KyntöSika sanoi:
Voisiko joku ystävällisesti valaista mua kertomalla hyvän syyn miksi tämä suomen sakotusjärjestelmä on niin hyvä(tai edes toimiva)?!
Kuulun varmaan siihen pieneen ryhmään johon tämä sakotusjärjestelmä puree.
Näen sakon rangaistuksena ja pelotteena esim. siitä ylinopeudesta.
Jos minulle napsahtaa sakko reilusta ylinopeudesta niin johan menee budjetti sekaisin, varmasti muistaa pitkän aikaa tämän.
Jos vastaavasti todella rikas saa saman suuruisen sakon niin ei oikein usko riitä että sakko tekee muuta kun naurattaa kys. henkilöä. Ei varmasti vaikuta ajotapoihin niin kun kuuluisi.
Kumpikohan harkitsee uudestaan rikkovansa lakia helpommin?
Jos joku kertoo minulle miten saataisin joku vaihtoehtoinen tasaväkinen ja toimiva järjestelmä niin infoa vaan.
Suomessa kuitenkin aina kitistään siitä miksi täällä kaikki on niin kallista ja miksi kaikesta pitää maksaa niin paljon, miksi muualla asiat niin paljon paremmin.
Rahan menetys se on täällä hyvä rangaistus.
Kaikki ihmettelevät vain suuria sakkoa, kaveria kuitenkin vaarantanut törkeästi turvallisuutta liikenteessä ja ansaitsee rangaistuksensa.
Siitä voidaan varmasti ikuisesti kiistellä on sakkorangaistus järjetön vai ei.
Pääasia ettei ketää jäänyt auton alle.
Joo, tiedän että suomessa voisi ajaa ainakin kahtasataa jokaisella tiellä kesät talvet, jokaisen suomalainen mies kun on maailman paras autokuski omasta mielestään. Niin, ja kaikkialla muuallakin saa.
Avaa silmiä kummasti kun joutuu ylinopeutta ajavan auton kaatamaksi fillarilla taajamassa. Vielä hauskempaa oli kuunnella autoilijan selityksiä ettei huomannut minua kun oli niin kiire. Oli niin kiire ettei edes huomannut että törmäsi minuun. Onneksi joillakin on tarkat silmät..
Siksi jaksan vaahdota tästä, minusta kyseessä ei ollut pieni rikkomus. Oli pienestä kiinni ettei oma henki mennyt, onneksi oli kypärä päässä.