Selän treenaamisesta

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

pubiruusu

GhettoBootyBro'z™
Ikä
34
:wall: Moi... Mua alkaa pikkuhiljaa vituttaa ku en saa mitää tuntumaa selkää... teen taljoilla selkää nyt ja sit iha perus selkäliikkeitä... teen selälle 10 sarjaa viikossa... Teen ylätaljalla 3 sarjaa kun vedetää toho rintaa... sitte ylätaljalla 2 sarjaa niskan taakse tanko... ja 3 sarjaa alataljalla istuen vedän sen toho mahan kohalle ja 2 sarjaa perus selkäliikkeitä... ja noilla sitte en saa oikee tuntumaa sinne mitenkää... auttakaa ja vastailkaa

Yleinen syy selän huonoon tuntumaan taitaa olla, että liike tehdään käsillä. Tomi on kirjoittanut tänne erittäin hyvän oppaan selän treenaamisesta jonka voi kiteyttää siihen, että lavat liikkumaan.

Opas löytyy tästä.

Tuon luettuasi selkätreeni nousee uusiin ulottuvuuksiin.

Kokeile ensin pienemmillä painoilla hakea se tuntuma ja hiot sen tekniikan niillä kuntoon. Sitten isompaa painoa, niin pitäis tuntua. Ja on muuten aika turhaa tehdä enää niskan taakse tota ylätaljaa, jos eteen jo teet. Ei se ole yhtään sen parempi liike, ja ihan samalla tavalla ottaa latseihin. Siinä on vaan vaikeempi huijata. Vaihtaisin sen ylätaljaan kapealla otteella. Mä ainakin saan sen tuntumaan paremmin selässä kun leveällä tehtynä.

Powerhousukin sen totesi. Latseihin saa aika julman tuntuman, kun pöllit kahvan alataljasta ja teet sillä ylätaljaa. Et päästä missään vaiheessa käsiä suoraan tai jännitystä pois lihaksista, niin lyhyelläkin sarjalla saa aikaan poltteen. Mutta opettele alkuun hieman pitemmillä sarjoilla ilman fuskua.

Käy vetämään leukoja ja jätät nuo taljat vanhuksille ja lapsille. IMO. :piis:

-Marchi- sanoi:
Leuanvedot tuntuu varmaan vielä huonommin selässä, jos siihen ei ole taljoillakaan ikinä tuntumaa saanut. No toisaalta, ei se tuntuma lihasta kasvata, eli kyllä se selkään ottaa vaikkei niin tuntuisikaan.

Ite sain paremman tuntuman selkään kun jätin taljat pois ja tilalle otin kulmasoudun.
Taljoilla ei yksinkertaisesti saanut mitään tatsia!

Jep... selänojennusten ja toisen taljan tilalle voisist kokeilla kulmasoutua ja mavea...
Ja ehkäpä vielä toisenkin taljan vois korvata leuanvedoilla jos jaksat niitä vetää kunnolla.

-Marchi- sanoi:

On sitten ihan pakko joka saatanan ketjuun laukoa näitä "totuuksia"? Ei sillä etteikö leuanvedot olisi hyvä selkäliike, mutta täyttä :anssi: on se, ettei selkä ilman leuanvetoja kasva.

Eli minäkin neuvoisin lukeen tuon Tompan tekstin ja keskittymään nyt jonkun aikaa puhtaasti tuntumaan ja tekniikkaan. Sieltä sitten hiljalleen rautoja isommaksi ja se tekniikka pysyykin jo ihan eritavalla kasassa kun sen kerran on oppinut. Niitä lapoja vaan pitää opetella liikuttamaan.

-Marchi- sanoi:
Aika ironista lukea tuollaista kommenttia poikaselta, joka sai vielä vähän aikaa sitten lapsilisää. :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
itse saan selän kipeeksi ylätaljalla siihen sellanen suora tanko ja leveellä otteella niskan taakse, siinä liikkeessä tärkeetä että istuu tarpeeksi edessä että se tanko tulee mahd. alas. Toinen hyvä on alatalja jossa tekee sitä "loppu" vetoa eli ei aina vedä sieltä ihan alhaalta asti. En oo koskaan osannu tehdä kulmasoutuja niin että olis tuntunut, jätin ne suosiolla pois ja keskityn ylä ja ala taljoihin. Hyvin on kehitystä sen jälkeen tullut :whip: edit: sarjoja en tee kuin 2 kovaa/talja

pubiruusu sanoi:
:wall: Moi... Mua alkaa pikkuhiljaa vituttaa ku en saa mitää tuntumaa selkää...

Kokeileppas maatavetoja, niin kyllä tuntuu.
viimeistään parin päivän päästä. :D

Toi Tomin Lavat liikkumaan ja selkä kasvuun threadi on kyllä lukemisen arvoinen.

Perusliikkeet kunniaan, siinä asiassa olen minäkin samaa mieltä. Mutta mä luen selälle perusliikkeiksi myös ylä ja alataljan. Ja smith-laitteella on myös paikkansa treenissä, tosin se nyt ei enää selkätreeniä koske millään tavalla, joten annetaan sen asian olla.

Kannattaa vaihdella otteen leveyksiä ja erilaisia tankoja. Alataljaan vaan ylätaljan tankoja mukaan ja toisin päin. Pienet muutokset tekevät mukavia vaihteluita lihaksen ärsyttämisessä!

o_O sanoi:
Kannattaa vaihdella otteen leveyksiä ja erilaisia tankoja. Alataljaan vaan ylätaljan tankoja mukaan ja toisin päin. Pienet muutokset tekevät mukavia vaihteluita lihaksen ärsyttämisessä!

Ja vain tällä tavalla löytää ne itselle parhaat kulmat rasittaa lihasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom