SUPERCARB 1kg -40%

Salilla tänään (kokemuksia, fiiliksiä, kysymyksiä ym.)

Mitä ihmettä sä Mini oikeen touhuat siellä? :D

Haha hapotin jalkoja, kevyemmillä painoilla tänään jalat ja pidempiä toistoja:
askelkyykkyjä 5 x20 10 kg käsipainoilla, etukyykkyjä 2 x50 20 kilolla, sumokyykkyjä 10 x 10 20 kg, sjmv 5 x10 40 kg, penkkikyykky 5 x 20 superhitaasti 20 kg ja lantionnosto 2 x25 30 kg :D ajattelin kokeilla tuommosta, koska suunnittelin herkkuiltaa kun tullut syötyy aika vähän hiilareita taas, katson palautuuko nopeemmin kun syö kuin pieni porsas bulkilla :D olo ainaki on ku jyrän alle jäänyt hyvällä tavalla :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Sain eräältä toiselta/tuntemattomalta treenaajalta apua dippien videointiin. Oli kiva huomata, että auttamishalua vielä löytyy punttisalillakin.

Toi on kyllä aina mukavaa ^

Hyvät jalkatreenit tänään, tuntu menevän sinne minne pitääkin eli takamukseen! :D Pitäs alkaa vaan uutta saliohjelmaa kehittelemään niin tulis lisää vaihtelua..

Videointi, word! Itse tosin en pyytänyt apua, asettelin kamerani sopivaan paikkaan ja heitin videon päälle ja menin kyykkäämään.

Mutta oli kyllä paras sali-idea pitkään aikaan tuo oman suorituksen videointi, suosittelen lämpimästi kaikille jotka haluavat tsekata miten jonkun liikkeen suoritus tarkemmin ottaen itsellä sujuu asentojen/liikenopeuden jne. suhteen. Melkein kaikissa digikameroissa tuo video nykyään löytyy, joten ei vaadi edes ihmeempää tekniikkaa.

Hei, mulla on nyt tuo yläselkä niin jumissa, tulehtunut ja kipeä (sain lihasrelaksanttikuurin), enkä siis uskalla treenata sitä ollenkaan. Onko ihan hullu juttu jos treenaan vain alakroppaa ja vähän myös käsiä nyt tämän ajan kun tuo yläselkä kuntoutuu? Vai tuleeko jaloille liikaa? Olisko se hyvä jos esim juoksisin juoksumatolla hieman enemmän, tekisin kevyempiä ja pidempiä sarjoja tms?
Mulla olis nyt tänään salipäivä mut oon ihan motivaatiopulassa nyt kun tänään ja seuraavalla kerralla pitäis tehdä yläkroppaa enkä mä voi. :(

Seitsemän viikkoa lepuutin, kuntoutin ja venyttelin alaselkääni tekemättä yhtään jalkatreeniä. Ekat kaksi treeniä tämän jälkeen olivat ihan kamalat, mutta mikä ilontunne tulikaan syväkyykätessä 4x10x40kg ilman selkäkipua. Välillä jo tauolla mietin, että kyykkäänkö koskaan enää.

Mikä neuvoksi kun penkissä ei tapahdu mitään kehitystä? Oon jumiutunut sellaseen 30-35kg ja jos yhtään enempää laittaa painoja niin ei vaan nouse. :( Tekniikkaa korjattu ptn toimesta ja välillä koitettu kevyempiä ja pitempiä sarjoja.

Toinen juttu jonka vasta tajusin, niin olen varmaan koko lyhyen salihistoriani (vähän alle vuosi sitten saliharrastus aloitertu) treenannut puolivaloilla tai noin 70% teholla. Miten saisi uskallusta lisätä painoja reilummin? Pelottaa että en jaksakkaan isoilla painoilla sarjoja läpi tai epähuomiossa lyyhistyn tankojen alle tai pudotan käsipainon päähäni tai jalalle :D Tekniikat kuitenkin melkein kaikista liikkeistä hyvin hallussa ja lihasvoimaakin sen verran että osaa tehdä liikkeet hallitusti. Ihan tyhmä pelkohan tämä on :wtf:

manu191: mulla on kanssa penkki ollut aina siinä mielessä hankalimpia liikkeitä, että edistys vaan tyssää.

Joko oot näitä perusasioita kokeillut?
- pakkotoistot, pyydä joku avustamaan 1-2 toistoa sarjan loppuun niin että keventää hiukan
- apuliikkeitä mukaan ja vähän erilainen penkkitreeni (kapea, vino tms.) avuksi / hetkeksi tilalle
- vaihda reilusti treenin rakennetta sarjojen ja toistojen suhteen; kaikkia sarjoja ei myöskään tarvi tehdä samalla painolla!

Lisäksi tietysti joskus penkkaupsaikka voi vaikuttaa. Esimerkiksi mulla on jotenkin lantionseutu niin jäykkä ja vaikea ottaa leveimmissä penkeissä samaa asentoa kuin kapeammissa, että siinä missä yhdessä paikassa nousee 2x45, toisella salilla jo 42.5 aiheuttaa ongelmia.

Isojen painojen pelko on jännä juttu, ja paha sanoa oikeastaan siihen kauheasti muuta paitsi haastaa itsensä miettimään, että mitä sitten? Kyykyn voi tehdä turvarautahäkissä, mavessa paino putoaa pahimmillaan lattialle, ja käsipainojen kohdalla ehdit kyllä huomata jaksamisen loppumisen aivan varmasti ennen kuin se tipahtaa odottamatta päähän :D Sarja voi tietysti jäädä esim. kesken, mutta ainakin yritit! Juttele itsellesi ennen sarjoja ja niiden aikana kuin olisit oma pt:si. Näet ne onnistuneet suoritukset mielessäsi ja keskität koko energian pystymiseen. Pikkuhiljaa sitä alkaa päästä lähemmäs sitä omaa rajaa ja kyllä sen sitten huomaa, kun oikea raja alkaa tulla todella vastaan. Kyykyssä vaan huolehtii turvallisuudesta niin ei siinä mitään. Penkissä olen itse jäänyt monta kertaa hylkeilemään 40 kg tangon alle ja hilannut itseni sieltä pois, jollei joku ole ehtinyt pelastaa ensin. Semmoista se on, mutta arvostettavampaa on silti olla siellä salilla, tehdä ja yrittää!

Auttaisiko, jos ottaisi aina tulevilla kerroilla ikään kuin "kokeiluun" yhden ohjelman liikkeistä, ja kokeilee siinä ihan ikään kuin uteliaisuudesta, mihin rahkeet riittävät? Ja tietenkin näiden kauhukuvien sijaan käyt etukäteen mielessäsi läpi, miten se paino yksinkertaisesti nousee.

Salin leventävistä peileistä katsoin tänään, että "kai mä ihan sopusuhtaiselta näytän." Kunnes tulin kotiin suihkuun ja kylppärin peili kertoi totuuden: leveyttä on vain takapuolessa ja sekin tietysti rasvaa. :face:

Kiitos tankopippuri monista vinkeistä! Pitääkin kokeilla aina yhessä liikkeessä kerrallaan laittaa lisää painoja ja etsiä niitä rajojaan :-) penkkiä tukemaan koitan apuliikkeitä josko koko ylävartalon vahvistuessa alkaisi sekin nousemaan

Kiitos tankopippuri monista vinkeistä! Pitääkin kokeilla aina yhessä liikkeessä kerrallaan laittaa lisää painoja ja etsiä niitä rajojaan :-) penkkiä tukemaan koitan apuliikkeitä josko koko ylävartalon vahvistuessa alkaisi sekin nousemaan

Itse selvisin siitä penkin 40kg haamurajasta, kun sain siskon salille varmistamaan. Eli saisitko salikaveria mukaan varmistajaksi? Varmistajan kanssa sitä uskaltaa yllättävän hyvn nostaa ja ne painot yleensä nouseekin. Kyykyssä tosiaan raudat jää turvarautoihin kiinni jos ei ylös asti tule :).

tänään tuli taas pienehkö kateus kun kattelin erästä:) ja sitten jonkun ajan päästä eräs ulkomaalainen alkoi juttelemaan hänelle tosta noin vaan, se pienehkö kateus tuli siitä että ulkomaalaiset on niin paljon minua ja suomalaista kulttuuria puheliaampia ja sosiaalisempia johon en itse pysty ehkä koskaan

Joo uskoisin että varmistaja auttaisi huimasti tuossa penkissä, uskaltaisi kokeilla isompia painoja, ilman pelkoa että ei nousekkaan. Nyt siihen ei valitettavasti ole mahdollisuuksia, mutta pitää muistaa tulevaisuudessa! Sitten varmasti uskaltaisi yksinkin kokeilla isompia painoja, kerta tietäisi että on aiemminkin noussut. :)

Noniin, voisko joku oikaista mulle yhden asian? Mä kun oon kuvitellut että naisella ei lihas kasva nopeaa tahtia? Kuulin sellaisen keskustelun, jossa yksi nainen mietti, miten paljon hauisympärys voi kolmen viikon aikana kasvaa ja massa lisääntyä kropassa, kun sinä aikana tehdään maksimivoimatreeniä yläkropalle ja samaan aikaan treenataan juoksua aktiivisesti. Oonko mä nyt käsittänyt väärin jotain, kun luulen ettei se ympärys nyt kovin montaa senttiä kolmessa viikossa voi kasvaa?

Tänään oli mullakin salilla yksi kovin innokkaasti "ihaileva??" mies salin toisella puolella tuijottamassa penkkisarjojensa välissä. Aloi jo miettiä, mitä mulla on naamassa. Joskus häiritsee; tosin viime aikoina on ollut sen verran rähjäinen olo, niin olisi se kiva tietää etten ole niin kamala katsella, mitä sitä kuvittelee.

Mietin vaan, miten selviän huomenna pystäristä, kun tulokset on junnannu melkein poikkeuksetta. Jään varmaan tangon alle :s Miten siihen saisi lisää voimaa?

Ei auttanut sun eiliseen pystäriin, mutta kolme asiaa voit tehdä: 1) muuta välillä toistojen/painojen määrää johonkin suuntaan -> ärsyke vaihtuu; 2) keskity jokaisessa sarjassa (ja etenkin vihoviimeisessä toistossa, jonka jälkeen painon ei tarvi enää nousta) negatiiviseen toistoon eli reilusti hidastettuun ja hallittuun alaslaskuun; 3) tee vaikka heti pystärin jälkeen jollain apuliikkeellä pieni lisäväsytys samoille lihaksille.

Ei auttanut sun eiliseen pystäriin, mutta kolme asiaa voit tehdä: 1) muuta välillä toistojen/painojen määrää johonkin suuntaan -> ärsyke vaihtuu; 2) keskity jokaisessa sarjassa (ja etenkin vihoviimeisessä toistossa, jonka jälkeen painon ei tarvi enää nousta) negatiiviseen toistoon eli reilusti hidastettuun ja hallittuun alaslaskuun; 3) tee vaikka heti pystärin jälkeen jollain apuliikkeellä pieni lisäväsytys samoille lihaksille.
Kiitti vinkeistä! Eilinen pystäri meni paremmin, mitä odotin, mutta tässä on hyviä vinkkejä ensi kerraksi. ;)

Tänään tein salilla yläkroppaa ja vatsoja, ja turhauduin kun en vaan osaa tehdä liikkeitä oikein enkä saa tuntumaan niitä oikeissa paikoissa (katsoin vielä lehdestä suoritusohjeita). Tajusin että oikeasti mun keskivartalon lihaksisto on ihan yhtä löysää makaroonia ja oon aina tehnyt kaikki liikkeet lonkankoukistajilla, en vaan saa aktivoitua vatsoja (ei onnistunut pilatestunnillakaan) Kulmasoudussa en tosiaankaan saa liikettä tuntumaan yläselässä. Jos lisään painoja en jaksa tehdä koko liikettä. Tuli tosi huono fiilis ja mietin mitä ihmettä mää oikein aina touhuan täällä salilla kun en mitään osaa tehdä.

Enkä tiedä uskaltaisinko joskus treenata pt:n kanssa.. Mahtais ammattilainen ihmetellä mitä tuo sen puolen vuoden aikana on salilla tehnyt, kun en ole juuri tuloksia näkyvissä.. Eikä varmasti uskois jos sanoisin että läpimärkänä hiestä sieltä joka kerta tulen kotiin.

Juoksu onkin se mun laji.. Otinkin sitten loppuun reipasta vauhtia juoksumatolla niin johan hiki virtasi ja sai endorfiinit pöllyämään!! En taida koskaan saavuttaa rautoja nostamalla sitä fiilistä mikä tulee juostessa.

Tänään tein salilla yläkroppaa ja vatsoja, ja turhauduin kun en vaan osaa tehdä liikkeitä oikein enkä saa tuntumaan niitä oikeissa paikoissa (katsoin vielä lehdestä suoritusohjeita). Tajusin että oikeasti mun keskivartalon lihaksisto on ihan yhtä löysää makaroonia ja oon aina tehnyt kaikki liikkeet lonkankoukistajilla, en vaan saa aktivoitua vatsoja (ei onnistunut pilatestunnillakaan) Kulmasoudussa en tosiaankaan saa liikettä tuntumaan yläselässä. Jos lisään painoja en jaksa tehdä koko liikettä. Tuli tosi huono fiilis ja mietin mitä ihmettä mää oikein aina touhuan täällä salilla kun en mitään osaa tehdä.

Enkä tiedä uskaltaisinko joskus treenata pt:n kanssa.. Mahtais ammattilainen ihmetellä mitä tuo sen puolen vuoden aikana on salilla tehnyt, kun en ole juuri tuloksia näkyvissä.. Eikä varmasti uskois jos sanoisin että läpimärkänä hiestä sieltä joka kerta tulen kotiin.

Juoksu onkin se mun laji.. Otinkin sitten loppuun reipasta vauhtia juoksumatolla niin johan hiki virtasi ja sai endorfiinit pöllyämään!! En taida koskaan saavuttaa rautoja nostamalla sitä fiilistä mikä tulee juostessa.

Mulla on kanssa ollut samanlaisia ongelmia. Mäkään en saanut aluksi mitään tuntumaa yläselkään tekemällä kulmasoutua. Jatkoin vain sinnikkäästi yrittämistä, niin kyllä ne selkälihakset sieltä lopulta löytyivät. Itseäni auttoi kovasti, kun seurasin liikettä peilin kautta. Mielikuva siitä, miltä liikkeen pitää näyttää, auttoi saamaan tuntuman.

Mulla myös lonkankoukistajat osallistuu hanakasti vatsaliikkeissä. Yritän vain välttää sellaisia liikkeitä, joissa tätä esiintyy.

Joo, vatsoille löytyy kyllä sellaisia liikkeitä, joissa lonkankoukistajien rooli on minimoitu aika tehokkaasti (mm. rutistus taljassa, siinä pitää vaan pitää lantionseutu mahd. paikallaan, pienempi yläkropan taivutus niin että "taitoskohta" ei ole lonkassa, ja kaikki muutkin joissa taitos ei tapahdu lonkan kohdalla. Lisäksi esimerkiksi voimapyörä polviltaan niin, että jalat on hyvin leveässä asennossa ja polvet kaukana toisistaan, on tosi hyvä: siinä lonkankoukistajien käyttö eliminoituu melkein vallan.)

Selkätuntuman löytäminen on usein aluksi hankalaa. Tosi monet tekee kulmasoutua liian "ylös", jolloin liike menee olkapäille. Tekipä sitä sitten käsipainoilla tai tangolla niin oikea pysähdyskohta on aika lailla tuolla lantion kohdilla, ei siis esim. vatsalihasten kohdalla saati rintalastan tietämillä. Peili voi auttaa kovasti, kuten myös ajatuksen keskittäminen oikeaan lihakseen. Itselläni auttoi myös tässä liikkeessä kovasti vetoremmien kokeilu niin, että forkut ovat melkein rentoina - kyse ei ole siitä, että forkuista loppuisi puhti, vaan että kun liike alkoi liiaksi niiden jännittämisellä niin muukin homma meni käsille/olkapäille.

Kyllä se selkätuntuma sieltä löytyy, kun vaan jaksaa etsiä. Mutta kuulostaa ehkä kyllä siltä, että jonkun ammattilaisen tai sitten kokeneen harrastajan apua kannattaisi pyytää, jos puolessa vuodessa ei koe salilla saaneensa tuloksia. Salin motivoivuus ja hauskuus kun usein alkaa just niistä tuloksista, joita siellä käyminen saa aikaan. Tavoittelipa sitten voimaa, lihasta tai yleistä timmiytymistä :)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom