Sauna + olut

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Pyranha sanoi:
Hyöty lienee makunautinto ja rentouttava vaikutus joka alkoholilla on.

Jos tässä ruvetaan kaikkea katsomaan siltä kantilta mikä on hyödyllistä lihasten kasvatuksen kannalta, niin varmaan sunkin elämästä voisi montaa asiaa osoittaa sormella.
Elämässä on muutakin ku ne hauikset kato :thumbs:

Viittaus hauiksiin meni sarkasmista. En silti kovin myötämielisesti katsoisi tuollaista touhua. Vanha opiskelijatuttuni sami otti 6ixaria joka ilta ja ajan mittaan unohti kaiken muun paitsi oluen. Eli opetus: mieluummin hauikset kuin olut.

:rolleyes:

Tohon penkki-ojentajat päivään kun lisäät vielä olkapäät, ja pyhität keskiviikon jaloille, niin alkaa olla ihan passeli.

Mua ainakin toi Wondadogin laittama 5-jakoinen ahistas, kun siinä on rinta olkapääpäivän jälkeen, multa ei onnistus. Ja sitten pitäs kyykkäillä maastavetoa seuraavana päivänä, ei sekään onnistus kovin nätisti.

Mutta mitä itse olueeseen tulee niin en osaa sanoa. Koitan itse tissuttelua vältellä sen testotasoja laskevan vaikutuksen pelossa :) Tuskin muutama saunaolut miestä kaataa. Ehkä se ois hyvä rajottaa vaikka yhteen iltaan viikossa.

oikeastaan ennen meni olutta ihan eritavalla mut nykyään kun olen tosissani innostunut treenaamisesta niin on vähentynyt tosi paljon eli ei tu enää kännejä juotua ja on enemmän ne hauikset mielessä:D

kosworth sanoi:
mulla on enemmän voimapainotteista tuo treeni tällä hetkellä keskittyen penkkiin ja käsiin. olis pitänyt sanoa heti aluks toi et keskityn varsinkin penkissä voimaan ja käsissä voima/massa kun on niin narut. Paino on vähän alle 90kg oon kevytrakenteinen ja läskiä ei juuri ole kun olen ollut sairaslomalla polven takia kohta 3kk, ei o päässyt treenaamaan kummemmin... selkää teen vastapainoksi penkille. jalkoja kevyesti sairasta jalkaa kuntouttaen. kyllä tuntuu et palautuu ihan hyvin. en treenaa ikinä kipeillä lihaksilla.

Se että lihas ei enää ole kipeä, ei tarkoita sitä että se on palautunut hyvin.
Ja kyllä niitä voimatasojakin reenataan 1krt viikossa.. :)

Ei siinä mitään, tehdä voi monella tavalla, mutta jos teet saman määrän kaikille lihaksille reeniä, sulla on vuoden päästä tasaisesti kasvanut keho ja voima. Sitä paitsi, hauis on yksi pienimpiä lihaksia, ojentajat tuo käsiin paljon kokoa, kuin myös forkut mitkä itsellä on kasvanut osin selkätreenien seurauksena, tosin enemmän niitäkin olisi voinut yksittäisenä reenata.

Hartiat, olkapäät, ne tuo taas paljon enemmän isoa kokoa kuin rintalihakset. Mikäli siis haet riskiä yläkroppaa.
Kevyillä painoilla tehdyt 10-15 toiston sarjat jaloille tuo myös massaa, vaikka sen tekee kuntoutettavaa jalkaa kuunnellen...

Lueskele palstaa ja usko noita vuosia reenanneita, niin ei tarvii mennä pylly edellä kuuseen. Ja edelleen, monta tapaa on tehdä, mutta muiden virheet välttäen oppii eniten. :D
Itsekin tein alkuun juuri niinkuin sinä. Kun nollasta lähti niin kaikkihan tuntui tuovan kehitystä alkuun, mutta kun rupesin tekemään harvemmin niin alkoi tulokset nousta ihan erilailla ja kroppa kasvoi ihan mukavasti siinä sivussa. Vuodessa painoa tuli 10kg, osa laardia mutta ei merkittävästi. Ainakaan rasvaprosentti ei juurikaan ole noussut.

Tsemiä mukavaan harrastukseen.

ehec sanoi:
Tohon penkki-ojentajat päivään kun lisäät vielä olkapäät, ja pyhität keskiviikon jaloille, niin alkaa olla ihan passeli.

Mua ainakin toi Wondadogin laittama 5-jakoinen ahistas, kun siinä on rinta olkapääpäivän jälkeen, multa ei onnistus. Ja sitten pitäs kyykkäillä maastavetoa seuraavana päivänä, ei sekään onnistus kovin nätisti.

Mutta mitä itse olueeseen tulee niin en osaa sanoa. Koitan itse tissuttelua vältellä sen testotasoja laskevan vaikutuksen pelossa :) Tuskin muutama saunaolut miestä kaataa. Ehkä se ois hyvä rajottaa vaikka yhteen iltaan viikossa.

Huomasin saman tuon rinta-olkapää homman kanssa.
Brainfart koskien jalka-selkäpäivää tuli koska teen jalkapäivän jälkeen alaselkää ojennuksilla, niin se ei haittaa. Mutta kuitenkin, niinkuin sanoin, hatusta vedetty malli, kunhan kärryille pääsee ;) Juurikin tämän "yksi reeni kohdistuu myös moniin tukilihaksiin"-asian vuoksi itsellä ei toimi 4 tai 5-jakoinen, teen 2 tai 3 jakoista....

niinpä, siltikin pakko kokeilla jos ei menis ylikunnon puolelle kun kyllähän sitä paremmin kehittyy jos pystyy tekemään useammin jos PALAUTUMINEN vaan on hyvää :) ja nuorenahan sitä vielä palautuukin paremmin kuin vanhempana.

Alko tekeen mieli olutta... :kuola:

...Prkl ei ehi ennää kauppaan... :curs:

foo sanoi:
Viittaus hauiksiin meni sarkasmista.

Ehh, sellaisena minä siis sen otinkin :)

foo sanoi:
En silti kovin myötämielisesti katsoisi tuollaista touhua.

Eihän sun tarvitsekaan, anna muiden juoda mitä juovat jossei siitä sulle tule vahinkoa. Sama pätee myös absolutisteihin, pitäköön omana asianaan eikä saarnaa muille.

Mä kyllä luulen että etenkään thredin aloittajan kokoiselle kaverille tuo 2 kuuspäkkiä viikossa ei juuri haittaa raudankolistelua. Jokainen rentoutukoon tavallaan!

JA kaverisi Sami nyt ei tähän liity millään tapaa :lol2:
Vai kaivanko esimerkin miten internetin keskustelupalstojen lukeminen joka päivä sai aikaan internetriippuvuuden ja vei elämän alamäkeen ;)

kosworth sanoi:
niinpä, siltikin pakko kokeilla jos ei menis ylikunnon puolelle kun kyllähän sitä paremmin kehittyy jos pystyy tekemään useammin jos PALAUTUMINEN vaan on hyvää :) ja nuorenahan sitä vielä palautuukin paremmin kuin vanhempana.

Jaa sitä aletaan meitä vanhuksiks haukkumaan, perkeles!! ;)

Joo, kokeilemalla se selviää, mutta, jos teet kahesti viikkoon(tai jopa kolmesti) jotain lihasta, niin älä veivaa sitten mitään 10+ sarjaa per treeni sille lihakselle. Itse tein viimosen puolivuotta koko yläkropan kolmasti viikkoon, mut sit en tehnyt kuin 3-4 sarjaa kullekin lihasryhmälle per treeni. Eli se kokonaisvolyymi oli suunnilleen sama kuin sillai että runtattaisiin kerran viikossa kukin lihas kunnolla rikki, jaoteltuina vain "pienempiin osiin".

Saikohan tosta nyt mitään tolkkua... noh, yritys oli kova selittää.

kosworth sanoi:

Hmm. Noo, toki voit tehdä niin. Ei ole olemassa väärää tapaa reenata, kaikki on parempi kuin ei mitään. Mutta tässä tapauksessa uskon että sun kannattaa vielä hakea lisätietoa asiasta, eikun pakkista surffaileen :thumbs:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
mulla alkaa ens viikon maanantaina jton bulgaari penkki ohjelma tai joku sellainen vähän ehkä sovellettuna voin vaikka pistää sen tähän:

MUISTA AINA LÄMMITELLÄ JA VENYTELLÄ!!!
PROSENTIT PÄIVÄN ARVIOIDUSTA MAKSIMISTA!!!
14 VIIKON PENKKI OHJELMA:
--------------------------------------------------------------------------
STRESSIJAKSO:

1. 2*80, 1*90, 1*95, 2*1*100, 2*90, 3*85
2. 2*80, 2*90, 2*1*95, 2*1*100, 2*1*95, 2*2*90
3. 2*80, 1*90, 1*100, 2*1*90, 1*100, 2*2*90
4. 2*80, 1*90, 1*95, 2*1*100, 2*80, 2*1*100, 2*90, 3*80
5. 2*80, 1*90, 1*95, 2*1*100, 1*90, 2*1*95, 1*100, 1*90, 1*95, 2*1*100, 2*85

ENSIMMÄINEN PALAUTUSJAKSO:

1. 2*4*65, 2*3*70, 2*2*75
2. 2*3*70, 2*2*80, 2*3*70
3. 6*4*65
4. 5*65, 4*70, 3*75, 4*70, 5*65
5. 5*65, 2*80, 4*70, 3*75, 5*60

vAKAUTUSJAKSO:
ESIMERKKI JOTA VOIDAAN SOVELTAA,

Progressioesimerkki kuudelle viikolle:
Viikko Sarjat*toistot*intensiteetti Volyymi 70%+

1 5*70, 3*4*80, 3*3*85 6225 kg
2 5*70, 2*5*80, 2*4*85, 2*5*80 7890 kg
3 5*70, 6*5*80 8250 kg
4 5*70, 2*5*80, 2*3*90, 2*4*85 (kevennysviikko) 7110 kg
4 5*70, 2*5*80, 3*3*90, 3*4*85 (ilman kevennystä) 8940 kg
5 5*70, 6*80, 5*85, 6*80, 5*85, 6*80, 5*85, 6*80 10635 kg
6 5*70, 2*4*80, 2*4*90, 2*6*85, 2*6*80 11070 kg

Volyymi on laskettu 300 kg:n mukaan progressiivisuuden konkretisoimiseksi.

TOINEN PALAUTUSJAKSO:

1. 2*4*65, 2*3*70, 2*2*75
2. 2*3*70, 2*2*80, 2*3*70
3. 6*4*65
4. 5*65, 4*70, 3*75, 4*70, 5*65
5. 5*65, 2*80, 4*70, 3*75, 5*60

LEPOA KAKSI TAI KOLME VIIKKOA PENKISTÄ JA ALUSTA :)

eli olis tarkoitus tehdä yllä olevat järjestyksessä aina sillain uus treeni kun tuntuu et on kunnolla palutunut ja tohon kylkeen selkä, hauis, kalvosimet, vatsat, jalat.

Pyranha sanoi:
Eihän sun tarvitsekaan, anna muiden juoda mitä juovat jossei siitä sulle tule vahinkoa. Sama pätee myös absolutisteihin, pitäköön omana asianaan eikä saarnaa muille.

Mä kyllä luulen että etenkään thredin aloittajan kokoiselle kaverille tuo 2 kuuspäkkiä viikossa ei juuri haittaa raudankolistelua. Jokainen rentoutukoon tavallaan!

JA kaverisi Sami nyt ei tähän liity millään tapaa :lol2:
Vai kaivanko esimerkin miten internetin keskustelupalstojen lukeminen joka päivä sai aikaan internetriippuvuuden ja vei elämän alamäkeen ;)

Kuinka voisin estää kenenkään juomisia vaikka haluaisinkin?

Kyllä se haittaa mitä suurimmilla todennäköisyydellä. Kyse on vain kuinka paljon. Noh ihan sama totta puhuen.

Sami on huono esimerkki, myönnän.

Internetriippuvuus on mun valinta. Jos se on pois lihaksen kehittämisestä lopetan senkin. Eihän se ole pahasta, eihän?

NOT :)

foo sanoi:
Itse lähestyisin asiaa ehkä siitä näkökulmasta, että mitä hyötyä on ottaa pari kaljaa. Isommat hauikset?

sjos se on niin hyvää ja siitä tulee rento olo?

e:jos elämässä ei oo muutakun potaus niin se on huolestuttavaa, kannattaa tehdä plän B

Ei varmasti haitta.
Ja foo:lle, mitäs sanot siihen että kortisonitasot nousee kun ei voi tehdä mitään kivaa? Ja tuollaisen pienen määrän alkoholia ja eritoten kaljaa on todettu edistävän terveyttä. Eli jos marginaalit lasketaan on kysyjällä 20 vuoden päästä 300 grammaa enempi lihaa tällä kaljanjuonnilla kuin ilman. HÄHÄÄ

;)

RRKalle sanoi:
Ei varmasti haitta.
Ja foo:lle, mitäs sanot siihen että kortisonitasot nousee kun ei voi tehdä mitään kivaa? Ja tuollaisen pienen määrän alkoholia ja eritoten kaljaa on todettu edistävän terveyttä. Eli jos marginaalit lasketaan on kysyjällä 20 vuoden päästä 300 grammaa enempi lihaa tällä kaljanjuonnilla kuin ilman. HÄHÄÄ

;)

Noh pitää katsoa sitten :) Mä valitsen toisen tien - pitkän ja kuivan :D

Ps. voi kivaa olla ilman alkomahooliakin ;)

Musta leski sanoi:
pitää vaan tietää se raja aika tarkkaan,ettei mene yli...:D
jos klo 04.00 potsari raahaa sut baarista ulos ja oksentelet aamulla kebabia hirveässä pääkivussa ulos,ni silloin on menny yli:hyper:

Ei helv..nyt ton vasta sanoit!! :jahas: Mutta hyvä tietää ettei se kalja olekaan myrkkyä, vaan parantaa treeniä. Mikä tekosyy juoda..mmm.

kosworth sanoi:
tälläsellä oon tehny:

ma: penkki + penkillä ojentajat + kiertäjäkalvosimet
ti: hauis + selkä + vatsat
ke: ehkä penkki ja jotain muuta höntsäilyä eli jalkoja ja ehkä jatkossa pystypunnerrusta
to = ma tai ti
pe = ti tai ma

kyllä mulla taitaa pieni riippuvuus olla tohon olueeseen :)

Lihasryhmäsi ovat siis:

Penkki (missä moinen lihas sijaitsee??)
Ojentajat
Kiertäjäkalvosimet
Hauis
Selkä
Vatsat
Höntsäily (=jalat)
ehkä Pystypunnerrus (taas uusi lihasryhmä minulle..)

Tämä tietämättömyyteni menee varmaan lähiaikojen liian vähäisen alkoholinkulutuksen piikkiin...;)

kosworth sanoi:
mulla on enemmän voimapainotteista tuo treeni tällä hetkellä keskittyen penkkiin ja käsiin. olis pitänyt sanoa heti aluks toi et keskityn varsinkin penkissä voimaan ja käsissä voima/massa kun on niin narut. Paino on vähän alle 90kg oon kevytrakenteinen ja läskiä ei juuri ole kun olen ollut sairaslomalla polven takia kohta 3kk, ei o päässyt treenaamaan kummemmin... selkää teen vastapainoksi penkille. jalkoja kevyesti sairasta jalkaa kuntouttaen. kyllä tuntuu et palautuu ihan hyvin. en treenaa ikinä kipeillä lihaksilla.

Haiskahtaa pahasti ns. rinta-hauis pelleilyltä tämä treenisi, siitä ei tule pidemmällä tähtäimellä kuin ongelmia. Seuraavassa ketjussa on katasus ohjelmista vähän jokaisella mahdollisella jaolla:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom