Saksalainen auto - ei enää ikinä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin, kyllä siinä alkaa vähitellen käsitykset muuttumaan kun aina tappelet typerien pienien vikojen kanssa. Tänä aamuna -10 astetta pakkasta, bemarissa vm 2006 juuri vaihdettu hehkut mutta ei lähtenyt käyntiin.... niin kun pitää joku saatanan hehkutusohjelma päivittää mitä ei viime viikon lopulla autohuollossa ollut. Huomenna pitäisi tulla.

Kyllä minä ymmärrän saksalaisten autojen vetovoiman, niitä on ollut yli kymmenen vuotta ja olen ollut sitä mieltä että kyllä se ajomukavuus, tyylikkyys ja tehokkuus puhuu.

En tiedä iästäkö johtuu vai mistä mutta alkaa arvostamaan sellaisia perusvarmoja asioita kuin käyntiin lähtevä auto.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minullek alkaa pikku hiljalleen e36 bemari riittämään.. Reilu 2v nyt ajettu ja yli 3.5kk ei se ole pysynyt ilman vikaa. Kaiken maailman sähkölaitteen huutoa / sytytyksen sekoilua ja ah se kaikkein ihanin syylärin mossahdus.

Kyllä siinä kuutosessa on voimaa, eikä se niin älyttömiä syö kuin mitä väitetään. Muutenkin ihan jees ajettavuuden ja mukavuuden. MUTTA SE ETTÄ JOSSAIN YLEISILLÄ KESKUSTELU PALSTOILLA JOKU KARJALA LIPPIKSINEN URPO VIITTII VÄITTÄÄ, ETTEI BEMARISSA OLE VIKAA VOI PUOLESTANI PAINUA *****!

Se mistä tuo kestävyyden väite tulee on se että nuo ovat yleensä jonkun isi leasing autoja ja eikä viat haittaa makso mitä makso, porukka elvistelee noilla jossain abcin pihassa vaikka omaa penniä ole kiinni yhtään siinä. Sitten mussutetaa " Oot vaa kade ku rikkaat rällästää" (itseä alkaa hävettämään tollaisten urpojen takia koko automerkillä ajo.)

Eli kunhan tuo oma munanjatke tulee sieltä huollosta, niin joutaa kyllä myyntiin, menkööt sit vaikka kunnon persnetolla. Kuitenkin se syö ne rahat vakuutusten muodossa parissa vuodessa.

Sitten haussa olisi 120-300hp takavetoinen auto, joka ei mieluusti saksalainen ja alle 15000e, luotettavuus on melkeempä pääkriteeri. EHDOTTAKAA IHAN VAPAASTI!

ps: Aluksi luulin että tuo oma leviää koska se on vanha, mutta paskanmarjat kun pari viestiö luki ni tuntuu ne 2005--> bmw/mersu/audi olevan sitä samaa paskaa.
 
Hmm tuo 740 volvo olisi kyllä, kaverilla ollut rällästys pelinä eikä mitään vikaa. Omegasta kuullut vaikka mitä kauhustooria, niin jätän kyllä väliin sen.

Lukkoperä ISO PLUS!
 
Toyotaa kuullu haukuttavan lähes vähiten. Aina kuulee, että ne toimii. Silti tosiaan laatu on muutakin ku viat. Ulkonäkö, ajomukavuus ym. ym.
Toyotat ym. muut riisikipot on vaan vitun tylsän näköisiä/oloisia.
Itsellä ollu n. 2 vuotta v50 Volvo 2,4i ja toiminut todella hyvin. 2 poltinta vaihdettu ja takuuseen meni se bensansyötönohjausyksikkö mikä vaihdettiin muutamaan kymmeneen tuhanteen volvoon. Eli vikoja vähän, laatu hyvä. Ainoo, että huoltaminen ja ylläpito turhan kallista mun ajolle. Eli ostakaa multa toiminta varma Volvo :)
 
Itsellä ollut 8v citikka berlingo ja viat tähän asti: toinen etupyörän laakeri ja etuiskarit vaihtoon. Myös kuluneen tuulilasin vaihdoin hiljan. Käsijarrua ei kannata käyttää pakkasilla, voi jumittua. Toinen rekisterikilven valoista palaa usein ja aina ennen katsastusta kun vaihtaa. Ei muuta. Itse olen ollut positiivisen yllättynyt kuitenkin ranskalainen kyseessä.
 
Minullek alkaa pikku hiljalleen e36 bemari riittämään.. Reilu 2v nyt ajettu ja yli 3.5kk ei se ole pysynyt ilman vikaa. Kaiken maailman sähkölaitteen huutoa / sytytyksen sekoilua ja ah se kaikkein ihanin syylärin mossahdus.


Sitten haussa olisi 120-300hp takavetoinen auto, joka ei mieluusti saksalainen ja alle 15000e, luotettavuus on melkeempä pääkriteeri. EHDOTTAKAA IHAN VAPAASTI!

ps: Aluksi luulin että tuo oma leviää koska se on vanha, mutta paskanmarjat kun pari viestiö luki ni tuntuu ne 2005--> bmw/mersu/audi olevan sitä samaa paskaa.

Jos se auton laittaminen pelottaa niin osta corolla. Jos vieläpä haluat ajaa yhtään tehokkaammalla ja takavetoisella autolla niin kävelet marmoritiskille tai sitten vaan hyväksyt sen, että ne autot vaatii välillä korjausta. Ittellä on juurikin noita bemareita ollut 4kpl, ja tosiaankin onhan noita normaalien huoltojen lisäksi joutunut jonkin verran korjaamaan, mutta mitä sitten? Se kuuluu asiaan. Jos tojota-kuskilla autoon ei koskaan tule vikaan ni ei voisi vähempää kiinnostaa. Auto kun ei ole kaikille pelkkä liikkumisväline. Sitäpaitsi alkaahan se jo vituttamaan jos ei saisi koskaan syytä mennä auton alle rumuamaan ;)

ps. Niin ja ei ne saksalaiset autot käsiin leviä kun ei turkkilaisilta osta sitä paskinta vaihtoehtoa ja huoltaakin vielä välillä..
 
joo eikös nuo kovat tehot johda lisääntyneisiin vikoihin koska tekniikka joutuu kovemmalle?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
eikös nuo kovat tehot johda lisääntyneisiin vikoihin koska tekniikka joutuu kovemmalle?

En ihan näkisi noin. Joissakin on kyllä tullut vastaan sitäkin että tehot ja materiaali säästöt eivät kulje samalla linjalla.
Enempi niin että autoihin on tullut enempi kaikkea lisäharpäkettä sekä yksi mikä ainakin alustan osiin vaikuttaa on nuo sateiset syksyt joista seuraa nopeat pakkaset.
 
. Auto kun ei ole kaikille pelkkä liikkumisväline. .
No mikä sitten auto on? Se kuuluisa jatke vai koko elämä vai.....?

No se jatke varmaankin :D täytyyhän sitä nyt jatke löytyä pihalta. Mitenköhän se on niin vaikeeta täällä pakkiksessa kenenkään tajuta, että jotkut saattaa olla kiinnostuneita autoista/autoharrastamisesta, rakennella autoja, käydä erilaisissa tapahtumissa, ajaa radalla jne. Eipä se 200kg läskipallokaan varmaan tajua miksi te kasvatatte niitä lihaksianne, kun ilmankin pärjää ja pizza on hyvää.
 
Ei sais enää uutena noin kuuskytätonttua maksavassa autossa ilmetä käsittämättömiä kulumavikoja. Faijalla raidetangon päät aivan kuluneet kolme vuotta vanhassa autossa. Ja ajotapa ei voi vaikuttaa sellaiseen. Käsijarrun säätö jouduttiin myös edellisen katsastuksen jäljiltä suorittamaan. Nyt sekin on jälleen vituralla. Ja ei siis mennyt kolme vuotta vanha auto katsastuksesta läpi näiden takia (ei muistaakseni ollut muita vikoja pahemmin?).

Katsastusäijän mukaan normivikoja uusissa autoissa. Ei jumalauta voi olla todellista, jos osat on tehty jossain lelutehtaalla. Ei muuten, mutta tonnin remppa asennuksineen muistaakseni?
 
^juuri näin. Jos katsoo bemujen ja mersujen vikoja niin nehän kaikki on linjaa ohjainkorttivika, anturivika tai muu sähkövika. Itse tekniikassa jota tietotekniikka ohjaa ja anturit mittaa on aniharvoin vikaa. Harmi vain ettei noita härpäkkeitä voi kytkeä pois päältä.

Olis edes vikasietotila niinku windows:ssa :)

edit: ei sillä että windows olisi hyvä esimerkki varmasta tietotekniikasta...
 
. Auto kun ei ole kaikille pelkkä liikkumisväline. .

No se jatke varmaankin :D täytyyhän sitä nyt jatke löytyä pihalta. Mitenköhän se on niin vaikeeta täällä pakkiksessa kenenkään tajuta, että jotkut saattaa olla kiinnostuneita autoista/autoharrastamisesta, rakennella autoja, käydä erilaisissa tapahtumissa, ajaa radalla jne. Eipä se 200kg läskipallokaan varmaan tajua miksi te kasvatatte niitä lihaksianne, kun ilmankin pärjää ja pizza on hyvää.

No mutta tässähän on puhe ollut pitkälle uusista autoista. Ei kolme vuotta vanhoja 60 tEUR maksavia autoja harrasteta. Kyllä niillä ajetaan (toki ne saattaa mulkunjatke olla...)

Kyllä minäkin ymmärrän jos jollain on vanha (10 v) bemari jota madalletaan ja viritellään ja siinä on vikoja pitkin ja poikin. Eikä suurin osa ole edes tehtaan vika. Tai siis en ymmärrä mutta saahan sitä ihmisillä harrastuksia olla :D
 
Zone-sarja -42%
....

Itsellä ollu n. 2 vuotta v50 Volvo 2,4i ja toiminut todella hyvin. 2 poltinta vaihdettu ja takuuseen meni se bensansyötönohjausyksikkö mikä vaihdettiin muutamaan kymmeneen tuhanteen volvoon. Eli vikoja vähän, laatu hyvä. Ainoo, että huoltaminen ja ylläpito turhan kallista mun ajolle. Eli ostakaa multa toiminta varma Volvo :)

siis mikä on kallista? Huoltaminen ja ylläpito? Tuossahan sanot samalla että vain 2x polttimot joutunut vaihtamaan :D
 
Itselläni ollut hyvä tuuri saksalaisten autojen kanssa, joten pysyn jatkossakin niiden omistajana. Nyt tähän asti ollut 2 x Opel, 3 x BMW x 1 VW ja nyt mennään Audi:lla. Opeleita ja yhtä BMW:tä lukuu nottamatta kaikki autot ovat olleet 2000- luvun rasseja.

Määräaikaishuoltoja lukuun ottamatta olen yhden jarrusylinterin vaihtanut bemariin. Mittarissa taisi olla korjautushetkellä noin 170 000.

Tuntuu, että ihmisillä on käsitys että Toyota on huoltovapaa ja täysin vikavapaa-auto. Henkilökohtaisesti luulen, että näiden Hojotojen omistajat ovat vain pitäneet pienempää meteliä vioista. Näistä Toyotan vioista voi jokainen kyädä lukemassa enemmän autofoorumeilta ja yllätys yllätys, niissäkin on vikoja!
 
Viimeksi muokattu:
Ei sais enää uutena noin kuuskytätonttua maksavassa autossa ilmetä käsittämättömiä kulumavikoja. Faijalla raidetangon päät aivan kuluneet kolme vuotta vanhassa autossa. Ja ajotapa ei voi vaikuttaa sellaiseen. Käsijarrun säätö jouduttiin myös edellisen katsastuksen jäljiltä suorittamaan. Nyt sekin on jälleen vituralla. Ja ei siis mennyt kolme vuotta vanha auto katsastuksesta läpi näiden takia (ei muistaakseni ollut muita vikoja pahemmin?).

Katsastusäijän mukaan normivikoja uusissa autoissa. Ei jumalauta voi olla todellista, jos osat on tehty jossain lelutehtaalla. Ei muuten, mutta tonnin remppa asennuksineen muistaakseni?

Merkki ja malli? Paljon ajettu?
 
No mutta tässähän on puhe ollut pitkälle uusista autoista. Ei kolme vuotta vanhoja 60 tEUR maksavia autoja harrasteta. Kyllä niillä ajetaan (toki ne saattaa mulkunjatke olla...)

Kyllä minäkin ymmärrän jos jollain on vanha (10 v) bemari jota madalletaan ja viritellään ja siinä on vikoja pitkin ja poikin. Eikä suurin osa ole edes tehtaan vika. Tai siis en ymmärrä mutta saahan sitä ihmisillä harrastuksia olla :D

No tuo vääntökoneen postauksessa esiintyvä e36 ei varmaankaan ihan juuri ollut tehtaalta rullannut. Ja ei se harrastaminen välttämättä tarkoita että lippis päässä vedetään rälläkällä jouset lyhemmiksi. Ja miten niin uusia autoja ei harrasteta? Miksi esim, jos ostaa porsche 911 gt3 ja pesee ja kiillottaa sitä päivittäin, käy miitingeissä, ja radalla ajamassa sitä ei luettaisikaan harrastamiseksi? Ehkäpä siksi "uusia" autoja ei "harrasteta" niin paljon koska kaikilla ei ole varaa sellaisiin, koska tuskin uusista 15-30k€ rasseista mitään iloa irtoaa.

edit. quotet kuntoon
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom