Minkäslaisia sheikkereitä jengillä on? Onko värillä/merkillä/mallilla väliä? Mä olen aiemmin ajatellut että sheikkeri kuin sheikkeri, ei väliä. Mutta nyt on tullut pari juttua vastaan ja on pistänyt miettimään... [Avautumisvaroitus!]
Kaikki sheikkerit ei pidä nesteitä sisällä. Ai että miten ärsyttävää kun sheikkerin sisällä on vielä jämänesteet, heität sen treenikassiin satavarmasti suljettu ja oikeilla kierteillä, ja himassa avaat kassin ja toteat että ne ihanat protskuliemijämät on pitkin kassia kun kansi on vuotanut pikkuhiljaa (ravistaessa ei kuitenkaan vuoda). Ainakin pinkki tyttöjen Dietmix-sheikkeri tekee mulla tätä. Käytän silti, mutta kannan sen kotiin autossa pystyasennossa enkä vahingossakaan laita sitä kassiin.
Kaikki sheikkerit ei ilmeisesti rakasta tiskikoneita. Eniten vituttaa se että tilasin aikoja sitten aika hintavan SmartShake V2 hifistelysheikkerin, silloin kun ne tuli myyntiin. Hurjan ihana idea että saa palkkarit sinne alaosaan, ei tartte käyttää vedelle/laturille/palkkarille eri pulloja. Mutta se saakelin korkin muovi on niin pehmeää ja korkin hörppimiskansi niin tiukalla sovituksella että reunat painuu sisään, menee rikki ja ei se sitten enää ole tiivis. Jee! Tekeekö muilla tätä? Vai onko mulla tästäkin maanantaikappale? En tiedä johtuuko tämä tiskikoneessa pesemisestä vai onko toi kansi vaan niin paska ettei sovi kunnolla ja sitten olen runnonut sen paskaksi... Haluaisin uuden tällaisen, mutta en halua maksaa kymmentä euroa jos se seuraavakin on viallinen.
Ja nyt on tullut nämä uudet hienot kierrekorkkimalliset. Siis joissa on se hörppimisosakin kierrekorkki. Mulla tosiaan on se tiskikone ja olen laittanut niitäkin koneeseen. Sen jälkeen saakin sitten ihan tosissaan sovitella sitä hörppimiskorkkia kierteille, en ole varma kumman osan kierteet vetää kieroon koneessa mutta muutaman minuutin saa kikkailla että saa kierrekorkin kiinni tiiviisti. Pesettekö te muut näitä tiskikoneessa, ja mihin te laitatte sen pienimmän osan eli pyöreän irrallisen kierrekorkin?
Mulla on toki myös kaikin puolin toimivia sheikkereitä, ne on niitä vanhan mallisia pyöreällä suuaukolla varustettuja lippakorkkisia jotka vaan painetaan kiinni. Välillä on päiviä kun tekis mieli vipata kaikki muut menemään ja hakea näitä lisää, mutta ei vaan raaski (eikä näitä saa niin ihkuissa väreissä!
).
Ainiin, sekin vituttaa kun jos juon laturin himassa ja laitan siihen samaan huuhdeltuun sheikkeriin palkkarijauhot valmiiksi. Menen salille ja treenin jälkeen laitan vedet sekaan ja ravistan. Ja osa niistä jauheista on jäänyt sitkeiksi klimpeiksi pohjaan ja reunoihin kiinni eikä suostu sekoittumaan veteen. Joten käytän eri sheikkeriä laturille ja palkkarille. Onneks mulla tosiaan on se tiskikone...
Miten paljon voi ylipäätään saada ärsytystä aikaiseksi niinkin pienestä asiasta kuin sheikkeri? Voi morjens! :D