Sinkki ja magnesium

Nii mites ton sinkin osuus, jos 44mg/vrk ottaa? Mikä sen suositus on?

sinkki piste comin mukaan sais vissiin syödä jopa 50mg/vrk päivittäin ihan vapaasti. Itse olen myös vetäny 2x22mg pikolinaattina joka päivä nyt iltasin mankun ja b6 kans.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinka paljon olette tuota B6:sta ottaneet?

Vaihtelevasti jopa 10-20mg mutta nyt pienentäny, koska B6:han ei saisi ottaa suuria määriä ylitse suosituksen, toisin kuin vaikkapa c-vitaa. Nyt oon palotellu pienemmäksi ton 50mg tabun aina, täl hetkel otan n. 4-7mg kerralla.

B6 saantisuositushan tais olla jotain 1-2 mg jos oikein muistan?

Mitenkä nyt on, voiko sinkin ja magnesiumin ottaa samaan aikaan?

OK, jossain oli että sinkki ja magnesium haittaavat toistensa imeytymistä.

Tunnin verran ennen nukkumaan menoa syön iltapalan ja juuri ennen sänkyyn kapuamista vetäsen napit tauluun.

Onko iltapalasti kalsiumpitoinen? esim maitorahkaa tai sit vaikkapa yöproteiiniksi heraa/kaseiinia?

koska pointti mulla oli että riittääköhän esim. tuo tunti väliä, että kalsiumit kerkeää imeytyä ja ei haittaa mankun imeytymistä? Ei viittis oikein turhaa napsia noita jos esim tilanne ois hypoteettisesti vaikkapa niin, että jos tuntia ennen ZMa syö n. 300-500mg verran kalsiumia niin jopa 50% mankusta ei imeytyis, ja sit jos syö vaikkapa 90min ennen ZMA niin sit n. 90-100% imeytyis mankusta, kun suhteutetaan se mankun normaaliin imeytymiseen kun on tyhjä vatsa.

eli jos mankusta vaikkapa normaalisti imeytyy vain 80% kun käytetään vaikkapa sitraattia 400mg, niin tuolla 90min välillä imeytyiskin sit vaikkapa 90% x 80% = 0,9 x 0,8 x 400mg = 0,72 x 400mg = 288mg

VERRATTUNA 60min välillä: 50% x 80% = 0,5 x 0,8 x 400mg = 160mg.

PS. imeytymis% heitin hatusta vain tämän esimerkin vuoksi.

GET IT? ;)

Onko iltapalasti kalsiumpitoinen? esim maitorahkaa tai sit vaikkapa yöproteiiniksi heraa/kaseiinia?

koska pointti mulla oli että riittääköhän esim. tuo tunti väliä, että kalsiumit kerkeää imeytyä ja ei haittaa mankun imeytymistä? Ei viittis oikein turhaa napsia noita jos esim tilanne ois hypoteettisesti vaikkapa niin, että jos tuntia ennen ZMa syö n. 300-500mg verran kalsiumia niin jopa 50% mankusta ei imeytyis, ja sit jos syö vaikkapa 90min ennen ZMA niin sit n. 90-100% imeytyis mankusta, kun suhteutetaan se mankun normaaliin imeytymiseen kun on tyhjä vatsa.

eli jos mankusta vaikkapa normaalisti imeytyy vain 80% kun käytetään vaikkapa sitraattia 400mg, niin tuolla 90min välillä imeytyiskin sit vaikkapa 90% x 80% = 0,9 x 0,8 x 400mg = 0,72 x 400mg = 288mg

VERRATTUNA 60min välillä: 50% x 80% = 0,5 x 0,8 x 400mg = 160mg.

PS. imeytymis% heitin hatusta vain tämän esimerkin vuoksi.

GET IT? ;)
Välillä on kalsiumpitoinen ja välillä ei.En niin hirveästi jaksa päätäni vaivata noilla imeytymis asioilla :) (Ehkä pitäisi)
Hyvin on esim.krampit pysyneet poissa ja uni tullut silmään.Se riittää minulle.

En tiedä onko niin perusteltua miettiä aina kaikkia optimiratkaisuja koska kaikkia haittavaikutuksia imeytymiseen yms. on melko vaikea pois sulkea. Aina voi yrittää eikä toki ole keneltäkään pois jos tässä onnistuu. Miettiä voisi toki myös sitä, että millaisia hyötyjä ja haittoja kokonaisuudessa tulee kun tarkkailee kellon kanssa milloin pitää ottaa näitä magnesiumvalmisteita. Tämä on yksi mineraali muiden joukossa jota tarvitaan, joskin on myös tutkitusti neljänneksi yleisin näistä. Kaikkea ei voi optimoida kun pitää ottaa muutkin asiat huomioon. Melko moni muu asia menee näiden ohi mikäli etsitään optimaalista kehitystä salilla, mutta näillä voidaan tukea tavoitteellista kehitystä.

En näe myöskään perusteita miksi pitäisi ottaa vain ennen nukkumaan menoa mitä täälläkin mainitaan. Mielummin useammassa erässä. Esim. Treenin jälkeen, päivällisen yhteydessä ja illalla. Ylläpitoannos 10 mg/painokiloa kohti ja mikäli puutostilaa korjataan, otetaan tätä aluksi reilusti enemmänkin. Kun käytät laadukasta tuotetta voidaan mittarina käyttää täysistunnon lopputulosta. Mikäli tämä tuotos tulee jarruja löysäämällä kuin lintuparvi pitkin porsliinia, vähennät yhden nappulan. Näin olet löytänyt tasosi. Tuolla 10 mg annostuksella, useammassa erässä otettuna ja laadukkaalla tuotteella et saa näitä edellämainittuja oireita aikaan (tai tähän asti en ole kuullut tai saanut palautetta tästä). Näin matka kohti uusia kehityksen ulottuvuuksia voi tältä osin alkaa.

Vaihtelevasti jopa 10-20mg mutta nyt pienentäny, koska B6:han ei saisi ottaa suuria määriä ylitse suosituksen, toisin kuin vaikkapa c-vitaa. Nyt oon palotellu pienemmäksi ton 50mg tabun aina, täl hetkel otan n. 4-7mg kerralla.

B6 saantisuositushan tais olla jotain 1-2 mg jos oikein muistan?

Ei kait siinä mitään käy jos 50mg ottaa? Onhan noissa vahvoissa monivitamiineissakin ~50mg. B6:sta myydään kuitenkin 100mg tabuinakin.

Ei kait siinä mitään käy jos 50mg ottaa? Onhan noissa vahvoissa monivitamiineissakin ~50mg. B6:sta myydään kuitenkin 100mg tabuinakin.

Voi olla, luin jonnivverran B6:sta tässä vastikää, mutta ilmeisesti liian vähän ja ykspuolista tietoa. Googlaamalla löytää varmasti, voiko/kannatteeko/hyötyykö noin isoista B6 määristä / vrk.

Tabletteina tulee otettua 30mg sinkkiä päivässä + ruoasta saadut, mutta pari päivää on ollut ilkeän metallinen maku suussa ja kuulin huhuja että liika sinkki aiheuttaisi tätä. Muilla käynyt samoin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom