En mä ole näin tietääkseni väittänytkään.Etköhän sinä tuolla jo vastannutkin ihan hyvin. Minusta kaikki uskontokunnat ovat idealtaan ihan hanurista, muttei se tarkoita että islamin tai kristinuskon koko historia on pelkkää huonoa täynnä.
Niin mun kommenttini Islamilaisen maailman tieteen kehityksen taantumasta oli 300 vuotta liian aikaisin. Vaikuttaako tämä virheellinen ajoitukseni jotenkin oleellisesti nykyhetken tapahtumiin islamilaisessa maailmassa? Mun ymmärtääkseni ei. Koitan toki vastaisuudessa olla tarkempi historiallisten vuosilukujen suhteen.Jännää että kehotat minua pysymään faktatiedossa kun itse tiedät asiat mm. niin hyvin että islamilainen maailma taantui sen suurimmalla tunnetulla kulta-ajalla. Ei noin vääristyneitä juttuja voi kukaan heittää ilman kunnon antipatioita.
Eikä mulla ole mitään henkilökohtaisia antipatioita muslimeja tai Islamia kohtaan. Luokittelen sen samaan kategoriaan muiden uskomusjärjestelmien kanssa. Ainoa asia mikä mua henkilökohtaisesti vituttaa on muslimien asenne muuta maailmaa, muita ihmisiä ja muita elämänkatsomuksia kohtaan. Tuskin sinäkään tahdot nähdä Suomessa mielenosoitusta, jossa näkyisi kylttejä tyyliin: "Sharia suomeen", "Kuolemantuomio käyttöön", "Islam tulee hallitsemaan suomea" tai vastaavaa... Odotan innolla josko arabimaailmasta löytyisi rohkeita ihmisiä aloittamaan tuon Tompan mainitseman koraanin reformin tai mahdollisesti YK:n aloitteesta suoritettavan dialogi Islamin nykytilasta ja sen vaikutuksista globaaliin politiikkaan. Olen kyllä kieltämättä hyvin skeptinen noiden kummankaan onnistumisesta.