Sopivasti lihava

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mun mielestä asiat ovat alkaneet menemään huonompaan suuntaan sen myötä kun kaikille norsuille on jankutettu että alkaisivat arvostamaan itseään sellaisena kuin ovat ja siten muidenkin pitäisi. Tämän myötä monet läskit eivät edes halua enää laihtua ja tämäkin on kuultu: "Ihan turha mun on yrittää laihduttaa kun olen luonnostani tällänen SOPIVA" :curs:.

Vittu pitääkö ne itseään jonakin vähemmistörotuna jota syrjitään asian takia jota ei voi muuttaa (kuten esim. neekerit ennen)? Ah, mutta mehän olemme täysiä rasisteja kun emme kuolaa jokaisen kävelevän valaan perää(n).

Vertaa:
Jenny Dahlberg -> Martin Luther King.

I have a dream......

p.s :curs:

maxmussel sanoi:
Josko heitän tähän tämmösen kysymyksen vielä sekaan: mitä mieltä porukka on siitä, että verorahoja käytetään läs...anteeksi, ylipainoisten ihmisten tauteihin? Eli nk ylipainon lieveilmiöihin?

oikea tapa olisi ehkä kannustaa ihmisiä liikkumaan, vaikka urheiluvälineet 0% alv:llä, salikortit verovähennyksiin ja rasvainen ruoka kalliimmaksi kuin terveellinen eikä niin, että terveellinen ruoka maksaa 2-3x sen mitä epäterveellinen.. :wall:

Näyttäisi vähän siltä, että tästä on nousemassa yleisempääkin liikehdintää. Yleensähän yhteiskuntaa on syytetty laihuuden ihannoinnista, mutta koska ylipaino länsimaissa lisääntyy koko ajan tonnikaupalla niin syntynee vastareaktio; ts." ylipaino on jees" meininki. Tuo ruotsalainen ladyhan selvästi on yksi uuden ajattelutavan profeetta ja idoli....

Noh, ehkä lievän kärjistävästi ilmaistuna.

Tuntuu kummalliselta että ihmisen pitäisi saada olla sairaalloisen lihava ja kanssaihmisten pitäisi vielä iloisesti nyökytellä päätä jokinorsun lihottaessa itseään uusiin ennätyslukemiin. Saa kai sitä ihminen tehdä itselleen mitä haluaa mutta ei pidä ihmetellä jos ei saakaan kaikilta kovin myönteistä palautetta. Lihavuuttakin on niin monen asteista, mutta siinä vaiheessa kun ihmiset alkavat tuijottamaan, normaaleista vaatekaupoista ei löydy kokoja ja rappusten nouseminen on vaivalloista voisi olla aika miettiä että onkohan oma kroppa ihan terveessä jamassa.

Tuntuu että kaikki lihavat vastustavat laihduttamista sen vaikeuden vuoksi. No, ei siinä mitään, en minäkään tykkää laihduttaa, mutta en myöskään lihoa. Jos normaalipainoiset ihmiset vain tarkkailisivat painoaan ja kehoaan niin eihän sitä nyt hyvänen aika pääse lihomaan vahingossa. Eri asia on tietysti jos on lapsuudessa/nuoruudessa hankkinut läskinsä (kuten minä, 8-vuotiaana kaksi viikkoa sairaalassa petipotilaana jätskiä hyvällä ruokahalulla hotkien) ja asiaan havahtuu vasta kun itsenäistyminen ja itsestään vastuun ottaminen alkaa, on normaalipainoon pääsemiseksi laihdutettava. Eli siis: jos on aikuisuuteen selvinnyt normaalipainoisena, ei tarvitse ikinä laihduttaa kunhan ei ala lihottamaan itseään.

Sitten tästä ravintopuolesta. Nykyään on kyllä erityisesti kaupungissa asuvan todella helppoa lihottaa itseään kun keskustassa pyöriessä joka kulman takana on hesemäkkärikebab-paikka josta nälän yllättäessä saa rasvaista ja muutenkin epäterveellistä mutta ah niin hyvän makuista ruokaa. Otetaanpa esimerkiksi Helsingin rautatientorin metroasema. Sieltä löytyy hese, mäkkäri (oikeastaan kaksi tai kolmekin sadan metrin säteellä), ainakin kaksi karkkikauppaa, joku kebab-paikka, r-kiska jossa limuasipsiäkarkkia aina jossain supertarjouksessa... Mistään ei tunnu löytyvän paikkaa josta saisi normaalia "kotiruokaa". Kun menee johonkin mäkkäriin ja ottaa vaikkapa sellaisen luultavasti yleisen perussetin, kerroshampurilaisaterian johon kuuluu ranskalaiset ja limppari, tulee siitä hyvin äkkiä 1000 kcal. Normaalin liikuntaa harrastamattoman naisen energiankulutus on päivässä luokkaa 1500 - 2000 kcal, ei paljoa tarvitse aamupalan ja mäkkärin lisäksi syödä niin ollaan jo bulkkikaloreilla.

Liikuntaahan nykyään tunnutaan harrastavan vain siksi että näytettäisiin hyvältä vastakkaisen sukupuolen silmissä, ja sitten kun sellainen vastakkaisen sukupuolen edustaja on kainalossa, voikin olla tyytyväinen itseensä ja lopettaa sen vähäisenkin liikunnan kun "tavoitteet" on saavutettu.

Tulipa vähän vuodatettua, eikä siltikään tullut sanottua edes puolta siitä mitä olisi sydämellä...

Oon huomannu omista seurustelevista kavereista (miehistä ja naisista), että sinkkuna ollessaan he ovat painaneet vähemmän sekä harrastaneet liikuntaa enemmän. Tämän kyllä huomaa heidänkropasta selvästi...itselläni on aina ollut niin, että sinkkuna oon ollu tosi laiha ja seurustellessa on tullut n. 5 kg lisää-läskiäpä tietenkin :( Tosin nykyisessä suhteessani lihottuani sen 5 kg kiinnostuin liikunnasta ensimmäistä kertaa elämässä (punttailusta) ja sillä tiellä ollaan jo toista vuotta. Ei oo lähteny ne 5 kg pois, mutta eipähän oo enää läskiä, vaan peilistä päätellen jotain aivan muuta :kippis1:

Hesen ravintotaulukko

Mielenkiintoista luettavaa. Megahampurilainen 1045,5kcal P44,0g R70,8g HH55,0 g. Jo rasvasta 637kcal; jos jonkun ei-liikkuvan pitäisi syödä 2000kcal päivässä ja korkeintaan 30% rasvaa toi menee jo sen yli. Voisi laittaa varoitustarrat sellaisiin annoksiin joiden syömistä pitäisi jakaa kahdelle päivälle....

maxmussel sanoi:
Josko heitän tähän tämmösen kysymyksen vielä sekaan: mitä mieltä porukka on siitä, että verorahoja käytetään läs...anteeksi, ylipainoisten ihmisten tauteihin? Eli nk ylipainon lieveilmiöihin?

Suomessahan on näillä muilla sairauksia aiheuttavilla nautintoaineilla (alkoholi ja tupakka) tuntuva vero, jolla sitten sairastuneet kustantavat sairautensa jo ennen sairastumistaan. Nyt sama pitäisi saada makeisille, kekseille, limppareille, sipseille ja muille lihottaville elintarvikkeille. Luulisi, että kaksinkertainen hinta sipsipussissa hillitsisi sitä ainaista mässyttämistä. :david:

grimJester sanoi:
Hesen ravintotaulukko

Mielenkiintoista luettavaa. Megahampurilainen 1045,5kcal P44,0g R70,8g HH55,0 g. Jo rasvasta 637kcal; jos jonkun ei-liikkuvan pitäisi syödä 2000kcal päivässä ja korkeintaan 30% rasvaa toi menee jo sen yli. Voisi laittaa varoitustarrat sellaisiin annoksiin joiden syömistä pitäisi jakaa kahdelle päivälle....

Hesestä kevyt minimega, minisalaatti ja lightcola. Ei ihan paha, jos on pakko pärjätä roskaruoalla. Vaihtoehtoisesti vaikka kevyt ruisfile.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
maxmussel sanoi:

Mä en tykkää siitä. Mutta toisaalta meitä helpottaa se tieto, että (vero)rahamme ovat mielivallan käsissä menossa myös muihin aivan uskomattoman hulvattomiin hullutuksiin, kuten viinalastien kyttäämiseen. Mieletöntä.
:wanha:

Viime perjantaina istuin koulun ruokalassa syömässä, no sitten siihen samaan pöytään tuli muita meidän luokkalaisia (meillä on tyttöluokka mä oon vaa poika) sitten ne alkas puhuun läskistä ja lauhduttamisesta yms.. sitten meidän luokkalainen pahin jokinorsu rupes selittään suu vaahdossa että sen höllyselluliittiperse on pop, koska se on kattonu sellasen dokumentin missä niin sanottiin ja nyt se sitten elvistelee omalla muodikkuudellaan siis se oli aivan onnessaan! muija on jotain 165cm mut painaa lähempänä sataa kiloa HYI ETTÄ SANON MÄ!

Verojen muuttaminen eri ruokien kohdalla erilaisiksi ei toimi. Menis melkoseksi nysväämiseksi toi verohomma(sitä se on jo nykyään). Ensiksi pitäisi perustaa kaiken maailman virastot pohtimaan ruokien terveellisyyttä ja lätkimään niitä veroja.

Ja kuka päättää mikä on terveellistä ja mikä ei? Tästähän on NIIN paljon erilaisia mielipiteitä, jos annetaan poliitikkojen päättää tuostakin niin äkkiä on asiat päin persettä. Jos oikein hyvin kävis niin lisäravinteille napsahtais kunnon verot, koska nehän ovat vähän-niinku steroideja. Tai proteiinipitoisten ruokien verot nousisivat ettei kansa söis liikaa proteiinia. Oltaspa taas aika kusessa.

Jos ei omasta terveydestä huolehtiminen ei kiinnosta niin kulut voisi sitten maksaa omasta pussista. Jokainen sais olla läski ihan rauhassa.

Tomi sanoi:
Sitten taas, olen myöskin törmännyt sellaisiin hurjasti ylipainoisiin, perseestä puristeleviin, helvetin töykeisiin, vittumaisiin ja lähinnä Manalan lautturia muistuttaviin tyttöihin/saatanoihin. Hyvä ulkonäkö ei tarkoita automaattisesti sitä, että ihminen olisi ämpärityhmä, vittumainen ja pinnallinen. Paska ulkonäkö tai huomattava lihavuus ei myöskään automaattisesti tarkoita sitä, että ihminen olisi oooh, niin vitun kultainen, fiksu ja ehhaana. Löytyy myös hyvännäköisiä ja helvetin hyviä tyyppejä (esim. Rintafile) ja sitten sellaisia navetan seinästä raaputettuja ihrasäkkejä, jotka ovat lisäksi vitun tyhmiä ja vittumaisia. :)

Niinhän se on että ulkonäöllä on harvoin mitään tekemistä ihmisen persoonallisuuden kanssa. Olen töissä joutunut muutaman kerran työskentelemään yhdessä todellisten valaiden kanssa ja täytyy sanoa että näillä henkilöillä (mies ja nainen) ei ollut mitään käsitystä ns. terveellisistä elämäntavoista. Mulle ei tullut mieleenkään alkaa ehdottelemaan kuntoilua tai ruokavaliota, koska he ovat kyllä tietoisia painostaan ja varmaan törmaavät läskivitseihin yms harva se päivä. Ja mun mielestä se on jokaisen henk koht asia miten itseänsä kohtelee. Mutta tämä yksikin juottosika kertoi mulle kuinka on jättänyt "lihottavan" lihan lähes kokonaan ja korvannut sen pastalla ... just niin :itku:
Kyllä meinas pokka pettää. Yritä siinä nyt sitten selittää jotain ravintoarvoista ja kaloreista kun ne on toiselle kuin puhuis nukleodeista ja puoliintumisajoista.
Ei sen puoleen, kaveripiirissä on yksi "bodari" johon pätee totuuksina lähes kaikki vitsit kehonrakentajista ...

Helppo ratkaisu laardiongelmaan: Annetaan asioiden mennä omalla painollaan, eli valtio ja kunnat vähentävät terveydenhoitoon syydettävän fyrkan määrää kuten on tehty jo jonkin aikaa, ja jengin on jenkkimalliin hankittava joko kunnon duuni (jossa kunnon terveydenhoito) tai vakuutus. Suurin osa joutuu hommaamaan vakuutuksen, jos haluaa terveydenhoitoa. Vakuutusyhtiöt puolestaan voi määrittää maksunsa miten haluaa. Vaikka sitten asiakkaan rasvaprosentin mukaan.

Että ei siihen mitään verokeinoja tarvita. Verot alas, demarit hirteen, sikakapitalismia kehiin. :D

jokinorsuille on tyypillistä se, että ne on täysin fakkiutuneita oraalisen mielihyvän saamiseen. Kun ruuassa pitäisi olla kyse bensan vetämisestä, niin jokinorsu vaan vetää ja vetää ja tulee ähkyyn ja sitten vielä vetää, koska ruuan funktio on oraalinen nautinto ja maku, ei nälän poistaminen (niin kuin sen pitäisi olla). Jokinorsulle on täysin mahdotonta osoittaa sipsipussin kyljessä lukevaa tiedotetta "rasvaa 34 grammaa/100 gee" ja kysyä siltä, että "vetäisitsä tosiaan sata geetä voita lusikalla purkista", koska eihän jokinorsu sitä tajua, koska SITÄ SIPSIÄ ON NIIN SAATANAN KIVA MUSSUTTA, KUN SE ON NIIN SAATANAN HYYYYYVÄÄÄÄÄ!!!!

Tämä Jenny Dahlbergin kirja kiinnitti myös mun huomion ja meinasin itse aloittaa tästä aiheesta threadin jo muutama viikko sitten, kun luin paristakin eri lehdestä (mm. Anna) hänen haastattelunsa ja ärsyynnyin (taas kerran) ihan pikkasen.

Päälimmäinen fiilis mikä mulla tuli on: SÄÄLITTÄVÄÄ. Tässä on kysymyksessä lihava nuori nainen, joka ei ole onnistunut karistamaan raskauden tuomia kiloja ja hakee nyt hyväksyntää heikolle luonteelleen. Mutta julkisuutta ja rahaa hän on saanut sillä kivasti.

Haastatteluissa pistää pahasti silmään se ristiriita, että Jennyn mielestä "paksuus pitää hyväksyä" mutta selkeästi hän itse haluaisi olla laihempi. Hän kertoo itse olevansa "välillä" laihdutuskuurilla :confused:

Jenny kertoo, että lihavien ihmisten arki on vaikeaa (lainaukset Annan haastattelusta):
"Hän paljastaa, että paksut nostavat lattialta kaiken minkä pystyvät varpaillaan, jotta eivät joutuisi kumartumaan..... Kaksoisleuan kanssa ei voi lukea selällään, koska heltat ovat tiellä". Meidän tulee siis ymmärtää paksuja, heillä on vaikeaa...

Jennyn mielestä "on tärkeintä olla tyytyväinen itseensä, olla ylpeä itsestään... Jos pitää itsestään, on myös muiden silmissä viehättävä." Mutta kuinka ollakaan: "Kun Jenny itse ei kehtaa mennä kioskille tai pikaruokalaan, hän laittaa asialle tyttären." Ohops, mihinkäs se ylpeys hävisikään?

Ja lisää: "Jos ruokaseurassa on mukana minulle tuntemattomia ihmisiä, joudun ajattelemaan käytöstäni, koska muut kiinnittävät huomiota syömiseeni". Siis haloo, kuinka moni OIKEASTI on kiinnostunut siitä, mitä ruokaseurueen virtahepo syö? Jos omaan pöytäseuraani tällainen sattuu, evvk mitä ko. henkilö syö.

Jenny kritisoi, että yhteiskunta näyttää vaatteilla, kuinka se suhtautuu ihmisiin, jotka eivät mahdu normiin. Kokoa 52 olevia vaatteita kun ei ole yhtä laajaa valikoimaa kuin kokoa 38-40. Jaa tuota tuota, monikohan vaatefirma olisi pystyssä, jos marginaaliryhmään kuuluvien vaatetarjontaan pitäisi panostaa yhtä paljon kuin suurimpaan kokoluokkaan kuuluvien? Pienet naiset joutuvat tekemään vaateostokset lastenosastolla...

Ja kauniiksi lopuksi: "En halua nousta vaa'alle eikä minua kiinnosta tietää, paljonko painan... Näen peilistä, että painan liian paljon." Heureka, tämä nainen on nero!

Kaikesta vakuuttelustaan huolimatta Jenny ei taidakaan olla ihan sinut vartalonsa kanssa.

Ja mua ottaa kyllä päähän nämä yhteiskunnan varoja kuluttavat elintasosairaat. Jos löytyisi jokin fiksu tapa "sakottaa" niistä, kannatan sellaista. Sipsejä, karkkia ym. roskasafkaa ei pidä verottaa, koska on väärin rangaista meitä, jotka osaamme kohtuukuluttaa niitä, ja tasapainotamme niiden haittavaikutukset omalla työllämme (treeni+bodiruoka) suurimman osan ajasta. Sen sijaan verenpainelääkkeiden korvattavuutta tms. voisi vähentää, tai sanotaan vaikka, että korvaavuus poistuu, jos tyyppi ei laihduta tiettyyn rasvaprosenttiin tai jotain. No, tää nyt on tällaista ö-mappi -tekstiä, mutta on se ärsyttävää, että pitää tuolla tavalla hakea julkista hyväksyntää sille, että on luonteeltaan heikko yksilö...

Tai jos Jenny vaan halusikin kerran eläissään esiintyä uimapuvussa suurelle yleisölle? :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom