Tänään opin kaksi asiaa (ja heti kärkeen sanottakoon että treeni oli mielestäni erittäin onnistunut):
1. Että kissanselkämavella ihan oikeasti nostaa enemmän/helpommin kuin suoralla selällä, niin kauan kun selkä ei poksahda.
Viimeksi 2,5kk sitten kokeilin mave-maksimia, ja silloin parissa vikassa nostossa selkä pyöristyi ilman että edes itse tajusin asiaa. Onneksi valmentaja puuttui peliin eikä mitään pahempaa sattunut.
Tänään oli vuorossa oli taas ykkösmaksimi. Mielestäni tekniikkani on parantunut tässä välillä, kun olen saanut siihen hyviä neuvoja, ja nyt sain pidettyä selän suorana ja tekniikan puhtaana joka nostossa (kaveri tai valmentaja vahti koko ajan vierestä :D). Nostin saman kuin viimeksi tokavikalla nostolla, mutta tosiaan merkittävästi paremmalla tekniikalla. Siitä seuraava paino tosin ei sitten enää hievahtanutkaan.
2. Että kannattaisi vissiin harjoitella.
Laskeskelin äsken, että olen tehnyt sitten viime lokakuun about neljä kertaa edes kohtuuraskaita maastavetoja. :face: Ei ihme ettei noussut enempää.
Mutta silti tämän päivän treenistä jäi 100x parempi fiilis kuin edellisestä maksimitestistä, kun nyt on vihdoin tekniikka hallussa raskaammissakin nostoissa.