Saksalainen auto - ei enää ikinä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
28.12.2006
Viestejä
12 893
Täytyy nyt tilittää tännekkin että mitta tuli täyteen saksalaisen auton omistajana. Yli kymmenen vuotta on ollut pari bemaria, yksi audi, pari mersua ja nyt riittää... Aiemmat bemarit ja audi oli jo melkein kymmenen vuotta vanhoja ettei niistä viitsinyt laatukäsitystä vetää. Mutta viimeisin mersu oli kolme vuotta vanha hankittaessa ja bemari alle vuoden. Mersu maasturi 270 cdi ja bemari 530 tdi ettei edes ihan mitään mallistojen halppis laitteita.

Mutta voi vittu sitä vikojen määrää. Mersussa turbon anturi mennyt jo moneen kertaan eikä ole ajettu kuin nyt hieman yli satatonnia. Kahdesti ohjaustehostin (letku irtoaa / hajoaa = suunnitteluvirhe). Sisävalot ei toimi aina. Sähköikkunoiden namiskat vaihdettu (maksoi vaatimattomat pari sataa euroa kun on kokonainen piirilevy hässäkkä...). Alustassa vaihdettu vaikka mitä. Juuri eilen auto taas takaisin huollosta pihaan.

Sama bemarissa joka on vuosimallia 2006. Tukivarret menneet vaihtoon. Pakosarjan venttiilit korjattu, nyt otettu pois kokonaan. Sytytyksen ohjaus vaihtoon. Takaluukun sähkölukitus ei toimi. Automaattivaihteiston ohjausboksissa ongelmia. Eikä autolla ole ajettu kuin satatonnia.

Mahtavia autoja nuo saksalaiset ajaa mutta nyt vain on mitta täynnä. Samaan aikaan on kokemuksia vaimokullan kartanovolvoista joilla mittarissa ja iässä vähintään tuplamäärä eikä mitään ongelmia. Kunhan öljyt muistaa silloin tällöin vaihtaa.

Ei tule perkele saksalaista enää minulle. Ja sanoisin että olen oikeutettu mielipiteeseeni vuosien ja satojen tuhansien kilometrien jälkeen. Täytyy kokeilla seuraavaksi japsi maastureita...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei kai aikuinen mies osta Japanilaista autoa?:eek:
Joillain on kyllä huonoa tuuria autojen suhteen, merkistä riippumatta. Itse olen päässyt suht vähällä ja pakko koputtaa puuta. Joskus muinoin meni 944 Porschesta kerralla perä/vaihdelaatikko muruiksi samalla rikkoen kytkimen ja opiskelijan budjetti meni kerralla nurin...:itku:
Pienempää harmia oli A3 Audin (-05) kanssa kun ajaessa moottori nyki ajoittain. Auto kävi pajalla takuuseen 10 krt ja lopulta purettiin sähköjen osalta kokonaan. Lopulta autosta löytyi viallinen johtosarja joka aiheutti ongelman. Auto korjattiin takuun puitteissa, ja koko ajan oli uusi sijaisauto käytössä, joten suurempaa mielipahaa ei tullut. Sen jälkeen ajoin kyseisellä autolla 50 000 km ongelmitta.:thumbs:
Loppujen lopuksi pieniä murheita reiluun 20 vuoteen omassa autoiluhistoriassa. Kilometrejä tulee vuodessa vain reilut 20 tkm. Perheestä löytyy tällä hetkellä A4 farkku ja 911 carrera (kesäautona). Merkeissä pysytään ja kassan kohentuessa autot päivitetään... ;)
Audi A6:lla taisi olla viikolla julkaistussa tutkimuksessa vähiten vikoja katsastuksissa...
 
Hieno, että joku sanoo suoraan mielipiteensä maailman "parhaista" -automerkeistä :thumbs:

Yleensä kaikki vaikenee jostain audin/bemarin/mersujen vioista, niistä ei koskaan puhuta. Mutta auta armias jos vaikka johonkin halvempaan, monia satoja tuhansia rullattuun vectraan vaihetaan jotain mikä ei kuulunut suunnitelmaan, niin jo nousee kauhea halo :jahas:.

Ja jotenkin vaan tuntuu että uusissakin audeissa, mersuissa ja bemareissa on ihan helvetisti mitä ihmeellisempiä vikoja. Mutta mitäs sen väliä kun ajaa parhailla..
 
Toyota on mun seuraava auto. Ja kaikki sitä seuraavat samoja.
 
Auto bildin laaturaportti 2007

Japanilaiset automerkit Mazda, Toyota, Honda, Suzuki ja Nissan nappasivat kärkisijat saksalainen Auto Bild -lehden laaturaportissa. Tutkimuksen peränpitäjinä ovat eurooppalaiset Peugeot, Fiat, Renault ja Alfa Romeo.

Auto Bild on koonnut laajan laaturaporttinsa 24 automerkistä. Raportti tehtiin jo kuudennen kerran. Laatukartoitus puhuu selvää kieltä japanilaisten autojen luotettavuudesta.

Laaturaportin tulokset perustuvat seitsemään tekijään, jotka selvittävät auton ja huollon laatua.

Ensiksi autonkäyttäjien kokemuksia kartoitettiin laajalla kyselyllä, johon saatiin 23 000 vastausta. Toiseksi selvitettiin eri automallien takaisinkutsujen (korjauskehotusten) määrä, takaisinkutsuista tiedottamisen ja korjaamopalvelun laatutaso.

Kolmanneksi tutkittiin automallien luotettavuutta saksalaisen TÜV-katsastusraportin (Technische Überwachungs Verein) tulosten perusteella. Erityistä huomiota kiinnitettiin turvallisuutta vaarantaviin jarrujen, ohjauksen ja pyöränripustuksen vikoihin.

Neljäntenä laatumittauksen perusteena ovat kokemukset automallien luotettavuudesta 100 000 kilometrin Auto Bild -kestotestissä.

Lukijapalaute on viides arvosteluperuste. Auto Bild -lehden toimitus saa vuosittain noin 10 000 viestiä, jossa lukijat selvittävät kokemuksiaan autojen vioista ja korjaamopalvelun ongelmista.

Auto Bild -korjaamotestien tulokset ovat kuudes ja takuuehdot seitsemäs laaturaportin arvosteluperuste.

Raportti keskittyy 3–8 vuotta vanhoihin autoihin.

Tulokset kertovat mielenkiintoisia asioita. Japanilaiskaksikko, Mazda ja Toyota, juhlivat kärjessä kaikissa kuudessa Auto Bild -laaturaportissa.

Japanilaisen laadun ylivoima jatkuu edelleen. Kymmenen kärjestä löytyy jälleen kuusi japanilaista. Korealaisten sijoitukset vaihtelevat. Viime vuonna neljänneksi noussut Hyundai putosi nyt keskiryhmään. Chevrolet eli entinen Daewoo oli jälleen kuudes. Sen sijaan Kia jäi häntäpäähän, 20. sijalle.

Parhaat saksalaiset, Audi ja Mersu, löytyvät jaetulta seitsemänneltä sijalta. Audi ja Mersu ovat kuitenkin merkittävästi parantaneet laatuaan, sillä edellisessä raportissa Audi oli sijalla 11. ja Mersu sijalla 15.

Laadun vaihteluihin on monia syitä. Malliuudistuksia tehdään yhä kiihtyvään tahtiin. Valmistajat hamuavat markkinoita uusista autoluokista, joista valmistajalla ei ole aikaisempaa kokemusta.

Uutuustulva, runsaampi varustelu ja entistä monimutkaisemmat sähköjärjestelmät lisäävät uutuuksien lastentauteja. Kiireen vuoksi kaikkea ei ehditä kokeilla kunnolla. Laadunvalvonta on puutteellista. Tuotteita pääsee keskeneräisenä kauppaan. Aivan kuin osa laadunvalvonnasta olisi siirretty autonkäyttäjien kontolle.

Ei siis ihme, että takaisinkutsujen määrä on kasvanut. Vuonna 1998 Saksassa tehtiin 55 takaisinkutsukampanjaa, mutta vuonna 2006 peräti 167 kampanjaa. Kyseessä ovat pelkästään Saksan ajoneuvohallintokeskukselle, KBA:lle, ilmoitetut merkittäviä vikoja koskevat takaisinkutsukampanjat.

Tulosten perusteella italialaisten ja ranskalaisten autonvalmistajien tulisi olla eniten huolissaan laadunvalvonnasta ja korjaamopalvelujen kehittämisestä.

Laaturaportin tuloksen ratkaisevat auton toimintavarmuus, huoltopalvelu sekä huolettoman käytön kautta syntynyt asiakastyytyväisyys, ei niinkään ajomukavuus eivätkä ajo-ominaisuudet.
 
Ja jotenkin vaan tuntuu että uusissakin audeissa, mersuissa ja bemareissa on ihan helvetisti mitä ihmeellisempiä vikoja. Mutta mitäs sen väliä kun ajaa parhailla..
Joku noissa vain tuntuu olevan, että vaikka vikaa on niin silti niitä halutaan. Kai siinä vaakakupissa painaa jokin enemmän kuin ne viat.
 
Hieno, että joku sanoo suoraan mielipiteensä maailman "parhaista" -automerkeistä :thumbs:

Yleensä kaikki vaikenee jostain audin/bemarin/mersujen vioista, niistä ei koskaan puhuta. Mutta auta armias jos vaikka johonkin halvempaan, monia satoja tuhansia rullattuun vectraan vaihetaan jotain mikä ei kuulunut suunnitelmaan, niin jo nousee kauhea halo :jahas:.

Ja jotenkin vaan tuntuu että uusissakin audeissa, mersuissa ja bemareissa on ihan helvetisti mitä ihmeellisempiä vikoja. Mutta mitäs sen väliä kun ajaa parhailla..

Ooppeli on silti ooppeli monen silmissä. En itsekkään opelia ostelisi, elllei sitten kyseessä manta, b ascona jne.

Mersu oli laadun merkki 90-luvun puoleen väliin saakka, sen jälkeen tullut pelkkää paskaa. Vähennettiin valmistuskuluja ja hups yhtäkkiä muutaman vuoden vanhat väyryset olivatkin aivan ruosteessa.

Eli jos saksalaisen auton haluatte ostakaa 80-luvulla tehty tai sitä vanhempi.
 
Comsumer Reportsin laatuvertailu 2009

Japanilaiset automerkit nappasivat seitsemän ensimmäistä sijaan yhdysvaltalaisen Comsumer Reports -lehden arvostetussa laatuvertailussa. Ykköseksi rankattiin Toyotan alamerkki Scion.

Sitä seurasivat Honda, Toyota, Infiniti, Acura, Mitsubishi ja Lexus. Paras ei-japanilainen merkki oli kahdeksanneksi sijoittunut korealainen Hyundai. Porsche oli parhaana eurooppalaisena yhdeksäs. Peränpitäjäksi 33 automerkin vertailussa jäi Chrysler.

Eniten autojensa laatua on pystynyt nostamaan Ford, jonka alamerkki Mercury otti vertailussa kymmenennen sijan. Consumer Reportsin mukaan Ford on ainoa Yhdysvaltalainen autonvalmistaja, joka pystyy tällä hetkellä haastamaan aasialaiset valmistajat "maailmanluokan laadussa."

Puolueeton Consumer Reports ostaa kaikki tutkimansa autot suoraan jälleenmyyjiltä.

Consumer Reportsin laaturankkaus: 1) Scion, 2) Honda, 3) Toyota, 4) Infiniti, 5) Acura, 6) Mitsubishi, 7) Lexus, 8) Hyundai, 9) Porsche, 10) Mercury, 11) Saab, 12) Subaru, 13) Suzuki, 14) Kia, 15) Mazda, 16) Ford, 17) Nissan, 18) Volvo, 19) Buick, 20) Lincoln, 21) Volkswagen, 22) Pontiac, 23) Mercedes-Benz, 24) Audi, 25) Chevrolet, 26) BMW, 27) Mini, 28) GMC, 29) Saturn, 30) Jeep, 31) Dodge, 32) Cadillac, 33) Chrysler.
 
Tutkimuksia julkaistaan Dekra 2010

Opel Corsan dieselmalli on nousemassa yllättäen tammikuussa julkaistavan Dekra 2010 -raportin Saksan vähävikaisimmaksi automalliksi. Kaikki mallisarjat huomioiden on Audi A6 edelleen ylitse muiden. Dekran vikaraportti perustuu yli 15 miljoonaan katsastusraporttiin.

Dekra on saksalainen tekniikan tutkimukseen, turvallisuuteen sekä katsastustoimintaan erikoistunut yritys, jolla on maailmanlaajuisesti yli 20 000 työntekijää. Dekran vikaraportit kerätään kaikista automalleista, joita on Saksan rekisterissä yli tuhat kappaletta. Yli 150 automallista saatavia tuloksia varten tarvitaan kahden perättäisen vuoden katsastusraportit

Tuntuu että jokainen tutkimus kertoo oman totuutensa... :offtopic:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla tuosta Opel Corsan (1,3CDTI) diesel mallista karvaat kokemukset! EGR venttiili meni rikki aiheuttaen noet imusarja/turbo/hiukkassuodattimeen. Tulos, turbo jumiin ja hiukkassuodatin tukkoon! Remontti todella kallis ja jäi hiukkassuodatin tukkoon vielä kun möin pois ja lupasin ettei ikinä enää opelia.

Viikon bemari seisoi pakkasen alla ja nyt käyntiin(lähti kuin "palmun alta") ja ajossa huomasin ettei sisälle tulekaan lämmintä! Voi perkeleen perkele! Ja näyttää pahasti siltä että on isompi ongelma kyseessä. Automaatti-ilmastoinnin läppiä epäilen...
 
Ooppeli on silti ooppeli monen silmissä. En itsekkään opelia ostelisi, elllei sitten kyseessä manta, b ascona jne.
Kyllä nuo Oopelit ovet olleet kuraa näihin päiviin asti, ja juuri sen tekia oopeli on ooppeli monen silmissä. Nykypäivän Oopelit ovat jo varsin hyviä autoja mutta Opeli on vain pilannut maineensa noilla 90-luvun alkupuolen skeidoilla.
 
Japanilaiset automerkit nappasivat seitsemän ensimmäistä sijaan yhdysvaltalaisen Comsumer Reports -lehden arvostetussa laatuvertailussa.
...
Consumer Reportsin laaturankkaus: 1) Scion, 2) Honda, 3) Toyota, 4) Infiniti, 5) Acura, 6) Mitsubishi, 7) Lexus, 8) Hyundai, 9) Porsche, 10) Mercury, 11) Saab, 12) Subaru, 13) Suzuki, 14) Kia, 15) Mazda, 16) Ford, 17) Nissan, 18) Volvo, 19) Buick, 20) Lincoln, 21) Volkswagen, 22) Pontiac, 23) Mercedes-Benz, 24) Audi, 25) Chevrolet, 26) BMW, 27) Mini, 28) GMC, 29) Saturn, 30) Jeep, 31) Dodge, 32) Cadillac, 33) Chrysler.

Aika vähän tekemistä Suomessa myytävien autojen kanssa tällä. Paljon malleja ja merkkejä jotka ovat täysin marginaalissa täällä. Ja osa listan autoista on jenkkimarkkinoille Jenkeissä/Meksikossa väännettyä sontaa.

Ei kerro mitään siitä millä laadulla se puolalainen tai espanjalainen niitä euromalleja väkertää.
 
Aika vähän tekemistä Suomessa myytävien autojen kanssa tällä. Paljon malleja ja merkkejä jotka ovat täysin marginaalissa täällä. Ja osa listan autoista on jenkkimarkkinoille Jenkeissä/Meksikossa väännettyä sontaa.

Ei kerro mitään siitä millä laadulla se puolalainen tai espanjalainen niitä euromalleja väkertää.


No kertoohan se nyt sen, että japskiautot ovat joka mantereella testeissä kärjessä.
 
Viikon bemari seisoi pakkasen alla ja nyt käyntiin(lähti kuin "palmun alta") ja ajossa huomasin ettei sisälle tulekaan lämmintä! Voi perkeleen perkele! Ja näyttää pahasti siltä että on isompi ongelma kyseessä. Automaatti-ilmastoinnin läppiä epäilen...

Ai niin, unohdin mainita että tuossa mun maasturi mersussa ei ole ilmastointi toiminut koskaan kunnolla. Ensin ei tule lämmintä ilmaa ja sitten tulee tulikuumaa jne jne. Siihen on jo niin tottunut ettei sitä edes muista kuin silloin kun joku tottumaton kyydissä olija ihmettelee lämmitysilman heittelyitä...
 
Sain lopulta lämmintä tulemaa bemarissa. Aluksi kun totesin että lämmityslaitteen letkut oli lämpimät, tuli mitä vittua:curs: No lopulta tulinkin siihen tulokseen että toinen letku mikä lähtee vesiventtiililtä oli kylmä. Eli toinen vesiventtiili jumissa. Sain koputtelemalla sen toimimaan tällä kertaa. On vaan aika vittumaista ropata autoa 17 asteen pakkasessa.

Ja tuosta Opel Corsasta vielä. Vaikka on käsittääkseni Espanjassa tehty ja oli Fiatin kone niin silti 3vuotta vanhaan autoon 1000€ remontti niin mulle siinä oli Ooppeli tarpeeksi. Nii, eikä siis loppupeleis edes tullut edes kuntoon vaan olis pitänyt vaihtaa vielä hiukkassuodatin....
 
Zone-sarja -42%
Noita nyt monta vuotta tehty ja vaikka poikkeavuuksia on (riippuen maasta ja siitä, mitä oikeasti mitataan (onko käyttäjän oma kokemus,katsastuksessa ilmenneet viat vai ensimmäisen vuoden aikana takuukorjatut viat jne)), niin onhan se trendi vedettävissä helposti yhteen:
- Japanilaiset on aina käytännössä parhaita.
- Saksalaiset tulee yleensä heti perässä ja osittain seassa (jopa Opel nykyisin).
- Ranskalaiset ja italialaiset heikkoja, kuten myös jenkit.
Kiteytettynä.

Ainahan noita surkeita yksilöitä löytyy, välillä vähän runsaamminkin jopa nk.hyviltäkin merkeiltä, mutta kyllähän keskimäärin nuo pitää paikkansa jos vertaa niitä kuulemaansa ja kokemaansa.
 
Japanilaiset automerkit Mazda, Toyota, Honda, Suzuki ja Nissan nappasivat kärkisijat saksalainen Auto Bild -lehden laaturaportissa. Tutkimuksen peränpitäjinä ovat eurooppalaiset Peugeot, Fiat, Renault ja Alfa Romeo....

Etsippäs se uusin testi, ei ole enään ihan noin.
Japskit sukelti kun taas nämä Eurooppalaiset nousi kärkeen.

TUV:n katsastusraportti oli myös aika karua luettavaa Mersun osalta. Kohta Saksan laatumerkeiksi voikin sanoa Opelia, Audia ja Bemaria:hyvä:


Edit: Lainattu IS:n kokoamista testeistä:
"Merkeittäin parhaat ovat Porsche, Audi, Lexus ja Subaru. Näiden merkkien malleista ainoa luotettavuudeltaan vain keskinkertainen malli on Audi TT."
Missä Toyota :confused:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom