SUPERCARB 1kg -40%

Salilla tänään (kokemuksia, fiiliksiä, kysymyksiä ym.)

Minäkin mietin joskus tuota "sikakyykkyä" kokeilevani, ehkä nyt mankin innoittamana uskaltaudun :D 2,5kg korotuksetkaan ei välttämättä olis liikaa...hmmm.

Nyt lähinnä ärsyttää...monista seikoista johtuen (blogista voi lukea lisää) takana nyt viikko taukoa salilta... Ainakin pari päivää tässä vielä lepuutellaan, katsotaan mitä hieroja sanoo tänään kädestä ja miltä oma jaksaminen näyttää sitten loppuviikosta.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mäkin kuulin tosta sikakyykystä, ja jotenkin alkuperäisversioon nähden kevennettynä vois olla jopa ihan hauska kokeilla. Ehkä jos lähtis 10kg tangosta lisäämään painoa ja 10 toistosta alaspäin... :D
Mutta kyllä on myös etukyykyn suorittajalihakset hyvin tiedossa täällä, eipä oo hetkeen ollu etureidet näin kipeät. Pitäis vissiin harjoittella useemmin tai jotain. :whip:

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Helka, eihän noi paljoa jäänyt vajaaksi. :) Mutta kiitos videosta, oon miettinytkin miten tangon jättäminen alas onnistuu ja nyt näin.

Helka, kannattaa kiinnittää huomiota tuossa kapeassa penkissä tekniikkaan, sulla näyttäisi leviävän kyynärpäät aika vahvasti sivulle, huomaat sen varmasti itsekkin? Yritä pitää kyynärpäät lähempänä kroppaa/kylkiä myös ylöstyönnössä, nyt ne hakee paikkaa aika vahvasti eikä tuo varmasti tee hyvää pitemmän päälle. Kapeessa penkissä tangon tulisi myös luonnollisesti laskeutua alemmas vatsalle kun kyynärpäät pidetään lähempänä kroppaa, eikä niinkään samaan kohtaan kuin normaalissa penkissä, kuten ainakin tuolla videolla näyttäisit laskevan. Pienillä muutoksilla saat varmasti paremman tuntuman nimenomaan ojentajiin, säilyen ehjänä :thumbs:

Joo, kyynärpäät pitäisi olla lähempänä kylkiä. Just ton takia otin videolle, että näkisin missä asennossa noi kädet menee. Mulla rinta dominoi eli ojentajat ovat paljon heikommat. Tossa siis ihan liikaa painoa tangossa jotta pystyisi tekemään oikein tota kapeaa penkkiä.

Tuntui kyllä, että koko viime viikon voimat meni tuohon sikakyykkyyn :D Etureidet olivat aika arat lauantaihin saakka varsinkin polven yläpuolelta. Etukyykyllä olisi joskus tarkoitus kokeilla sama, mutta ei ihan heti. On tuo kyllä hermostolle sen verran kovaa rääkkiä.

Helka, näyttää heti paljon paremmalta ja varmasti lähtee kehityskin ojentajille parempaan nousuun korjatulla tekniikalla, kun rinta ei ole niin vahvasti mukana ja rasitus tulee enemmän kohdelihakselle :thumbs:

Onko kellään antaa vinkkejä?
Takakyykkyä tehdessä tuntuu että kippaa taaksepäin joten selkä nojaa vahvasti eteen.
Mistä johtuu? Muuta tehtävissä kuin laittaa kantapäitten alle korotus?

Onko kellään antaa vinkkejä?
Takakyykkyä tehdessä tuntuu että kippaa taaksepäin joten selkä nojaa vahvasti eteen.
Mistä johtuu? Muuta tehtävissä kuin laittaa kantapäitten alle korotus?

Mulla oli kanssa ongelmaa selän eteen kumartumisesta aikasemmin. Sain sen kuriin kolmekohtaisella ohjelmalla, katso jos tästä olisi sullekin apua:
1. Liikkuvuuden lisääminen. Venyttely, jooga yms. niin että kyykkyasentoon pääseminen on vaivatonta ja hyvä tekniikka täten helpompi toteuttaa. Myös kaikenlaisten arkiaskareiden tekeminen kyykyssä "istuen" toimii. Eli idea on että kyykyn ala-asennosta ja sinne menosta ja poistulosta tulisi helppoja ja luontevia liikeratoja, jotka ei aiheuta kiristyksen tunnetta missään.
2. Keskivartalon hallinnan parantaminen. Tähän auttaa ko. lihasten treenaaminen mutta myös asiaan erityinen keskittyminen kyykätessä ja muutenkin liikkuessa. Myös esimerkiksi superhitaat kyykyt ja pohjaan pariksi sekunniksi pysähtyminen voivat auttaa asennon hahmottamisessa ja korjaamisessa.
3. Maltilliset painot. Jos tekniikka ja/tai kyykyn syvyys muuttuu merkittävästi 1. kohdan seurauksena, kannattaa voi aloittaa jopa ilman lisäpainoa kyykkäämisellä tai tyhjällä tangolla. Joka tapauksessa paino on syytä pitää sellaisena, että tekniikka ei kärsi siitä että jotkut tukilihakset pettää.

Kokemusta & vinkkejä oksettavista jalkatreeneistä ja niidenjälkeisistä domseista?

Jalkapäivät on ikuinen murhekryyni mulle,mutta ne vain on tehtävä. Tämänhetkisessä ohjelmassa mulla on yks jalkapäivä/viikko, joten teen sen puolentoistatunnin aikana sekä etu-että takareidet ja viimeiseksi pohkeet. Nyt tein melkein koko tammikuun soveltavaa jalkatreeniä, koska pakaran rasitusperäisen tulehduksen takia mulla oli bannassa kaikennäköiset kyykyt yms, jossa pakaralihasta joutuu supistamaan. Nyt pakarat on kuitenkin kunnossa ja pääsin taas tositoimiin. Itse treeni meni hyvin, mutta mulla on kaksi asiaa joissa toivoisin vinkkejä...

1. Oksentaminen (tiedän, kuulostaa pahalta). Olen viime aikoina saanut itseni jalkaprässin jälkeen niin pahoille hapoille, että olen päätynyt liikkeen jälkeen kumartelemaan vessanpöntölle. Siitä asti kun olen aloittanut treenaamisen, oon aina onnistunut saavuttamaan jalkatreenin aikana aivan maksimaalisen pahanolon, joka helpottaa vähitellen, mutta nyt se on mennyt siihen että ihan tosissaan oksennan tietyssä vaiheessa treeniä. Onko muilla kokemusta tällaisesta? Mitään keinoa välttää paha olo?

2. Domsit. Onnistun saamaan välillä aivan s**tanalliset lihassäryt, jotka saattaa kestää useammankin päivän. Pahimmillaan ne ovat tosi pahat, eli kaikki on kivuliasta; sängystä nouseminen, autosta nouseminen, vessanpöntöltä nouseminen. Ennen mulla oli tapana käydä jalkapäivän jälkeen saunassa, mutta nykyisellä salilla se ei ole mahdollista. Venyttelen ennen treeniä alkulämmittelyn jälkeen aina n. 25 s jokaista lihasryhmää. Ei auta. Onko jollain tipsejä? Ihan hävettää töissäkin käydä kun työkaverit kyselee että olenko loukannut paikkani kun kävelen kuin perseelle ammuttu sorsa... :D

Mun kokemuksen mukaan huonovointisuuden tunne treenissä johtuu todennäköisesti huonosta/vääränlaisesta tankkauksesta. Esimerkiksi jos on syönyt liian vähän aikaa ennen treenejä, ruoka voi pyrkiä takas ylös. Tosiaalta monet sanoo että tulee huono olo jos on syönyt pidemmällä aikavälillä liian vähän ja varsinkin liian vähän hiilareita. Viime viikolla mulla kanssa yritti tulla päänsärky+pyörrytys+huono-olo treeneissä kun oli hartiat tosi jumissa, en tiedä sitten onko sun tapauksessa kyse mistään sen tyyppisestä.
Mutta joka tapauksessa oksentaminen ei ole kauheen terveellinen reaktio, joten kannattaa ihan tosissaan pyrkiä selvittämään mistä se johtuu ja korjaamaan asia.

Mä oon tehnyt (ja ymmärtääkseni yleensä neuvotaan tekemään) niin että ennen treeniä lihakset pyritään lämmittelemään dynaamisella liikkeellä, eikä juurikaan venytellä, ja venyttely jätetään treenin loppuun tai tyyliin pari tuntia myöhemmin tehtäväksi. Putkirullausta voisit kanssa kokeilla.

En usko että pahanolon syy on tankkauksessa, sillä syön joka päivä samalla lailla/samaa aikataulua noudattaen, mutta paha olo ei tuu kun vain ko treenissä. Lienee siis nimenomaan kunnonpuutetta... :) En ole itse ymmärtänyt sen sijaan, että mitä hyötyä venyttelystä on treenin jälkeen? Ennen treeniä lämmittelen aina vähintään 10 min, yleensä kuntopyörällä, ja sen jälkeen lyhyet venyttelyt.

Mites se putkirullailu, suositteletteko että sen tekee erillisenä päivänä (esim. aerobisen jälkeen) vai jalkatreenin yhteydessä, alkuun/loppuun..?

En usko että pahanolon syy on tankkauksessa, sillä syön joka päivä samalla lailla/samaa aikataulua noudattaen, mutta paha olo ei tuu kun vain ko treenissä. Lienee siis nimenomaan kunnonpuutetta... :) En ole itse ymmärtänyt sen sijaan, että mitä hyötyä venyttelystä on treenin jälkeen? Ennen treeniä lämmittelen aina vähintään 10 min, yleensä kuntopyörällä, ja sen jälkeen lyhyet venyttelyt.

Mites se putkirullailu, suositteletteko että sen tekee erillisenä päivänä (esim. aerobisen jälkeen) vai jalkatreenin yhteydessä, alkuun/loppuun..?
Niin siis meinasin sitä että jos on vaikka jotain rasvasta ruokaa mahalaukussa (niin että se ei ole ehtinyt matkata sieltä eteenpäin) KUN menee treeneihin, mulle ainakin tulee huono olo. Jos taas syö saman ruuan pari tuntia aikasemmin niin että se ehtii rauhassa sulaa sillä välin kun itse ei tee mitään kovin liikunnallista, kaikki hyvin.
Mä oon tehnyt putkirullailua aina sillon tällön tarpeen mukaan jos on tuntunut että lihakset on kipeet tai jumissa. Varmaan joku muu asiaan perehtynyt osaa neuvoa paremmin tai googlaamallaki löytyy.

Höm, mitä? Treenin jälkeen venyttelyn tarkoituksena on palauttaa lihaksen lepopituus. Huom! Näiden venytysten kuuluu olla tosi lyhyitä, max 10 sekuntia.

Höm, mitä? Treenin jälkeen venyttelyn tarkoituksena on palauttaa lihaksen lepopituus. Huom! Näiden venytysten kuuluu olla tosi lyhyitä, max 10 sekuntia.

Hmm, no kai sekin on yksilöllistä, mutta siis eihän siitä ole minkäänlaista tieteellistä faktaa, että venyttelystä oikeasti olisi hyötyä treenin jälkeen? Ja jos olen oikein ymmärtänyt, niin ei myöskään pitäisi heti treenin jälkeen venytellä, sillä jos venyttelee heti puntin jälkeen, on suurempi vaara vahingoittaa lihasta. (Aerobinen on sitten ihan erikseen...) Mitä sitten tulee domseihin, niin olisi treenin jälkeisestä venyttelystä hyötyä/ei hyötyä, paikat on kipeänä jokatapauksessa :)

Mä venyttelen joskus hyvin lyhyesti sarjojen välissä ja ehkä ihan vähän illalla, en treenin jälkeen. Tai/ja putkirullaan - ja seuraavana päivänä myös ja jopa etenkin. Putkirullaus tuntuu auttavan jumeihin paljon paremmin kuin venyttely.

Hmm, no kai sekin on yksilöllistä, mutta siis eihän siitä ole minkäänlaista tieteellistä faktaa, että venyttelystä oikeasti olisi hyötyä treenin jälkeen? Ja jos olen oikein ymmärtänyt, niin ei myöskään pitäisi heti treenin jälkeen venytellä, sillä jos venyttelee heti puntin jälkeen, on suurempi vaara vahingoittaa lihasta. (Aerobinen on sitten ihan erikseen...) Mitä sitten tulee domseihin, niin olisi treenin jälkeisestä venyttelystä hyötyä/ei hyötyä, paikat on kipeänä jokatapauksessa :)

Lyhyillä ja rauhallisilla venytyksillä ei vahingoiteta lihasta vaan päinvastoin palautetaan se lepopituus ja saadaan maitohapot liikkeelle.

Suositut

Back
Ylös Bottom