Salietiketti?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Onko ne kengät nyt niin välttämättömät? Ite tykkään paljon enemmän treenata ilman kenkiä, koska omaan jalkaan kengät ei vaan jostain syystä sovi. Paljon vapaampi ja miellyttävämpi tunne treenata ilman.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onko ne kengät nyt niin välttämättömät? Ite tykkään paljon enemmän treenata ilman kenkiä, koska omaan jalkaan kengät ei vaan jostain syystä sovi. Paljon vapaampi ja miellyttävämpi tunne treenata ilman.

Maastaveto ja kyykky mielestäni parempi tehdä ilman kenkiä, kuin lenkkarit tai sisäpelitossut jalassa. Painonnostokengät sit erikseen.

- "Onko sulla vielä monta sarjaa tässä?"
- "Joo."
- "No jos teet seuraavan ja teen sitten välissä?"
- "Ok."
[tekee yhden sarjan, häipyy paikalta, eikä enää palaa, vaan siirtyy tekemään muuta]

Kysymys, että voiko tehdä välissä, ei tarkoita samaa kuin "meneppäs helvettiin siitä kun minä alan treenamaan", vaan silloin ollaan tulossa tekemään toisen sarjatauoilla vuorotellen.

jos on tiivistä niin koitan ite välttää tekemästä sarjaa samaan aikaan kun toinen mun takana tai sivulla tms. etenkin kun on joskus lähellä penkkiä, niin en halua pyllistellä kaverille joka penkkaa ja ite väännän jotain kulmasoutua, enkä itekää halua naamani lähellä jonkun toisen persettä (jos ei satu olee kaunis nuori neito :D).

Voi vittu, kun vitutti tänään joku idari, joka parkkeerasi itsensä peilin eteen. Minun eteen! En kuvittele olevani salin kuningatar, mutta kyllä itse vilkaisen, mikä on muiden treenaajien tilanne ennen kuin isken itseni käsipainojen kanssa peilin eteen. Jos toinen on selkeästi säätänyt taljan niin, että seuraa tekniikkaa peilistä niin onko se kaikista paikoista valittava juuri siihen suoraan eteen. Kaiken lisäks pöllö saa sarjansa valmiiksi ja jää juttelemaan kaverinsa kanssa tekemättä yhtään mitään. Okei, eihän se tahallaan, ei vaan tajunnu. En kuitenkaa viitti ihan peilaamisen takia toiselle sanoa, vaikka minulle olisi kyllä aika tärkeää seurata sitä tekniikkaa, kun on probleemia ollut.

Voi kun kaikki olisi yhtä fiksuja kuin minä. (Oikeasti oon ite se sählä siellä...)

Kyseinen tyyppi tuli vaan esitteleen lihaksiaan sun eteen.:D kyllä omasta mielestäni voi sanoa jos tarvitsee peiliä, ei se väärin ole

Tammikuulla uusia naamoja salilla jotka jättää ne painot tankoihin! Tosin näyttäs jo tällä viikolla uudet naamat vähenevän, oiskohan pakkanen purrut :)

Luin topicin läpi enkä huomannut ainakaan tätä:
Autetaan muita esim. itseltäni tuli henkilö, joka ei saanut kantaa painoja polvensa takia, että toisin hänelle 16kg käsipainot. Ei livistetä paikalta vaan autetaan.

tää on hyvä. itsekin voi mennä kysymään jos joku näyttää siltä että saattaa tarvita apua. multa tuli joku joskus aikoinaan 58 kg:n teininä kysymään tarviinko apua kun just kun olin ottamassa jalkaprässin kiekkoa telineestä. voitte kuvitella tyypin ilmeen, kun nykäisin 50 kilon limpun räkistä, tökkäsin sille syliin ja tuumasin "joo, tökkää toi toiselle puolelle" :D

nounou on sitten nämä pituuttaan leveämmät "tosimiehet" jotka huutelee pienemmilleen penkiltä tyyliin "elä telo ittees sen kanssa". häiritsee paitsi sitä yhtä kaveria, myös muita salin käyttäjiä. yleensä myös ko. sankarit eivät itse sais samoja painoja liikkeelle.

Meidän salilla ei esiinny useimpia täällä mainittuja ongelmia, mitä nyt joskus joku jää juttelemaan kaverin kanssa ja varaamaan laitetta "turhaan" hetkeksi aikaa. Kuitenkin yksi lisäys mulla olisi, jos ei ole vielä täällä mainittu:

- Älä laita telineeseen isoja kiekkoja pienten päälle. On jopa todennäköistä, että henkilö joka kaipaa tankoon viiden kilon kiekkoja ei jaksa nostaa monikymmenkiloisia pois niiden edestä.

Meidän salilla ei esiinny useimpia täällä mainittuja ongelmia, mitä nyt joskus joku jää juttelemaan kaverin kanssa ja varaamaan laitetta "turhaan" hetkeksi aikaa. Kuitenkin yksi lisäys mulla olisi, jos ei ole vielä täällä mainittu:

- Älä laita telineeseen isoja kiekkoja pienten päälle. On jopa todennäköistä, että henkilö joka kaipaa tankoon viiden kilon kiekkoja ei jaksa nostaa monikymmenkiloisia pois niiden edestä.

Ainakin omalla salilla noi kiekot on nii randomilla paikoilla että ei jaksa alkaa järjestelee kiekkoja kun tekee hommia. Jos pysyisi aina samoilla paikoilla tottakai voisi tämmöistä noudatella mutta liian aikaa vievää tommonen näpertely.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Tämä. Pelkästään se, että kiekot on aina ihan totaalisessa epäjärjestyksessä, vituttaa eniten. Siis kenen mieleen tulee heittää ne kiekot ihan eri paikkoihin siinä telineessä? Jotkut vajakit lattavat tosiaan vuorotellen isoja ja pieniä kiekkoja, jopa niitä 0,5kg lukkoja. Hyvällä tuurilla ne kaikki 1,25-5kg lätyt ovat kaikki eri paria jokaisessa telineessä.. Eikö niitä perkele voi laittaa takaisin samaan paikkaan, mistä ne on otettu?

Zone-sarja -42%
Isommilla saleilla nyt vaan joutuu elämään tuon kiekkohelvetin kans. Ei mua ainaka kiinnosta ruveta muiden sotkuja siivoomaan, joten kiekot menee takasin omiin paikkoihin, oli siellä muuta tiellä tai ei. Jos joku tampio on pistäny vitosen kakskymppisten paikalle, niin ei oo mun asia ruveta raskaitten sarjojen jälkeen järjestelijäks.

Isommilla saleilla nyt vaan joutuu elämään tuon kiekkohelvetin kans. Ei mua ainaka kiinnosta ruveta muiden sotkuja siivoomaan, joten kiekot menee takasin omiin paikkoihin, oli siellä muuta tiellä tai ei. Jos joku tampio on pistäny vitosen kakskymppisten paikalle, niin ei oo mun asia ruveta raskaitten sarjojen jälkeen järjestelijäks.

Tästä pitikin vielä sanoa se, että ei siinä mikään vituta, jos joku ei jää siivoamaan toisen sotkuja (en itsekään jää). Ihmetyttää vaan se tampio, kuka ne lätyt ensimmäisenä pistää ihan perseelleen siihen telineeseen.

Elikkä löytyiskö jotain yleistä listausta siitä, miten salilla kuuluu toimia ja mitä salilla ei saa tehdä?

Esim. saako salille tulla pienten lasten kanssa? Onko syntiä, jos salilla ei ole hikipyyhettä mukana? Jos radiosta soi omasta mielestään paska musiikki, voiko sen noin vain käydä vaihtamassa?

Yks asia mikä itteeni on ärsyttäny: Aloitan lähes aina treenini juoksumatolla lämmitellen, mutta niitä on lähisalillani vain yksi. Joskus on käynyt niin, et joku on tullu salille vaan tunniks käveleen juoksumatolla ja oon siinä sitten ehkä vartin odotellu, kunnes oon luovuttanu juoksumatolle pääsemisen suhteen. Onko tällasessa tilanteessa ok keskeyttää toinen ja kysyy, jos pääsis ite välissä lämmitteleen?

Elikkä löytyiskö jotain yleistä listausta siitä, miten salilla kuuluu toimia ja mitä salilla ei saa tehdä?

Esim. saako salille tulla pienten lasten kanssa? Onko syntiä, jos salilla ei ole hikipyyhettä mukana? Jos radiosta soi omasta mielestään paska musiikki, voiko sen noin vain käydä vaihtamassa?

Yks asia mikä itteeni on ärsyttäny: Aloitan lähes aina treenini juoksumatolla lämmitellen, mutta niitä on lähisalillani vain yksi. Joskus on käynyt niin, et joku on tullu salille vaan tunniks käveleen juoksumatolla ja oon siinä sitten ehkä vartin odotellu, kunnes oon luovuttanu juoksumatolle pääsemisen suhteen. Onko tällasessa tilanteessa ok keskeyttää toinen ja kysyy, jos pääsis ite välissä lämmitteleen?
Itse treenaan 90% yksityisellä salilla missä pääasiassa trenaan yksin tai sitten muut treenaajat on hyvin tuttuja, niin ei ole tälläisiä salietiketti ongelmia. Aina välillä tulee käytyä muualla jumppaamassa ja se aiheuttaa aina pienen shokin, kun näkee jos minkälaista sankaria.

Jos on tuolaisia ongelmia, niin kehottaisin vaihtamaan salia. Jos ei mahdollista, niin jos soi paska musa -> omat kuulokkeet. Ja mitä sä odotat vartin jotain juoksumattoa punttitreenissä? Sitä on loputon määrä tehdä erilaisia lämmittely variaatioita mihin ei tarvitse juoksumattoa tai kuntopyörää. Eli jos joku liike on aina varattu, niin sitten tekee jotain muuta, ihan sama mitä treeni vihossa lukee tai joku pt sanoo.

Riippuu salista. Todennäköisesti saa. Mutta huolehdi, etteivät lapset häiritse muita tai ole vaaraksi itselleen tai muille.

Juoksumatto nyt ei mikään paras lämmittely ole muutenkaan ja lämmittelyyn on tapoja on vaikka miten paljon muitakin. Joten suosittelen, että lämmittelet muuten. Itse kysymykseen: Varmaan voit kysyä, mutta en itse ainakaan ketään päästäisi välissä lämmitteleemään, jos oma treeni siinä olisi kesken.

Monien laitteiden varaaminen ärsyttää. Olen monta kertaa huomannut tällaista ja mennyt välillä vaan valtaamaan laitteen kun en ole jaksanut leikkiä ystävällistä, ja kerran kun yksi tyyppi vielä kehtasi tulla vinkumaan niin sanoin jämptisti että et sä jumalauta koko salia itsellesi varaa. Esimerkkitilanne: tyypillä oli käsipainot yhdellä penkillä, mutkatanko toisella, taljapaikka ja kyykkyhäkissä vielä tanko ladattuna ja se veti sellaista sirkusrinkiä noiden laitteiden välillä vaikka salilla oli muutakin porukkaa.

Kun aloitan sarjan niin katson että rata on vapaa, mutta jos joku sen jälkeen kävelee alle niin en katso syyllistyväni mihinkään. Itse venaan aina rauhassa että toiset tekee sarjat loppuun ennen kuin esim. haen painoja ja pidän reilut välit muihin. Koskaan ei ole vielä ollut edes lähellä käydä mitään, mutta jotenkin voin kuvitella että maailmassa olisi niinkin tyhmiä ihmisiä että vaikka penkkiä tehdessä joku tulee siihen hääräämään ja saa painot niskaan ja rupeaa vielä vinkumaan siitä.

Painot olisi myös kiva viedä takaisin paikoilleen, ja muutkin vehkeet mitä ei ole pultattu lattiaan kiinni edes vähän sinne suunnalle missä niiden paikka on. Salilla on aina kaikki penkit, tangot, kumityynyt, remmit ja levyt kylvetty pitkin poikin niin, että joka liikkeen alussa menee aikaa koota setti.

Laitteiden käyttö liikkeisiin jotka voisi tehdä paremmin muualla on myös vähän ärsyttävää. Kyykkyhäkkejä väärinkäytetään ehkä eniten tähän tarkoitukseen ja niissä tehdään ihan mitä vaan joogasta hauiskääntöihin.

Mä en muuten käytä kenkiä salilla. Tykkään saada jalan luonnolliseen asentoon esim. kyykyissä. Kysyn ihan mielenkiinnosta että miksi salilla pitäisi käyttää kenkiä? On mulla tietenkin sukat, mutta..

Kysyn ihan mielenkiinnosta että miksi salilla pitäisi käyttää kenkiä? On mulla tietenkin sukat, mutta..
Koska kengät on hienot ja niistä saa hienoja instakuvia.

Sama siis täällä, eli nilkkasukilla mennään. Mavepäivänä koris-sukat, jotta sääret kestää ehjinä. Järkevää syytä käyttää kenkiä salilla ei ole.

No sukat nyt vielä menee, mutta kun näitä sankareita hiihtelee paljain jaloin salilla. Tiedä kenellä se silsa asustaa varpaiden välissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom