Sinus pilonidalis... eli jalkatreeni täysin uusiksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vamma
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Säihkähdyksellä selvisin tähän asti ainakin, kävin päivystyksessä jossa lääkäri vilkas n. 5 sekunnin ajan paisetta ja sano että puhkastahan toi pitää. Eli puhkas paiseen ja pisti bakteerilevyn päälle ja sano että 2 päivää ja tänne takasin ni otetaan pois.
Lääkärin mukaan paise ei ollut niin iso että olisi pilonidalis kyseessä mutta huomautti samalla että ku on niin paskassa paikkaa haava että ei tiedä mitä tulee käymään mutta antibiootti kuurin sain.

Mulla on juuri parantunut tuollainen pakaravaon paise, jota epäiltiin aluksi SP:ksi. Sijaintina mulla oli pakaravaon yläosa. Paise muodostui pienestä finnistä 10cm halkaisijan patiksi 3 päivässä ja sai aikaan kuumeen. Oikea pakara oli puoliksi kova ja punainen.... Sain Kefexin (750mg x3) antibiottikuurin viikoksi ja paise paheni. Tulehdus aikaansai kuumeen (tulehdusarvo 86) ja oli todella vaikea istua/kävellä/olla, mutta paise meni ja puhkesi (onneksi) ja armoton kipu/paine helpotti samantien. Tosin turvotus alkoi seuraavana yönä jälleen jaa aamulla sairalaan. Tällöin tulehdusarvo oli enään 61 ja puristelivat paiseen tyhjäksi. Mulla on korkea kipukynnys, mutta tuosta toimenpiteestä aiheutunut kipu oli sanoinkuvaamaton! :eek: Puudutuksenä käytettiin pelkkää kylmäsprayta... :wtf:
Nooh, toimenpiteessä avoimeen reikään asennettiin antiseptinen "verkko" jonka kävin terkkarissa 3 päivänä vaihtamassa. Sen idea oli pitää haava auki ja päästä märkä ulos, ja auttoihan se. Verkon lopullisen positon jälkeen suhikuttelua 3-4 päivässä noin viikon ajan.
11 päivää "finnin ilmestymisestä" oli jälkitarkastus, jonka jälkeen sain viikon lisää sairaslomaa ja kefexin kuurille 4 päivää jatkoa sekä istumakiellon.
Kirurgin mukaan paiseen aiheuttaja ei todennäköisesti ollut SP, sillä sijainti oli pakaravaon oikealla puolella, noin 3cm pakaravaossa sen yläosasta katsottuna.

Kun tuo paine/finni ilmestyi, olin edellisiltana tehny astetta kovemman selkätreenin ja luulinkin, että vaiva oli tullut SJMV:n vuoksi...

Vittu jos toi uusii niin saatana!!!

Paise ja peräaukko

Onko kellään kokemusta että peräsuolen ja peräaukon kautta olisi falskannut paskaa perseen sisään ja aiheuttanut sitten paiseen? Itellä tulossa nimittäin fistelin operointi ja sitten peräaukon laajentaminen ja kaiketi lisäksi suolen laajentaminen ja paikkaaminen.

Vaivannut heinäkuun alusta lähtien ja jalkatreenit lähteny pois kokonaan kun ei vaan kärsi. Leikkaus joskus loka-marraskuu aikana ruuhkien takia. Vituttaa niin helvetisti kun melkein puolen vuoden tauko tulee olemaan jalkojen treenauksesta. Samaan aikaan pitäisi väsätä markkinoinnin kandia :dance2:

Onkos ne sit ihan vaan jotain "paisefinnejä" jos on alempana pakaroissa tai kannikoiden sisäpuolen sivuissa... itse olen kärsinyt niistä koko elämäni..
Viime kerralla pieni nuppineulan pään kokoinen patti oli jotai luulin finniksi ja yritin puristaa useita kertoja mutta mitään ei tapahtunut, no se oli virhe ja se ärsyynty siitä niin paljon että tulehtui ja turposi miltei kananmunan kokoiseksi patiksi, jota yritin puristella tuskissa mutta mitään siitä ei tullut , sitten siihen tuli pien "aukko" josta puristaessa tuli aika paljon tummaa verta(ehkä mätääkin) seassa.. pakko sit oli lääkäriin mennä josta sain pelkän antibioottikuurin mutta sen osittaisella avulla se sitten lähti pois.
Tälläkin hetkellä on semmonen "pehmeepi" ei oikeastaan minkänn muotoinen alue ihankun jotenkin "onkailoisen muotoinen" jota yriitin puristella ja sekin tulehtu sit vaan enemmän mut sit se tulehdus itestään viikossa/parissa laski ja taas se on sellainen "pehmeämpi" mutta jotain mätää sielläkin sisällä on.. tämmösiä on pakaroissa useita..
vittu nämä vituttaa, koko elämän ajan.. pers hygienista huolehin kyllä.. väh. 2 krt/pv pesen... Onko kellään kokemuksia tämmösistä?:(

hikirauhasten tulehdus?

joumatamou sulla voi olla hikirauhasten tulehduksesta johtuva juttu. käy lääkärillä niin se kyllä selvittää. Esim. tetrasykliineillä hoidetaan semmosta jos sattuu olemaan.

Nää on kyllä niin kurjia, ite en ole pystynyt istumaan kunnolla kahteen kuukauteen ja paikat alkaa olla kipeänä makaamisesta.

Onkos ne sit ihan vaan jotain "paisefinnejä" jos on alempana pakaroissa tai kannikoiden sisäpuolen sivuissa... itse olen kärsinyt niistä koko elämäni..
Viime kerralla pieni nuppineulan pään kokoinen patti oli jotai luulin finniksi ja yritin puristaa useita kertoja mutta mitään ei tapahtunut, no se oli virhe ja se ärsyynty siitä niin paljon että tulehtui ja turposi miltei kananmunan kokoiseksi patiksi, jota yritin puristella tuskissa mutta mitään siitä ei tullut , sitten siihen tuli pien "aukko" josta puristaessa tuli aika paljon tummaa verta(ehkä mätääkin) seassa.. pakko sit oli lääkäriin mennä josta sain pelkän antibioottikuurin mutta sen osittaisella avulla se sitten lähti pois.
Tälläkin hetkellä on semmonen "pehmeepi" ei oikeastaan minkänn muotoinen alue ihankun jotenkin "onkailoisen muotoinen" jota yriitin puristella ja sekin tulehtu sit vaan enemmän mut sit se tulehdus itestään viikossa/parissa laski ja taas se on sellainen "pehmeämpi" mutta jotain mätää sielläkin sisällä on.. tämmösiä on pakaroissa useita..
vittu nämä vituttaa, koko elämän ajan.. pers hygienista huolehin kyllä.. väh. 2 krt/pv pesen... Onko kellään kokemuksia tämmösistä?:(
Miks puristelet sitä koko ajan? Koitappa olla puristelematta sitä ja jos se siitä kasvaa/kipeytyy ni sit lääkäriin, noitahan ei oo mitenkään hirveen turvallista itse lähteä puhkomaan koska tulehdusvaara on iso.

Miks puristelet sitä koko ajan? Koitappa olla puristelematta sitä ja jos se siitä kasvaa/kipeytyy ni sit lääkäriin, noitahan ei oo mitenkään hirveen turvallista itse lähteä puhkomaan koska tulehdusvaara on iso.

Mulla oli joskus tollanen ja kun se tuli kipeeks, niin olin valmis tekemään melkein mitä vaan eroon pääsemiseks :)

Itkua pidellen sain sieltä ilmeisesti kaiken mädän pois (pyyhin vielä desinfiointiaineella) eikä se enää uusinut...

Näin vanhemmiten "viisastuneena" olis ehkä pitäny lekurissa käydä...

voi perkele toivottavasti mulla ei ole toi edessä meinaan perse on ollu yli vuoden saatanan kummallisen tuntunen tuntuu jonkun puolentunnin istumisen jälkeen ihmeellinen paine persreijjän yläpuolel ja välilihas ja väliha on ehkä vähän turvonnu ja perse o ihan koko ajan litimärkä hiestä vaikka ees otassa ei oo kunnol hikee ja ei se kai miltään rexonalta haise ja noi lääkäritkin on ihan idiootteja oon valittannu mut ne tarjoo vaan lämpöstä kättä ja ei suostu ees pamei kirjottaa meinaan vittumainen homma toi

voi perkele toivottavasti mulla ei ole toi edessä meinaan perse on ollu yli vuoden saatanan kummallisen tuntunen tuntuu jonkun puolentunnin istumisen jälkeen ihmeellinen paine persreijjän yläpuolel ja välilihas ja väliha on ehkä vähän turvonnu ja perse o ihan koko ajan litimärkä hiestä vaikka ees otassa ei oo kunnol hikee ja ei se kai miltään rexonalta haise ja noi lääkäritkin on ihan idiootteja oon valittannu mut ne tarjoo vaan lämpöstä kättä ja ei suostu ees pamei kirjottaa meinaan vittumainen homma toi

Ai pameja, kun perse hikoaa? Yeah right...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mullakin oli, mutta onneksi ei enää. TAYS:n kirurgin veitsi korjasi tilanteen. Joutuivat vttu leikkaamaan toisen perseposken kokonaan, vain reunat jäivät. Lisäksi perseen yläpuolelta parin peukalonpään kokosen alueen. Oli kiva leikkausta seuraavana päivänä katella itteä suihkuhuoneen kokovartalopeilistä, meinasi taju lähteä :|

Meni puoli vuotta että homma oli suunnilleen ok.

Perseestä ;) tässä olis se, että kävin vuosikaudet lääkärissä valittamassa asiasta ja mitään ei tapahtunut. Kefexinä reseptille, oireet (märän kertyminen persposken sisälle = huomattavat kivut) olivat poissa tai lieviä ehkä viikon pari kuurin jälkeen. Sitte siitä loppu teho ja piti aina muistaa sanoa, että anna vahvempaa... onneksi kesällä 2004 paikalla oli joku kesäloman tuuraaja tms nuori miesläärkäri joka sanoi, että tämä on pakko leikata. Siitä se sitten lähti. Kiitos sulle ja suukkoja ;):haart:

Edit: sori, toivottavasti tosta saa selvää. En ole hyvä kirjoittaja :|

Mulla on taas tulehtunut. Kävin lauantaina näyttämässä, kun ei tienny mitenpäin olla. Sain antibioottikuurin ja lähetteen kirurgille näytettäväksi. Edelleen on helvetin kipeä, oikeastaan kaikki aktiviteet sattuu. Mahallaan makaaminen vähiten. Olisi kyllä hieno päästä vaivasta lopullisesti eroon!

leikkaus lähenee.

17.11 leikkaus ja sit toipumaan. paikataan 2 haavautumaa peräsuolesta, laajennetaan peräsuolta ja sitten sinus pilonidalis leikataan samaan syssyyn. hemmetin iso pala lähtee kun toi fisteli on törkeen kokonen.

no on tässä menny heinäkuun alusta lähtien treenit aika vituilleen. mut ei voi mitään. vituttaa ja suoraan sanoen ihan perseestä :itku:

minkäslainen tilanne sulla weak? onko veistä jo tullu?

oisko jotain käytännön vinkkejä toipumisajalle. mitä välttää jne?

Jahas, taitaa meikällä olla niin ikään kyseinen patin paskiainen persvaossa. Lääkäri 11 tunnin päästä, nukkumisesta ei toivoakaan. Vattallaan pystyy sängyssä makaan, vessaan ja keittiöön voi kävellä nippa nappa. Tällä hetkellä vituttaa kummasti. Toivottavasti "huomenna" selviää, onko kyseessä Sinus vai mikä. Ainakin näiden stoorien perusteella on oireet samat. Sinällään yllättävää että on näinkin yleinen vaiva (tälläkin forumilla vaikka kuinka monta kohtalotoveria ilm.), kun ei ole tullut koskaan puheeksi missään tilanteessa IRL :wtf:

Tainno, eipä sitä kai perseestänsä pahemmin juttua murjasta :)

Trae: Enpäs ole huomannut sun viestiä.

Jooh, ton edellisen viestini jälkeen sain lähetteen kirurgille katsastettavaksi. Hän sitten määräsi tuon sinuksen leikattavaksi. Leikkaus oli eilen, joten saapi nähdä miten etenee. Harmittaa, kun ei itse päässyt näkemään operaatiota :D. Juttujen perusteella sisuksista lähti ainakin kivasti karvaa.

Nyt, kun oma leikkauksesi on takana, miten sinulla on mennyt?

edit. Strider: Ei se sieltä antibiooteilla lähde. Rauhoittuu toviksi ja tulehtuu uudestaan. Kärsit muutaman kerran saman rumban ja lyöt nyrkkiä pöytään, niin pääset eroon siitä lopullisesti.

17.11 oli leikkaus ja seuraavana päivänä kotiin. 2cm syvä, 2cm leveä ja 4cm pitkä avohaava, jota suihkuttelin sitten 6-10 kertaa päivässä. Kaikki meni hyvin viime viikkoon asti, oli melkeen jo ummessa, pohjaiho jo muodostunut, mutta meni sitten tulehtumaan. Liian aikaisin rupesin pitämään housuja, istumaan ja liikkumaan. Lääkäri määräsi antibiootteja ja perse paljaana oloa kuun loppuun. Ja jos vaivaa vielä niin kirurgin puheille :( .

Treenitaukoa jo 7kk ja huonoa syömistä. Ei pystyny hirveästi syömään kun oli haavaumat lisäksi peräsuolessa, oli sen verran kivuliasta käydä vessassa. 93kg 15% rasvoilla kesäkuussa 2009 ja nyt 82kg 22% . Ja kouluunkaan en oo päässy.

Mut toivotaan että sulla parantuis ongelmitta. Ole mahdollisimman paljon ilman housuja ja ota iisisti ainakin kuukausi. Pese useasti haalealla vedellä, ei liian kovalla paineella ja anna haava-alueen kuivaa pesun jälkeen (iise makasin kyljellään semmoisesssa asennossa että ilmaa pääsi persvakoon)

Mulla ommeltiin se kiinni, eikä ollu mitään tunneleitä peräsuolessa asti, niin pääsen/pääsin ilmeisesti huomattavasti helpommalla. Voimia sulle. Tikkien poist ois 25. päivä.

Onkohan minullakin sama vaiva. Ikää on jo 28 ja treenivuosia takana yli kymmenen, mutta vaiva ilmestyi vasta nyt. Toissa viikonloppuna tein kovat takakyykyt ja maastavedot, myöhemmin salilla ihmettelin kipeää häntäluuta. Aluksi ajattelin lyöneeni häntäluun jonnekin tai ärtyneen pyöräilystä. No kotona tunnustelin kipeää kohtaa ja huomasin pienen kyhmyn suoraan häntäluun päällä. Kyhmy oli todella pieni max. pikkurillin pään kokoinen. Kipu kuitenkin hävisi jo parin päivän päästä ja samoin patti.
Viime viikonloppuna taas kovat kyykyt ja mave, ja tällä kertaa tajusin saman kivun ja patin tulevan heti sarjojen jälkeen. No taas on kulunut pari päivää ja vaiva alkaa olla jo ohi. Onko kellään muulla tällaista nopeaa parantumista ja onko kukaan huomannut niiden ilmestyvän välittömästi treenin jälkeen.
Mitäs kokeneemmat mieltä onko syytä lekuri visiittiin? Kipu ei juurikaan haittaa elämää, tuntuu lähinnä vain istuessa juuri häntäluun päällä tai kosketeltaessa.
Onko tietoa voisiko esim. takakyykyn vaihto etukyykkyyn ja maven vaihto SJMV:een vähentää painetta pakaroissa?

Mulla ei ole tuollaista vastaavaa ilmestymistä muistaakseni ikinä ollut, mutta istumaannousuja tehdessä muutama vuotta ennen diagnoosia ja tulehduksia tuntui juuri kuvaamasi patti häntäluun kohdalla. Olisikohan vielä ollut, että se välillä tuli ja välillä meni. Mulla ei tosin ikinä häirinnyt mitään muuta liikettä, kuin joissa perse oli sopivasti lattialla/penkillä. En usko, että liikkeiden vaihto hirveästi kipuun helpottaisi. Kokeile toki silti.

Enivei, suosittelen näyttämään tuota lekurille. Saatpahan ainakin merkinnän vaivasta papereihin ja todennäköisesti myös antibioottikuurin, jolla sen pitäisi häipyä toviksi. Ja niin, varmuuden(noh, kuitenkin), että mikä sinua vaivaapi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom