Saksalainen auto - ei enää ikinä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Taitaa olla essonbaarin asiantuntijoiden faktat hukassa. Jos se nyt sitten ketään yllättää.
 
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minkäs takia täällä vertaillaan japsien perusmalleja 2,5-3 kertaa kalliimpiin luxury-luokan bemareihin? Kyllä ne japsitkin luxury-malleja tekevät, tosin usein omilla tuotemerkeillään. Niitä bmw:itä olisi ehkä syytä verrata vaikkapa Lexuksiin, Hondan Acura-malleihin jne.
 
Nuo mallien "lastentaudit" päiväittyvät ainakin sellaiseen huolto-ohjelmaan kuin Autodata. Kyseinen ohjelma kertoo aika nopeastikin kun valmistaja on huomannut jonkun vian joka pitää korjata. Mutta esim. vag-konsernin autojen omistajille monesti tulee yllätyksenä kun kysyn että onko esim. edellisessä huollossa merkkiliikkeessä se asia tarkastettu.
Tähän hätään en muista kuin vag:n mallit joissa tulee jokaisen huollon yhteydessä erillinen ikkuna jossa jotakin huomauttamista. Ja nyt puhutaan melko uusista autoista.
Meillä ainakin passatti kutsuttiin ensin alustan nivelten vaihtoon ihan erikseen ja sitten viellä jarrujen vaihtoon kun olivat huomanneet niissä lastentauteja. Mutta vaikka muka vaihtoivat ne alapallot ja tuet uusiin niin silti niitä sai uusia aika tiheään.
 
totta kyllä. raju faktahan se tosiaan on, että mitä vähemmän särkyvää, sen vähemmän korjattavaa. nykyisin kuulee uusissa autoissa olevan enemmän ja enemmän sähköihin ja tietokoneeseen liittyvää vikaa, joita ei edes uskalla mennä kotitallissaan räpläämään vaikka saattaisi toimissaan onnistuakin. varsinkin jos autoa ei ole aikaa pitää levällään kovin monta päivää.

Noissa wanhoissa japseissa ei ehkä ole tietotekniikkaa, mutta muuten tekniikka sen ajan mittapuulla on kyllä hyvinkin kehittynyttä. Esim. venttiilinohjauksia, twincameja, venttiilien määrät jne. ovat käsittääkseni järjestään aivan eri luokkaa kuin saman aikakauden jenkeissä/euroissa.
 
Itteeni kiinnostaa autossa se, että sillä on kiva ajaa se pari kilsaa töihin ja takasin joka päivä. Mä saan siitä jotain nautintoo, vaikka ajanki muun liikenteen seassa ihan tavallisesti. Vituttas junnata jollain "järkevällä" autolla sekin matka ja miettii kuinka paljon tässä nyt säästääkään bensassa jne.
Jos hommaa jonkun hiukan erikoisemman auton, niin voihan niissä huollot ja korjaukset maksaa vähän enemmän, mutta jos itse auton arvo tippuu murto-osan verrattuna uuteen joijoita avikseen tms. niin on aivan sama. Soon vähän niinku laittas rahaa säästöpossuun joka päivä. Ja antaa niiden järkiautoilijoiden kauhistella kuluja. Ne ei sit hokaa, et se oma aviosis joijoita tiputtaa arvoonsa aika helvetinlailla enempi, kuin jonku keräilyjatkeen huollot ja muut kulut yhteensä. Tärkeintä on, että TM ja Tuulilasi on oikeessa, ja ostinpa muuten tuulipuvunki, ku se on niin lämpönen tuulikelillä.
Jokainen tyylillään, muttei mua ainakaan vois vähempää kiinnostaa jonku toisen ihmisen ajattelut mun autovalinnoista. Siinäpähän "vittuilee" ja tulkoon siittä sitten kahisevissaan onnelliseksi. Paskan hailee.
Ajan sellasilla autoilla, joista tykkään.
 
^ ei millään vittuilulla mutta sanotko jonku erikoisemman auton jolla voi ajaa ympärivuoden töihin ja sen arvo tippuu murto-osan tavis autoihin verrattuna.

Itelle tulee mieleen joku 300 eskon lada joka ei nykyään ole enää tavis auto ja tasan varmasti menettää vähiten arvoa. Muttet tainnut ihan ladaa tarkoittaa...
 
No vaikka joku parikyt vuotta vanha vehjes, vois olla vaikka saksalainen. Menee helposti käyttiksenä ympäri vuoden näillä 10tkm vuotuisilla ajoilla. Toki on eduksi, jos osaa ite tehä jotain eikä aina vie autoo korjaamoon jos jotain pientä ilmenee. Meneehän mullaki toki tallivuokraan rahaa, mutta tää hommahan on harrastusta.
300€ laatokalla tuskin saa nautintoo ajaessaan, jos ei oo masokisti tahi umpikommari.
 
Itteeni kiinnostaa autossa se, että sillä on kiva ajaa se pari kilsaa töihin ja takasin joka päivä. Mä saan siitä jotain nautintoo, vaikka ajanki muun liikenteen seassa ihan tavallisesti. Vituttas junnata jollain "järkevällä" autolla sekin matka ja miettii kuinka paljon tässä nyt säästääkään bensassa jne.
Jos hommaa jonkun hiukan erikoisemman auton, niin voihan niissä huollot ja korjaukset maksaa vähän enemmän, mutta jos itse auton arvo tippuu murto-osan verrattuna uuteen joijoita avikseen tms. niin on aivan sama. Soon vähän niinku laittas rahaa säästöpossuun joka päivä. Ja antaa niiden järkiautoilijoiden kauhistella kuluja. Ne ei sit hokaa, et se oma aviosis joijoita tiputtaa arvoonsa aika helvetinlailla enempi, kuin jonku keräilyjatkeen huollot ja muut kulut yhteensä. Tärkeintä on, että TM ja Tuulilasi on oikeessa, ja ostinpa muuten tuulipuvunki, ku se on niin lämpönen tuulikelillä.
Jokainen tyylillään, muttei mua ainakaan vois vähempää kiinnostaa jonku toisen ihmisen ajattelut mun autovalinnoista. Siinäpähän "vittuilee" ja tulkoon siittä sitten kahisevissaan onnelliseksi. Paskan hailee.
Ajan sellasilla autoilla, joista tykkään.

Oon aika pitkälti samaa mieltä. Autohan on lähes poikkeuksetta aivan paska sijoitus olipa se sitten kuinka järkevä tahansa, joten samantien voi sijoittaa vielä vähän huonommin mutta maksaa sitten sellaisesta mistä tykkää.
Vähän kyllä ihmettelen tota mikä auto olisi kovinkaan erikoinen ja säilyttäisi arvonsa paremmin kuin avensis.
 
Oon aika pitkälti samaa mieltä. Autohan on lähes poikkeuksetta aivan paska sijoitus olipa se sitten kuinka järkevä tahansa, joten samantien voi sijoittaa vielä vähän huonommin mutta maksaa sitten sellaisesta mistä tykkää.
Vähän kyllä ihmettelen tota mikä auto olisi kovinkaan erikoinen ja säilyttäisi arvonsa paremmin kuin avensis.
Bugatti Veyron, siinä nyt ainakin yksi.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oon aika pitkälti samaa mieltä. Autohan on lähes poikkeuksetta aivan paska sijoitus olipa se sitten kuinka järkevä tahansa, joten samantien voi sijoittaa vielä vähän huonommin mutta maksaa sitten sellaisesta mistä tykkää.
Vähän kyllä ihmettelen tota mikä auto olisi kovinkaan erikoinen ja säilyttäisi arvonsa paremmin kuin avensis.

Ei sun kovin kauaa tarvi miettiä, mikä sellanen auto vois olla. Arvo ei hirveesti tipu, mut mä lasken kaikki omat tallikulut yms. harrastuksen piikkiin. Eli ite auto ei tiputa arvoonsa juuri mitään, mutta harrastuskuluja en siis laske mukaan.
Jotkut autot voi jopa nostaa hintaansa, jos on hyvin pidetty, huollot/korjaukset tehty ja kuitit tallella. Toki toi vaatii aikaa, viitseliäisyyttä ja kiinnostusta hommaan; jos sitä ei mulla olis niin valinta vois olla joku avensis.
Mä vaan tykkään välillä ropata noita romuja.
Auto on todellakin paskin mahollinen sijoitus. Eli jos et tykkää paskata näppejäs ja käyttää aikaas auton ropeltamiseen, niin sit joku järkikäyttis.
Mulla on aikaa touhuta autojen kans, eli te joilla on parempaa tekemistä, niin unohtakaa nää mun höpinät.
 
Oon aika pitkälti samaa mieltä. Autohan on lähes poikkeuksetta aivan paska sijoitus olipa se sitten kuinka järkevä tahansa, joten samantien voi sijoittaa vielä vähän huonommin mutta maksaa sitten sellaisesta mistä tykkää.
Vähän kyllä ihmettelen tota mikä auto olisi kovinkaan erikoinen ja säilyttäisi arvonsa paremmin kuin avensis.

Kyllä 1000€:n auto pitää arvonsa paremmin kuin 10 000€:n auto.

Sama koskee mitä tahansa > 200 000km ajettua vanhaa (20v) autoa.
 
Omien käyttökokemuksien perusteella Fiat Brava/Bravo on paskimpia, mitäköhän en oo tohon vaihtanu? :D

Täytyy kokeilla seuraavaksi japsi maastureita...
Toyotan maasturit (Land Cruiser) täyttä paskaa verrattuna Toyotan imagoon. Porsche Cayenne kuulemma luotettavin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom