Sopivasti lihava

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
grimJester sanoi:
Hesen ravintotaulukko

Mielenkiintoista luettavaa. Megahampurilainen 1045,5kcal P44,0g R70,8g HH55,0 g. Jo rasvasta 637kcal; jos jonkun ei-liikkuvan pitäisi syödä 2000kcal päivässä ja korkeintaan 30% rasvaa toi menee jo sen yli. Voisi laittaa varoitustarrat sellaisiin annoksiin joiden syömistä pitäisi jakaa kahdelle päivälle....
Vetäsin eilen kotiin tullessa Tampereen Klubin keikoilta kanasalaatin, olipas siinä hyvät arvot :] Onneks huomasin ne siinä vitriinissä enkä ottanut mitään paskahampparia niinkun kaverit. 219.0kcal 29.0p 4.0r 12.0hh, ei tota ihan "roskaruuaksi" voi enää sanoa.

ringside sanoi:
jokinorsuille on tyypillistä se, että ne on täysin fakkiutuneita oraalisen mielihyvän saamiseen. Kun ruuassa pitäisi olla kyse bensan vetämisestä, niin jokinorsu vaan vetää ja vetää ja tulee ähkyyn ja sitten vielä vetää, koska ruuan funktio on oraalinen nautinto ja maku, ei nälän poistaminen (niin kuin sen pitäisi olla). Jokinorsulle on täysin mahdotonta osoittaa sipsipussin kyljessä lukevaa tiedotetta "rasvaa 34 grammaa/100 gee" ja kysyä siltä, että "vetäisitsä tosiaan sata geetä voita lusikalla purkista", koska eihän jokinorsu sitä tajua, koska SITÄ SIPSIÄ ON NIIN SAATANAN KIVA MUSSUTTA, KUN SE ON NIIN SAATANAN HYYYYYVÄÄÄÄÄ!!!!

Kaikki juontaa ihmiskunnan alkuhämäriin... Aikoinaan kun ihmisten piti metsästää ja kerätä kaikki ruokansa, ja kun sitä ei voinut varastoida, piti etsiskellä kaikenlaista energiapitoista. Ehkä tästä on pitkän ajan kuluessa kehittynyt meille vaisto tykätä kaikesta energiapitoisesta, mihin hyvä maku viittaa. Eli syömisen funktio on ehkä pelkästään tankkaaminen, mutta ihmisen aistit vaikuttavat sen ruoan hankkimiseen merkittävällä tavalla.

Niin joo, jokinorsuhan ajattelee tällä tavalla: "mähän vittu vedän nää sipsit, koska ei mulla mitään vapaata tahtoa ole. Mä oon silleen niinkun "geneettisesti ohjattu", ja ne jotka niinku ei vedä rasvaa sikana niinku halveksii niiden GENEETTISTÄ PERIMÄÄ"

Duncan sanoi:
Näyttäisi vähän siltä, että tästä on nousemassa yleisempääkin liikehdintää. Yleensähän yhteiskuntaa on syytetty laihuuden ihannoinnista, mutta koska ylipaino länsimaissa lisääntyy koko ajan tonnikaupalla niin syntynee vastareaktio; ts." ylipaino on jees" meininki..
Nimenomaan. Todettaisiinko, että nykypäivänä naiskunta jakaantuu kahteen: reilusti hoikkaan ja reilusti tukevaan. Hyvin harva naisista on täysin sinut itsensä kanssa. Niitä saa vain ihailla.

En voi oikeastaan muuta sanoa, kuin että ihmiskunta on paska, maailma on paska. Nykypäivänä. Antaisin mitä vain että olisin saanut elää vuosisadan alku- tai keskiosalla nuoruuden..

Mariko sanoi:
Ja mua ottaa kyllä päähän nämä yhteiskunnan varoja kuluttavat elintasosairaat. Jos löytyisi jokin fiksu tapa "sakottaa" niistä, kannatan sellaista. Sipsejä, karkkia ym. roskasafkaa ei pidä verottaa, koska on väärin rangaista meitä, jotka osaamme kohtuukuluttaa niitä, ja tasapainotamme niiden haittavaikutukset omalla työllämme (treeni+bodiruoka) suurimman osan ajasta. Sen sijaan verenpainelääkkeiden korvattavuutta tms. voisi vähentää, tai sanotaan vaikka, että korvaavuus poistuu, jos tyyppi ei laihduta tiettyyn rasvaprosenttiin tai jotain. No, tää nyt on tällaista ö-mappi -tekstiä, mutta on se ärsyttävää, että pitää tuolla tavalla hakea julkista hyväksyntää sille, että on luonteeltaan heikko yksilö...

Minun näkövinkkelistäni esim. tupakkaa, alkoholia, steroideja tai muita terveydelle haitallisia tuotteita käyttävät voitaisiin laittaa samaan pakettiin -kalkit naamaan ja monttuun. Ei minun kuulu heidän hoitojaan verorahoistani kustantaa. Onneksenne minä en ole siitä yksin päättämässä.

Raejuusto sanoi:
Kaikki juontaa ihmiskunnan alkuhämäriin... Aikoinaan kun ihmisten piti metsästää ja kerätä kaikki ruokansa, ja kun sitä ei voinut varastoida, piti etsiskellä kaikenlaista energiapitoista. Ehkä tästä on pitkän ajan kuluessa kehittynyt meille vaisto tykätä kaikesta energiapitoisesta, mihin hyvä maku viittaa. Eli syömisen funktio on ehkä pelkästään tankkaaminen, mutta ihmisen aistit vaikuttavat sen ruoan hankkimiseen merkittävällä tavalla.

Itse asiassa ihmiskeholla on loputon nälkä. Keho ei ymmärrä, että ei eletä enään kivikautta, vaan se luulee että kaikki ruoka mitä löytyy on se viimeinen suupala viikkoon ja se toimii sen mukaan.
Aistit ei vaikuta siihen onko keholla todella nälkä vai onko vain mahalaukku tyhjä. Tyhjä mahalaukku saa aikaan hormonin(jonka nimeä en just muista)erityksen joka taas ilmoittaa, että lisää ruokaa. Tarvitaan sitä tai ei keho haluaa lisää, koska pelkää sen loppumista...varastoidaan.

Musta on yleisesti ottaen oksettavaa että kiusallisen iso osa vähemmistöistä käyttää vähemmistöyttään välineenä julkisen pillittämisen legitoimiseen. Jokinorsu huutaa "elämäni on paskaa kun yhteiskunta ei hyväksy minua sellaisena kun olen", naapuri syyttä rasisimia siitä että ei oo töissä, homoseksuaali saa kiukutella keskenkasvuisesti koska on niin vitun vaikeaa kuulua seksuaaliseen vähemmistöön.

Ei kukaan liho vahingossa!! Ohhoh - kappas, ihan huomaamattani oon vetäny 50 kiloo lisää painoa. Ottiatuota, kuinkas tässä näin kävi? Lihova ihminen tiedostaa lihovansa mutta haluaa silti lihoa. Kämöön - kaikilla meillä paino vaihtelee sen verran että sitä huomaa ihan tasan tarkkaan että nyt toi vyö ei enää meekkään kun neljänteen reikään kun kuukaus sitten se meni viidenteen...eikä se vyö tunnetusti kutistu.

Jos jotkut "oikut" (tai onko niitä edes) jättää pois niin ei ihminen synny lihavaksi tai vaan "muutu" sellaiseksi. Lihavoituminen edellyttää sitä että ihminen syö enemmän kuin kuluttaa, mikä taas edellyttää sitä että ihminen syö silloinkin kun sillä ei ole nälkä (väliherkun mussuttaminen) tai jatkaa syömistä kun nälkä on ohi (syö ähkyyn).

Tämä oli NIIN totta mitä joku tuolla sano että millä vitun logiikalla lihavan ihmisen sisällä aina asuu kaunis ihminen ja kauniin ihmisen sisällä ilmeisesti vastaavalla logiikalla ruma??? Me mennään sille vitun Gaussin käyrälle kaikki, uskon mie. Valtaosa jokinorsuista on normaalikilttejä, osa sitten vittumaisia mulkeroita ja osa sietämättömiä kusipäitä. Ihan samalla tavalla se menee kauniissakin ihmisissä.

Lihavuus on vakava ongelma joka aiheuttaa vakavia sairauksia jotka aiheuttavat vakavia haittoja yhteiskunnalle ja terveydenhuollolle. Loppukaneetti tulee tässä: tupakoitsijaa syytetään tahallisesta keuhkojensa tuhoamisesta, ei tuu sympatiaa, ei sitten millään. Alkoholistilta paukahtaa maksa - mitäs joi terveytensä. Jokinorsulla on diabetes, korkea verenpaine, nivelrikkoja, kolestroli katossa, ahtautuneet röörit jne.jne.jne. MINKÄ HELVETIN TAKIA TÄMÄ EI SITTEN OLEKAAN IHMISEN OMAA SYYTÄ VAAN JOKU JUTTU JOSTA PITÄISI VIELÄ SILITTÄÄ PÄÄTÄ ETTÄ VITTU KUN SULLA ON VAIKEAA?? I mean - miksi tässä tapauksessa ihminen ei yhtäkkiä olekaan vastuussa tekemisistään?? Jonkun ehdottama karkkivero on loistava idea!!

Simba sanoi:
Jonkun ehdottama karkkivero on loistava idea!!

Eikös Suomessa _ollut_ erillinen karkkivero vielä muutama vuosi sitten...sen piiristä pääsi pois ainoastaan xylitolikarkit terveysvaikutteisina. Sitten vero poistettiin/vähennettiin/enmuistatarkkaan, ja karkit halpenivat huomattavasti.

HooEee sanoi:
Itse asiassa ihmiskeholla on loputon nälkä. Keho ei ymmärrä, että ei eletä enään kivikautta, vaan se luulee että kaikki ruoka mitä löytyy on se viimeinen suupala viikkoon ja se toimii sen mukaan.
Aistit ei vaikuta siihen onko keholla todella nälkä vai onko vain mahalaukku tyhjä. Tyhjä mahalaukku saa aikaan hormonin(jonka nimeä en just muista)erityksen joka taas ilmoittaa, että lisää ruokaa. Tarvitaan sitä tai ei keho haluaa lisää, koska pelkää sen loppumista...varastoidaan.

Ekat pari lausetta ei aina pidä paikkaansa. Sain omalta keholta oikein kädestäpitäen opetusta, kun rupesin syömään entisten tukeva lounas + pizza iltapalana-juttujen sijasta tasan kolmen tunnin välein. Eka päivä oli järkytys; tungin illallla laatikollisen kananugetteja naamaani että pääsisin edes 1700kcal'iin asti.

Juuri toi tyhjä mahalaukku -> näläntunne näyttäisi ainakin mun kohdalla olleen suurin syy ylimääräisiin kiloihin.

:D Tänään aamulla vaaka näytti 82kg. 82/(1,81*1,81) = Painoindeksi 25, eli ekaa kertaa lukion jälkeen "normaalipainoinen" :D

pitäsköhän kirjottaa kirja siitä millainen on olla kynis nyky-yhteiskunnassa? "kantakaa heiveröiset luunne ylpeinä!".. tai noh. kyllähän tähän suuntaan jo mennään kovasti ville valojen ja jonne aaroneiden ohjastamana =D

ei tuo laihtuminen / lihominen ole dieeteistä kiini, pitää muuttaa pysyvästi ruokavaliotaan. edelleen kannatan verohelpotuksia (valmis)ruuille joissa ravintoarvot on kohdallaan. kaikista pahimmat ihrat kun alkavat sulamaan, tulee myös terveydenhuoltoon kevennystä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
nevahood sanoi:
edelleen kannatan verohelpotuksia (valmis)ruuille joissa ravintoarvot on kohdallaan.

Oletko valmis maksamaan enemmän runsasproteiinisista ruoista jotka eivät täytä virallista 60hh/15prot/25rasva -suositusta? :D

Vähän ongelmallisia noi suositusten mukaan annetut veroalet. Kuka päättää mikä on hyvästä ja kuinka monta (kymmentä) vuotta vanhaan tietoon pohjautuen?

Rasvaprosentin mukaan säätyvät vakuutus- ja muut maksut olisivat kyllä pop. Maksavat(han?) tupakoitsijatkin enemmän vakuutuksestaan.

uga sanoi:
Helppo ratkaisu laardiongelmaan: Annetaan asioiden mennä omalla painollaan, eli valtio ja kunnat vähentävät terveydenhoitoon syydettävän fyrkan määrää kuten on tehty jo jonkin aikaa, ja jengin on jenkkimalliin hankittava joko kunnon duuni (jossa kunnon terveydenhoito) tai vakuutus. Suurin osa joutuu hommaamaan vakuutuksen, jos haluaa terveydenhoitoa. Vakuutusyhtiöt puolestaan voi määrittää maksunsa miten haluaa. Vaikka sitten asiakkaan rasvaprosentin mukaan.

Että ei siihen mitään verokeinoja tarvita. Verot alas, demarit hirteen, sikakapitalismia kehiin. :D

Jep, odotan innolla sitä päivää kun suomalaiset ovat yhtä hoikkaa poikaa ja tyttöä kuin jenkkilässä. Norsukapitalismi ruleioi.

Onko se nyt niin vaikeaa lihaville ihmisille ymmärtää, miksi heitä mahdollisesti syrjitään työ- tai jopa harrasteyhteisöissä? Jos jätetään pois ihmiset, jotka ovat lihonneet sairauden takia, niin
- lihavuus antaa kuvan, että ihminen on laiska (ei jaksa tänää mennä lenkille, ehkä huomenna)
- lihavuus antaa kuvan, ettei ihmisellä ole itsekuria (en jaksa pidätellä nälkääni, pakko syödä munkki nyt)
- lihavuus antaa kuvan, että ihminen ei ole kiinnostunut terveydestään ja muutenkin tämä antaa "välinpitämätöntä" kuvaa eteenpäin
- Lihavuus antaa kuva (ja tästä on tilastollista faktaakin), että huomattavasti ylipainoisilla ihmisillä on useammin rakenne- ja nivelvammoja, korkeaa verenpainetta, sydänvaivoja jne. Taitavat olla "pahin" riskiryhmä työntekijöinä tupakoitsijoiden jälkeen
- lihavuus EI ANNA kuvaa, etteikö ihminen olisi erinomainen missä tahansa työssä, mutta em. seikat painavat kyllä työntekijää valitessa.

22v veljeni on lihonnut viimeisten 2-3 vuoden aikana 10-15 kg ja vaikka perheemme on kokeillut vihjailuja sekä suoria verbaalisia hyökkäyksiä, niin hänestä hän on elämänsä kunnossa, vaikka näyttääkin 8. kk:lla raskaana olevalta mieheltä. Kukaan ei laihdu, ellei itse halua. Jos ihminen on tyytyväinen itseensä huomattavasti ylipainoisena, hyvä niin. Mutta tyytyväisyys itseensä ei vähennä ylipainon tuomia terveysriskejä sitten yhtään.

newberry sanoi:
Jep, odotan innolla sitä päivää kun suomalaiset ovat yhtä hoikkaa poikaa ja tyttöä kuin jenkkilässä. Norsukapitalismi ruleioi.

Jenkkilä OLI joskus kapitalistinen valtio, vaan ei ole enää. Alkaa lähenemään jo pahasti sosialismia. Joten ei ole kapitalismin vika tämä ihmisten lihominen. Tosin

Hyvä posti mixulla. :thumbs: Kyllä lihavuus antaa huonon kuvan ihmisestä monella tavalla. Ymmärrän hyvin työnantajia, jotka eivät halua ottaa läskejä töihin. En minäkään todennäköisesti ottais jos voisin valita.

Lihava kirjoittaa omasta näkökulmastaan.
Se olisikin ihme, että tämä maitovalaan ilmentymä ylistäisi hyvässä kunnossa olevia ihmisiä siitä että nämä ovat mukavia ja kauniita myös sisäisesti jne. kun taas lihavat ovat kärttyisiä tms.
Tottahan se hyväkuntoinen ihminen kadehtii paremmassa kunnossa olevia. Kadehtivat hyväkuntoisetkin huippukunnossa olevia, mutta ymmärtävät myös syyt ja seuraukset omalle kunnolleen. Kun taas tämä jokinorsu pönkittää omaa itsetuntoaan sillä, että "Kyllä nuo on kaikki kusipäitä kun kohtelevat läskejä niin huonosti. Kukaan toinen läski ei ole koskaan minulle vihjannut painostani", jolloin lihavista tulee lihavien silmissä nk. "sisäisesti kauniita".
Entäs jos nyt tällainen "ilkeä yleisurheilijapaska" sitten yksi päivä alkaa vetää sikana kakkua ja suklaata, niin kaunistuuko sen sisin siitä? No ei hemmetissä!!!111kaks11!! Mutta pitäähän näiden sairaalloisen ylipainoisten jollain pönkittää itsetuntoaan.

Oma tyttökaveri on vähän pullea, balttiarallaa 160/65. Ei tuo ole minua häirinnyt tähänkään mennessä. Tyttönen on hyvin sinut oman kroppansa kanssa, eikä itsellänikään ole ollut valittamista. Ja hyvin myös osaa katsoa vaa'asta ja peilistä milloin alkaa bulkkia tulemaan liikaa ja pudotella siinä sitten turhia kaloreita pois. Eli ei mitään pakkomielteistä " huippukuntoon" tulemisen tarvetta, mutta toisaalta itsekuria ja -kunnioitusta löytyy sen verran, että tajuaa missä mennään. Mielestäni terve elämänasenne.

Toisin kuin tällä ruotsalaisella wannabella.

"haittaveroa rasvaisiin valmisruokiin"

Mä kannatan tuota, ihan oikeasti. Suklaaseen, sipseihin, karkkiin ja huonolaatuisiin (ravintoarvoltaan) eineksiin reilusti vaan haittaveroa! verotetaanhan tupakkaakin.

Ja se, että naisen ihannepaino ylittää 10kg, ei tarkoita läskiä :D massaa vaan lisää ja vyötärö kapeammaksi ;)

Mariko sanoi:
Tai jos Jenny vaan halusikin kerran eläissään esiintyä uimapuvussa suurelle yleisölle? :kippis1:

Pitääkö tässä tapauksessa sana "suurelle" ottaa kirjaimellisesti :thumbs:

Heikko sanoi:
Ettei vaan olisi ketodieetti päällä? :thumbs:

Sori tää ei ihan avaudu mulle, mutta vastauksena: ei ole, ylläpitokaloreilla menen nyt. Tästä muuten tulikin mieleen :rolleyes: että kun syö terveellisesti, niin mulla on ainakin ihan perkeleen täysinäinen olo, hyvä kun saa syötyä tuon ylläpitokalorien verran. Nyttekin vedän tässä paistijauhelihaa ja kasviksia ja on tää vähän änkeemistä... Siis meinaan vaan että kyllä jumalauta pitää syödä PALJON että lihoo tuohon kuntoon! Miten joku jaksaa syödä noin paljon???!!! On pakko kyllä olla niiiiin kerma-suklaa -painotteinen dieetti että...

Simba sanoi:
Musta on yleisesti ottaen oksettavaa että kiusallisen iso osa vähemmistöistä käyttää vähemmistöyttään välineenä julkisen pillittämisen legitoimiseen!!
Simba, vau, hyvä kirjoitus! Jos mietin itseä yhteiskunnassa, en ole niitä lihavuuden kannattajia. Se jotenkin vähän ehkä jopa ällöttää. En ole itsekään mikään puhtoinen varpunen, enkä sitä koskaan väittäisikään. Moni nainen, minä mukaan lukien, painii tiettyjä ominaisuuksiaan vastaan.

Haluaako lihava lihoa, hmm..en usko. Lihavuudenkin voisi lukea jonkunlaiseksi elämäntavaksi, josta luopuminen ei välttämättä joko ole niin helppoa tai sen kaiken arvoista.
Ihminen on siinä vaiheessa miellyttävä, myös ympäristölleen, kun tuntee elävänsä omassa kehossaan, kantamaan omaa kehoaan senhetkisine ominaisuuksineen. Olen tästä hyvä esimerkki. Olen painanut joskus paljon enemmän kuin nyt ja joskus paljon vähemmän kuin nyt. Minä, joka olen tottunut perusnormaali-kroppaan, minulle lisäkilot tuntui ja paljon, ainakin pään sisällä. 'Se en ollut minä, vaikka se olin minä'. Kun olin laiha, olin pirteä kuin peipponen, kuin uudesti syntynyt.
Jokainen tukeva ihminen on käynyt varmasti aika kovat kamppailut jossain vaiheessa, ja joutuu sitä käymään valitettavasti läpi elämänsä, yhteiskuntaa vastaan. Leppoisat ovat jo tottuneet ulkomuotoonsa - ovat ne sitten tukevia tai hoikkia.

Tänään Hesarissa oli juuri sopivasti. Emme enää ajattele 'Kuka minä olen' vaan 'Mikä minusta voisi tulla'. Tämä on totta ja se aukaisi paljon myös minun silmiäni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom