- Liittynyt
- 28.12.2006
- Viestejä
- 12 893
Täytyy nyt tilittää tännekkin että mitta tuli täyteen saksalaisen auton omistajana. Yli kymmenen vuotta on ollut pari bemaria, yksi audi, pari mersua ja nyt riittää... Aiemmat bemarit ja audi oli jo melkein kymmenen vuotta vanhoja ettei niistä viitsinyt laatukäsitystä vetää. Mutta viimeisin mersu oli kolme vuotta vanha hankittaessa ja bemari alle vuoden. Mersu maasturi 270 cdi ja bemari 530 tdi ettei edes ihan mitään mallistojen halppis laitteita.
Mutta voi vittu sitä vikojen määrää. Mersussa turbon anturi mennyt jo moneen kertaan eikä ole ajettu kuin nyt hieman yli satatonnia. Kahdesti ohjaustehostin (letku irtoaa / hajoaa = suunnitteluvirhe). Sisävalot ei toimi aina. Sähköikkunoiden namiskat vaihdettu (maksoi vaatimattomat pari sataa euroa kun on kokonainen piirilevy hässäkkä...). Alustassa vaihdettu vaikka mitä. Juuri eilen auto taas takaisin huollosta pihaan.
Sama bemarissa joka on vuosimallia 2006. Tukivarret menneet vaihtoon. Pakosarjan venttiilit korjattu, nyt otettu pois kokonaan. Sytytyksen ohjaus vaihtoon. Takaluukun sähkölukitus ei toimi. Automaattivaihteiston ohjausboksissa ongelmia. Eikä autolla ole ajettu kuin satatonnia.
Mahtavia autoja nuo saksalaiset ajaa mutta nyt vain on mitta täynnä. Samaan aikaan on kokemuksia vaimokullan kartanovolvoista joilla mittarissa ja iässä vähintään tuplamäärä eikä mitään ongelmia. Kunhan öljyt muistaa silloin tällöin vaihtaa.
Ei tule perkele saksalaista enää minulle. Ja sanoisin että olen oikeutettu mielipiteeseeni vuosien ja satojen tuhansien kilometrien jälkeen. Täytyy kokeilla seuraavaksi japsi maastureita...
Mutta voi vittu sitä vikojen määrää. Mersussa turbon anturi mennyt jo moneen kertaan eikä ole ajettu kuin nyt hieman yli satatonnia. Kahdesti ohjaustehostin (letku irtoaa / hajoaa = suunnitteluvirhe). Sisävalot ei toimi aina. Sähköikkunoiden namiskat vaihdettu (maksoi vaatimattomat pari sataa euroa kun on kokonainen piirilevy hässäkkä...). Alustassa vaihdettu vaikka mitä. Juuri eilen auto taas takaisin huollosta pihaan.
Sama bemarissa joka on vuosimallia 2006. Tukivarret menneet vaihtoon. Pakosarjan venttiilit korjattu, nyt otettu pois kokonaan. Sytytyksen ohjaus vaihtoon. Takaluukun sähkölukitus ei toimi. Automaattivaihteiston ohjausboksissa ongelmia. Eikä autolla ole ajettu kuin satatonnia.
Mahtavia autoja nuo saksalaiset ajaa mutta nyt vain on mitta täynnä. Samaan aikaan on kokemuksia vaimokullan kartanovolvoista joilla mittarissa ja iässä vähintään tuplamäärä eikä mitään ongelmia. Kunhan öljyt muistaa silloin tällöin vaihtaa.
Ei tule perkele saksalaista enää minulle. Ja sanoisin että olen oikeutettu mielipiteeseeni vuosien ja satojen tuhansien kilometrien jälkeen. Täytyy kokeilla seuraavaksi japsi maastureita...