SUPERCARB 1kg -40%

Salilla tänään (kokemuksia, fiiliksiä, kysymyksiä ym.)

Itse jätän treenin väliin jos tuntuu siltä että ei kannata lähteä, esim. Tulossa kipeäks, väsynyt tai jos lihakset ei oo palautunu edellisestä treenistä :) ei se yksi treenin väliin jättäminen pahaa tee.

Ihan huikee fiilis kun vaihdoin kolmijakosen jota käytin melkein puol vuotta, nelijakoseen! Aluksi ajattelin että onpas vähän toistoja ja lyhyemmät sarjat mutta maltoin olla lisäilemättä niitä ja huhheijaa miten on joka ikinen treenattu lihasryhmä tuntunut aralta vielä kahden päivän päästä :D samoin painoja saanut lisätä huolella, ihania onnistumisen tunteita! :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Kuulosta motivaatiota löytyvän, loistavaa! :)
Itse aloitin 3kk sitten säännöllisen käymisen.. 3x viikossa 1. jakoisella ohjelmalla.
Tässä pian laitetaan pyörimään 2.jakoinen. Tuskin maltan odottaa :dance2:
Minua motivoi se että käyn ohjelmat läpi personal trainerin kanssa. Tuo paljon motivaatiota ja asennetta treeniin kun tietää mitä tekee ;)
Olen ihan koukuttunut salilla käymiseen :puntti:

Luulen että tajusin valakyykyn idean! Sitä harjoteltiin pari päivää sitten crossfit-tunnilla ja tänään kokeilin itekseni peilin ääressä alkulämpäksi. Ainakin pelkän puukepin kanssa sujui ihan jees.

Kuitenkin tästä ja jostain muistakin asioista oon huomannut että mun olkapäät on aika heikot sekä voiman että liikkuvuuden suhteen (hölmö kun en oo reenannu niitä). Millasta olkapäätreeniä te teette ja olisko hyviä vinkkejä? Viparit ja flyes (tai joku about sen niminen liike??) on nyt uutena ohjelmassa, lisäksi vissiin tutuista liikkeistä ainakin pysrypunnerrus ja pystysoutu ottaa olkapäihin?

HELP!! :(
Tarvitsisin valaistusta että mitä mun kehossa oikein tapahtuu!! :wtf:
Olen huomannut että useankin salitreenin jälkeen alaselkäni muuttuu tummaksi. Aivan kuin se olisi yhtenä mustelmana koko alaselkä.. :confused:
Olen täysin terve nuori nainen eikä salitreeni muuten ole tuottanut ongelmaa.. kireitä vaatteitakaan en käytä eikä mikään harjoituskaan paina selkääni niin että se jättäisi jälkeä.
Tummuus lähtee jonkin ajan päästä salitreenistä....
Lääkäriltä en ole asiaa tiedostellut, mutta kai se on tiedusteltava jos tälle ei ala löytyä selitystä.
Onko kokemuksia tai tietoutta mitä on tekeillä?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Selkätreeniin tuntumaa

Miksi en saa selkätreeniin tuntumaa, en sitten mitenkään? Kädet kyllä väsyy, etenkin forkut. Ja epäkkäät, jotka on jo muutenkin aika massiiviset... Voiko johtua hartia-alueen ja rintalihasten kireyksistä?

Miksi en saa selkätreeniin tuntumaa, en sitten mitenkään? Kädet kyllä väsyy, etenkin forkut. Ja epäkkäät, jotka on jo muutenkin aika massiiviset... Voiko johtua hartia-alueen ja rintalihasten kireyksistä?

Riippuu tosi paljon mitä ja miten teet. Mulla kesti pitkään löytää tuntuma. Omalla kohdalla auttoivat mm. seuraavat asiat:

- kulmasoutu tangolla kunnes tuntuma löytyy (käsipainoilla liikettä on helpompi "avustaa" väärillä lihaksilla venkoamalla vinoon). Ja tangon päätepiste on ALHAALLA, siis lähellä lantiota / enintään vatsan alueella, ei rinnan kohdalla jolloin liike menee olkapäille. Kuulosti vähän siltä että jos kulmasoudat, teet sen forkuilla ja olkapäillä
- sekä kulmasoudussa että ylätaljassa keskittyminen loppuasennon rutistusliikkeeseen, liike pysäytetään siis hetkeksi supistusvaiheessa
- ylätaljassa leveä myötäote
- lämmittely pullover-meiningillä taljassa voi auttaa
- myös vetoremmeistä voisi tapauksessasi olla apua

...Ja niin perusasialta kuin kuulostaakin, töissä olevien lihasten ajattelu ja niihin keskittyminen. Eli et keskity liikuttamaan tankoa/taljaa/painoa oikean radan mukaisesti, vaan keskityt siihen että supistus tulee just oikeilla lihaksilla. Voi muuten aluksi johtaa siihen, että rautaa täytyy vähentää sarjoissa reilusti. Mutta sieltä se alkaa löytyä.

Riippuu tosi paljon mitä ja miten teet. Mulla kesti pitkään löytää tuntuma. Omalla kohdalla auttoivat mm. seuraavat asiat:

- kulmasoutu tangolla kunnes tuntuma löytyy (käsipainoilla liikettä on helpompi "avustaa" väärillä lihaksilla venkoamalla vinoon). Ja tangon päätepiste on ALHAALLA, siis lähellä lantiota / enintään vatsan alueella, ei rinnan kohdalla jolloin liike menee olkapäille. Kuulosti vähän siltä että jos kulmasoudat, teet sen forkuilla ja olkapäillä
- sekä kulmasoudussa että ylätaljassa keskittyminen loppuasennon rutistusliikkeeseen, liike pysäytetään siis hetkeksi supistusvaiheessa
- ylätaljassa leveä myötäote
- lämmittely pullover-meiningillä taljassa voi auttaa
- myös vetoremmeistä voisi tapauksessasi olla apua

...Ja niin perusasialta kuin kuulostaakin, töissä olevien lihasten ajattelu ja niihin keskittyminen. Eli et keskity liikuttamaan tankoa/taljaa/painoa oikean radan mukaisesti, vaan keskityt siihen että supistus tulee just oikeilla lihaksilla. Voi muuten aluksi johtaa siihen, että rautaa täytyy vähentää sarjoissa reilusti. Mutta sieltä se alkaa löytyä.

Joo mää siis otin ton muscle challengen treenin testiin, pienin modauksin tosin, kun meidän työpaikan salilta ei ihan noita kaikkia vehkeitä löydy. Kulmasoutu tangolla on itseasiassa yks niitä harvoja liikkeitä mitkä menee edes suurinpiirtein kohteeseen, ainakin sarjan ensimmäiset, sanotaanko 6 toistoa. Mä siis vedän sitä tankoa melkein reisiä pitkin. Sitten loput toistot menee epäkkäille, vaikka tangon liikerata ei hirveesti mielestäni muutu, ehkä asento kuitenkin muuttuu pystymmäksi viimesten toistojen aikana?. Ylätaljassa väsyy forkut, remmejä olen jonkin verran käyttänyt. Kulmasoutu käsipainoilla onnistuu paremmin oikealle puolelle, mutta siinä on jotenkin sellanen olo, että lapojen liikkuvuus vaikuttaa tuohon tuntumaan?

Alataljassa on vähän vaikeampi pitää liikerata, etenkin viimesissä toistoissa kahva meinaa nousta lähemmäs rintaa. Mutta pitää kokeilla noiden remmien kanssa, varsinkin selkätreenin viimesissä liikkeissä. Kiitos vinkeistä, pitää alkaa salilla keskittyä enemmän liikkeen sijasta lihaksiin.

^^ Minusta tämä on loistava selkäliike: http://m.youtube.com/watch?v=vB2veWzmNCU Vastus riippuu kehon kallistuskulmasta.

Kävin eilen pienen tauon jälkeen salilla, ja muuten meni ihan ok (mitä nyt helle ehkä vähän verotti tehoja) mutta kyykyistä ei tullut yhtään mitään. :wtf: Tuntu että liikerata/asento ei pysy ollenkaan ja 10 kiloa oli enemmän kun riittävä paino (viimeksi sarjapainot ~20kg, ja nyt puhutaan atg-syvyisitä etukyykyistä). Veikkaan että ongelma on jäykissä lihaksissa, mutta jos jollain on hyviä ideoita mitä tehdä asialle, kuulisin todella mielelläni....

Niin meinaatko että ihan sitä itse taljalaitetta vasten tekis? Varmaan onnistuis, jos laittaa niin paljon painoa ettei se painopinkka pääse nousemaan vahingossa.

Niin meinaatko että ihan sitä itse taljalaitetta vasten tekis? Varmaan onnistuis, jos laittaa niin paljon painoa ettei se painopinkka pääse nousemaan vahingossa.

No en nyt sentään... Lähinnä mietin, että jos sen esim. leuanvetotangon yli kietois.

Olen vähäsen tyytyväinen itseeni. Siitä, että kuuntelin itseäni, enkä ole tällä viikolla treenannut, kun tuntuu, että jotenkin ei nyt vaan jaksa ja irtoo. Enkä ole saanut nukuttua tarpeeksi ja työstressiä on. Itse asiassa tajusin, että olisikin aika pitää lepo- tai kevennetty viikko... Eilen sitten kyllä heiluin pihalla moneen otteeseen, leikkasin nurmikkoa, niitin, kiskoin nokkosia ja muita rikkaruohoja, putsasin kukkapenkin etteivät kyyt enää lymyilisi siellä, haravoin, työnsin täyttä kottikärryä jossa tyhjä kumi (hyvää treeniä muuten ;)). Tuntuu sekin näköjään tänään vähän.

Ensi viikolla sitten uusin voimin ellen viikonloppuna innostu, ja täytyy etsiä täältä joku hyvä 2-jakoinen kotitreeni ennen kuin syksyllä varmaan palaan taas salille.

Hei BonyM. tsekkaa mimmien treeniohjelmista mun uusimmat ohjelmat, siellä on 2-jakoista kotitreeniä :)
Oon ainakin itse ollut tyytyväinen, joskin juuri muokkasin ohjelmaa taas vähän. ..

Sullahan oli se perse edellä -meininki, sopis mullekin ;). Yritinkin jo etsiä, mutta täällä on tietoa niin maar paljon, että siinä onkin tekemistä... Katsonpas sun version.

Oon kännykällä niin en osaa, mutta päivitän ne tähän (ja linkkaan sitten treenipäiväkirjaan) :)

Treeni 1 ylä - ja keskivartalolle

1) kahden käden kahvakuulaheilautus (12kg) 15 x 3
2) Dippi sohvaa vasten 15 x 3
3) Sivulankku ojennuksilla 15 x 4 (molemmat puolet kahdesti)
4) Pystypunnerrus 12x3 (5kg painot)
5) Punnerrus jalat sohvalla 8 x 3
6) Vipunostot 15 x 3 (3kg painot )
7) Hauikset 15x3 (5kg painot)
8) Lankku 3x 60sek

Treeni 2 takapuoli

1) Askelkyykky taakse 12kg kuulan kanssa 15x4
2) Jalan nosto suorana kylkimakuulta 40x molemmat puolet
3) Bulgarialainen kyykky jalka sohvalla 5kg painot käsissä 12x4 (puolet kahdesti)
4) Lantion nosto, 5kg painot käsissä lantion päällä 15x3
5) Maastaveto 16kg kuulalla 12x3
6) yhden jalan lantionnosto 15x2 molemmat jalat
7) koiranpissatusasennossa takapotku jalka suoraksi (toimii!) 30x molemmat puolet
8) syvä kyykky 12kg kuula käsissä Tai hyppykyykky (jos vauva on hereillä) 12x3

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kun mulla kyykyssä painot on suhteessa niin sjmv:on kuin yläkropan liikkeisiin naurettavan pienet, niin mitä kandee tehdä? Tehdä lyhyempiä sarjoja (esim. 6, nyk. 12) isommilla painoilla? Tekniikan yritän pitää aina kunnossa, luultavasti liiankin varovaisesti otan kyykkyyn painoa lisää. Se vaan tuntuu jotenkin niin inholta liikkeeltä, kun reisissä ei lihaa eikä voimaa yhtään ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom