Salietiketti?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Järkevää syytä käyttää kenkiä salilla ei ole.

1) Suojaus (toisella kaverilla jalkalista veti syvän vekin varpaiden väliin, toinen astui ruuvin päälle. Molemmat vammat olisi estetty ihan millä tahansa kengällä)
2) Tuki/kitkapinnan lisääntyminen (mm. askelkyykyt muuten aika veemäisiä tehdä hikisillä, paljailla jaloilla tai sukkasilleen, kun menevät kurttuun. Painopiste jakaantuu isommalle alueelle esim. raskaassa kyykyssä)
3) Hygieniasyyt (aina mukavaa, kun talsitaan pitkin salia sukkasilleen, niin märät jalanjäljet vain seuraa. Paras oli, kun joku dille teki penkillenousua avonjaloin)

Mielestäni tuossa tuli jo ihan tarpeeksi syitä, näin äkkiseltään.
Kengät kuuluu salille. Painonnostokengät, mavetossut, funkkis-barefootit, tasaiset kumipohjat, tennarit yms. yms.

Zone-sarja -42%
Jos pelkää vammoja, niin turvakengillä saa maksimaalisen hyödyn. Esim naulaanastumissuojalla löytyviä myydään.

Tuki tai kitkapinnan lisääntyminen? En koe ikinä olleen mitään ongelmaa niin omalla, kuin vierailluillakaan saleilla liukkauden suhteen.

Sukat hengittää, ei ne hikoa samaan malliin kuin kengät jotka ei hengitä.

Suosittelen koittamaan, niin voi kumota nuokin ennakkokäsitykset ihan itse. Plus jalka on tehty toimimaan ilman tossua, ei sen kanssa, eli terveyshyödyt.

Jos pelkää vammoja, niin turvakengillä saa maksimaalisen hyödyn. Esim naulaanastumissuojalla löytyviä myydään.

Tuki tai kitkapinnan lisääntyminen? En koe ikinä olleen mitään ongelmaa niin omalla, kuin vierailluillakaan saleilla liukkauden suhteen.

Sukat hengittää, ei ne hikoa samaan malliin kuin kengät jotka ei hengitä.

Suosittelen koittamaan, niin voi kumota nuokin ennakkokäsitykset ihan itse. Plus jalka on tehty toimimaan ilman tossua, ei sen kanssa, eli terveyshyödyt.

Tämä on aloittelijoiden osio, jossa kerroit näin: "Järkevää syytä käyttää kenkiä salilla ei ole."

Kyseessä ei ole sinun tapasi tehdä asioita, tai edes minun (vaikka aika ylivoimainen äijä monessa asiassa olenkin).

JOS kengillä pystytään ennaltaehkäisemään vammoja, edistämään suorituskykyä tai parantamaan yleistä hygieniaa, on kenkien käyttö salilla järkevää ja sille on useita järkeviä perusteita.

Näin ollen lopputulos on se, että olet argumenttisi kanssa väärässä.

En itse koe, että kengät tuovat mitään mainituista hyödyistä.

Mutta voidaan tehdä niin, että suosittelen olemaan salilla sukkasiltaan, jos:

- Salisi lattialla ei ole kouralista irtonaisia ruuveja tai törröttäviä listoja.
- Salisi lattiamateriaali on valittu väärin, esim liukas&halpa laminaatti.
- Jalkapohjasi hikoaa siihen malliin, että sukista jää kurjia hikilaikkuja.

Jos taas haluaa pelata varmanpäälle, niin:

- Hommaa turvakengät naulaanastumissuojalla.
- Puhdistaa kenkien pohjat, jotta voi saavuttaa maksimaalisen pidon.
- Pistää jalat vielä muovipussiehin, niin ei edes haju kenkien läpi puskeva haju häiritse.

Noniin, nyt on homma taputeltu. Samat ohjeet käy aloittelijoista kokeneempiin.

Ainoa missä kokisin tarttevani kenkiä on just se että sukat näyttävät jotenkin tönköltä kun muu treeniasustus on jossain määrin mietitty. Toinen on kyykky, jossa vaneria vasten sukilla tulee sellainen olo että pitoa olisi kiva olla enemmän, mutta se on enemmän psykologinen juttu. Jalan luonnollinen asento on mulle tärkeä siksi, että yritän korjata korkokannoista tulevaa ryhtivirhettä(notkoselkää) ja valitsen kävelykengätkin matalilla koroilla. Säären penikkalihakset kipeytyvät mulla aivan saatanasti jos yritän lenkkeillä korkeakorkoisilla lenkkareilla.

Meillä on liukasta laminaattia osa salista, mutta en tee siellä koskaan mitään vauhti&hyppy&fitti-liikkeitä ja ab-rollitkin teen polvet vaahtomuovimatolla, joten eipä haittaa.

Jos salilla on ruuveja ja teräviä listoja lattioilla, niin oikea osoite on reklamointi salifirmalle.

Mutta joo - takaisin aiheeseen. :D

En itse koe, että kengät tuovat mitään mainituista hyödyistä.

Mutta voidaan tehdä niin, että suosittelen olemaan salilla sukkasiltaan, jos:

- Salisi lattialla ei ole kouralista irtonaisia ruuveja tai törröttäviä listoja.
- Salisi lattiamateriaali on valittu väärin, esim liukas&halpa laminaatti.
- Jalkapohjasi hikoaa siihen malliin, että sukista jää kurjia hikilaikkuja.

Jos taas haluaa pelata varmanpäälle, niin:

- Hommaa turvakengät naulaanastumissuojalla.
- Puhdistaa kenkien pohjat, jotta voi saavuttaa maksimaalisen pidon.
- Pistää jalat vielä muovipussiehin, niin ei edes haju kenkien läpi puskeva haju häiritse.

Noniin, nyt on homma taputeltu. Samat ohjeet käy aloittelijoista kokeneempiin.

Nyt puhutaan asiaa :love:

Maalaisjärjellä selviää salilla aika pitkälle. Taitaa ihan silkka välinpitämättömyys olla syynä suurimmalle osalle mokista. Kaupallisella ja mamuvoittoisella salilla käydessä oon itse havainnut seuraavia etikettivirheitä:

- Painot jäävät laittamatta paikalleen
- Heilutaan ympäri salia ilman paitaa
- Varataan laitteita turhaan. Viimeksi kaksi poikaa esimerkiksi pitivät hauiksia tehdessä mutka tankoa alataljan penkin päällä varaten alataljan käytännössä turhaan
- Tilan antaminen toisille: pysykää nyt helvetti kaukana niistä, joilla on sarja kesken.
- Turha meteli: ihan selvä juttu, että treenaamisesta aiheutuu ääntä, mutta vituttaa kuunnella, kun jotkut salin kingit huutelevat eri puolilta salia toisilleen muka tärkeänäkin
- Moni ei tunnu tajuavan, että toisen voi antaa tehdä välissä silloin kun itse pitää sarjataukoa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom