Sopivasti lihava

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Fiona sanoi:
1. Saako lihava olla tyytyväinen itseensä?

2. Saako käyttää uimapukua yleisellä rannalla? Entä bikineitä?

3. Pitääkö lihavan hävetä itseään ylimääräisten kilojen vuoksi?

1 Lihava saa olla tyytyväinen itseensä, Jotenkin vaan tuntuu että todella harvoin näin on, lihavat ihmiset tosin aika usein "valehtelevat itselleen" näin minä ainakin tein selittelin omaa painoani isoilla luilla sun muulla hevon peellä.

2 Tottakai saa.

3 jos lihavuus menee siihen pisteeseen että se rupeaa häiritsemäään esim työntekoa, niin ihmisen pitäisi tajuta että jotain on pakko tehdä, ja jos ei tätä tajua niin on sitten lihava ja tyhmä.

Fiona sanoi:

Minähän tämän ketjun aloitin ja jostain syystä tämä meni omien kumppanien haukkumiseksi, mikä ei ollut tarkoitus.

1. Kyllä
2. Kyllä. Saa olla vaikka joulupukin vermeet, ei minua kiinnosta.
3. Ei.

Mutta jos nyt palataan alkuperäisen pointtiini, niin itseensä tyytyväinen ylipainoinen ihminen ei käyttäydy kuten em. kirjan kirjoittaja joka syyttelee kaikkia muita paitsi itseänsä. Sellaiset ihmiset ovat ärsyttäviä riippumatta painosta tai siitä mitä heillä on päällä.

sterpuska sanoi:
Itseäni huolestuttaa se että vaimon suvussa on todella paljon vakavia lihavuus sairauksia.

Hyvä pointti. Syy kumppanin ylipainosta huolestumiseen ei tarvitse olla ulkonäkö, voi myös olla huolissaan rakkaan ihmisen terveydestä.

tiinuli sanoi:
:offtopic: Pakko kommentoida että jos ihmistä sytyttää vain runko niin huonosti menee. Tekopi**uja saa seksikaupoista, samoin pumpattavia barbaroita ja dildoja.
.

Huonolla tavalla ilmaisin sen asian. Mutta sillä rungollakin on suuri merkitys itse suorituksessa :D , ei pelkästään se runko tai sisäinen kauneus vaan se kokonaisuus.

japa sanoi:
Huonolla tavalla ilmaisin sen asian. Mutta sillä rungollakin on suuri merkitys itse suorituksessa :D , ei pelkästään se runko tai sisäinen kauneus vaan se kokonaisuus.

Totta tohiset, kokonaisuus ratkaisee. Särähti korvaan (silmään?) vaan toi runko :lol2:

japa sanoi:
Mutta jos se kokonaisuus on liian isooooo niin..... :urjo:

Niinhän se on. Liian suuren krhmm... taakan kannattelun jälkeen miehistä kovimmatkin ovat kuin höyryjyrän alle jääneitä. :D

Mites se menikään?

Nainen on liian lihava, jos

-päällä ei pysy

-takaa ei yllä

-alle ei uskalla

japa sanoi:
Mutta jos se kokonaisuus on liian isooooo niin..... :urjo:

Edelleen samaa mieltä. Pätee myös miehiin, jos vatsan ulottuvuus on suurempi kuin k****n niin eipä paljoa innosta, yäk.

Jopas tulee suorapuheista tekstiä :confused: :lol2: :confused:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
grimJester sanoi:
Ton takia siis Ron Jeremy läpäisee vaatimukset. Olenkin ihmetellyt asiaa.

LOL!!!! Ja yääääääääääääk :lol2: :urjo: :urjo: :lol2:

SuperStar sanoi:
Noi virtaheposet saa munpuolesta tehdä mitä ikinä haluaa. Syödä niitä munkkeja ja vetää suklaata naamantäyteen sielä kotisohvalla. Mutta kunhan muistaa pitää sen turpansa kiinni sillon kun puhutaan yleiselläpaikalla terveellisistä elämäntavoista. Sitte ihmetellään mun ruokavaliota, ihmetellään miksen vedä sitä helvetin suklaakakkua kahvitauolla, ihmetellään miks joku hullu lähtee aamulla viideltä lenkille ku on niin kylmäki ja nauraa mulle päin naamaa samalla kun silmät kiiluen vedetään sitä lihistä naamaan niin että rasva valuu leukapielistä. Niin ja sitten vielä muistetaan sanoa muille paikallolijoille että ei tollaset jauhot varmaan oo ees terveellisiä, näin saadaan itsestä tehtyä parempi ihminen ja voidaan taas jatkaa syömistä.

Aamen.

Itsellänikin on vastaavia kokemuksia. Olin kesän töissä paikassa, jossa ihmiset myös asuivat ja laittoivat ruokansa samassa keittiössä. Laihdutin ja söin lähes joka ilta viimeiseksi ateriaksi kanamunia ja parsakaalia. Tästä johtuen kävin keskusteluita erään tavallista tukevamman tytön kanssa, jonka ruokailutottumukset olivat tyyliä: makeaa, valmisruokia, olutta ja makkaraa.

Virtahepo: Taidat tykätä kananmunista ja parsakaalista?
Minä: En erityisemmin, mutta niistä saa hyvän ja terveellisen ilta-aterian varsinkin, kun koetan polttaa tuota rasvaa...
Virtahepo: En koskaan voisi syödä mitään, mistä en pidä.
tai
En koskaan voisi laihduttaa, pidän ruoasta liikaa.

Tässä vaiheessa piti käyttää kaikki itsehillintä, jotta en olisi töksäyttänyt jotakin erittäin ilkeää. :evil:

Tuollainen hyvien elämäntapojen syyllistäminen pistää välillä niin vihaksi varsinkin, kun vika löytyy omasta pahasta olosta, jota puretaan sellaisiin, joilla on itsekuria pitää itsestään huolta. :curs:

Fiona sanoi:

1. Tottakai saa olla. Mutta pitäs pikkusen ajatella myös näitä terveysnäkökulmia, jos lihavuuden takia ei tee muuta kun sairastelee voi tän suoraan verrata työn vieroksujiin ja muihiin yhteiskunnan elätteihin, piittaamattomuus on ainut sana mikä mulla tulee mieleen.

2. Olkoot mun puolesta vaikka ilman uimapukua jos haluavat, mutta turha parkua jos ei kovin ihailevia katseita saa. Vai voiko sun mielesät pakottaa esim. meikäläisen katselemaan ihailevasti jotain jokinorsua??

3. Ei pidä hävetä, mutta ei sitten pidä ruikuttaa huonoa oloaankaan, olkoot sitten tyytyväinen kiloihinsa ja pitää naamansa kiinni jos ei muita se norsulook kovin nappaa.

Minä olen varmasti jo monen mielestä pinnallinen kusipää ja mulkku, mutta olkoot niin, nää on MUN mielipiteitä ja varmasti moni muukin on samaa mieltä. Itse en naistani jättäisi kovin helpolla vaikka lihoiskin, mutta sitten on turha valittaa jos ei jaksa ja sattuu sinne ja sattuu tänne. Kyllä se on mun mielestä jokaisen velvollisuus huolehtia terveydestään ja nimenomaan terveyden tämä ylenmääräinen liikapaino tuhoaa. Vai voiko joku väittää että jokunen kymmenen kiloa ylimäärästä rasvaa on jollakin tapaa terveellistä???

Fiona sanoi:

Nyt tuli ne oikeat kysymykset tähän threadiin, hyvä hyvä!

1. Riippuu lihavuuden määrästä - minusta niin kauan kuin kilot eivät ole terveyden tai liikkumisen haittana niin ilman muuta.
2. Hell yes!
3. Kts. kohta 1, terveellisyyden rajan jälkeen pitäisi jonkun tunteen aiheuttaa elämäntapojen muutos.

Ihmisen suhtautuminen ympäristöön lähtee ennenkaikkea kunnioituksesta omaan itseen ja sitä myötä myös omaan kroppaan. Mulla tuo vaatii yksinumeroisen rasvaprosentin, mutta näin ei tarvitse olla kaikilla. Naisella pitää olla lantiota, persettä ja rintoja jotta mulla lisääntymisvietit herää :D, fitnessmallit ei aiheuta tunnereaktioita. Onneksi meidät on kaikki pantu kasaan ja kaapeloitu vähän eri tavalla, live and let live...

Dopey sanoi:
Naisella pitää olla lantiota, persettä ja rintoja jotta mulla lisääntymisvietit herää :D, fitnessmallit ei aiheuta tunnereaktioita. Onneksi meidät on kaikki pantu kasaan ja kaapeloitu vähän eri tavalla, live and let live...

Olen täysin samaa mieltä. Mun mielestä naisella saa olla vähän isompikin perse, jos se vyötärö on kuitenkin selkeästi kapeampi. Mä diggaan ihan sikana sellasesta Monroe-tyylisestä fiftarifiguurista. Muodot kohdallaan ja vähän pehmeyttä. fitnesskanoilla on liian pieni perse.

Sen sijaan mä EN saa jöpötystä

a) mahasta, jossa on laardimakkaroita. (tätä on vähän vaikea selittää, että missä se raja menee. Se perusmakkara on ihan ok)
b) roikkuvista selkäläskeistä
c) kaksoiskolmoisleuasta ja rasvaisista poskista
d) käsiläskeistä
e) ylettömästä läskiselluliitista (kroppa muhkuroiden peitossa)

Tohon aikaisempaan keskusteluun haluan kommentoida pari jutskaa:

1. Ihminen ei pysty VALITSEMAAN, mistä se kiihottuu tai mikä sitä haittaa. Jos jotakuta EI haittaa kumppanin läskit, niin voiko se VALITA, että ne ALKAA haittaamaan? Nää, joita kumppanin läskit ei haittaa, suhtautuu usein silleen, että ne joita ne sattuu haittaamaan, voisivat jotenkin PÄÄTTÄÄ, että "enää se ei mua haittaa, koska on eettisesti kaunista kiihottua läskeistäkin".

2. "Muuttuuhan ihminen vanhetessaankin" on paska argumentti, koska vanheneminen ei ole vapaa valinta. Se vain tapahtuu. Jokinorsuus sen sijaan on aina vapaa valinta. Suklaata ei ole pakko syödä.

Kukin saa olla just sen näköinen kuin haluaa, saa pitää bikinejä, eikä tarvi hävetä itseä. Mutta mua ei pidä tulla syyllistämään siitä, että mä koen jokinorsuuden vastenmielisenä.

Ja kaikille kohtalotovereille tiedoksi: Oma vaimo ei ole ollut koskaan niin timmissä kunnossa kuin ensimmäisillä treffeillämme. Ei sitä huvita. Pikkusen vaan ihmetyttää tämä virsi siitä, että "eihän se sisin muutu". Jos se jumalauta halusi mun rakastuvan sen SISIMPÄÄN, niin minkä vitun takia sitä oltiin sillon sinkkuna jaksettu pitää huolta itsestä ja oltiin alussa niin kovin laitettua ja feminiiniä???????????

Ei meidän seksielämän harveneminen sitä haittaa. Se on mun ongelma, ja mähän voin aina vetää käteen. (onko ilmassa haistettavissa pieni "katkeruuden" tuoksu???)

En jaksa muuten kommentoida,mutta esimerkkinä haluaisin kertoa tapauksen.
Äiti,hän oli hoikka joskus nuoruudessaa,lihosi kun minä ja veljeni olimme pieniä.
Minulle hän on ollut aina iso,en muista häntä muun kokoisena.
Lihavuuteen ei ollut aikaa keskittyä työnteon ja lastenhoidon ohella,se oli niitä asioita jotka vähiten merkitsivät.
Talous saatiin pikkuhiljaa kuntoon,ja me kasvoimme isommiksi,huomio siirtyi ennemmän häneen itseensä. Kumpikin vanhemmistani oli siirtynyt 100 kilon painavammalle puolelle.Äidillä alkoi laihdutuskuurit,painonvartijat,herbalifet,kaikki maailman kuurit..
Isä tiputtikin 25kg 8viikkoon syömällä tasan 1 tonnikalapurkin päivässä(täysin totta),tosin lihoi ne vuodessa takaisin.
Äidilläni ei ole itsekuria,hän on erittäin tunteellinen,herkkä ihminen..
Hän ei ole pystynyt vuosien yrittämisen jälkeen laihtumaan,eikä tule siinä onnistumaan. Tätä turhaa ponnistelua katsoessa tulee mieleen,että kunpa hän vain voisi olla tyytyväinen itseensä,säästyisi niin paljolta,ja voisi keskittyä nauttimaan elämästä. Avioliitto ei ole syy laihduttaa,ei tässä perheessä.Ovat kaksi mursua :) Mutta pointti on se,että ehkä tämä kirja voisi auttaa äitini kaltaisia ikuisia laihduttajia hyväksymään itsensä,ja nähdä maailmassa muutakin kuin sen oman peilikuvansa.
Minun puolestani he saavat olla niin lihavia kuin haluavat,jos laihduttaminen vaatii onnen elämästä...
Minulle he ovat aivan yhtä tärkeitä vaikka olisivat tuplaten tuon kokoisia,aivan sama,mutta jos joku huolestuttaa,niin on lihavuuden tuomat terveyshaitat...
Kotona olen nähnyt,että onnellinen avioliitto ei ole kiinni ylimääräisistä 5kilosta,eikä edes ylimääräisestä 40kilosta,joten ainut syy miksi itseni haluan pitää kunnossa on terveys,haluan elää tervettä elämää vielä silloinkin kun ulkonäöllä ei ole niin väliä. "Minkä nuorena oppii,sen vanahana taitaa"(toivottavasti)
Ok,kyllä ärsyttää että verorahat menee lihavien terveydenhuoltoon,mutaa niin menee moneen muuhunkin paikkaan minne ne eivät kuulu..
Tuosta rantahommasta,miten ihmeessä jotakuta voi ärsyttää lihava ihminen uimarannalla????? Miten jonkun muun,kuin itsensä(ja ehkä kumppanin)lihavuus voi haitata?? Vai onko se tosiaan niin että vain kauniilla ihmisillä on oikeus elää ja nauttia elämästä(mm.uimarannoista).
En ota kantaa tuohon kumppanin lihomiseen,kun ei ole omakohtaista kokemusta,niin en osaa arvioida omaa suhtautumistani.
En toivo myöskään sitä,että läskiyttä alettaisiin ihannoimaan,tai mitään vastaavaa. Ehkä toivoisin vain pientä suvaitsevaisuutta...
Ei se lihavuus ole kaikille vapaaehtoinen valinta,ei kaikilla ole sitä voimaa taistella sitä vastaan.

Fiona sanoi:

Kaipa se saa.

Fiona sanoi:

No mieluummin näiden kanssa kuin ilman.

Fiona sanoi:

Riippuu: sumopainijan ei ehkä tarvi, Jenny taas saisi hävetä sitä tuubaa mitä suustaan päästää.
Tavallisen jokironsun ei tarvitse kilojaan hävetä, joskin se olisi suotavaa.

Koipireisi sanoi:
Yksi, ehkä ainoa asia minkä olen naisista oppinut on ettei niiden päätä pysty faktoilla kääntämään. Nainen, ja miksei mieskin, pystyy toimimaan täysin vastoin parempaa tietoaan ja sitten on katkera kun käy huonosti.

Tähän haluaisin sanoa, että pahimmat jääräpäät jotka tunnen, ovat miehiä. Tunnen tapauksia, joille on aivan turha puhua järkeä. Tällaisten kanssa tulee lopulta vaihe jolloin ei jaksa kuin :D kun kuulee viimeisimmän sekopäisen päähänpiston / vastaavan. Antaa olla, tyhmästä päästä kärsii sitten myöhemmin, ja minä pääsen aina kuittaamaan jälkeenpäin. :whip: :lol2:

Naisten kanssa muuten sama juttu, mutta kannattaa jättää se kuittaaminen pois, ellei ole jo päättänyt vaihtaa akkaa.

Näin alkuun voisin pysyä käsitteessä 'sopivasti lihava', joka toki on yhtä liukuva kuin ero köyhyyden ja rikkauden välillä. Sopivasti lihava on minun päässäni sellainen ihminen josta kyllä näkee että ylipainoa on, mutta että se ei kuitenkaan tuota ongelmia ihmiselle itselleen normaalissa elämisessä, muiden ihmisten kanssa kommunikoimisessa tai fyysisen liikkumisen rajoittuneisuuden muodossa. Usein tällainen sopivasti lihava ihminen tietää kyllä että on ylipainoinen ja on selvästi tietoinen että asia ei ole hyväksi hänelle, mutta kuitenkin tiedostaa myös että jos nyt sen ja sen verran ylipainoinen on, niin ei se elämänlaatua hänen tilanteessaan kuitenkaan merkittävästi huononna. Yksi asia mistä tällaisen sopivan lihavuuden huomaa on henkilön suhtautuminen vaikka johonkin heikonnäköiselle tuolille istuuntumisen kanssa - "en mä perkele tohon istu kun se kuitenkin hajoo" tai "en mä ees mahtuis tonne kun on niin levee perse".

Sopiva lihavuus katoaa siinä vaiheessa kun ei enää sanokkaan mitään edellämainitun tyylistä vaan häpeää piilossa itseään ja jättää tylysti istuuntumatta tuolille tai kuittaa jonkin mahtumisasian hymähtämisellä tai puheenaiheen vaihtamisella tms. tavalla. Tämä raja monilla on hyvin erilainen, jotkut eivät välttämättä ole yhtään ylipainoisia mutta sitten tuleekin kaksi kiloa lisää ja sitten sitä mielessään itkee leipää kun on niin läski ja niin edelleen. Sitten on näitä kuten yksi kaverini, painoi intin jälkeen vähän alle 80 ja nyt on joku 123kg eikä se mitenkään menoa haittaa ja tämä vielä nauraakin itselleen ja ei tee sitä mitenkään vitsillä vaan ihan oikeasti saa huumoria omista ulottuvuuksistaan. Onhan toki tällä kaverilla voimaakin työntekemisen kautta mutta, kuitenkin.

Toinenkin esimerkki olisi, näin sivustakatsojana tilannetta seuranneen näkökulmasta. Erään toisen kaverin avovaimo, joka on taas näitä erittäin suurella yhdennäköisyydellä virtahepoa muistuttavia tapauksia. Pituutta on ~180cm ja paino on valehtelematta noin 130-140kg ja kuten tiedätte se näkyy ja paljon. Kun kaveri ja tämä neiti aloittivat seurustelemisen painoi neiti noin 80-85kg ja oli toki lihava mutta kuitenkin sellainen sopivasti lihava -ihminen. Kolmen vuoden aikana on tämä neiti sitten paisunut ja paisunut ja paisunut ja nyt viime kesänä oli tämä kaveri sille sitten möläyttänyt kännissä että "mä oikeasti häpeän sua enkä lähestulkoon kehtaa näyttäytyä sun seurassa - vaikka rakastankin sua". Etteikö muka vaikuta lihominen suhteeseen vaikka kuinka sitä rakkautta olisi. Kyllä se painon lisääntyminen nimittäin ihmistä muuttaa mun mielestä aina. Kun läskiä tulee, menee ihminen paskamaisempaan kuntoon henkisesti, kun lihaa tulee, nousee henkinen kunto aika huolella ;).

Ja sitten tuosta em. neidin "laihduttamisesta". Painonvartijat on se päivän sana kuulemma ja kun tämä sitten on tullut puheeksi olen vain maininnut että "mitenkäs olisi jos ihan vaan jättäis roskaruuan ja makeat näin alkuun ja kattois sitten".. Sehän on "eieieiei mitä se elämä olis ilman kunnon ruokaa, eihän sitä edes elä pelkällä perunalla leivällä ja salaatilla!." Ja sitten on nämä jokapäiväiset "jes, oon laihtunut 0.4 kiloa, nyt voinkin taas käydä vähän herkuttelemassa tämän kunniaksi" ja seuraava näky onkin sellainen epämääräinen kasa sohvalla ja sieltä erottuu kaksi sipsipussia, suklaalevy, jotain keksejä ja pari 1.5l limupulloa. Onnistui tämä kyllä laihduttamaan 7 kiloa mutta sitten se alkoikin jo näkymään niin paljon että ihmisten yleinen positiivinen suhtautuminen muodostuikin taas siihen "taukoon painonvartijoista" eli "normaaliin syömiseen hetkeksi vaan" eli kaikki tuli takaisin taas ja sitten ihmetellään. Minä ei vain ymmärrä joitain ihminen!

Nyt alkaa olemaan jo vuodatus sellaista tasoa että taidankin mennä nukkumaan ja nähdä ihrapitoisia painajaisunia jossa pekonipaketit jahtaavat mua tai jotain vastaavaa yhtä friikkiä.

P.S. en tiedä menikö edes :offtopic: mutta jos meni niin se on siinä tapauksessa aika :david: homma.

EDIT-P.P.S. Tänään tuon neidin "en jaksa laskea pisteitä, vois käydä mäkissä vähän ottamassa jotain kun tuntuu että kuolen nälkään" oli elmaco hopea-ateria, yhet chickenfingerssit, kaks feast-majoneesia ja sitten vielä siihen kaks 0.65 normikokista ilman jäitä. Repikää siitä "kevyttä iltapalaa". Minä takapenkillä ainakin voin vain pahoin seuraten mitä tahtia se ruoka vain katoaa jonnekkin mustaan aukkoon jonka jälkeen harkitaan "pitäisköhän hakee vielä pari tuplajuustoa jälkiruuaks" á 510kcal kpl. Elämä soikoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom