Sinus pilonidalis... eli jalkatreeni täysin uusiksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vamma
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hui mikä ketju. Ekan sivun luettuani kaivelin ja peilin kautta tutkailin persvakoani varmaan 5 minuuttia. Onneksi ei löytynyt mitään tavanomaisesta poikkeavaa.

Parantumisia niille jotka tästä kärsii!

Mua välillä epäilyttää että oisko tää, kun tuossa häntäluun tienoilla on ikäviä tuntemuksia kun esim. istumaannousuja kovalla alustalla pitäisi tehdä. Kuitenkaan mitään jatkuvia kiputiloja tai tulehduksia tai vuotoja kun ei ole, niin voipi olla että ei tästä sentään kyse ole... toivottavasti.

Jos vähän suhteuttaa asioita niin ei tämä nyt niin paha ole. Mieluummin tämä kuin syöpä.
Kieltämättä itseäkin vitutti silloin kun vaiva oli päällä ja leikattiin eikä parantunut niin kuin lääkäri lupasi, mutta parantui kuitenkin lopulta. Pikkuhomma loppuenlopuksi ihmisen sairauksien kirjossa.

Jos vähän suhteuttaa asioita niin ei tämä nyt niin paha ole.

No ei. Helvetisti vaan vaivaa. Ittellä tää puhkes armeijassa. Ihmettelin yks aamu siinä punkalla istuessa, että mikäs perkele tää on. Pakkohan sitä sit piti käydä koittaas, niin päättelin et se on vaan joku iso ja kipee finni. No ei siinä. Pari päivää meni tupakavereille ihmetellessä, että jumalauta ku on perse kipee ja et kuka tunnustaa? Ei kukaan tunnustanu. Koitti sit jonkinlainen koulutuspäivä metsässä ja näppäränä kaverina istahdin kiven päälle istumaan ja siinä sit vähä vaihtelin asentoa, niin tuntu et vähä jotenki helpottaa ja salamana mieleen tuli et "jumalauta! tästä kohtaa ku lisää huolella painetta, niin joha finni räjähtää!". Ja räjähtihän se. Epäilin, että nyt pamahti paskat housuun samalla reissulla, niin pakkohan sitä oli poistua kassun suojiin tarkastamaan tilanne. Ei muuta ku kättä takapuolen suuntaan... ja hyi sssshäääääätttänä. Pienen aavistuksen siitä housuihin purkautuneesta meihemistä saa, kun kuvittelee pilaantunutta jauhelihaa, jossa on seassa karvoja. Ja se on vihreetä. Ja ties mitä vielä. Ja se haisee just siltä.

Noh, eipä siitä muuta ku lääkäriin ja siellä setä totes et "nonii!" ja pisti lähetteen sairaalaan. Antibioottia pari viikkoo ja kuukauden päästä leikkaus, jossa haava jätettiin auki. Parantui ilmeisesti hyvin, kun ei ole sen jälkeen vaivannut. Pienenä vihjeenä vois kertoa: Jos tietää, että tehdään epiduraalipuudutus, niin jos on yhtään sellanen fiilis, että pitää käydä vessassa, niin suosittelen käymään. Mutta pahinta hommassa oli armeijan lomakyyti. Voi vittu. Leikkauksen kokeneet voivat varmaan kuvitella, että mitkä on fiilarit, jos joutuu melkein neljä tuntia istumaan bussissa eikä tilaa ole sen kummemmin liikkua. Positiivisena asiana mainittakoon kaksi kuukautta kestänyt kotihoito kahden viikon pätkissä. Negatiivisena asiana mainittakoon totaalinen hajoaminen aamuihin, kun ei loppu-uralla armeijassa pääse osallistumaan yhtään mihinkään, niin siinä tulee luettua päivän Ilta-Sanomat aika tarkkaan.

Näin loppukaneettina todettakoon, että jos häntäluun tienoille ilmestyy finni, niin se ei todennäköisesti ole sitä.

Jännä juttu että löytyi tälläinen ketju. Mulla alkoi v. 2000 häntäluu "tulehtumaan" ja menin lääkäriin. Se väitti että se on jut tää kyseinen "tauti" ja söin vamaan 3-4 antibioottikuuria putkeen ja silti häntäluun kohdalla oli se patti, mikä oli helvetin kipeä ettei esm. istumisesta tullut mitään. Pääsin leikkaukseen ja "patti" avattiin. Siellä huomattiinkin että kyse ei ollut tästä sinus pilonidalis taudista vaan siellä olikin mun "kaksoissisar", eli ilmeisesti mun äiti oli odottanut kaksosia mutta toinen ei lähtenyt koskaan kehittymään (vahvimmat pärjää aina ;)). Usein ne kaksoset jumitutuu siihen häntäluun kohdalle ja tulehtuvat sitten jossain kohtaa elämää jolloin niitä leikataan pois. Olin 8 kk saikulla sen jälkeen koska haava tulehtui koko ajan ja kuntoutuminen oli ihan perseestä.
Mutta siis, aina ei tarvitse olla kyse sinus pilonidaliksesta vaan kyllä siellä häntäluun kohdalla voi olla muutakin. Kuulostaa aika epäuskottavalta että kaksonen voi jäädä moneksi vuodeksi jumiin häntäluuhun, mutta elämä on ihmeellistä aina välillä, varsinkin lääketiede.

Dodii, tais iskee sit tää meikäläisellekki.. mut tää paise on hmmh.. enemmänki tuol persaukon tuntumas, eikä niinkää häntäluun kohil.

ulkonen peräpukama.. jos se siellä peräaukon tuntumassa on.. todella kipeä ja muutenkan ahdistava.. älä kysy msitä tiedän xD

Oh dear! Miksi hain tämän googlen kuvahaulla, miksi? Uteliaisuudesta rangaistaan. :eek::urjo:

Tervehdys armon kohtalo toverit!

Rupesin tuossa kärsimään samoista vaivoista viikko sitten, ja hetken googleilun jälkeen löysin tämän ketjun. Joten tein päätöksen liittyä tänne ja jakaa vit..tuntemukseni teidän kanssa..

Kun lueskelin tarinoitanne, niin epäilin että itselläni olisi kanssa finni tai vastaava, kun oireet alkanut vasta reilu viikko sitten. Noh tänään kävin lääkärissä ja badabim badabum, sinustahan se pukkaa... Lääkäri määräsi muutaman päivän antibiootti kuurin ja sanoi jos ei tepsi niin ensi viikolla kirurgille.

Itse ajattelin marssia suosiolla veitsen alle jos vähänkin vaivaa vielä ensi viikolla, on nimittäin olo tällä hetkellä tuskaista, kävelemään ei meinaa pystyä, istumisesta puhumattakaan.
Itselläni vielä ei ole vuotanut mitään, mutta patti on sellaisen puolikkaan golf-pallon kokoinen, että odottelen tässä että millon räjähtää :D

...perkele ku tästä ei jää edes sellaista arpea jota kehtaisi esitellä... :D

Jaksamisia!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselläni vielä ei ole vuotanut mitään, mutta patti on sellaisen puolikkaan golf-pallon kokoinen, että odottelen tässä että millon räjähtää :D

Minulla oli samaa kokoluokkaa ja noin pari tuntia ennen viimeistä lääkärikäyntiä se sitten poksahti. Verta tuli pari teelusikallista ja lääkäri vielä puristi loputkin ulos. Yllätyin kuitenkin ettei se mitään mätää tms. ällöttävää visvaa pitänyt sisällään. En ole persettä pahemmin kattellut jäikö sinne jotain arpea, mutta eikai sitä perskarvojen keskeltä edes löytäisi, jos siellä joku pieni oliskin. :) Nyt ei ole sitten ainakaan pariin vuoteen vaivannut.
Eli toivoa on vielä, jotta selviäisi ilman kirurgiakin.

Nyt saan uuden tekosyyn miksi en treenaa jalkoja! No ei :D Helppoaha se on tänne tulla sanomaan, että onneksi minulla ei ole :) Mutta jos oikein ymmärsin niin kyykyistä valitettiin, että sillon tuntuu perseessä, niin eikö voisi ihan hyvin vedellä vajaita kyykkyjä?

Itellä oli tää joku viisi vuotta sitten. Suosittelen palavasti näyttämään lääkärille heti kun mahollista jotka epäilee. Terkkarit tutki, anto salvas joka ei auttanu mitään = koko alue missä se oli tulehtu ja lihasta otettiin leikkauksessa nyrkin kokonen pala pois. 6 kk sairasloma päälle.

Noniin, pikkuisen tilanne päivitystä, jospa tästä joskus olisi jollekkin jotain hyötyä. Toissapäivänä kävin näyttämässä häntäluuta lääkärille joka totesi tämän ihanuuden, ja määräsi antibiootit ja kirurgille lähetteen. Noh, ajattelin että selviän seuraavaan viikkoon varmaankin ihan hyvin ja juhlin juhannusta jne... Mutta ennen juhannusta oli työkeikka Raumalle ja takaisin Kykin menlaakson, eli puuduttavaa istumista autossa= VIRHE!

Mulla sinus eteni järkyttävän nopeasti, kun kävin näyttämässä sitä lääkärille kaksi päivää sitten se oli vain punertava ja suht normaali, ja tasan kaksi päivää myöhemmin se oli sellainen puolikkaan nyrkin kokoinen järkäle häntäluussa, voin sanoa että vituttaa istua sellaisen kanssa yli 5 tuntia autossa, ei nimittäin mitenkään ole hyvä. No käveleminen oli vaikeata ja olin jo lähdössä työpaikalta juhannuksen viettoon kun satuin huvikseen vilkaisemaan persaustani peilistä (siis en sitä yleensä tee, oikeasti) ja se näky oli aika järkyttävä. Vilautin työkavereille jotka kehoittivat hakeutumaan päivystykseen, no kahden vaiheilla läksin ajelemaan kotiin, itseäni ratista roikkuttaen ettei perse osu penkkiin, ja kotona tsekkasin uudelleen perseeni, ja huomasin mätää valuvan valtoimenaan. Tässä vaiheessa heitin hyvästit juhannukselle.

Ei muuta kun päivystykseen, missä suurin huoli oli kuka tämän maksaa, koska minulla oli lähete yksityiselle ja olin kunnan päivystyksessä. Pidin hermoni kasassa. Noh, tunnin odottelun jälkeen, niin, mukava odotella seisaaltaan kun et pysty istumaan. Pääsin toimenpide huoneeseen ja housut kinttuun. Voin sanoa ettei hävettänyt yhtään vetää itseään kelteisilleen naisen edessä, kipu niin järkyttävä. Hoitajakin oli hetken ihmeissään että ohhoh, en ole vastaavaa nähnyt. Kooltaan sinukseni oli puolikkaan nyrkin kokoinen.

Hetken odottelun jälkeen paikalle tuli toinen lääkäri joka rupesi pusertamaan sitä mäskiä sieltä ulos... Ja voin sanoa että silloin sain tietää mitä tuska on.. Ei jumalauta ole ikinä koskenut niin paljon, puristin niitä sängyn rautoja niin paljon että ruuvit löysty, ja kyllä huusin ihan suoraan vittua ja perkelettä. Ja sitä tavaraa tuli paljon sieltä. Siihen iskettiin neljä puudutus piikkiäkin, mutta ei mainittavaa apua kyllä alkuun ollut :D

Noh panacodia naamaan ja kotiin, nyt istun perse siteessä kotona ja tilitän tätä täällä... Kun muut dokaa ja viettää juhannusta.. Ostin kaupasta hirveät kasat kaikkea paskaa, vituttaa nekin... Ensi viikolla on kirurgille aika, koska häntäluuhun jäi vielä toinen pesäke mitä ei puhkaistu. Mutta pienenä loppukaneettina, menkää heti lääkäriin jos siltä tuntuu, että se paskiainen rupeaa kasvamaan, älkääkä istuko tunti kaupalla autossa tai vast... Kirjoittelen ensiviikolla mitä kirurgilla tapahtui...

Itellä sinus ei ikinä päässyt paisumaan kun reikä muodostui itsestään ja sieltä pääsi valumaan tavaraa ulos. Itellä se ei itseasiassa vaivannut mitenkään, kävin intinkin 9kk siinä sinuksen toteamisen jälkeen ilman ongelmia ja menin vasta sen jälkeen leikkauttamaan pois. Leikkauksen jälkeen olikin sitten ongelmia joku vuoden verran.

Haava ei menny kiinni kokonaan. Aluks tikattiin -> meni pinnasta kiinni mutta sisältä ei -> avattiin ja annettiin parantua avohaavana. Vako meni miltei kiinni 1-2 kuukaudessa, mutta sitten ihan lopullinen röörin kiinni kasvaminen kesti vielä about puoli vuotta päälle. Saattoi tosin johtua siitäkin kun en ensimmäisen kuukauden jälkeen enää jaksanut tunkea sorbactia haavaan ja pitää karvoja pois alueelta. Kannattaa panostaa helvetisti siihen jälkihoitoon vaikka vituttaa.

Mahtava tauti!
Itelle tämä kyseinen perkele iski syyskuussa 2012 ja vielä ollaan samalla tiellä.. 1 leikkaus takana ja toinen tulossa.
Antibiootteja oon vetäny sellasia satseja että huimaa jopa lekureita.. (tällä hetkellä 3x 900mg/ päivä.. )
Oikeestaan oman jalkatreenin tuhosi tämä hauskuus kokonaan.. salilla ei ole oikeastaan voinut käydä ja voin kyllä kuvitella missä kunnossa sitä nyt ollaan.
Eli osan otot vaan kaikille jotka tän ihanuuden saa.
Nykyisin tulee treenattua kotona omalla painolla.. leukoja, punnerruksia ja kaikkia variaatioita maan ja taivaan väliltä.. jalkoja ei tarvi treenata tai menee perse kahtia.

Mahtava tauti!
Itelle tämä kyseinen perkele iski syyskuussa 2012 ja vielä ollaan samalla tiellä.. 1 leikkaus takana ja toinen tulossa.
Antibiootteja oon vetäny sellasia satseja että huimaa jopa lekureita.. (tällä hetkellä 3x 900mg/ päivä.. )
Oikeestaan oman jalkatreenin tuhosi tämä hauskuus kokonaan.. salilla ei ole oikeastaan voinut käydä ja voin kyllä kuvitella missä kunnossa sitä nyt ollaan.
Eli osan otot vaan kaikille jotka tän ihanuuden saa.
Nykyisin tulee treenattua kotona omalla painolla.. leukoja, punnerruksia ja kaikkia variaatioita maan ja taivaan väliltä.. jalkoja ei tarvi treenata tai menee perse kahtia.

Millaisessa leikkauksessa olit? Itse kävin muutama vuos sitten sellaisessa, jossa "haava" auottiin ja sisälmykset kuohittiin pois. Sitten reikä tikeillä kiinni ja antibiootit perään. Jonkun aikaa piti olla hikoilematta ja vähällä istumisella, mutta hyvin toipu ja täysiä pääs reenailemaan sen jälkeen.

Suositut

Back
Ylös Bottom