Tänään tein salilla yläkroppaa ja vatsoja, ja turhauduin kun en vaan osaa tehdä liikkeitä oikein enkä saa tuntumaan niitä oikeissa paikoissa (katsoin vielä lehdestä suoritusohjeita). Tajusin että oikeasti mun keskivartalon lihaksisto on ihan yhtä löysää makaroonia ja oon aina tehnyt kaikki liikkeet lonkankoukistajilla, en vaan saa aktivoitua vatsoja (ei onnistunut pilatestunnillakaan) Kulmasoudussa en tosiaankaan saa liikettä tuntumaan yläselässä. Jos lisään painoja en jaksa tehdä koko liikettä. Tuli tosi huono fiilis ja mietin mitä ihmettä mää oikein aina touhuan täällä salilla kun en mitään osaa tehdä.
Mulla on joissakin vatsaliikkeissä sama ongelma, että vedän ihan väärillä lihaksilla, mutta musta on aika hyvä just vatsarutistus taljassa niin, että istuu polviensa päällä ja kumartelee eteenpäin kuin jossain rukouksessa. :D Eli about tämän näköinen liike: Vatsarutistus taljassa - YouTube mutta mä oon tehnyt tuota selkä taljaan päin.
En tiedä oonko oikeessa, mutta mä oon hahmottanut kulmasoutua niin, että siinä vuoronperään pyöristetään/kupristetaan yläselkää eteen ja taakse. Eli loppuasento mihin vedetään vastais sellasta ylipönäkkää sotilasryhtiä (en tarkoita nyt kirjaimellisesti, mutta mielikuvana).
Joka tapauskessa tsemppiä kovasti treeneihin ja oikeesti pyydä joku ihminen ohjaamaan sua, niin saat hommasta 100x enemmän irti! Mä saan just parhaat endorfiinit salilta, vaikka itsekin olen vielä todella alottelija.