MAGNESIUM – LIHASTEN JA NERVOSTON TUKIPILARI

Meta title: 🔥 MAGNESIUM – LIHASTEN JA NERVOSTON TUKIPILARI 🔥

Meta description: Välttämätön mineraali, joka edistää palautumista, unen laatua ja lihasten normaalia toimintaa.

Joka päivä.

:thumbs:

Kait se jollain voidaan mitata. Nyt syön mututuntumalta ja silti saan suonenvetoja välillä. Voi johtua suolan puutteestakin.

Kyllä lähes kaikkea voidaan mitata. Jos ylimääräinen raha polttelee taskussa ja eri juttujen mittailu tekee onnelliseksi niin mikäs siinä :) Itsekin käyn säännöllisesti verikokeissa mutta mittautan ihan muita asioita kuin yksittäisiä elektrolyyttejä. Niiden puutostilat nimittäin harvemmin esiintyvät eristyksissä muista. Magnesiumin metabolia on aika tiukasti sidoksissa mm. kaliumin, natriumin ja kalsiumin metaboliaan. Jos siis yhdessä on häikkää, todennäköisesti muissakin on. Siksi mielestäni on monin verroin järkevämpää pitää suuret linjat kunnossa ja turvata ravinteiden monipuolinen saanti ensisijaisesti safkasta. Erityisruokavaliot toki asia erikseen..

Magnesiumin metabolia on aika tiukasti sidoksissa mm. kaliumin, natriumin ja kalsiumin metaboliaan. Jos siis yhdessä on häikkää, todennäköisesti muissakin on. Siksi mielestäni on monin verroin järkevämpää pitää suuret linjat kunnossa ja turvata ravinteiden monipuolinen saanti ensisijaisesti safkasta. Erityisruokavaliot toki asia erikseen..

Viljattomalla vaikea saada, jos fineliin on luottamista.

Eniten ja vähiten sisältävät elintarvikkeet - Fineli

Monien lähteiden mukaan suomalaisilla on puutetta magnesiumista.

Mutta ei sitä ole pakko käyttää.

Minä käytän.

On raskas duuni + urheilu.

Täytyy lisät suolaa, jos auttais suonenvetoihin.

Nostetaas hiukan ylöspäin.

Itse aloitin about pari viikkoa sitten syömään sinkkiä ja mankkaa.
Ennen treeniä sinkkiä. Illalla sinkki + mankka kombo.

Unen laatu on parantunut aivan hemmetisti. Nykyään nukkuu kuin pieni vauva. Aamulla tuo herääminen tuottaa pientä tuskaa, koska nukuttaa niin hyvin :)

Löysin life kaupasta sinkki magnesium valmistetta, jossa sinkkiä 22mg ja mangnesium n 250mg. Onko tolla jotain suositeltua rajaa, jos noita ottas kaks päivässä, ni ois aika hyvä setti? Halvempaa paljon kuin zma-tuotteet...

Anna mennä vaan, tosin ottaisin b6 vitamiinia lisäksi. Tosin siihen laatuun kannattaa panostaa, huonointa magnesiumia tais olla oksidi ja sitraatti sieltä paremmasta päästä.

Anna mennä vaan, tosin ottaisin b6 vitamiinia lisäksi. Tosin siihen laatuun kannattaa panostaa, huonointa magnesiumia tais olla oksidi ja sitraatti sieltä paremmasta päästä.

Eikö siinä ole joku sallittu yläraja/saantisuositus, mitä vaikutusta sillä ylityksellä on?

Pari vinkkiä. Voit ottaa ihan huoleti melko reippaastikin magneesiumia. Liian suuri määrä pistää vain vatsan liukkaalle eli ilmenee pientä ripulia. Ei siis tarvitse huolehtia vaan vähentää vain annostusta yhdellä tabletilla niin vaiva poistuu. Panosta laatuun! Sitraatti, malaatti ja glysinaatti muodot parhaimmasta päästä. Unohda heti alkuun oksidit sun muut "markettiversiot". Saat vatsan kuralle pienemmilläkin annostuksilla. Mahdollisesti voit parantaa vaikutusta myös sillä, että otat magneesiumia eri muodoissa (edellä mainituista) saman aikaisesti.

Käypä ohje on että otat tätä 10 mg/painokilo. Mikäli kärsit magneesium-vajeesta määrä on tätäkin suurempi. Näillä vinkeillä pääset jo alkuun.

Mitä suuremmalla olettamuksella voisin väittää että tasot on aika alhaalla. Tämän voit toki testata itsekin sinkkitestereillä. Riippuen hieman painostasi ja sinkkitasoista niin annostus näin alkuun 90mg/vrk. Taas laadulla melko iso merkitys. Vältä maitotuotteiden nauttimista samaan aikaan kun otat sinkkiä ja nappaat nämä aamulla ja ennen nukkumaan menoa niin hyvä tulee.

Edellä tuli hankintakanava, mutta itse keskittyisin hankkimaan nämä esim. nettikaupoista ison veden takaa. En näitä ala tässä mainostamaan sen suuremmin. Jos otat määriä joista saat myös hyötyjä, niin säästät selvää rahaa.

Nii mites ton sinkin osuus, jos 44mg/vrk ottaa? Mikä sen suositus on?

sinkki piste comin mukaan sais vissiin syödä jopa 50mg/vrk päivittäin ihan vapaasti. Itse olen myös vetäny 2x22mg pikolinaattina joka päivä nyt iltasin mankun ja b6 kans.

Kuinka paljon olette tuota B6:sta ottaneet?

Vaihtelevasti jopa 10-20mg mutta nyt pienentäny, koska B6:han ei saisi ottaa suuria määriä ylitse suosituksen, toisin kuin vaikkapa c-vitaa. Nyt oon palotellu pienemmäksi ton 50mg tabun aina, täl hetkel otan n. 4-7mg kerralla.

B6 saantisuositushan tais olla jotain 1-2 mg jos oikein muistan?

Mitenkä nyt on, voiko sinkin ja magnesiumin ottaa samaan aikaan?

OK, jossain oli että sinkki ja magnesium haittaavat toistensa imeytymistä.

Back
Ylös Bottom