Salietiketti?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
No nii avaudutaampas. Minua nii vitusti ärsyttää nämä ulkomaanelävät ja muut arabiterroristit salilla. Siis jumalauta, niitä ei tule 1 tai 2 vaan se 5-7 ja heistä 1 on ns "kingi" joka sit tekee joka helvetin kerta kyykkyä ja mavea ainaki 1h putkee tosin noin 4 sarjaa. Ei siihen väliinkään voi mennä kyselemään kun saa vielä kalashnikovista naamaa tai syytteet rasismista.

Joo sama juttu. Ne tulee aina illalla, kun salin omistajaa ei enään näy. Yhdellä niistä on salikortti ja se tuo mukanaan just joku 5-7 farkkuihin pukeutunutta jamppaa.
Tein yks kerta sivuolkapäitä laitteessa. Pidin sarjojen välissä normaalisti pienen tauon. Istuin kokoajan laitteessa ja vilkaisin sitten oikean olan yli kelloa. Aloin taas vääntämään sarjaa ja mitä vittua!? 5 kilon kiekko puuttuu toiselta puolelta ja farkkujamppa virittelee sitä siinä vieressä lisäpainovyöhönsä. Sillä välin kun vilkaisen parin sekunnin ajan kelloa niin joku vie painot laitteesta.

Sitten vähän enemmän aiheeseen. Eli jos jossain laitteessa on painoja niin ei mennä heti vaihtelemaan niitä painoja ym, koska yleensä jollain on siinä treeni kesken. Aluksi voi kysyä joltain siitä vierestä, että onko hän nähnyt kenenkään käyttävän laitetta vähään aikaan. Jos kukaan ei ole nähnyt kenenkään tekevän kyseissä laitteessa, niin todennäköisesti joku on jättänyt painot laitteeseen ja haihtunut paikalta.
Jos laitteessa tekee joku, niin sitten voi kysyä laitteessa treenaavalta jampalta, että haittaako jos teen välissä sarjaa tässä.
Välillä jos lähtee sarjojen välissä 2 minuutin kuselle/juomaan, niin takasin tultaessa joku on heittäny sun painot helvettiin ja pumppaa siellä omia sarjojaan menemään. Odottele siinä vielä sitten 5 min. Alkaa vähän menemään treeni vituiks :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itte oon ainakin huomannu, että tietyt tyypit salilla on täysiä mulkkuja joiden tavat tuntee niin hyvin, ettei kannata samoille laitteille edes yrittää sillä kerralla. Onneksi suurin osa on asiallista porukkaa, jonka kanssa onnistuu reenaaminen.

Zone-sarja -42%
Hyvät ihmiset, tulkaa kysymään josko voi tehdä välissä.

Eilen tein salin ainoalla kyykky/vetopaikalla seuraavanlaisen setin:
1) rive 10x3
2) kyykky 5x5
3) kulmasoutu 5x5
4) etukyykky 5x5

Ja kieltämättä aikaa meni runsaanlaisesti ja saatoin vähän puuskuttaakkin. Mutta liikkeiden välissä tyhjensin tangon, siirsin sen lattialle ja menin läheiselle tuolille huljuttamaan reisiä noin 3 minuutiksi. Kukaan ei sanonut mitään tai tullu kysymään mitään joten ei muutakun uutta kiekkoa tankoon ja seuraava liike.

Tunsin kyllä kyrpiintyneet katseet niskassa kun varasin paikkaa niin kauan. Siinä jotain junnuja ja vähän vanhempiakin pyöri tsekkaamassa vähän väliä ja menivät sitten tekemään yhden sarjan jotain ajanviettolaitetta naama norsunvitulla.

Kulmis sujuu ihan mukavasti perus kumialustallakin ja etukyykkyä varten voi mukavasti rivettää painot ylös jotenka en tarvii telineitä. Mutta koska kukaan ei mitään sanonut niin mitäs siittä suorituspaikalta siirtymään. Pitäiskö mun alkaa kysyä että "aiokko tulla tähän seuraavaksi vai mitä hä?"

Ja voi sitä rynnistystä sen jälkeen kun lopetin... treenilaukkuja nosteltiin vähän siellä sun täällä. Joku arvatenkin ehti ensin; eikä varmaan kukaan siltäkään kysyny josko voisi tehdä välissä... :jahas:

Sitten vähän enemmän aiheeseen. Eli jos jossain laitteessa on painoja niin ei mennä heti vaihtelemaan niitä painoja ym, koska yleensä jollain on siinä treeni kesken. Aluksi voi kysyä joltain siitä vierestä, että onko hän nähnyt kenenkään käyttävän laitetta vähään aikaan. Jos kukaan ei ole nähnyt kenenkään tekevän kyseissä laitteessa, niin todennäköisesti joku on jättänyt painot laitteeseen ja haihtunut paikalta.

Aivan. Ja taas on rikottu salietikettiä kun on jätetty painot laitteeseen.
Siinäpä sitten mummo prässiä tekemään, kun ei saa prässissä olevaa 25 kilon kiekkoa nostettua omin avuin pois. Ja aloittelijat, jotka salilla ovat ensimmäisiä kertoja, eivät ainakaan uskalla keneltäkään kysyä yhtään mitään -> liike jää välistä ja reeni vituiks.

Tulee jotain mieleen:
- tervehditään
- kysytään lupa jos haluaa tehdä sarjan välissä eikä hypätä heti tekemään samaan laitteeseen kun toinen hakee vettä
- painot aina telineisiin
- ei istuta niissä laitteissa lukemassa Seiskaa vaan tehdään sarjat ja lähdetään pois
- autetaan jos toinen tarttee varmistajaa (tangon taakse voi mennä seisomaan muutenkin kuin jos toinen pyytää)
- ei levitetä omia kamoja pitkin salia
- ilmiotetaan jos joku laite on paskana
- käytetään kenkiä salilla ja pidetään muutkin vaatteet päällä

Kahteen yllä olevaan haluaisin puuttua hieman..

Jos sinua kysytään varmistajaksi, niin tällöin sinulla on myös VELVOLLISUUS kertoa jos tämä varmistaminen ei ole sinulle tuttua puuhaa. Jokunen kerta on sattumalta tullut todistettua kun joku tietämätön aloittelija on "varmistanut" ja nostajan raudat jäänyt rinnalle. Onneksi pelisilmä seurannut tapahtunutta ja on päässyt nopeasti apuun.
Tuskin kukaan vedä herneitä sieraimiinsa ellet ole itsestäsi varma näissä varmistushommissa.. Jopa moni minun kokeneimmistakin kavereista on pokkana kysynyt toista kaveria toiselle sivulle apuun (vaikka ovat itse kaapin kokoisia sällejä).

Kenkien käyttö EI ole minun mielestäni pakollista. Sukat kylläkin, ja tällöin ehjät ja myös freessit sukat pliis! Ainakin täälläpäin niin ymmärretään jos esim. raskailla/maksimi kyykky- tai mv.sarjoilla vedetään toistot ilman kenkiä. Enkä ymmärrä miten tämä kenkäjuttu olisi häiritsevää jos sukat ovat pestyt ja ehjät? Itse pyrin käyttämään kenkiä, mutta esim. jalkatreenissä olen miltei aina ilman...näin monestakin syystä. Salille otan AINA muutenkin messiin pestyt sukat sekä alusvaatteet treeniä riippumatta.
Kaikilla ei ole kunnon punttikenkiä ja normien paksupohjaisten urheilukenkien käyttö voi esim. super raskaissa sarjoissa olla jopa vaarallista (nilkkatuki/sivut pettää tai periksi antava paksu ja pehmeä kumipohja vetää vinoon jos jalka ei nosta suoraan). Fiilis jaloissa on tällöin IMO parempi ja varmempi, mutta jääköön tämä asia makuasiaksi..

Sit haluaisin lisätä yhden asian: Älä ääntele (lukekaa: huuda) turhaan niiden toistojen aikana!!

Olen nyt monta viikkoa peräkkäin seurannut kun yks kundi huutaa naama punasena toistojen aikana (miltei painoista riippumatta). Ja nyt tarkoitan todellakin TÄYSILLÄ toistojen aikana!!

..joku kaunis päivä tungen 25 kiloisen kiekon sen äänitorveen SAATANA!! :curs:
Vähän älyä tuohon touhuun, kiitos!

hiton ärsyttäviä asioita:
-teet supersarjaa ja käytössä 2 laitetta sitten ku teet ekan sarjan joku menee siihen toiseen mihin olet juuri menossa
-turha tilanvieminen ja juoruaminen kovaan ääneen

hiton ärsyttäviä asioita:
-teet supersarjaa ja käytössä 2 laitetta sitten ku teet ekan sarjan joku menee siihen toiseen mihin olet juuri menossa

Niin, ja samalla tavalla varsinkin pienellä salilla se vituttaa kun joku varaa 3 laitetta ravaamalla niissä edestakas tehden supersarjaa. Kaikkia ei voi miellyttää

Ens kerralla voisit varata vaikka 5 laitetta. Nosta sitten kunnon rähäkkä, jos joku menee johonkin näistä. Nehän ovat sinun käytössäsi, eivätkä muiden!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no meinasin tolla että jos nyt voi pari minuuttia oottaa että tekee sarjat loppuun kun selvästi näkee että toinen tekee yhtäaikaa supersarjaa nii yks menee siihen välii mitää sanomatta

Vaikka näkisin että joku tekee supereita, niin silti menisin kyllä ihan hyvällä oma tunnolla tekemään välissä, vaikka tämä supersankari ehkä joutuisikin odottamaan sen 30 sekuntia laitteeseen pääsyä.

mä ajattelisin sitä superien tekijää sen verta, et venaisin itte sen pikkuhetken, että saa settinsä tehtyä. ehkä mä oon vähä tossu.

Supersarjoissa ei ole yhtään mitään vikaa, joskin ne syö salin resursseja hieman. Mutta silti voi neuvotella sen supersankarin(loistava nimitys! :D) kanssa että voiko tehdä välissä. Ja supersankarin tulee kyllä joustaa tässä asiassa.

Mutta supersankari voi olla nopeammin laitteesta pois kuin keskivertotreenaaja, esim.

Penkki+kulmasoutu-supersarja: 3x10 molempia 60 sekunnin palautuksilla. Penkki vapautuu kolmannen penkkisarjan jälkeen, eli n. 6 minuutin päästä aloituksesta. Mielestäni todella kohtuullinen aika varata laitetta itselleen.

Vaikka näkisin että joku tekee supereita, niin silti menisin kyllä ihan hyvällä oma tunnolla tekemään välissä, vaikka tämä supersankari ehkä joutuisikin odottamaan sen 30 sekuntia laitteeseen pääsyä.
Sama juttu. Onneksi ei kukaan meidän salilla tuollaista harrasta ettei tartte vaivautua.

Tiällä voi hyvin melkein vaikka kenen kanssa vuorotellen sarjoja tehdä, vaikka penkissäkin saattaa olla treenipainoissa eroa jopa 150 kg :D Ei tartte varata itelleen penkkiä kun sarjojen ajaksi, eli tyhjäkäyntiä ei ilmene.

Äryttävää on myös kuunnella kahden mimmin viikonloppusuunnitelmia jotka sopis enemmän 15- vuotiaille kun liki 3-kymppisille. V-sanaa ja känniä ja hihitystä, grr... . Samoin jos salilla pieni) on radio, ja kävijät 15-50v, olis kohteliasta kysyä saako kanavaa vaihtaa, eikä suinpäin pistää omaa suosikkia huutamaan mieluummin sitten kiinni kokonaan. Samaan aikaan ei voi olla Iskelmää tai Voicea

Äryttävää on myös kuunnella kahden mimmin viikonloppusuunnitelmia jotka sopis enemmän 15- vuotiaille kun liki 3-kymppisille. V-sanaa ja känniä ja hihitystä, grr... . Samoin jos salilla pieni) on radio, ja kävijät 15-50v, olis kohteliasta kysyä saako kanavaa vaihtaa, eikä suinpäin pistää omaa suosikkia huutamaan mieluummin sitten kiinni kokonaan. Samaan aikaan ei voi olla Iskelmää tai Voicea

Kannattaa ostaa mp3-soitin. Saa kuunnella mieleistään musiikkia eikä tarvitse kuunnella radiosta mitään paskaa. Treenit kulkee paljon paremmin, kun saa kuunnella dimmu borgiria. :D

Kannattaa ostaa mp3-soitin. Saa kuunnella mieleistään musiikkia eikä tarvitse kuunnella radiosta mitään paskaa. Treenit kulkee paljon paremmin, kun saa kuunnella dimmu borgiria. :D

mp3 löytyy, mut ihan yleisenä käytösneuvona nuorille neideille, että olisi kohteliasta kysyä josko sopii kanavaa vaihtaa. Itse käytän mp3:sta, kun en radiosta löydä mitään hyvää kanavaa.Eräät kun tulevat kuin europan omistajat ja läväyttävät ikkunat auki ja kanavat oman mau mukaisiksi.:curs:

Joo tuo ikkunan availeminen varsinkin talvella todella ärsyttävää. Koita siinä pitää itseäs lämpimänä ku -20 puskee ikkunast sisää...tässä vaiheessa kyllä olen suosiolla mennyt sen sulkemaan, koska huomannut että jotkut eivät vain viitsi/uskalla mennä, mutta silti heitä se haittaa :) Kyllä sitä salia tuuletetaan sille tarkoitetuilla ajankohdilla pentele!

Ärsyttääkö teitä jos alatte juuri tekemään esim. kovaa mave sarjaa ja heti ensimmäisen toiston jälkeen siihen eteen tulee joku tekemään vaikka pystypunnerrusta niin että joudut katsomaan hänen selkäänsä. Muutenkin jos joku tekee jotain liikettä niin mun mielestä siihen eteen kannattaa mennä vasta kun hän on sarjansa tehnyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom