Salilla tänään (kokemuksia, fiiliksiä, kysymyksiä ym.)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mulla on kanssa selkätreeni ollu aina se kaikkein haastavin tuntuman kannalta. Nyt pt:n opastuksessa olen oppinut oikeat tekniikat ja on ylätaljaa leveellä ja kapeella, alataljaa ja kulmasoutua, leuanveto on nyt ollu vähän aikaa paussilla täälläkin.

En tiedä, ei mulla juuri koskaan treenin jälkeen oo selkä jumissa tai lihakset sen kummemmin kipeet esim. samalla lailla kun rankan jalkatreenin tai käsitreenin jälkeen, mutta kyllä se silti on kehittynyt. Kahdessa kuukaudessa selkä on levinny kuin Ridge Forresterin leuka, mutta en silti oo ihan varma siitä tuntumasta että missä se on vai onko sitä. Keskitynpä tähän asiaan vähän enemmän huomenna salilla ja mietin että miltä sen treenin aikana tuntuu. Olen kyllä suhteellisen nopeasti palautuvaa sorttia muutenkin, vaikka hakattaisiin pt:nkin kanssa lihakset tohjoksi salilla niin seuraavana/seuraavina päivinä olen täysin toimintakykyinen ja joku pikku säälittävä lihasarkuus on havaittavissa.

Tänään aloitettu taas punttitreenit. Taukoa tuli viisi viikkoa (olin kohdunpoistossa) ja kyllä huomasi, että voimat ovat hukassa. Innolla olin odottanut, että pääsee taas treenaamaan kun on vain kävelylenkkejä vääntänyt nämä viikot. Sain kyllä huomata, että vaatiin todella päätä, että pääsee tästä pohjakosketuksesta ylös. Ottaa se vaan niin koville huomata, että melko pienistä painoista ja toistoista saa aloittaa treenaamisen kun vertaa siihen millasia painoja ja toistoja tuli aikaisemmin tehtyä.

Viime viikon torstaina kyykkäsin puolen vuoden tauon jälkeen eikä vielä tänäänkään ollu jalat palautunu kunnolla, meinasin kuolla prässiin :D Tähän mennessä oon kyykänny vaan smithissä, mutta koska meiän salilla se on niin hanurista, päätin opetella ihan oikean kyykyn vapailla painoilla. Hauskinta tässä oli se, että kyykkäsin alle puolella siitä millä keväällä tein smithissä. Säälittävää, mutta eihän tästä ole suunta kuin ylöspäin!

Ai että ottaa päähän salin vaihdosta aiheutunut kaikenlainen säätäminen! Painot on ihan hakusessa, etenkin tangolla tehtävissä liikkeissä. Joko mua on huijattu edellisellä salilla tangon painossa (tein siellä tavallista pienemmällä tangolla, jonka kerrottiin painavan 12 kg) tai sitten uuden salin tanko painaa yli 20 kiloa (en tiedä onko sellaisia olemassakaan). Kaikki aika ja energia mennyt painojen hakemiseen, eikä ole päässyt tekemään kunnon treeniä.

Brutaali kyykkyohjelma menossa, ensimmäiset neljä treenikertaa 7 etukyykkyä + 13 takakyykkyä putkeen, neljä sarjaa ja aloituspaino 65% maksimista. Aika hapokasta, kun on tottunut tekemään maksimissaan kaseja :D. Torstaina tein ja huomenna pitäis taas, vieläkin on aika kivuliasta kävellä portaita. Luotan siihen, että helpottaa jonkin verran kun kroppa tottuu pidempään sarjaan.

Kävin tänään ensimmäistä kertaa tyyliin kahteen vuoteen ohjatulla kahvakuulatunnilla ja oli muuten hitonmoinen rääkki. Pysyin kyllä ohjaajan tahdissa aika hyvin mukana, mutta sykkeet nousivat ihan tappiin. 2x4 työosiota ja osioiden välissä todella lyhyet palautukset. Oli niin hirveää että menen toistekin. :D

Voi jukra, koin eilen jonkinlaisen ahaa-elämyksen takakyykyissä. Painot on edelleen ollut pienet ja sarjat pitkiä, mutta nyt se asento vaan napsahti kohdilleen ja vitsit että meni helposti kaksi vikaa kyykkysarjaa! :dance: Tässä ihan innolla odottaa, että pääsee taas kyykkäämään, perjantaita odotellessa :)

Ennen treeniä ei huvittanu yhtään, mutta kun alko tekee niin penkissä nous helposti enempi ku viimeviikolla, levee kulmasoutu tuntu alottaessa siltä että ei tuu menee hyvin mut tuntuma oli ihan jäätävä :D koko selkä-rintatreeni oli loistava, restpauseja hyödynsin ja vinopenkissä meni restpausella 3x10 17,5 kilon käsipainoilla :D aah oon liekeissä, ja eilinen pakaratreeni tuntuu kiitettävästi hanurissa. Tän takia mä tätä teen <3

Ilahdutti, kun uskalsin viimein laittaa penkissä kympin kiekot tankoon. Mulla on ollut niiden kanssa joku ihme rimakauhu; kuvitelmissani näin aina kuinka mä lyyhistyn niiden alle. Sain kuitenkin 40 kg:lla 2 x 6 toistoa, mikä oli mulle suuri juttu :fuckyeah:

Mahtavaa, naapurintyttö! Mulla on ihan sama vika, 37,5 oon tehnyt..mut ne kympin kiekot on pelottavat :D Nyt taas pikkuhiljaa nostellaan painoja...ehkä mäkin pääsen tuohon maagiseen 40kg lähiaikoina!! :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
^Suosittelen lämpimästi Miken 2x6 systeemiä, jolla minäkin pääsin pitkään junnanneen penkin kanssa tuohon lukemaan. Ja näyttävästi taas sais lisätä painoja :D.

Ilahdutti, kun uskalsin viimein laittaa penkissä kympin kiekot tankoon. Mulla on ollut niiden kanssa joku ihme rimakauhu; kuvitelmissani näin aina kuinka mä lyyhistyn niiden alle. Sain kuitenkin 40 kg:lla 2 x 6 toistoa, mikä oli mulle suuri juttu :fuckyeah:

Hienoa!
Tiedän niin tunteen. Henkinen paino se vasta raskasta on :D . Taannoin taisin kommentoida jossain, että itselläni jonkun pitäisi silloin tällöin laittaa apaut normi määrä rautaa tankoon ja vähän päälle. Sitten siitä penkkaamaan ilman erillisiä laskutoimituksia. Kun ei tiedä onko siellä paljon vai vähän, niin ei voisi ressata turhia :D . Jos ei ole varmistajaa ja jänskättää koklata uusia rautoja, niin itse olen silloin suosinut Smithiä. Silloin saa kuitenkin jonniinmoista tuntumaa mitä olisi luvassa ja tod näk sen verran pystyy punnertamaan, että saa lähimpään lukkoon (tai miksi sitä nyt sanotaan?) kilautettua jos ei nouse ylös saakka.

Niin ja ainahan voi normi penkissäkin jättää ne lukot laittamatta ja jos ei nouse ylös niin ei mene kauankaan kun kiekot saa kipattua toiselta puolelta lattialle, suurin kolaus taitaa tulla vain itsetunnolle :rolleyes: .

Tästä ketjusta rohkaistuneena oli eilen smithissä painoa 42kg, mutta teinkin siinä kapeaa penkkiä ojentajapainotteisesti :D Mutta kuitekin, ensimmäinen 4kympin ylitys lajissaan :D Mulla ojentajat melko vahvat suhteessa muuhun yläkroppaan, ja melko helposti menikin 12 toistoa...voi kun toi rinta olis edes lähelle yhtä vahva kun ojentajat...

Varmistusrautoja ei ole ollut saatavilla niillä saleilla missä olen käynyt. Tai no, voisihan sitä mennä penkkaamaan kyykkyhäkkiin jossa moiset olisi hollilla :)

Okei, teillä on sitten tosi edistynyt naistensali jos ees kyykkyhäkki löytyy. :D Mulla on tod näk salin vaihto eessä vuodenvaihteessa kun sopimuskausi katkeaa, kun oon totaalisesti kasvanu ulos meiän salin painoista ja varustelutasosta (käyn siis naistensalilla ja crossfit-salilla, ja meinasin siirtyy pelkästään jälkimmäiseen).

elixandra, sori luin ihan väärin! :D Mutta joo tosiaan ihme ja kumma on niitä.

naapurintyttö, no enpä tiiä, kun ainoat "levytangot" mitä tuolla on, on pumppitankoja joihin saa max 30kg painoa ja smithiin on kiekkoja ehkä yhteensä 60 kilon edestä. :wtf:

Oon tavannu nyt tehä puntin heti aamusta ja aamupalan jälkee käyny kävelyllä. Eilisen jalkatreenin jälkee kävelyllä vaan ahisti ja tuntu ettei saanu kroppaa rennoksi ja otti päähän kaikki mahollinen, syöminenkin oli ahtamista ja olo oli koko päivän stressaantunu ja outo. Tänään käsitreenin jälkeen oli ihanan rento fiilis. Jäi vähän suorastaan peen maku suuhun eilisestä :( mistähän tuo johtuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom