Sun mielestä perheväkivallan kohteet ovat syyllisiä omaan tilanteeseensa ja mahdollisiin jälkiseuraamuksiinkin? Tunnetko ketään, joka elää sellaisessa suhteessa? Se on kuin olisi jossain psykoosissa. Pitää itseään vastuussa kaikesta ja ottaa toisen uhkailut tosissaan. Se on erittäin iso syy, miksi suhteesta ei lähdetä, koska pelätään, että kaikki muuttuu paljon pahemmaksi sen jälkeen. Itse suojelin aikanaan läheisiäni, kun toinen uhkasi, että jos lähden niin mun perheelle ja ystäville käy huonosti. Ja mä uskoin joka ikisen sanan. Mun kohdalla kävi onni, kun exä löysi uuden naisen, joka joutui sitten kohteeksi ja minä unohduin. Koskaan vaan ei voi tietää, milloin ne uhkaukset toteutuu. Se on riskipeliä. Se vaatii ihan hirvittävän paljon voimaa ja tukitoimia, että pääsee sellaisesta suhteesta eroon. Mitä kauemmin odottaa, sen vaikeampaa se on. Itsellä meni kolme vuotta, johon mahtui useita yrityksiä päättää suhde, mutta aina minut puhuttiin ympäri joko suostuttelemalla tai uhkailemalla. Pelko vaan ei lähde pois. Kaikki tietoni on salattu. Ovessa ei lue minun nimeä. Varon kertomasta täällä pakkiksella missä asun. Yhteisille tutuille on tehty selväksi, että minusta ei saa sanoa mitään kyseiselle herralle. Näen vieläkin painajaisia. Ja kun kirjoitan tätä niin pelkään, että entä jos se löytää tämän tekstin.
Sitäpaitsi marraskuussa 2007 oppilaitokseni opiskelija murhasi ex-tyttöystävänsä puukolla ja vahingoitti tytön isää. Heidän suhteensa oli päättynyt 2 vuotta ennen tätä tapahtumaa. Sunko mielestä se tyttö oli jotenkin vastuussa asiasta?
Mitä tulee neljään kuolleeseen niin kosto se oli ja sen olisi voinut tehdä myös suomalainen. Nyt teki ulkomaalainen, mutta mikään ei takaa sitä, että kukaan suomalainen ei tee koskaan mitään vastaavaa. Onhan Kauhajoen ja Jokelan tapauksissakin taustalla syvä viha ihmiskuntaa kohtaan ja kiusaamista yms. Kostoahan nekin teot oli, muutenhan ne olisivat tappaneet pelkästään itsensä.