SINUN suhteesi alkoholiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viha/Rakkaussuhde, mä rakastan alkoholia, ja senjälkeen muut vihaavat mua..
Oikeasti juon todella vähän ja harvoin, osaanpa nykyisin ottaa sitä ilolientä jo
muullakin tavalla, kuin perseet olalle. No ok, osaan mä senkin, mutta en enää halua.

Ongelmana on oikeastaan se, ettei alkoholi tee mulle juuri mitään. Siinä missä kaverit tulee entistä rennommiksi ja sosiaalisemmiksi mitä enemmän juo, mulla ei yhden tuopin jälkeen ole muutosta olotilassa, paitsi jossain vaiheessa tasapainon heikentyminen.
Se yksikin tuoppi tulee useimmiten jätettyä väliin syistä että en halua sitä paskajuomaa ja sen huonoja puolia

Tässä yksi suurimpia syitä miksi minä olen vähentänyt entistä, ehkä reiluhkoakin juomistani, rankalla kädellä. Siinä missä nuorempana jo pari keskiolutta sai aikaan hyvän olon tunteen ja iloitsemaan pikkuasioistakin, nykyään ei tapahdu yhtikäs mitään ennekuin mäyris on juotu. Poikkeus ehkä jos on hyvin väsynyt, niin alkaa väsyttää vain lisää.

Pienemmistä annoksista en saa siis mitään muuta kuin ne alkoholin haitat, ja suuremmista annoksista taasen mukavaa oloa nousuissa mutta kaamean krapulan. Jälkimmäisellä tarkoitan siis +20 annosta.

Olen tässä pohtinut että jos olisin tarpeeksi kauan ilman tai hyvin vähällä annostuksella, häviäisikö toleranssini ja saisinko taas nautintoa jo muutamasta... Toistaiseksi tämmöistä ei ole näkynyt vaikka viikkoannokseni on tippunut jostain 25-->alle 10

On muuten kohtalaisen mukavaa nykyään käydä salilla klo 11 lauantaiaamuisin ja vastaavasti sunnuntaina herätä levänneenä ja ilman krapulaa !

Joka vuosi menee vähemmän. Tänävuonna ei ole yksiäkään kännejä vielä vedetty. Muutaman kaljan olen silloin tällöin ottanut. Riittää minulle.
-Edit. Ei prkl, olihan tässä yksi mökkireissu... No senkin olisi voinut jättää tekemättä.

Kun toi viinan kulutus per asukas on 56 pulloa kossua vuodessa.Niin paljonko tämä määrä on olutta ? Koska viinaa ei tule juotua,mutta kaljaa kyllä ja ehkä jopa liikaa.

2-4 kertaa kuussa taitaa olla se standardoitu määrä.
Baarissa en oikein huomaa olenko humalassa vai en. Pitää mennä kotiin asti ennenkuin se 3 %. humalan erottaa 1 promillesta.

Eipä sinne baariin kyllä enää mikään oikein innosta menemään. Siltikin yhä vaan lähden usein kavereiden mukana. Tahtoisi ilta muuten loppua melko lyhyeen useimmiten.

Lonkero ja siideri pääasiassa uppoavat. Harvoin olut. Baarissa sitten ehkä vaikkapa tequilakin. Mehukatit ei oikein houkuttele.

Alkukeväästä viimeksi alkoholi haastoi minut ja päädyin posliinin taivaalliselle tatamille taistelemaan puolustavana mestarina. Taistelu oli kiivas ja vastus kova, mutta annettuani kaikkeni peliin vein lopulta voiton vastustajastani.

Joskus voi vähän epätasainen olo olla aamuisin jolloin limppari tulee hätiin ja tasoittaa olon.

Krapulat on mulla niin legendaarisia, et jo nuorena havaitsin et alkoholi ei minulle sovi. Hyvän safkan kanssa hyvä viini on passeli ja saunakalja toimii, mut ei paria annosta enempää.

pari kertaa viikossa kunnon tumut, tai vaihtoehtoisesti kerran kunnolla ja kerran iisimmin. Pari kertaa viikossa kuitenkin .. pitäisi vähentää.

2-4 kertaa kuussa, riippuu vähän omista ja kavereiden työvuoroista. Lonkku ja bacardi-cola sekoitus uppoaa :kippis1: kaljaa ei ollenkaan :nolo:

Nykyisin lähinnä maun vuoksi, olut silloin tällöin saunan jälkeen tai hyvä ruuan kanssa (ruuan kanssa ei kelpaa mikä tahansa koffi..)
Punaviinistä olen myös oppinut tykkäämään, seuraavaksi työn alle viskit.
Mitään siideriä/lonkeroa ei nykyään oikeastaan ollenkaan kun niitä ei minun mielestä maun vuoksi kannata kitata.
Oíkeastaan voisi kiteyttää niin, että juon vain sen verran että tunnin-parin päästä voi lähteä auton rattiin.

Tällä hetkellä tipattomalla ollut kohta 8 viikkoa. Ei jotenki tuon litkun särpiminen nappaa. En tykkää mausta, aamusesta olosta sun muusta joten olen jättänyt väliin. Lisäksi ihmiset ovat usein ronskissa humalassa muita kuin omia itsejään itseni mukaanlukien. Tämä tietystikin vain minun mielipiteeni.

Hyvä suhde on ja niinkuin kaikkiin suhteisiin siihen suhteeseen pitää panostaa ja tämäkin viikonloppu on varattu suhteen hoitoon ettei pääse suhde näivettymään ja muuttumaan arkipäiväiseksi :D

En oo juonu johonki melkeen vuoteen. Silloin joskus juomisesta sai kai jotain irti mutta yhtäkkiä sietokyky vain laski. Yleensä oli hetken kännissä ja sitten alkoi vain vittumainen laskuhumala ja yleensä yrjös tai käyttäyty vittumaisesti jopa hyviä kavereita kohtaan. Pienistäki määristä tuli oikeestaan paha olo jonkin ajan päästä. Joskus vuos sitten kesällä alko tulla 5 kaljasta seuraavana päivänä ruokahaluttomuuskrapulaa, ja joskus harvoin yrjöä.

Olen lopettanut siis juomisen koska kännistä ei saa mitään irti(yleensä kusipäistä käytöstä/yrjöys). Ja pienistä määristä (3-6) saattoi tulla krapulaa. Tulin vaan lopputulokseen et alkoholi ei sovi mulle ja sen käyttö olisi pakkopullaa sosiaalisista syistä(kaveritkin juo). Sehän tossa onki kun kaikki kaverit(melkein) on sellasia perusdokaajia. Ehkä sillä että kestin alkoholia paremmin ikävuosina 14-16 oli tekemistä sen kanssa että käytin useammin ja enemmän, joten siihen tottui. Mutta kun ei huvita enää harjoittaa juomista niin paljon niin se sietokyky sitten alenee.

Edit: Saatan silti nykyään juoda yhden silloin tällöin seurassa.

Mulla on nykyään aika hyvä suhde alkoholiin. Humalassa olen ollut tänä vuonna kahdesti (pakko olla oma ennätys :rock: ) ja silloin tällöin tulee yksi siideri otettua hyvässä seurassa. :) Mä en tykkää olla humalassa, koska sit ei enää jotenkin osaa kontrolloida itseään "normaalisti" ja seuraavana päivänä potee kuitenkin vaan kovaa päänsärkyä ja miettii, että tulikohan tehtyä jotain tyhmää. :jahas:

Kuulun valitettavasti siihen porukkaan jotka ottaa loppuun saakka, jos juo yhden oluen. Tarkoitan sitä, että en saa juomista poikki, jos sen aloitan. Tästä syystä en ole ottanut mitään yli neljään vuoteen. Parempi olla kokonaan ilman, kuin löytää itsensä sillan alta 30 kymppisenä.
Mutta meneehän tää näinkin. Viikonloppusin reenaan, syön ja harrastan seksiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom