisyillä perusteltavia juttuja ihmisille jotka ovat 150 kilon paremmalla puolella eikä se ravintopuoli parane lihiksen hinnannostolla.

Eikä näin tarvikaan olla, kunhan heidän käytöksensä kulut meille asiaan syyttömille minimoidaan. Siksi siis erilaiset kompensaatiomekanismit, eli maksat siitä mitä aiheutat, joko ruoan hinnassa, vakuutuskuluissa tai jossain muussa.

Minullekin on aivan sama miten tuohon sairaskulujen kompensointiin päästään, vaikka sitten kellopeliappelsiinin mukaisella inhokki-aivopesulla. Kunhan ihmisten laiskuutta ja tyhmyyttä ei paikata mun palkkapussilla käyden. Sosiaalihuoltoa ja yhteistä terveydenhuoltoa toki kannatan tulevana verenpainepotilaana, mutta onhan siinä eroa millä tavalla eri taudit on hankittu - mässäämällä vuosien ajan vai perimällä epäonniset tautigeenit.

Juuri näin. Kyllähän me tietysti kustannetaan paljon muutakin turhaa kuten juopot, tupakoija, elintasopakolaiset jne. Mutta jostain syystä nämä läskit vituttaa eniten.

vilho_kanuuna sanoi:
Juuri näin. Kyllähän me tietysti kustannetaan paljon muutakin turhaa kuten juopot, tupakoija, elintasopakolaiset jne. Mutta jostain syystä nämä läskit vituttaa eniten.

Ja jos jostain lähdetään katsomaan että minkä kohdan korjaaminen tuo eniten massia valtiolle, niin luulisi että ylilihavuus ei ihan viimeisenä listalla ole.

JSmith sanoi:
Ja jos jostain lähdetään katsomaan että minkä kohdan korjaaminen tuo eniten massia valtiolle, niin luulisi että ylilihavuus ei ihan viimeisenä listalla ole.

Kun juttelin erään asiantuntija kanssa niin se sanoi että yksittäisenä terveydenhuollon kustannuksena se olisi suurin menoerä, juuri tämä 2. asteen diabetes.

Jakob sanoi:
Minä syytän (naisten)lehtiä. Ne saatanat, kun mainostaa joka kevät ihmediettejä, joihin sitten porukka sortuu. Ollaan kuurilla eli kaksi viikkoa kärsitään ja poistetaan lihakset ja läskiä. Tämän jälkeen vanha tahti jatkuu munkkia,munkkia ja munkkia. Kehdataan sitten vielä ihmetellä miten se paino tuli takaisin :curs:. Uskallan sanoa, että tiedän mistä puhun, koska olen koittanut kaalikeittodietit ja muut kikat, ei toimineet vaan oikea ruokavalio ja lisää liikuntaa sillä se lähtee. nim.merk ~95-->80kg ja pituutta on 173cm. Läskiä on vielä, mutta pikkuhiljaa sitä otetaan pois. Välillä kevyttä bulkkia ja välillä sitten kunnon diettiä.

Naistenlehdet on tässä asiassa kyllä itse pääpiru! Muistan itsekin nuorempana, miten jokainen dieetti piti kokeilla, mitä tiukempi dieetti, sen parempi! Paras oli, kun päätin aloittaa jonkin naistenlehden perusteella Cindy Crawford-dieetin 14-vuotiaana (165 cm, 45 kg). Siinä piti syödä sellaisia hedelmiä, joita ei edes Suomesta vielä saanut ja muutenkin eksoottisia ruokalajeja. Sitä sitten sovelsin tyyliin pari omenaa päivässä...äly hoi älä jätä ku nyt jälkeenpäin miettii... :david:

JSmith sanoi:
Joo, totta varmasti. Mutta ajatellaanpa meitä työssäkäyviä diabeteslääkityksen osittaismaksajia.

Koko threadia en jaksanut lukea läpi, joten saattaa olla että minä puhuin asian vierestä. Mä kommentillani ajointakaa vain ja ainoastaan sen jokinorsun elämänlaadun parantamista enkä ajatellut tuota "extrahinta terveydenhuoltoon" tyyppistä mallia.

nyt salille tässä on taas mennyt koko päivä pakkiksen ääressä :rolleyes:

Mistä helvetistä naisten järkyttävä makean himo johtuu? Muijat vetää irkkaripussia naamaan juo limukkaa ja vetää suklaata. Ai niin ja viikonloppuna Chipsejä dipillä ja siideriä, sitä sokerisintä tietty. Tulee taas viikonloppuna metyä kaverille seuraamaan sitä lappamista. Kun on kerta viikonloppu niin sitte pitää tietty ostaa extra määrä karkkia ja hakee joku leffa ja juoda sitä sidukkaa. Mun kaveri istuu vieressä hiljaa ja mä katon ku muija makaa sohvalla maha roikkuu. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom