Jeeps, tällä palstalla on paljon hyvää tietoa eri treenitavoista ja menetelmistä, ei muuta kuin varaat paljon aikaa (ja ehkä lauantaina ne pari olutta ;) ) ja surffailet.
Pääpiirteissään nyt alkuun se että lihas tarvitsee kunnolla lepoa palautuakseen ja kasvaakseen. On toki näitä HST-juttuja eli koko kroppa 3 krt viikko mutta ne on taas oma maailmansa. En niistä itsekään vielä tajua, olen alkuun tehnyt noin vuoden ihan perus 3-jakoisella ohjelmalla.
Ensinnäkin, voit huoletta tehdä vain 3xvko esim 45-60min reeniä. Tai jos joka aamu haluat käydä voit pilppoa sen 5 osaan.
Yksi vaihtoehto (tästäkin moni löytää kehitettävää, en ole todellakaan guru):
Ma Olkapäät
Esim pystypunnerrus, vipunostot sivuille,vipunostot taakse, olankohautus, pystysoutu jne.
TI Rinta/ojentajat
Esim penkki/vinopenkki, vipunosto sivuilta penkillä maaten/peckdeck, ranskalaiset punnerrukset, ylätalja ojentajille,
KE selkä
Ylätalja kapeaote sekä leveäote, alatalja, maastaveto tai selänojennus, "hyvää huomenta" jne
To Jalat, prässit, ojentajat, koukistajat, kyykky, pohkeet, mitä nyt ikinä keksiikin
Pe Vatsat/hauis
2-3 liikettä molemmille. Esim tangolla, sitten kp, ja vaikka keskitetty.
Mutta alkuun pääpiirteet yksi lihasryhmä kerran viikossa.
Ja sitten, en tiedä painoasi, mutta itse olen sinua 5 cm lyhyempi, eli 196ck, painoa noin 100kg, ja mulla toi 3000 on dieettikalorit. Nämä on toki yksilöllistä, mutta jos painosi on sadan korvilla luulen että tarviit vähintään 4000 että pääset plussalle...