SINUN suhteesi alkoholiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
Kiva että en ole yksin...

En viitsi myöntää kavereille että en käytä juuri yhtään alkoholia, ja bisseekin on mennyt elämäni aikana varmaan vaan kori =O No kyllähän se maistuu jos tarjotaan, mutta kun se ei juurikaan nosta fiilistä, masennun vaan ja tulee sellanen rähinäfiilis että haluu laittaa baarin sisustukset uusiks ;)

Nytkin puhelimeen on soitettu taas 8 kertaa ja pyydetty viinaveljeks. Joo ei, en viitsiny ees vastaa, meen mieluummin salille ku siellä on mukavan hiljaista näin lauantaisn ;)

Kaverit kysyykin usein että kauan mä jaksan vielä käydä salil. Heitänki vitsinä takas aina että "sit ei tarvii enään käydä kun saan yksin tyhjennettyä baarin portsareita myöten" ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
yleensä viikonloppuisin tulee oltua maistissa.peruspohjat se mäyräkoira..siitä sit tulee otettua enemmän tarjoilujen mukaan.Tässä menossa eka viikonloppu selvin päin vähään aikaan.. :kippis1:

En ole julistautunut absolutistiksi, mutta käytännössä alkoholia tulee otettua noin kerran vuodessa. Viime kerta oli elokuussa 2003... Yleensä jos on jotkut pippalot, päivälliset tms. sillä baareissa en nykyisellään käy. Miehen työn puolesta on muutaman kerran vuodessa joitain Rotisseur-syöminkejä, joilla voin hyvin pyytää alkoholitonta viiniä. Humalasta ei ole koskaan mitään hyvää seurannut, joten hyvä näin. :)

Kerran puolivahingossa kännit (oikeesti... puolivahingossa) ja sen jälkeen ehkä muutama ykkönen jos faija on heittänyt... ei sen enempää... ja toivottavasti ei jatkossakaan...

Suhteeni alkoholiin on hyvin toverillinen ja lämmin... :haart: :love: Kännissä on erinomaisen mukavaa.

Mutta voivoi niitä krapuloita. Krapula on suurin este juomiselle. Krapula sucks big time! :curs:

Kiitos krapulan en edes jaksa käyttää alkoholia joka viikonloppu.

Muutaman kerran vuodessa tulee juotua alkoholia, firman pikkujouluissa ja laivaristeilyillä. En edes muista milloin oli viimeksi krapula. En saa juomisesta mitään fiiliksiä, jos haluan nollata ajatukset tai tyhjentää pään niin meen salille treenaamaan.

Tää viikonloppu on neljäs putkeen etten ole juonut kännejä. Porukalla ollaan käyty syömässä ravintoloissa melkein joka viikonloppu dokaamisen sijaan, niin silloin tulee otettua yleensä yks bisse tai siideri ruokajuomaks veden lisäksi. Alkusyksystä tuli oltua pari kertaa viikossa kännissä, muutaman kuukauden ajan kun oli opiskelijakemuja ym. En juo muuta kuin seurassa ja pitääkseni hauskaa, eli ns. kalsarikännejä en ole vetänyt ikinä enkä vedä. Nuorempana opettelin rajat melko hyvin, eli ei ole pitkään aikaan mennyt niin överiksi että olis tullut oksenneltua, sammuttua tms. En ymmärrä aikuista (tai yli 20v.) jengiä jotka vetää ittensä sellaiseen kuntoon, ettei pysty huolehtimaan itsestään. Sen sijaan hyvä porukka + sopiva humala + hyvät kemut = helvetin hyvä ilta. Periaatteena on se, että juon jos tekee mieli. Jos on pidempikin aika ettei ehdi juomaan tai ei huvita, niin en ala sen takia kynsiä pureskelemaan. Mielestäni mulla on terve suhde alkoholiin.

Olen aika huono juomaan nykyisin. Viinilasillinen maistuu, jos tarjotaan, ja booli menee juhlissa/tapahtumissa. Ravintoloissa en yleensä juo, ehkä yhden kaksi breezeriä, poikkeuksen tekee juhliminen. Juon kohtuudella, eli perskännit eivät kuulu mulle. Pienissä maisteissa on mukava olla hyvässä seurassa. Yksin en juo. Siideristä en tykkää, enkä oluestakaan enää. Drinksut, breezerit ja boolit on mulle. Vesi on paras janojuoma bilettäessä. Nuorena tyttönä tuli harjoteltua juomista ja koettua krapulaa, ja hyvin olen ottanut opikseni.

Alkoholin ex-suurkuluttaja.

juomisen alotin siinä 15vuotiaana kunnolla. Sitten 17vuotiaana melkein selvä vuosi tuli pidettyä ku jenkeissä olin(siis juomisesta ;)) . Sen jälkeen meniki homma ihan käsistä joka viikko piti juoda monesti usein ja Oulun "0nnenpäivät" tuli kahlattua aina (onnenpäivät=eronpäivät=iso tuoppi/lonkku 1€) sitä vaan maistu niin hyvin toi juoma. ja aina ku joi ni piti sit vetää kunnon perseet tyyliin et just ja just muisti kenen kans oli juonu eilen. tossa syyskuussa ku täytin vuosii ja alko dietti ja sen jälkeen ei ole juoma maistunu. ja on tosi hyvä fiilis ku ei mua enää edes tee mieli juoda ja sit ku juon ni en aijo juoda mitään über kännejä vaan ihan muutaman vaan ihan maun takii vaan.

Nyt ku oon ollu jo pari kk selvänä ni alkaa näkeen kunnolla tota entistä menoo ja on mulla kavereitaki joille vieläki maistuu ja tulee vaan mieleen et en ikinä enää tohon tilaan itteeni päästä.

Viimeksi muokattu:
Hyvin harvoin. 2-8 kertaa vuodessa tulee alkoholia otettua, joskus enemmän, yleensä vähemmän. Persekännejä en kuitenkaan vedä, vain sen verran että huomaa juoneensa.

Saliharrastus on tietysti vieny voiton tuostakin ikävästä tavasta.

Juopottelu on muutenkin saamattomien ja lasten hommaa. Selvänä on paljon kivempaa.
Ja muistakaa lapset, vain dorka ajaa dokussa :hyper:

Olut/lonkero maistuu silloin tällöin, viinakset/drinkit ei niinkään. Ehkä kerran kuussa tulee otettua enemmän kun yks, mutta varsinaiset naamat jää ehkä pariin kertaan per vuosi.

Keskimäärin tulee varmaan juotua sixpack olutta viikossa saunan jälkeen useampana päivänä. Olut nyt vain sattuu maistumaan hyvältä :kippis1:

Baareissa käynti ei ole enää vuosiin kiinnostanut lainkaan ja varsinaisesti kännissä tulee oltua ehkä kerran pari vuodessa jonkun juhlan tai kaverien kanssa pidettävän saunaillan merkeissä.

Max 10 päivänä vuodessa tulee otettua. Viimeksi syyskuussa. Ei vaan ikinä ole mitään hyvää seurannut juomisesta, ainoastaan vitutus seuraavana päivänä. Silloin kun tulee otettua, niin yleensä silloinkin vain sen verran, ettei krapulaa seuraavana päivänä tule.

Juhannuksena oli hauskaa hyvässä seurassa ottaa 3 päivää putkeen, mutta se olikin poikkeus ja muuten alkoholista ei mitään iloa ole ollut.

Taidan olla yksi Pakkiksen virallisista neitsyeistä:

Koskaa en oo itseäni känniin juonut, enkä juonut noin niinkuin muutenkaan. Kuten arvaatte, menee "ala-allegoriaan ahdistus,alkkoholi, itsetuho, avioliitto" = tylsä tyyppi.

Pariviikkoa sitten taas katsoin, kun vaimo pikkujoulujen jälkee oli seuraavan 24 h offline tilassa otettuaan muutaman paukun & siiderin - eipä sovi hällekään, ja pysyy hyvin 1 - 2 kertaa / v

Ei kiinnosta, enkä halua kolmekymppisenä alkaa kokeilemaankaan, miltä poliisilaitoksen säilö näyttää sisältäpäin (ainakaan kännäämisen takia)

Joka viikonloppu molemmat päivät. Ensin pohjat ja sitte baariin. Alkuviikko meneekin aina krapulassa miettien, mitä vittua tuli taas tehtyä.

Minkälaisia määriä porukka juo? Itse voin rehellisesti sanoa, että viikonlopun aikana menee yli kaksi koria kaljaa. Ensin mäyrä alle ja baariin. Lauantai aamuna tinaaminen alkaa samalla sekunnilla kun silmät aukee.

Krapula kolkuttelee :urjo:

Ite vedän kännin päälle sillon, kun huvittaa. Keskimäärin varmaan kerran 1,5 kuukaudessa.

Aihetta sivuten, ymmärrän kyllä sen, että jotkut eivät halua alkoholia juoda, kun eivät kerran "saa siitä mitään irti". Mun mielestä jengi kuitenkin liiottelee aivan törkeesti sitä, kuinka paljon alkoholi muka hidastaa kehitystä. Siis tottakai, jos joka viikonloppu vetää perseet, ei siinä kannata mitään kauheeta kehitystä odottaa. Mulla ei ainakaan vaikuta yhtään mihinkään, jos vedän vaikka kerran kuussa mukavan jurrin päälle. Kaikki on ittellä siitä kiinni, että saa syötyä seuraavana päivänä suht normaalisti. Monesti se krapula on vaan hyvä syy elää pari päivää kauheessa kataboliassa. Tässä rintafileen dokausvinkit:
- Jos ei tee mieli juoda, älä juo.
- Älä vedä juomista överiksi -> paljon hauskempaa, ei pahaa darraa.
- Juo niin paljon vettä kuin napa vetää ennen nukkumaan menoa -> krapula helpottuu HUOMATTAVASTI.
- Syö jotain juomisen ohella ja pidä seuraavana päivänä krapulasta välittämättä kiinni normaaleista safkatottumuksista.

Syys- ja lokakuussa join varmaan yhteensä 5 tai 6 kertaa ja tulokset oli koko ajan nousujohteisia ja itse asiassa treeni tuntu paremmalta kuin koskaan. Söin kyllä koko ton ajan tosi hyvin ja koko ajan plussalla. Krapulapäivät alko Mäkkireissulla ja sitten katottiin leffaa ja löhöttiin. Krapulapäivätkin voi oikeesti olla hauskoja :)

EDIT: mulla oli vielä jotain tähdellistä sanottavaa, mut ei kerkee, kun frendi venaa tuolla lumihangessa...

Täysikäisenä aloitin alkoholin käytön, lähes joka viikonloppu kännit ja jos juoma riitti niin liikaahan sitä tuli juotua. Nyt kun kovimmat kännäyskaverit on muuttanut eri paikkakunnille niin on juominenkin vähentynyt; viikonloppuisten otan yhden siiderin yksikseni niin musiikki kuulostaa vähän paremmalta, tulee rento olo ja venyttelykin on lähes nautinnollista. Kerran kuukaudessa kaverin tai parin kanssa vähän enemmän, se määrä vaihtelee kolmesta annoksesta kahdeksaan. Liikaa eli oksentamiseen asti en ole pariin vuoteen pystynyt juomaan, tulee sitä ennen pää kipeäksi tai muuten semmonen olo että on pakko vaihtaa juoma veteen.. Ikinä en ole yli yhden päivän pituisia juopottelusessioita pitänyt, kahden päivän krapula sen sijaan on vähän liiankin tuttu käsite.

Baarit ei oikein sytytä, paitsi snookeria voi käydä pelaamassa, siinä sivussa yleensä pitääkin pari ottaa että peli kulkisi paremmin eikä vituttaisi niin kovasti kun suurin osa kerätyistä pisteistä johtuu vastustajan virheistä. Väkeviin en yleensä juurikaan koske, joskus baarissa voi yksinäisen viskin juoda, muuten maistuu lähinnä siiderit ja yksittäiset ulkomaiset vaaleat oluet.

Hieman :offtopic:
Campari, mikä siinä on ideana? Juomahan on kauheinta litkua, mitä maan päällään kantaa. Siitä huolimatta esim. formulakisoissa on näkynyt valtavan kokoisia campari-mainoksia, miten ne on voitu rahoittaa, ei kai tuota kukaan normaali ihminen vapaaehtoisesti osta?

Kohta on lähemmäs 10 vuotta jossain määrin alkoholin kanssa seurusteltu... mutta aina (no useimmiten ainakin) on homma pysynyt järkevänä. Nykyään ei kuitenkaan tule enää niin paljon otettua vaikka mieli tekisi, prkleen opiskelijabudjetti :(
Pitäähän sitä rahaa säästää proteiinijuomiinkin :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom