Saksalainen auto - ei enää ikinä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
TUV:n katsastusraportti oli myös aika karua luettavaa Mersun osalta. Kohta Saksan laatumerkeiksi voikin sanoa Opelia, Audia ja Bemaria.

Eiköhän tuo mersun laatu loppunut viimeistään w124 myötä 1995.

Aika hyvänä ohjenuorana auton laadu kanssa on se että mitä enemmän härpättimiä, sitä enemmän vikoja. Muoviset ja ajomukavuudeltaan noidutut japsiautot ovat olleet jo pitkään luotettavuustilastojen kärkipäässä ja siellä toivon mukaan säilyvät. EGR:n yleistyminen kyllä syö kuvaa autojen luotettavuudesta.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Noissa "hyvissä merkeissä" on seassa todellisia maanantaimalleja aika paljon. Mulla oli -96 vuosimallin A4 4-5 vuotta ja siihen meni tuona aikana useampi tonni ylimääräisten pikku ylläreitten korjaukseen. Nyt on vajaan vuoden ollu bemari ja tuossa ei oo vikoja onneks ollu, mutta huollot on ihan pirun kalliita (esimerkkinä yhden perän puslan vaihto n. 500€). Vanhemmat on ajelleet japanilaisilla (90-luvun tuotoksilla) jo kauan eikä niissä oo mitään vikaa ikinä, vaikka huoltavat niitä ehkä kerran vuodessa. Japseissa ja saksalaisissa on vaan se ero, että japsit on vitun rumia ja paskoja ajaa, niin ei semmosia viitsi ostella.
 
Zone-sarja -42%
Autot kuten muutkin tuotteet on monesti yksilöitä. Yariksista löytyy susia ja meganeista helmiä.
 
Saksalaiset on hyviä autoja kunhan pysyy VOLKKARISSA !
lol, ei vaan tilastoissa näy ja tuossa yhteenvedossa lähinnä todetaan, että laatueroja malleittain on paljon. Toki sun mielipide on arvokas, kiitos kovasti siitä.

Mun V Golfiin vaihdettiin kytkin, takalaakerit, ilmastointiin jotain (piti sitä omituista napsutusta) ja ilmamassamittari (muistaakseni, vika oli n. 50% puuttunutta tehoa). Ja nuo siis alle 2v./100 tkm.
 
Saksalaiset on hyviä autoja kunhan pysyy OOPPELISSA !

Korjattu.

Mulla on nyt ollut vuoden ja pari kuukautta -97 Vectra eikä oo mitään vikoja ollut. Sitä ennen oli W201 pikkumersu ja voi helvetti mikä murheenkryyni se oli. Toisen vian kun korjasi niin toinen tuli tilalle.
 
-97 passat 1,8t ajettu 0-230 000km. Alustan osat 3kertaa vaihdettu. Sytty boxi,turbo ja iskarit
-07 TSI Golf ajettu 0-30 000km. Dsg-laatikko hajosi 11 000 kohdalla ja liikkeessä auto oli 6viikkoa korjattavana. Sekä 4 kertaa ollut obd testissä kuin antanut vika ilmoituksia. Laatikon takia myös vetonivelet vaihdettu kertaalleen.
-99 opel astra ajettu seuraava väli 155 000 - 189 000. Pyörän laakeri,lämpärin moottori ja termostaatin tiiviste.
-04 opel vectra 2.0T. Osto hetkellä ajettu 105 000 ja nyt 112 000 ja vikoja nolla. Aikaisemman historian mukaan ei ole muuta tehty kuin määräaikais huollot.
Vekkulissa paljon halvemmat huollot kuin a4 tai passateissa. Esim jakopää remppaa ei opelissa ole koskaan kun ketjulla. Kun taas jossakin passatissa jakopää+ isohuolto on merkkiliikeessä toista tonnia.

Siinäpä vertailua kahden saksalaisen välillä, meidän perheessä.

Jos omakohtaisesti pitäisi listata merkit joita eniten korjataan ja otetaan vaikka 2000 ja uudemmat mallit. Niin karkea lista on seuraava
Vag-konsernin autot. Alusta ja jarruosat, mysteerisiä häiriövaloja
Ranskalaiset.Sähköosat
Volvo.Alusta
Fiat.Kaikenlaista

En muistakaan milloin olisi ollut selkeä vian takia 2000 tai uudempi Honda,Madza tai Opel. Nyt on pakkasella pari diesel avensista hyytyny mutta kummassakin on ilmeisesti vikana polttoaine suodattimen jäätyminen joten sitä ei oikein kunnon viaksi sanoa kun voi olla vaihtamattomuuden syytäkin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on nyt ollut vuoden ja pari kuukautta -97 Vectra eikä oo mitään vikoja ollut.
Sulla on käyny säkä. Ostit varmaan mun vanhan auton. Korjaan, ajoneuvon. Se oli -97 Vectra ja siinä ei muuta ollutkaan kun vikaa vikaa vikaa. Tosin suurin osa ihan kuluvia osia, mutta vittu sitä tuli laitettua. Siksi epäilen, että ostit sen, kun siinä ei yksinkertaisesti voinut olla enää mitään, mikä hajoaisi. :D

No joo. Mulla ollu nyt puolitoista vuotta -01 Opel Astra. Vikoja nolla. Moottorin vikavalo syttyi pariksi päiväksi parisen viikkoa sitten ja lambda paljastui syyksi. Oli kuitenkin todennäköisesti vain karstoittunut ja meni ohi pienellä polkemisella. Ei ole kiusannut sen jälkeen.
 
Sulla on käyny säkä. Ostit varmaan mun vanhan auton. Korjaan, ajoneuvon. Se oli -97 Vectra ja siinä ei muuta ollutkaan kun vikaa vikaa vikaa. Tosin suurin osa ihan kuluvia osia, mutta vittu sitä tuli laitettua. Siksi epäilen, että ostit sen, kun siinä ei yksinkertaisesti voinut olla enää mitään, mikä hajoaisi. :D

No joo. Mulla ollu nyt puolitoista vuotta -01 Opel Astra. Vikoja nolla. Moottorin vikavalo syttyi pariksi päiväksi parisen viikkoa sitten ja lambda paljastui syyksi. Oli kuitenkin todennäköisesti vain karstoittunut ja meni ohi pienellä polkemisella. Ei ole kiusannut sen jälkeen.

No nuo 90luvun vekkulit olikin susia. Mutta jos vaikka otetaan 2000 ja uudemmat autot niin asia on aivan eri.

Monessakin autossa esim. yariksissa tulee pelkällä kaupunki ajolla ja varsinkin sellaisella köröttelyllä moottorin vikavalojen ilmoituksia. Yleensä korjaantuu sillä kun antaa hieman kenkää motarilla. Ja muistinkin että kerran oli meidänkin astrassa merkkivalo ja testeri juuri herjasi lambdasta mutta pikku kierros motarilla kuittasi sen.
2 yleisintä vikaa pakokaasutestissä on pakoputken vuoto tai karstottuminen. Erittäin paljon uudehkoja autoja joissa kuskina +60 mummo/pappa tai muuten vaan auto kauppakassina. Ja kaikissa pakokaasu arvot kohdillaan kun asentaja tai mä on käynnyt ajamassa lenkin motarilla.

Volkkarin uudemmassa ventossa on kanssa paljon tuota merkkivalo vikaa joka korjaantuu säännöllisellä karstan pois ajo lenkillä.
 
Muutama auto ollut:

Nissan micra, 89, 1,0l. 170-190tkm.
2x kytkin, vaihdekeppi irtosi ja putosi pakoputken päälle, ruostu läpi pohjasta, ruostu takalokakaaret, pakoputki läpipaska, moottorissa jotain vikaa.

Toyota corolla, 91, 1,3l. Söi öljyä litran tuhannella. Ajoin n.10 000tkm.

Mazda 626 98 1,8l. Ajettu 180tkm --> 223 tkm. Ei mitään vikoja
Toyota avensis 98 1,6l. Ajettu 180tkm 230tkm. Ei vikoja.
 
Voiko tähän nyt muuta sanoa kun että alla on -02 hb corolla 1,6 bensakoneella ja ei voi kun ihmetellä laatua. 227000 on pk-seudulla rallateltu ja öljyn sekä j-palojen lisäksi on juuri vaihdettu j-levyt molempiin päihin. Uskokaa tai älkää, mutta ainut vitutuksen aihe on polttimoiden suht tiheä vaihtoväli. Mitään muuta "vikaa" ei ole ollut. 120000 jälkeen eiedes määräaikaishuoltoja/-tarkastuksia tehty... Voi olla tylsä työvälina, mutta mm. mazdasta on tosi kehnoja kokemuksia, joten en ihan sokeana luota japskeihin kuitenkaan.
 
Laatu on muutakin kuin pelkkä vikatiheys.

Todellakin!! Tämä sen kiteytti. Ikinä en itse Corollaa tai Avensista omaksi osta! No ok, olen yhden Corollan omistanut, mutta toista ei tule.

Aika rankkaa silti sellainen yleinen jaottelu, että jos haluat vikaantumattoman auton, ostat japsin ja jos haluat tyyliä ja mukavuutta niin ostat Premium-saksalaisen. Merkkejä on monia ja varmasti löytyy jokaiselle sopiva paketti.
Itse toivon vielä joskus omistavani jonkun kivan Mersun. BMW ei ole jostain syystä ikinä kolahtanut, vaikka melkein sellaisen kerran ostinkin. Halvanoloinen oli sisältä, vaikka hintaa oli päälle 40k€. Eikä ollut bensaturboon varaan ja sellainen on mulle pakollinen.
 
Tässä nyt kun on kovasti tullut puhuttua pahaa saksalaisista niin puhutaan lisää. Onko kokemuksia -97-00 A4 quattro 1.8t/ eri V6set? Voi laittaa hyviäkin ominaisuuksia.. Siis: kannattaako hannkia, jos haluaa nelivetohenkilöauton?
 
Nimen omaan! Laatu on sitä, että ostos täyttää ostajan odotukset. Miksi muuten autotesteissä sama muovi on japskeissa halvan oloista ja sakuissa premiumia? Tätä on tullut ihmetltyä joskus...



Niin, ja toisille laatu on sitä, että siinä kotterossa on mahollisimman vähän mitään vikoja, eli ns. perusvarma menopeli. Toki ihmisillä on ja saa olla erilaisia laatukäsityksiä. Ja niin varmaan on autonvalmistajillakin...

Ja monta sivu sitten oli kaiken maailman lehtien vertailutuloksia. Tarviiko siihen muuta kun vähän maalaisjärkeä, jotta voi sanoa että japsit nyt vaan on niitä luotettavimpia autoja.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom