SUPERCARB 1kg -40%

Salilla tänään (kokemuksia, fiiliksiä, kysymyksiä ym.)

Mä luulen että kyykkypainot usein näyttää pieniltä koska se on yksi harvoista liikkeistä jossa joutuu jaloilla nostelemaan lähes koko omaa painoa ylös alas?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mari91, kiitos lohdutuksesta, voi olla, mutta mulla ne on naurettavan pienet... Jos oikeasti samalla painolla tekee hauiskääntöjä ja lämmittelee/tekee kyykkyä, niin joku mättää... ;). Sellaista se voi näköjään olla, kun ei ole koskaan ollut (alakropan) lihaksia ja on koko ikänsä ollut alipainoinen ja syönyt naurettavan vähän... Mutta musta tuntuu, että en tässä nyt vaan haasta itseäni tarpeeksi...(?). Toisaalta, kokenut traineri kyllä opasti parikin kertaa viime vuonna, eikä se käskenyt laittaa lisää painoja, päinvastoin huomautti, että alkaa polvet heilua. Mutta neuvoja otan vastaan. Ja alan nyt sitten vaan varmaan tehdä vähän lyhyempiä kyykkysarjoja painavammilla painoilla lämmittelyn jälkeen mutta vain niin, että tekniikka pysyy kasassa. Eihän tästä tuu mitään näiden tätikyykkyjen kanssa, kehtaa ikinä salille mennä... ;).

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Musta ainakin kyykyissä on tavallaan helpompi tehdä vähän lyhyempiä sarjoja, koska jaksaa sitten keskittyä loppuun asti tekniikkaan. Ja mä sanoisin myös että tekniikka edellä ts jos menee epäpuhtaaks vähennä painoa. Jos jalkoja haluaa kiusata vähemmän tekniikkaa vaativalla liikkeellä, kokeile jalkaprsässiä. Ja muista että isot lihakset tarvii paljon ruokaa (siis isot merkityksessä jalat eikä kädet).

Helvetin kalliiks tulee tää homma! ;) Ruokaa uppoaa eikä se missään näy... Aamuyöstäkin heräsin ja oli kauhea nälkä, vaikka oli aika lailla myöhään illalla syönyt päivän toisen lämpimän aterian... Joo, pitänee syödä vielä enemmän. Ja tehdä noin kuten yllä.

eilen tapahtui:
aloittelin siinä sitten MAVEA ja lämmittelin 3 lyhyttä sarjaa.
yleensä teen kovat/työsarjat remmeillä... jotenkin on aina tuntunut, että ei siitä tuu lasta eikä paskaa.
no, nyt sit aattelin että otetaas nyt eka työstö sarjakin ilman remmejä ku jotenkin meni hermot niihin heti kättelyssä.
- ja sieltähän se 77,5kg nousi. - ei hyvin, MUTTA remmien kanssa en saanut sitä edes ylös. maksimi jouluskuussa 82,5x4 sumona ja tää oli nyt tavallisena.
-- oon tota voima treeniä hinkannut jo 6 tai 7 treenikiertoa(4 eri treeniä) eli toukokuusta asti.
- ja nythän mä vasta kele hokasin, että NE REMMIT on ollu vaan esteenä kehittymiselle ja haitannut treeniä, ku en oo osannut laittaa niitä oikein. - ja sit ne on vielä aika paksutkin mun lyhyille nakkisormille.
kyllä ottaa aivoon.
en kuvittele, että mun voimat nyt kauheesti olis kehittyny tai että nyt tästä lähtee, mutta voishan olla että olis tullu vähän enemmän kehitystä jos olisin edes opetellut laittamaan ne oikein... argh. TAI sitten ne oli vain tällä kertaa väärin ja aiemmin ollu oikein, mutta en vaan osaa vetää. 8)

Tulipa tehtyä eka reeni uuden PTn kanssa ja huh heijakkaa oli kamalaa. Tai siis ei nyt kamalaa mutta raskasta. Pt laitto mut tekemään 15-20 toiston sarjoja lyhyillä palautuksilla ja useamman kerran jäi sarja kesken kun ei vaan jaksanu. :rock: Onko kellään muulla käyny että jos siirtyy vaihteeksi pidempiin sarjoihin niin treeni tuntuukin tosi raskaalta? Painoja ainakin pitänee ens kerralla skaalata vielä lisää alaspäin kun ei ole kaveri pelastamassa.

Omia kokemuksia kyykystä...tein ihan sujuvasti kyykkyä max. 70 kilon painoilla, mutta en ikinä päässyt kovin alas asti. Eli jäin hiukan siitä 90 asteen kulmasta joka kerta, vaikka aina yritin sinne asti tehdä. Pientä edistystä tapahtui, mitä enemmän asiaan kiinnitin huomiota. No alkoi kuitenkin ärsyttämään, kun junnasin samoissa painoissa, eikä oikeen mitään tapahtunut, eikä liike tuntunut kunnolla/oikein lihaksessa. En siis tehnyt sitä kunnolla lihaksella. Pudotin painot 30 kiloon ja aloin kyykkäämään ihan alasasti, välillä hyödyntäen hidasta laskua tai stoppia alkaalla, pidensin 6-8 toistosta 12-15 toistoon, keskityn hyvään tekniikkaan ja ylläriylläri, tämä on paljon raskaampaa kuin nuo isot painot ikinä. Nyt nostelen painoja hyvin hitaasti, vasta kun tekniikka pysyy kasassa tuon 15 toistoa ja 3-4 sarjaa, saan laittaa maltillisesti lisää painoa. Ei ole kiirettä ja liike tuntuu paljon tehokkaammalta näin.

On varmaan jo hermotuksen ja venyvyyden kannaltakin parempi näin, lonkankoukistajat kun ei ole sitä venyvintä sorttia. Isoja painoja voi sitten käyttää prässissä tai hackissa tai vaikka super squatissa. Tämmöisiä ahaa elämyksiä minulla viime kuukauden ajalta, ei ne aina ne isot painot vaan se tekniikka ja tuntuma ;)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tajusin alklämmittelyn tärkeyden, kun joka ikinen päivä tällä viikolla un ollu treeniaamu, niin fiilis lämpän jälkeen ollu ihan erilainen ja lihaksissa ihana lämmöntunne kun alkaa vääntämään :) oppia ikä kaikki!

Vielä kyykkyasiaa: mä olen tehnyt viime aikoina kyykyt box-kyykkynä, eli ahteri koskettaa jakkaraa. Ei taida tulla ihan 90 asteen kulmaa kun jakkara/penkkivalikoima salilla on vähän huono ja kun itse olen lyhyt niin aika kääpiöjakkara saisi olla jonka kanssa mä saisin 90 asteen kulman. Mutta omasta mielestäni olen saanut tekniikan pysymään erinomaisesti kasassa tuolla box-teknikalla, mikään ei huoju eikä heilu.
Mä ajattelin tehdä seuraavaksi tuolla nonn_an tekniikalla eli kyykky ihan alas asti ja pienillä painoilla aloitus.

Kyselin tuolla kävellen kireeseen kuntoon -ketjussakin tätä ja kysäsempä nyt mimmeiltäkin.. Eli mulla on selkä vähän hajalla ja fyssarin ja lääkärin käskystä jokaseen päivään kuuluu kövelyä, yleensä teen 45-80 min lenkin tai pari lyhyempää. Tän lisäks teen edelleen viisjakosella jalkapainotteisella ohjelmalla aamusin treenit siltä osin mitä kivuilta pystyy. Tuntuu että kävelyllä ei juuri hengästy vaikka reippaasti kävelenkin. Tuntuu että rasvaprossa ehkä vähän pienentyny vaikka kokeilen syödä hiilareita paljon enempi. Onko tommosilla päivittäisillä lenkeillä millanen vaikutus lihaksiin? Jalat tuntunu kyl välillä lenkin alussa voimattomilta mut siitä ne vetreytyy, treeneissä kulkee hyvin. Onko tää ihan liikaa jaloille, 7x viikossa kävelyä plus treenit? Tuntuu että noi lenkit ei paljon voimia syö mutta pitäskö ne huomioida kuitenkin ruokailussa jotenkin? :)

Minihiiri, en ole asiantuntija mutta uskoisin että kävelyn tasoinen liikunta ei pitäisi häiritä muita treenejä (käveleehän jotkut töissäkin vaikka kuin paljon ja teenaa silti?). Syömisessä toi kyllä pitää ottaa huomioon, eli jos esim. käytät kalorilaskuria merkkaat ne sinne normaaliin tapaan liikunnaksi. :)

Joku urheilija tos joskus olympialaisissa mainitsi, että palauttelukseen tekee kävelylenkin, jolla saa vanhat maitohapot liikkeelle elimistössään ja siten elimistöstään. Siksi teen itsekin kävelylenkkejä.

Mari, en käytä mitään laskureita, syön miten mieli tekee :) kiitos vastauksista, huoletta siis jatkan näitä kävelyjä niin kauan kun saan käskyn lopettaa ne :D

Painoista ei kannata salilla stressata, jos tuntuma on hyvä ja edistystäkin ainakin hiljalleen tulee. Minä kyykkäsin 90 asteen 70-80 kilolla aikanaan. Sitten vaihdettiin syväkyykkyyn ja neidin kroppa oli ihan pihalla. Eka treeni meni 10 kilon tangolla ja hyvä, kun treenin jälkeen käveltyä kotiin :D 1,5 vuoden jälkeen ollaan päästy 60 kiloon (tosin olen tässä välillä ollut kahdesti 2kk kyykkäämättä ollenkaan selkäongelmien vuoksi). Jokaisella on vahvuutensa vai miltä kuulostaa, että kerran tein treenissä ensin maastavetoa 3x5x105kg ja sitten penkkipunnerrusta 3x8x37,5? Rintatreeni onkin minulle se kaikkein vaikein ja sen näkee kropastakin.

Minihiiri, juu pointti olikin että kävely on liikuntaa joka kuluttaa kaloreita ihan siinä missä joku muukin. :)

mankki, kiitos. Nyt mun muutaman viikon takainen takakyykyn (atg) kakkosmaksimi 30kg ei tunnu enää ollenkaan niin säälittävältä. :D

Arvon mimmit, miten teillä sujuu selkätreenit? Saatteko kunnolla tuntumaa niihin selkälihoihin? Oon jo jonkun aikaa kamppaillut selkätreeni ongelmien kanssa. Aiemmin kun tein mavea ekana selkäliikkeenä, ongelmaa ei ollut, vaan tuntui että sain selkää rasitettua, nyt kun mave on ollut tauolla ja muilla liikkeillä pitäisi saada sitä tuntumaa haettua, ei onnistu. Teen puolipitkiä/pitkiä sarjoja sopivilla painoilla, poikaystävä on raportoinut tekniikan olevan kunnossa ja selkälihakset liikkuu, mutta tuntumaa sinne selkään ei vaan meinaa löytyä..

Onko teillä jotain vinkkejä tai ideoita? Mikä teillä toimii? Saatteko ylipäätään tuntumaa sinne selkään? Vai onko niin että menee vain aikaa löytää se tuntuma sinne selkälihoihin? Tästä tuntumasta on nyt tullut joku ylitsepääsemätön ongelma mulle...pitäiskö ottaa vaan vähän iisimmin ja luottaa siihen, että tuntuma löytyy aikanaan. Treenitaustaa siis aktiivisesti nyt 1,5vuotta takana, 3-5 kertaan viikossa treenaan. Tuolla blogin puolella olen näitä selkätreenejä pohtinut enemmänkin..

nonn_a, mulla on kanssa vaikeuksia saada selkään tuntumaa. Kuitenkin esim. mave ja leuanvedot kehittyy pikkuhiljaa, joten kuvittelisin että siellä jotain tapahtuu. Imo eroa on myös sillä mitä liikkeitä tekee, siis vaikkapa joku kulmasoudun variaatio voi tuntua paljon enemmän kuin joku toinen. Kannattaa kokeilla rauhassa eri liikkeitä ja just mieluiten niin että on kaveri katsomassa tekniikkaa.

Leuanvedot toimii parhaiten. Oikeita en vielä jaksa, mutta kuminauhallakin toimii. Korostan alaslaskun hitautta, alhaalla lavat auki ennen uutta toistoa. Ei ole mitenkään verrattavissa ylätaljaan.

Arvon mimmit, miten teillä sujuu selkätreenit? Saatteko kunnolla tuntumaa niihin selkälihoihin? Oon jo jonkun aikaa kamppaillut selkätreeni ongelmien kanssa. Aiemmin kun tein mavea ekana selkäliikkeenä, ongelmaa ei ollut, vaan tuntui että sain selkää rasitettua, nyt kun mave on ollut tauolla ja muilla liikkeillä pitäisi saada sitä tuntumaa haettua, ei onnistu. Teen puolipitkiä/pitkiä sarjoja sopivilla painoilla, poikaystävä on raportoinut tekniikan olevan kunnossa ja selkälihakset liikkuu, mutta tuntumaa sinne selkään ei vaan meinaa löytyä..

Onko teillä jotain vinkkejä tai ideoita? Mikä teillä toimii? Saatteko ylipäätään tuntumaa sinne selkään? Vai onko niin että menee vain aikaa löytää se tuntuma sinne selkälihoihin? Tästä tuntumasta on nyt tullut joku ylitsepääsemätön ongelma mulle...pitäiskö ottaa vaan vähän iisimmin ja luottaa siihen, että tuntuma löytyy aikanaan. Treenitaustaa siis aktiivisesti nyt 1,5vuotta takana, 3-5 kertaan viikossa treenaan. Tuolla blogin puolella olen näitä selkätreenejä pohtinut enemmänkin..

Onko sul selän lihakset jumissa? Tai yläkroppa ylipäänsä? Mä huomaan tuntuman katoovan samantien kun alkaa olee hieronnan tarpeessa :) sillon ei auta vaik kuin runttais ja keskittyis kun ei vaan mene perille. Itsellä kesti kauan oppia selän liikkeet oikein, kulmasoudussa tangon kanssa meni tosi kauan ennenkun hiffasin miten se tehdään. Leuat ollu itsellä parhaat liikkeet joissa saa hyvän tuntuman ja lämmön selän lihaksiin :)

Voihan leuanveto sitten! :D Luovutin joku aika sitten, kun en vaan jaksa tehdä niitä ilman kumeja, eikä mitään edistystä tuntunut tapahtuvan..pitää kait yrittää uudelleen kun niin moni niitä suosittelee :)

Otin nyt myös polviltavedon ohjelmistoon, että olisi yksi selkeästi raskaampi liike, ja pari tuntumaliikettä siihen päälle. Kulmasoutu tosiaan vaatii aika paljon harjoittelua, että sen oppii kunnolla. Jätin sen nyt pois ainakin siksi aikaa, että löydän paremman tunutman noihin selkälihoihin.

Selkä ei ole jumissa, oikea niska ja rintalihas kylläkin. Rintalihasjumit vaikuttavat ainakin penkkisuoritukseen, onneksi perjantaina pääsee hierontaan! Pitää kuitenkin yrittää tuolla trigger-rullalla rullailla noita selkälihojakin, josko siitä olisi jotain hyötyä.

Kiitos vinkeistä, lisää saa laittaa, tässä on nyt kaikki neuvot tarpeen :D

Suositut

Back
Ylös Bottom