Selkäsärkyjä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tami
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
48
Antakaa joku pari vinkkiä millä pääseen yläselän säryistä eroon? alkavat tuolta lapaluiden takaa ja menevät niskaan asti(Mahtavia päänsärkyjä). Lekuri määräs Sirdaludia ja Voltarenia,ei mitään apua niistä.Treenaan natuna

Auttaiskohan hieronta?Ainakin itsellä yläselän säryt johtuvat yleensä siitä,että on joku hermo jossain pännissä.

Mulla oli kanssa junnuna ongelma oikean käden kanssa kun sitä särki aivan perhanasti. Sitä hierottiin ja vaikka mitä, mutta ei auttanut. Homma hoitui lopulta kuntoon kun yksi paikallinen nikaman niksauttaja (mikä se ammatti sitten onkaan) kertoi jostain hermoradasta joka on puristuksissa jossain selässä. Se väänteli mua aika kippuralle ja "nyrjäytteli" paikkoja.. parin viikon kuluttua kipu oli tiessään.

Mulla on kanssa ollut niska,kallonpohja ja yläselkä jumissa koko
kesän,välillä tajuton päänsärky,tulee varsinkin jalkaprässissä.
Pari viikkoa sitten kypsyin ja menin lääkärille joka avasi selkäran-
gan lukon ja pisti akupunktioneulat,nyt on kivut poissa.Eli mene
lekurille tai kiropraktikolle ja sen jälkeen akupunktioon.Pelitti
ainakin mulla.

Mulla on välillä ollu samanlaisia ongelmia. Vetää ihan pirusti niskaan ja selkään ja tarpeeksi kun ärtyy niin jopa syvään hengittäminen tekee kipeää. Kipupiste tuntuu lapaluun alla. Kysäisin sitten viimein tutulta hierojalta asiaa ja se tökkäs sormella selkään ja kysy että tässäkö tuntuu? No siinähän se oli. Syy olikin rintalihaksissa. Eli jotenkin rintalihaksen jumiutuminen heijastaa kipua selkään kun se on tarpeeksi paha. Varovaisella venyttelyllä se katoaa.

Originally posted by JiiPee
Mulla on välillä ollu samanlaisia ongelmia. Vetää ihan pirusti niskaan ja selkään ja tarpeeksi kun ärtyy niin jopa syvään hengittäminen tekee kipeää. Kipupiste tuntuu lapaluun alla. Kysäisin sitten viimein tutulta hierojalta asiaa ja se tökkäs sormella selkään ja kysy että tässäkö tuntuu? No siinähän se oli. Syy olikin rintalihaksissa. Eli jotenkin rintalihaksen jumiutuminen heijastaa kipua selkään kun se on tarpeeksi paha. Varovaisella venyttelyllä se katoaa.

Tuttu vaiva. Laiskottelin keväällä, joten alkukesästä oli intoa ja puhtia (ja huonoa omaatuntoa) siinä määrin, etten malttanut pitää kunnon lepoviikkoja. Just samanlaisia kipuja onnistuin itselleni kehittämään, ja venyttely + kunnon palautuminen rintatreenistä poisti kivut.

On se vaan yllättävän vittumaista, jos ei voi hengittää syvään :mad:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Originally posted by Tami
Antakaa joku pari vinkkiä millä pääseen yläselän säryistä eroon? alkavat tuolta lapaluiden takaa ja menevät niskaan asti(Mahtavia päänsärkyjä). Lekuri määräs Sirdaludia ja Voltarenia,ei mitään apua niistä.Treenaan natuna
kas kun ei lekuri määrännyt fysioterapiaan. mä sain ainakin ihan saatanan vittumaisen kuntoutusohjelman alaselälle. en sitten kesällä oikeen jaksanu toteuttaa...alin selkänikama vieläkin vähän "ulompana" kuin muut

Päänsärkyyn mä suosittelen akupunktiota.
Yks kaveri valitti monta vuotta kun päätä särki.
Sit mentiin puol vahingossa kiinalaiselle tohtorille.
Mulla oli sillon jalat paskana tai oikeestaan hieronnan tarpeessa.
Ne pani meille piikkejä eripuolelle kroppaa, sit piti maata paikallaan.
Mä naureskelin siinä niin piikit vaan lenteli, sit se äijä tuli laittaa ne uudestaan.
Homman jälkeen kummankin niska oli täynnä punasia patteja.
Ihme juttu oli se, ettei tää kaveri valittanu oikeesti puoleen vuoteen sitä saatanan päätä.
Eli toimi uskomattoman hyvin, vaikka luulis että se on täyttä paskaa.
Niin no mun jalkoihin ne piikit ei auttanut.

Joo niskakivut, huimaus ja selän tukkoisuus jatkuvat täälläkin.
Olen käynty hieroja/kiropraktikolla, lääkärissä ja fysiterapeutilla.

Duunissa menee heti paikat tukkoon, mukaanlukien vatsalihakset, joita alkaa kiristää. Venyttelen hermokudosvenytyksiä päivittäin, lääkkeet heitin pois kun ei ole juurikaan kipuja. Ainoastaan huimausta ja lihasten jännitystilaa (kovaa sellaista).

Saa nähdä, duunit helpottaa kohta, jospa se sillä. Treenitaukoa 2 viikkoa, nyt treenaan huippupienillä painoilla circuit-tyylillä pari viikkoa, ei ainakaan pahentanut asiaa?

olen ton mörssärin kannalla. jossain siellä selän pikkusissa fasettinivelissä lienee lukko ja se säteilee sinne lavanaluslihaksiin. tuttua itelle. mee kiropraktikolle ja sit hieromalla ne lihakset ympäriltä kuntoon, etteivät tee uusiksi samaa.

sitten suosittelen selkätreenin jälkeen ja miksei rintatreeninkin, kevyitä pitkiä palauttavia sarjoja 20-40 toistoa olemattomilla painoilla ylä- ja alataljassa. lisäksi kunnon venyttelyt latseille ja koko keskiselälle.

TOS-syndrooma

Katso:

http://www.invalidisaatio.fi/index.cfm?doc=1073

Sulla mitä todennäköisimmin TOS-syndrooma

Mulla itsellä on tuo ikävä tauti, joka vähitellen on ruvennut hellittämään. Kiropraktikko ei tajua taudin päälle mitään.
Yleislääkäri ei myöskään asiasta mitään tajua.
Fysiatri sen sijaan tajuaa.

Konsultoi fysiatria.

Jos Voltaren tai Sirdalud ei auta on kyseessä neuraalikudoksen ongelma - ei lihas tai nivelongelma.

Voit myös katsoa

http://www.tos-syndrome.com

Lycka till

Samaa vikaa...

...täälläkin. En tiedä, onko kyse samasta asiasta, mutta mulla löytyy kanssa vasemmalta puolelta lavan/niskan tietämiltä fasettinivel, joka tykkää mennä aina väärään asentoon = sätelee sitten ärsyttävästi niskaan = päätä ei oo kiva käännellä. Tälläkin hetkellä tuikkii tonne vasemmalle puolelle niskaan aika kivasti, kun päätä kääntää. Tuli jälleen kerran olkapäätreenistä = niskantakaa / pystypunnerruksesta. Vieläpä mitättömillä painoilla. Kuuluu aina vaan "niks" ja sitten tietää, että seuraavat kaksi viikkoo on niska / nivelen ympärillä olevat paikat kipeenä. Ei auta särkylääkkeet, pitäis varmaan mennä hierojalle, koskaan en oo käynyt. Vaiva on ollut jo vuosia kahden kuukauden aikana kaksi kertaa. Kiropraktikko / omt-fysioterapeutti vois auttaa alkuhätään, mutta kait noita niskan ja yläselän lihaksia pitäis hierotuttaakin.

Meikäläiselläkin on selkä/hartia/niska aina tukossa = hirveää päänsärkyä..
Tulin juuri fysiatrilta katsottiin röntgenkuvia joita otettiin aikaisemmin. Selvisi että mulla on joku pirun synnynnäinen nikama syndrooma, selän kaksi alimmaista nikamaa ovat kiinnityneet yhteen ja oikealta puolelta vielä lantioon. Eipä siis ole ihme jos olen sitten niin jäykkä kaveri aina ollut. Lisäksi oikea jalka on pidempi kuin vasen, tämä entisestään lisää selän vikurointia, kiputiloja sekä aiheuttaa voimattomuutta.

Maanantaina sitten ottamaan tunti Fysioterapeutilta ja toiseen kenkään puoli senttiä korkoa...

Suositut

Back
Ylös Bottom