Sopivasti lihava

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
naksu sanoi:
Jos mainitsen jotain treenaamisesta tai kerron esim. miten kannattaisi jakaa lenkkeily viikolle kunnon kohottamiseksi, eli minkä pituisiksi sessioiksi jne., niin muija alkaa itkemään, koska tuntee itsensä niin huonoksi (verrattuna muhun siis...).

Jos mainitsee jotain terveellisestä ruoasta, niin muija alkaa myös itkemään, koska pelkää, että sairastuisi taas anoreksiaan kuten joskus nuorempana oli...
Toihan kuulostaa siiltä että se itse kärsii tilanteestaan; ei se miksikään muutu jos sen vaan antaa olla. Jos sillä ei riitä itsekuri tekemään mitään satunnaisista "Olisi muuten hyvä tehdä näin"-kommenteista tulee vaan paha mieli. Ehdota sille että syö ja treenaa viikon ajan täsmälleen sun ohjeiden mukaan. Kaikkien tuollaisten "Lähtisikö lenkille, vai katonko telkkaria" "Ottaisko hampurilaisen vai tekisinkö kotona tonnikalasalaatin"-päätösten sijasta tulisi vain yksi päätös; antaako sun viikon verran päättää vai ei. Ainakin se saisi nähdä millaista se olisi, ehkä oppisikin jotain.

niinpä

No, minähän en naista saa, joten otetaanpa esimerkkitapaus ystäväni parisuhteesta. Melkoinen triangeli.

Ystäväni naisystävä liikkuu säännöllisesti, lenkkeilee ja jumppaa. Sen sijaan ystäväni on lihonut suhteen aikana 30 kg. Ja nyt tyttöystävä on alkanut huomautella lisääntyneesät painosta. Ihmekös tuo, mies painaa 120 kg, josta noin 90% lienee reilua rasvaa. Melkoinen mörökölli siis.

Noh, olin itse viime kesänä tilanteessa, jossa minun oli yksinkertaisesti pakko pistää ruokavalio uusiksi ja aloittaa säännöllinen liikunta. Painoa oli tuolloin 94 kg, ja kun tuon ajan valokuvia katsoo, olin kyllä kunnollinen vanhan ajan läski. Ihan pystymetsästä ei tarvinnut aloittaa, sillä olin harjoitellut epäsäännöllisesti aiemmin ja ravintotietämystäkin oli kiertynyt jonkun verran. Ei kun kirjastosta perustietoa, pakkiksen syventävää kyyläämistä pari tuntia päivässä, kolmijakoista ja aerobista peliin.

Tullaanpa tähän päivään. Kun oma vatsani on kadonnut, hartiat ja selkä levenneet ja kädet kasvaneet siinä määrin, että näistäkin naruista huomaa, että jotain on sentään puuhattu, ystäväni on lähinnä katsonut tehtäväkseen nauraa ruokavaliolleni ja painoharjoitteluharrastuksilleni (ulkonäössäni on tapahtunut huomattava muutos, vaikka paino on tippunut ainoastaan 6 kg. Lihasta on siis tullut) juuri sellaiselta tietopohjalta, jota tälläkin palstalla on monesti manattu. Hämmentävintä on, että ystäväni on diabeetikko, ja silti herran tietämys ravinnosta perustuu jonkinlaiseen oletukseen siitä, että pittää syyä kaikenlaista, ei niitä proteiineja, voi voi mitä tohua tuokin on, herra isä. Johonkinhan se tyytymättömyys itseensä on purettava, ja tällä kertaa ko. parin yhteisenä ystävänä se olen minä. Ja tämä taas on aiheuttanut melkoisen kunnioituksen puutteen ystävääni kohtaan. En jaksa katsella ihmistä, jonka vaisto oman fysiikan ja parisuhteen osalta on täysin puissa. Olen toki monesti vihjannut, että voisin auttaa suunnittelemaan ruokavalion ja vaikkapa aerobiseen liikuntaan perustuvan harjoitusohjelman (tätä myös muut ystäväpiirissäni ovat ehdotelleet, ilmeisesti ulkonäköni muutos on siis näkyvä) mutta ei. Enhän minä voi mitään tietää.

No niin, kadotin tehokkaasti focuksen. Tärkeää ei siis ole se, etten saa neuvoa vähäisellä tietämykselläni ihmisiä, vaan korpeaa katsoa rakoilevaa parisuhdetta, jota voisi vielä helposti paikkailla aktivoitumalla fyysisesti sekä psyykkisesti. Ei ole se ulkonäkö sinänsä, vaan sen symboloima laiskuus (herra makaa kotona, tyttöystävä opiskelee ja käy töissä) ja viesti siitä, että kunniottaa toista osapuolta tasan sen verran, että lihottaa itsensä epämääräiseksi rasvajätiksi. Se ei ole kovin paljon se.

En ole täydellinen, mutta oli pakko avautua. Kevensi mieltä. Kiitos. :david:

timba79 sanoi:
Ja tässäkö ajat takaa sitä, että kun ollaan nyt niin rakastuneita ja menty ehkä avioonkin, niin on oikeus sitten lihottaa itsensä jokinorsuksi/kaljamahaksi vain koska ei enää nappaa pitää itseensä kunnossa?? Mun mielestä tässä mättää joku ja pahasti ja kyllä yleensä se ulkonäkö merkitsee todella paljon, en mä ainakaan ihmettele jos suhde sammuu jos toinen ei itestään ja ulkonäöstään pidä mitään huolta.

Hmm.. " oikeus lihottaa itsensä jokinorsuksi / kaljamahaksi ".. Joo, kyllä mulla on oikeus lihottaa itseni jokinorsuksi, jos haluan :D Ei siihen pitäis olla kenelläkään nokan koputtamista. Jos mies haluaa lähteä menemään -- senkun lähtee. ( En kuitenkaan aio lihottaa itseäni yhtä ainutta kiloa, koska liika läski tuo huonon ja raskaan olon mukanaan. )

Jenny Dahlbergin kirjassakin taitaa pohjimmiltaan olla kysymys juuri siitä, että jokaisella ihmisellä on _oikeus_ olla juuri sen näköinen ja kokoinen kuin itse haluaa. Harmi vaan, että kirja antaa kuvan vainoharhaisesta ja huonon itsetunnon omaavasta naisesta, vaikka tarkoitus oli kai osoittaa, kuinka vaikeaa lihavan naisen elämä on. Jos jaksatte, niin vastatkaa seuraaviin kysymyksiin, perustelujen kera, kiitos!

1. Saako lihava olla tyytyväinen itseensä?

2. Saako käyttää uimapukua yleisellä rannalla? Entä bikineitä?

3. Pitääkö lihavan hävetä itseään ylimääräisten kilojen vuoksi?

Näiden täällä olleiden kirjoitusten perusteella olen saanut kuvan, että lihava EI MISSÄÄN NIMESSÄ saa olla tyytyväinen itseensä / ulkonäköönsä. Miksi?

Kirjan kansikuva oli joidenkin mielestä :urjo: . Myönnetään, Jennyn uimapukukuva ei ole kauneusihanteiden mukainen, mutta ei mulle kyllä tullut oksennuksen makua suuhun sitä katsoessa. On jotenkin outoa, että vain laihat ( ja _ehkä_ normaalipainoisetkin ) saavat olla tyytyväisiä itseensä. Lihavien pitäisi liikkua ulkona vain iltaisin, ja silloinkin mieluummin jossain metsässä.. :rolleyes:

Tonza sanoi:
Näinhän se on. Vielä kun keksisi, että millä niille siellä kotona saisi opetettua hiukan sitä terveellistä syömistä. Jonkun suomalaisen farmarin ruokatottumukset kun eivät oikein vastaa sanaa "terveellinen" vaikka se sitä kotiruokaa onkin... :(

Perheen äiti lukee jostain naistenlehdestä haistapaskajuttua jostain ihmedietistä ja yrittää valistaa koko perheen kerralla salaattilinjalle. Perheen isä ymmärtää, ettei sitä oikein rehuilla pelkästään pärjää, mutta sen sijaan, että söisi niiden lisäksi vähärasvaista lihaa, vetääkin läskipitoisimmat porsaankyljykset mitkä maakunnasta löytyvät ja jättää ne rehut muille. Kukaan ei anna löysiä omalta suunnaltaan, eikä porukka tajua ottaa sitä kultaista keskitietä.
Kermaperunat kuitenkin taitavat kelvata kaikille.

Koko komeuden höystää hyvin rytmitetyt ruokailut, kun ateriaväliä venytetään helposti 8-12 tuntiin ja sitten ahmitaan niin, että maha pullottaa...

Vähän tämänsuuntaisen käsityksen mä olen saanut tavallisesta suomalaisesta perheestä ja "terveellisestä" kotiruokailusta... :(

Ja annas olla, jos sattuu kaapista löytymään proteiinipurkki täydentämään sitä kermaperunoiden ja salaattien yhdistelmän proteiinivajetta. "Lisäravinnehan" kuulostaa jo aivan dopingilta ja se purkki on itse suuri saatana. :wall:

Sori, avautumisesta. Paremminkin voisi perustella, jos osaisi kirjoittaa... Mutta kai sitä pitäisi yrittää kohta päiväunille... :)

Erittäin hyvä puhe. Nuo naistenlehtien jutut (joita muuten kirjoittavat jokinorsuttaret toisilleen) jättävät aina mainitsematta että ruokavalio, hyväkään, ei yksinään riitä. Nuo naistenlehdet yleensäkin leijuvat joissain ihme sfääreissä joissa pitää saada nauttia viinit ja kermaperunat, toteuttaa itseään naisena, tehdä rohkeita ratkaisuja ja löytää itsensä. Käytännössä jutut antavat sitä haluaville luvan lihottaa itsensä emakoksi, hurahtaa milloin mihinkin villitykseen, olla tyytymätön kaikkeen mitä on ja etsiä aina vaan uutta ja parempaa - uraa, äitiyttä, miestä. Ei kai ole mikään ylläri että Laardiperse-Jennyn juttu oli naistenlehdessä eikä esim. Suomen Kuvalehdessä, Erässä tai Tuulilasissa. Kaikkein typerimpiä ovat liikunta- ja jumppaohjeet joissa suorastaan kielletään hikoilemasta liikaa ja panostamasta liikuntaan. Sitten on kivoja, hiettömiä liikkeitä joilla kiinteytät käsivarsia telkkaria katsellessa ilman että täytyy keskeyttää edes syömistä.
:eek:

Lopuksi väläys nykytodellisuudesta. Itäkeskuksessa oli viime kesänä joku tapahtuma jossa oli tanssiryhmiä yms rytmistä menoa eri puolilta maailmaa. Änkesin tietysti eturiviin kun tulossa oli teini-ikäisten tyttöjen live-actionia :perv: Mutta mitä näinkään... Lycrahousujen ja napatoppien välistä tursusi niin luokattoman plösöjä muotoja että piti paeta suinpäin oksennusta pidätellen. Ja nämä siis edustavat Suomen liikkuvaa nuorisoa. Ilmeisesti hikoilu on kielletty joskus 90-luvulla. Liikunnasta pitää tulla kiva fiilis eikä se saa tuntua työltä. Ja väliajalla safkaa naamaan.

No nyt saa riittää naisten mollaaminen. Kummasti vain on lähellä sydäntä tämä naissukukunnan fyysinen hyvinvointi. Joku muu saa haukkua läskit miehet. Mitä lihavampia muut uroot sitä paremmalta näytän itse. :evil:

Fiona sanoi:

:

1. lihava ei saa missään nimessä olla tyytyväinen itseensä. Se on läski. Syö liikaa ja liikkuu liian vähän. Tämä johtaa pikkuhiljaa siihen että tätä samaa läskiä joudutaan lääkitsemään hänen elämänsä viimeiset kolmekymmentävuotta sen takia että hän on ollut läski ja näin pilannut terveytensä. Tätä ennen hän on ollut puolet työajastaan sairaslomalla. Yhtä läskiä tarvitaan elättämään monta terveellisesti elävää työkykyistä ja hyvinvoivaa kansalaista. Puhumattakaan siitä että tämän läskin mässäilyillä olisi elätetty monta köyhää.

2. ei saa. se on rumaa. Samalla alkaa pelottamaan että omasta akastakin tulee samanlainen inha läski. Sängyssäkin tulee vain ne rannan läskit mieleen ja siinä sitä sitten ollaan erektiohäiriön kanssa.

3. Pitäisi sillä siten se saa motivaatiota laihduttaa ja parantaa terveyttään. :arvi:

grimJester sanoi:
Toihan kuulostaa siiltä että se itse kärsii tilanteestaan; ei se miksikään muutu jos sen vaan antaa olla. Jos sillä ei riitä itsekuri tekemään mitään satunnaisista "Olisi muuten hyvä tehdä näin"-kommenteista tulee vaan paha mieli. Ehdota sille että syö ja treenaa viikon ajan täsmälleen sun ohjeiden mukaan. Kaikkien tuollaisten "Lähtisikö lenkille, vai katonko telkkaria" "Ottaisko hampurilaisen vai tekisinkö kotona tonnikalasalaatin"-päätösten sijasta tulisi vain yksi päätös; antaako sun viikon verran päättää vai ei. Ainakin se saisi nähdä millaista se olisi, ehkä oppisikin jotain.

Yksi, ehkä ainoa asia minkä olen naisista oppinut on ettei niiden päätä pysty faktoilla kääntämään. Nainen, ja miksei mieskin, pystyy toimimaan täysin vastoin parempaa tietoaan ja sitten on katkera kun käy huonosti. Missään nimessä nainen ei halua kuulla mieheltä(än) miten pitäisi toimia. Hänhän varmasti tietää asiat yhtä hyvin kuin mieskin, mutta ei silti toimi kuten mies toimisi. Kuulostaako tutulta, fellow ukkomiehet? :kippis1:

Naisella pitäisi olla rautainen itsetunto että hän voisi ottaa onkeensa miehen elämäntapaohjeet, tai ohjeet ylipäänsä. Ja jos hänen itsetuntonsa olisi kunnossa, tarvitsisiko hän ohjeita?

Niinpä...

Koipireisi sanoi:
Hänhän varmasti tietää asiat yhtä hyvin kuin mieskin

.. Naisethan tietävät asiat paljon paremmin kuin miehet, eivätkä siksi toimi yhtä suoraviivaisesti kuin miehet. Katsos, on paljon hauskempaa kun asiat voi tehdä niin paljon monimutkaisemmin ;)

Fiona! Kaikkiin kolmeen kysymykseesi on vastaus kyllä. Jokainen saa olla mitä haluaa, mutta siinä ei mielestäni ole pointti. Sillä jos joka puolelta ruetaan suoltamaan sitä että ole lihava,nauti läskistä, nauti syömisestä, älä liiku vaan ole tyytyväinen itseesi, älä pidä terveydestäsi huolta jne... joita juttuja tämä kyseinen kirja jollakin tavalla puoltaa niin mihin tämä sitten johtaa?
Tämä kirja tuntuu siltä että sillä olisi vaan tarkoitus saada kirjoittajalle sitä myötätuntoa ja kavereita joiden kanssa voisi surkutella omaa surkeuttaan ja itsetuntoa, mutta siinä ei ole mitään todellista yritystä tehdä asialle mitään.
Täällä keskusteluissa on jo havaittu se että kuitenkin taitaa suurimmalla osalla esim. seksuaalisesti sytyttää enemmän sellainen kohtuu muodokas runko kuin jokinorsu.
On vihjattu siihen että jopa ihmissuhteet ovat katkolla lihomisien ja harrastus erimielisyyksien takia.
On selvää että reilusti ylipainoiset ovat enemmän riski työnantajalle ja sairastumis riskit suuremmat.
Ihminen näkyy uskovan ihan mitä hyvänsä ja nyt jos nuoriso alkaa uskoa sen että lihavuudessa ei ole mitään pahaa niin kohta meillä on paljon yksinäisiä,lihavia,työttömiä sinkkuja jotka tosiaan syrjäytyvät yhteiskunnasta.
Vai tuleeko lihavien toimesta "vallankumous" ja me kunnostaan huollehtivat joudumme vähemmistöksi ja joudumme jatkossa kirjoittamaan kirjoja jossa ruikutamme kuinka on vaikeaa saada hauis kasvamaan ja kuinka tunnemme itsemme syrjäytyneeksi,halveksituksi,yksinäisiksi ja kuinka on vaikeaa löytää terveelistä ruokaa.

Richard75 sanoi:
Tämä threadin nimeksihän sopisi: hauku muijaasi.
Pienellä pyöreydellä ei pitäisi olla merkitystä, varsinkin jos on lapsia jo yhdessä tehty, tai naimisiin menty. Niin silloin muitakin syitä pitäis rakkauteen olla kuin toisen kondis.
En nyt kuitenkaan tarkoita sitä, että ei pitäisi enää sitten omasta ulkonäöstään välittää.

Hyvä, juuri näin...

Fiona sanoi:
Jenny Dahlbergin kirjassakin taitaa pohjimmiltaan olla kysymys juuri siitä, että jokaisella ihmisellä on _oikeus_ olla juuri sen näköinen ja kokoinen kuin itse haluaa. Harmi vaan, että kirja antaa kuvan vainoharhaisesta ja huonon itsetunnon omaavasta naisesta, vaikka tarkoitus oli kai osoittaa, kuinka vaikeaa lihavan naisen elämä on. Jos jaksatte, niin vastatkaa seuraaviin kysymyksiin, perustelujen kera, kiitos!

Näiden täällä olleiden kirjoitusten perusteella olen saanut kuvan, että lihava EI MISSÄÄN NIMESSÄ saa olla tyytyväinen itseensä / ulkonäköönsä. Miksi?

Kirjan kansikuva oli joidenkin mielestä :urjo: . Myönnetään, Jennyn uimapukukuva ei ole kauneusihanteiden mukainen, mutta ei mulle kyllä tullut oksennuksen makua suuhun sitä katsoessa. On jotenkin outoa, että vain laihat ( ja _ehkä_ normaalipainoisetkin ) saavat olla tyytyväisiä itseensä. Lihavien pitäisi liikkua ulkona vain iltaisin, ja silloinkin mieluummin jossain metsässä.. :rolleyes:

1 En ole koskaan tavannut lihavaa henkilöä joka olisi tyytyväinen itseensä ja sujut kilojensa kanssa. En ainuttakaan. Joka ikinen puhuu kiloistaan vaikkei kysytä, laihduttaa, paniikkikuntoilee, masentuu läskiensä kanssa, syö, juo. Jenny D vahvistaa lihavista (naisista) saamaani kuvaa, tai ainakin hänestä kirjoitetut jutut kirjalainauksineen.

Eräs tuntemani nainen oli itseensä ja kiloihinsa tyytyväinen, lihoi ja joi, nautiskeli elämästä. Tämä nautiskelu ja todellinen itsensä hyväksyminen on kaunista, ja se näkyy muutamista liikakiloista huolimatta. Minä pinnallinen paska en vain silti voi sietää runsasta ylipainoa.

Tämä nainen sai sitten veritulpan jalkaansa, syynä epäterveelliset elämäntavat. Alle kolmikymppisenä. Loppui nautiskelu.

Vastasiko kyssäriin? En tiedä.

2 Käyttäköön mitä haluaa, ja kyllähän lihavat käyttävätkin. Kunhan eivät koe ongelmaksi sitä että heitä katsellaan epäuskoisen inhon ja huvittuneisuuden vallassa (paitsi se pakollinen prosentti miehistä joka pitää ihrasta). Mielestäni norsujen suurin huolenaihe onkin se että kun kukaan ei pidä heitä kauniina. Miten pidät kun he EIVÄT OLE KAUNIITA (100% subj. mielipide). YMMV.

3 Meikäläisessä kulttuurissa lihavuus aiheuttaa häpeäntunnetta lihavissa itsessään, ja myötähäpeää toisissa kun lihavuus liittyy korostettuun seksuaalisuuteen tai (lähes) alastomuuteen, kuten rannalla. Näille asioille emme voi mitään. Näitä asioita Jennyt yrittävät muuttaa. Se mitä meidän mielestämme "pitää" tai "ei pidä" on epäolennaista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pikkukommentti Fionalle.Jokainen olkoon sellainen kuin on.Kirjoituksissa mun mielestäni on ollut kyse siitä,ettei paisuvaa kumppania tarvitse katsella loputtomiin varsinkin jos asiasta on hienovaraisesti vihjannut ja toinen ei enää viehätä fyysisesti.Olen myös huomannut esimerkkejä,jolloin naiset erityisesti lihovat kun mies on "pyydystetty" tai jämähtävät synnytyksen jälkeisille kiloille.
Oman kuntonsa hoitamisessa on mielestäni kyse itsekurista ja halusta voida hyvin.Hyvä olo ja kunto antaa itsevarmuutta,joka heijastuu ihmisestä hänen ympäristöönsä.Mielestäni useimmilla lihavilla ihmisillä on ainakin alitajuisesti huono itsetunto ja naiset halutessaan olla miesten silmissä viehättäviä keksivät erilaisia vetoomuksia ja tekosyitä saadakseen hyväksyntää lisäkiloilleen.Hyvinvoivalle,kunnossa olevalle naiselle ollaan kateellisia tästä huokuvan tasapainoisen onnellisuuden tilan vuoksi ja sitten taas syödään tuohon tuskaan.Kun ei muka muuta voida.
Psykologisesti ajatellen syöminen voi toki korvata jotakin ihmisen elämästä puuttuvaa asiaa ja oraalisten nautintojen kautta tyydyttyy muita elämän osa-alueita.
Mä olen tyytyväinen siihen,että mieheni on kannustanut mua pitämään kunnostani huolta ja on kriittinen sen suhteen,mitä naiselta odottaa/haluaa.Samanlaista itsestään huolehtimista odotan myös häneltä.
Ja mitä tästä seuraa:vuosienkin päästä jaksaa syttyä toisesta ja liikunnan ilo toimii yhtenä yhdistävänä tekijänä. :haart:

Fiona sanoi:
Noh noh. Tottakai saa olla tyytyväinen itseensä. Jos ylipainoisella ihmisellä on terve itsetunto, ei ole kovin kilttiä ruveta tuhoamaan sitä haukkumalla läskiksi.

Suurin osa lihavista eivät ole tyytyväisiä itseensä. Kärsivät kiloistaan, muiden kommenteista, siitä mitä luulevat muiden ajattelevan, syyllisyydentunteistaan kun syövät, saamattomuudestaan kun joku dietti on epäonnistunut tai eivät menneetkään kavereiden kaa aerobikille. Pelkäävät muiden tuomitsevia katseita niin etteivät kehtaa lähtä salille. Kokeilevat täysin yliammuttuja salaattia-ja-näkkileipää-diettejä joista kärsivät sen viikon kun jaksavat seurata niitä ja kärsivät jälkeenpäin epäonnistumisestaan. Rakentavat itselleen sen kuvan terveellisestä syömisestä ja liikunnasta että se on hirveetä tuskaa ja itsensä rääkkääämistä.

Onko joku tyytyväinen itseensä ei tosin ole sama kun onko se tyytyväinen ulkonäköönsä.

juu sanoi:
Mun mielestä asiat ovat alkaneet menemään huonompaan suuntaan sen myötä kun kaikille norsuille on jankutettu että alkaisivat arvostamaan itseään sellaisena kuin ovat ja siten muidenkin pitäisi. Tämän myötä monet läskit eivät edes halua enää laihtua ja tämäkin on kuultu: "Ihan turha mun on yrittää laihduttaa kun olen luonnostani tällänen SOPIVA" :curs:.

Vittu pitääkö ne itseään jonakin vähemmistörotuna jota syrjitään asian takia jota ei voi muuttaa (kuten esim. neekerit ennen)? Ah, mutta mehän olemme täysiä rasisteja kun emme kuolaa jokaisen kävelevän valaan perää(n).

Aivan. Lopettasivat näiden hömppäkirjojen levittämisen. Let´s face the facts: 1) ylipaino lisää useiden kroonisten sairauksien riskiä, 2) lihavat ihmiset on rumia.

PS. :nolo:

Fiona sanoi:

No, tähänhän löytyy vastaus siitä, että kun sanaa "MIELIVALTA" lihottaa kirjoittamalla sen perään sanan "VALTA", niin se sana näyttää sitten MIELIVALTAVALTA.:david:

Lisäänpä apina-arskan kommenttiin numero yksi tämän: melkein aina (oikeasti olen sitä mieltä, että AINA, mutta ei ihan niin jyrkästi viitti ilmaista asiaa) lihavat valehtelevat itelleen, usein ja voimakkaasti sekä varsinkin kaikkeen lihavuuteen ja ruokaan liittyvässä. Kaikista pontevimmin valehdellaan itselleen ja muillekin samalla, että ollaan tyytyväisiä itseensä laardit hyllyvänä jokinorsuna.

Muuten olen hyvin pitkälti samaa mieltä apina-arskan kieltämättä vähän kärjistetynkin lausunnon kanssa. Lihavuuden ihannoinnintia tai "Hyväksykää ny lihavuus jumalauta! Lihavuuden syrjiminen on sama, kuin tumman ihonvärin syrjiminen!!" -asennetta ei voi mielestäni millään järkiperusteella puolustaa. Lihavuudessa ei ole mitään hienoa eikä sitä kohtaan mielestäni tarvitse tuntea mitään sen myönteisempää kuin tupakointia tai alkoholismiakaan kohtaan. Puhun nyt siis todella reilusta ylipainosta (ns. jokinorsuluukista), EN lievästi pulskista ihmisistä.

Tuli jotenkin ihan paha olo, kun luin tän koko threadin läpi...
Mitä tähän edes osaa kommentoida? Miten ois tää kulahtanut lausahdus, antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.

En tiedä, enkä saanut näistäkään postauksista selville, onko miesten ja naisten suhtautumisessa partnerinsa painon nousuun eroja?

Omasta mielestä (vannon kautta kiven ja kannon) oma miekkoseni näyttää mun silmissä ihan yhtä hyvälle ja himoittavalle ( :whip: ) on painoa sitten 84kg tai 106kg. Molemmat kilomäärät on siis nähty. Eikä tulis mieleenkään laittaa suhdetta poikki toisen muuttuneen ulkoisen olemuksen vuoksi. Kyllä suhteessa muut asiat painaa vaakakupissa enemmän.

japa sanoi:
Täällä keskusteluissa on jo havaittu se että kuitenkin taitaa suurimmalla osalla esim. seksuaalisesti sytyttää enemmän sellainen kohtuu muodokas runko kuin jokinorsu.

:offtopic: Pakko kommentoida että jos ihmistä sytyttää vain runko niin huonosti menee. Tekopi**uja saa seksikaupoista, samoin pumpattavia barbaroita ja dildoja.

Ja väärinkäsitysten välttämiseksi: en ymmärrä miehiä jotka kiihottuvat norsunkokoisista naisista. En ymmärrä naisia/miehiä jotka päästävät itsensä lihomaan sairaalloisen lihaviksi. En myöskään ymmärrä miten tämä keskustelu meni siihen että vain akat on läskejä (eli laiskoja ja kuvottavia) kun ylipainoisia valaita löytyy tasan kummastakin sukupuolesta.

Fiona sanoi:

Lyhyesti:

1. Saa

2. Saa molempia

3. Ei

Noi virtaheposet saa munpuolesta tehdä mitä ikinä haluaa. Syödä niitä munkkeja ja vetää suklaata naamantäyteen sielä kotisohvalla. Mutta kunhan muistaa pitää sen turpansa kiinni sillon kun puhutaan yleiselläpaikalla terveellisistä elämäntavoista. Sitte ihmetellään mun ruokavaliota, ihmetellään miksen vedä sitä helvetin suklaakakkua kahvitauolla, ihmetellään miks joku hullu lähtee aamulla viideltä lenkille ku on niin kylmäki ja nauraa mulle päin naamaa samalla kun silmät kiiluen vedetään sitä lihistä naamaan niin että rasva valuu leukapielistä. Niin ja sitten vielä muistetaan sanoa muille paikallolijoille että ei tollaset jauhot varmaan oo ees terveellisiä, näin saadaan itsestä tehtyä parempi ihminen ja voidaan taas jatkaa syömistä.

Fiona sanoi:

1: Saa toki.
2: Saa toki, mutta ei kannata järkyttyä jos se jonkun mielestä on aivan sairaan ällöttävän näköistä. Faktahan tosiaan on (niinkuin on jo useasti todettu) että ylirasvaisuus (mun mielestä parempi termi) on erittäin epäterveellistä.
3: Ei pidä, mutta saa. Kuka sen kieltäisi? Häpeä voi toisaalta olla hyvä motivaattori treenaamiseen.

D.Yates sanoi:
Sillä raskauden aikaisella lihomisella on kyllä ihan luonnolliset syynsä, ei ole järkevää ainakaan alkaa dieettaamaan raskauden aikana...
Ja varsin vihasti ne kilot lähteekin, ainakin jos imettää pitkään.

------------------

Ymmärrän kyllä että raskauden aikana lihoo totta kai, mutta vaimon tapauksessa raskaudesta on jo pari vuotta aikaa, viestin pointti oli että
ainakin oma vaimo ja muutama muu tuntemani nainen ovat saaneet tekosyyn
raskaudesta lopettaa täysin liikunta,
Ja en tod ole jättämässä vaimoani liikakilojen takia, mutta ymmärrän hyvin jos joku muu päätyy jättämiseen.

Itseäni huolestuttaa se että vaimon suvussa on todella paljon vakavia lihavuus sairauksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom