SUPERCARB 1kg -40%

Salilla tänään (kokemuksia, fiiliksiä, kysymyksiä ym.)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Putkirullaus treeniä seuraavanapäivänä ei ole oikein hyvä idea, varsinkaan jos domssit tuota luokkaa, sattuu muutenkin niin pirusti jos paikat kunnolla jumissa :D Treenin jälkeen teen lyhyen rullauksen ja lyhyitä 10-15sek venytyksiä treenatuille lihaksille. Perusteellisempi putkirullaus sitten kun niitä domsseja ei ole, eli muutaman päivän päästä treenistä tai vaikkapa treeniä edeltävänä iltana jos jalkatreeni vain kerran viikossa.

Kuulostaa hurjalta tuo oksentelu, tuleeko paha olo ennen oksennusta, vai tuleeko se oksennus saman tien? Meinaan, että pitäisikö kyseinen liike lopettaa jo silloin kun tulee se paha olo, eikä vaan treenata oksennukseen asti? Ihan näin asiasta mitään tietämättömänä pohdiskelen.. Josko sitä pystyisi pikkuhiljaa koventamaan ja totuttelemaan treeniin ilman että se oksennus tulisi.

Putkirullaus treeniä seuraavanapäivänä ei ole oikein hyvä idea, varsinkaan jos domssit tuota luokkaa, sattuu muutenkin niin pirusti jos paikat kunnolla jumissa :D Treenin jälkeen teen lyhyen rullauksen ja lyhyitä 10-15sek venytyksiä treenatuille lihaksille. Perusteellisempi putkirullaus sitten kun niitä domsseja ei ole, eli muutaman päivän päästä treenistä tai vaikkapa treeniä edeltävänä iltana jos jalkatreeni vain kerran viikossa.

Kuulostaa hurjalta tuo oksentelu, tuleeko paha olo ennen oksennusta, vai tuleeko se oksennus saman tien? Meinaan, että pitäisikö kyseinen liike lopettaa jo silloin kun tulee se paha olo, eikä vaan treenata oksennukseen asti? Ihan näin asiasta mitään tietämättömänä pohdiskelen.. Josko sitä pystyisi pikkuhiljaa koventamaan ja totuttelemaan treeniin ilman että se oksennus tulisi.

Paha olo tulee jalkaprässin jälkeen, kun jalat menee tosissaan maitohapoille. Ja tätä on siis tapahtunut alusta asti, kun alkoi olla prässissä vähän enemmän painoa (olen nyt treenannut noin 5KK...) oksentelu on sinänsä aika uus juttu, että sitä on vasta tän vuoden puolella tapahtunut. Itsekin toivoisin että ajan myötä helpottaisi, mutta sinänsä ei ainakaan helpota tieto siitä että poikaystävä on treenannut aktiivisesti jo useamman vuoden ja saattaa yhä oksentaa treenin aikana :D Ei se sinänsä ole kovin kumma juttu, kun paha olo iskee käyn oksentamassa ja treeni jatkuu, mutta olisihan se tietysti kiva vetää jalkatreeni ilman tuota ainaista pahaa oloa...

Juotko sä mitä (mitään?) treenin aikana? Mikä ja millon on edellinen asia mitä syöt ennen treeniä? Onko teiän jalkaprässi sellanen missä maataan selällään (-> mahansisältö pääsee helpommi ylöspäin)? Nää kaikki voi nimittäin vaikuttaa.
Ootko kokeillu auttaako mitään jos vaan skippaat prässin tai teet sen tilalla jonkun muun liikkeen?

Tämmösen löysin kun pakkotoistoa selailin: http://www.pakkotoisto.com/treeni/4...treenatessa-tai-treenin-jalkeen-2/#post984033

Tässä viitattiin puutteelliseen hapenottokykyyn, jota siis erilaisilla intervallitreeneillä pystyy ehkä parhaiten parantamaan. Jos nyt tavoittena ei ole maksimaalinen lihaskasvu, niin ehkä kannattaa kokeilla lisätä jotain hiit-tyyppistä treeniä ohjelmaan? Josko tuo oksentelu helpottaisi jossain vaiheessa.

Juotko sä mitä (mitään?) treenin aikana? Mikä ja millon on edellinen asia mitä syöt ennen treeniä? Onko teiän jalkaprässi sellanen missä maataan selällään (-> mahansisältö pääsee helpommi ylöspäin)? Nää kaikki voi nimittäin vaikuttaa.
Ootko kokeillu auttaako mitään jos vaan skippaat prässin tai teet sen tilalla jonkun muun liikkeen?

Juon treenin aikana aminohappojuomaa (tällähetkellä Mass ibcaa) sekä tietty runsaasti vettä. Treeniä edeltävä ateria riippuu siitä mihin aikaan pääsen treenin tekemään, mutta se on joko aamupala (kaurapuuro, raejuusto, banaani, marjoja), lounas (riisi, jauheliha, salaatti, keitetyt vihannekset, omena) tai välipala (rahka, banaani, jugurtti, marjat). Pidän aina taukoa 2 h ennenkuin ruoan jälkeen lähden jumpalle. Tein muutaman viikon sovellettua jalkatreeniä rasitusvamman takia, enkä sinä aikana tehnyt mm. prässiä. Pahaa oloa ei tullut (tosin treenit olivat muutenkin tavallista kevyempiä) mutta pointti oikeastaan on siinä, etten mielellään jätä prässiä pois treenistä, koska se on niin tehokas ja hyvä liike...

Okei, no ei sit ainakaan pitäis olla kiinni siitä että syöt liian vähän aika ennen treenejä. Kokeile yks treeni ilman tota aminojuomaa?

Semmonen asia askarruttaa kun aika aloittelija salilla viihtyjä olen niin missä vaiheessa oolette ottaneet vetoremmit käyttöön? Ja ylipäätään käytättekö niitä? Ite oon huomannu että SJMV:ssä (40kg) ote ei meinaa millään pitää enää viimesessä sarjassa ja viimesissä toistoissa :face: Kannattaako vain harjottaa puristus voimaa ja unohtaa vielä remmit vai turvautuu remmeihin? Puristusvoima ei anna kyllä lisätä enää painoja mutta muuten uskaltasin kokeilla kyllä lisätä :)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kai käytät jo ristiotetta hyödyksi tiukempiin toistoihin?

Reilut kaksi vuotta treenasin täysin ilman remmejä. SJMV ja mave oli ne liikkeet, joissa todennäköisesti olisi saanut vähän enemmän irti remmeillä, mutta kehittyi ne remmienkin kanssa aivan hyvin, ja samalla kehittyi se otevoimakin. Käytän remmejä nykyään, mutta vain SJMV:ssa ja tiukimmissa mavesarjoissa sekä askelkyykkykävelyssä käsipainoilla (sarjat kestävät niin pitkään). Niin pitkälle teen ilman remmejä kuin menee ja otevoimaa treenaan välillä erikseen. Jos siis ottaa remmit käyttöön, niin kannattaa yhä pitää huoli että puristusvoimakin jatkaa kehittymistään.

Semmonen asia askarruttaa kun aika aloittelija salilla viihtyjä olen niin missä vaiheessa oolette ottaneet vetoremmit käyttöön? Ja ylipäätään käytättekö niitä? Ite oon huomannu että SJMV:ssä (40kg) ote ei meinaa millään pitää enää viimesessä sarjassa ja viimesissä toistoissa :face: Kannattaako vain harjottaa puristus voimaa ja unohtaa vielä remmit vai turvautuu remmeihin? Puristusvoima ei anna kyllä lisätä enää painoja mutta muuten uskaltasin kokeilla kyllä lisätä :)

Itselläni on versa gripsit jotka hankin vasta viime kesänä, reenitaustaa nelisen vuotta. Viime syksynä käytin versoja aika ahkeraankin, mutta nykyisin vähemmän. Pääosin pidemmissä sarjoissa (10+), mutta myös esim. raskaissa lyhyemmissä (4-6 toistoa) sarjoissa. Voit kokeilla tehdä esim. joka toisen treenin remmeillä tai vaihtoehtoisesti otat vain siihen viimeiseen sarjaan remmit käyttöön. Puristusvoima kyllä kehittyy ajan saatossa.

Mulla tuli kanssa just about noissa painoissa sama ongelma vastaan viime syksynä, mutta nyt oon saanu taas puristusvoimaan "edelle". Mun konstit on/oli:
- mankkua reilusti käsiin ennen mihin tahansa tankoon tms. koskemista
- sormilukko, eli peukalo menee tankoa vasten etu- ja keskisormen alle
- puristusvoiman kasvattaminen leuanvetotangossa roikkuen (pienissä erissä vähän joka välissä, esim. jumppatunnin alkua odotellessa tai ennen/jälkeen treenin)
- perus maven suosiminen sjmv:n sijaan koska siinä voi korjata otetta aina kun laskee tangon maahan

Kiitos vastauksista! :) Ja en ole käyttänyt ristiotetta joten se menee kokeiluun ja samoin sormilukko :thumbs: Katotaan eka josko näistä sais apua eikä vielä tartteis remmeihin turvautua.

Onkohan mulla jotenkin tavallista pienempi käsi sitten, kun ei tuo sormilukko onnistu itseltä, ei yllä peukolo etu- ja keskisormen alle kun otan tangosta kiinni. Ärsyttää kun sjmv on suosikkiliikkeitä mut puristusvoima meinaa olla onneton... Pakko hankkia jonkin sortin remmit itsekin kohta. :( "Hurjat" 55kg tangossa, ja viimeiset sarjat jää puristusvoiman puutteessa aina kesken, vaikka muuten vielä jaksais.

Mulla tuli kanssa just about noissa painoissa sama ongelma vastaan viime syksynä, mutta nyt oon saanu taas puristusvoimaan "edelle". Mun konstit on/oli:
- mankkua reilusti käsiin ennen mihin tahansa tankoon tms. koskemista
- sormilukko, eli peukalo menee tankoa vasten etu- ja keskisormen alle
- puristusvoiman kasvattaminen leuanvetotangossa roikkuen (pienissä erissä vähän joka välissä, esim. jumppatunnin alkua odotellessa tai ennen/jälkeen treenin)
- perus maven suosiminen sjmv:n sijaan koska siinä voi korjata otetta aina kun laskee tangon maahan

Mä suosittelen myös puristusvoiman kasvattamista, se auttaa pidemmän päälle kaikessa vetotyössä. Hyvä yhdistelmätreeni vois olla lapaveto - siinä tulee harjoitettua lavan alue ja samalla puristusvoima kasvaa.

Mulla nyt sjmv 80kg ja ekoja kertoja olen käyttänyt remmejä...jaksan kyllä pitää tankoa, mutta helpottaa keskittymistä itse liikkeeseen isolla painolla, kun ei tarvitse miettiä otetta. Suosittelen treenaamaan otevoimaa ennen remmejä! Mitään luokkoa en ole itse käyttänyt...ristiote toimii pienemmillä painoilla, muistakaa tehdä joka toinen toisinpäin :)

Vitsit olin maanantaina iloinen, kun pääsin penkkaamaan pitkästä aikaa, eikä ranteisiin sattunut yhtään! Tästä tää taas lähtee!! :rock:

Treenipäiväkirja by Johanna

Joo ei kyllä tämänkään naisen sormet veny sormilukkoon normaalilla tangolla, ei mitään mahiksia.
Ristiote tai sitten remmit itsellä. Mankkua kun ei saa omalla salilla käyttää, valitettavasti :(

Suositut

Back
Ylös Bottom