Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
300C CRD, olisko tuolloin ollut ~80000 km? Ei saksalainen, mutta käytännössä Mersun tekniikka kokonaisuudessaan.Merkki ja malli? Paljon ajettu?
Tästä muistuikin mieleeni essonbaarijuttu jonka mukaan Toyotalla olisi politiikkana korjailla määräaikaishuoltojen yhteydessä huolto-ohjelmaan kuulumattomia juttuja, kuten uusien mallien lastentauteja, vaihtaa huonoksi havaittuja kilkkeitä (laatuerot alihankkijoiden välillä) ja sen sellaista, ennen kuin ne hajoaa/asiakas huomaa vikoja.Tuntuu, että ihmisillä on käsitys että Toyota on huoltovapaa ja täysin vikavapaa-auto. Henkilökohtaisesti luulen, että näiden Hojotojen omistajat ovat vain pitäneet pienempää meteliä vioista. Näistä Toyotan vioista voi jokainen kyädä lukemassa enemmän autofoorumeilta ja yllätys yllätys, niissäkin on vikoja!
Totta helvetissä autoissa on vikoja, on se sitten kenen valmistama tahansa. Kyse on siitä, että monen laatuvertailun mukaan niissä nyt vaan on vähemmän vikoja. Ja mitä pienemmän metelin pitämiseen tulee, niin taitaa juuri nämä BMW- ja Mersumiehet olla kaikkein hiljaisimpia. Eihän parhaassa voi vikoja olla.Tuntuu, että ihmisillä on käsitys että Toyota on huoltovapaa ja täysin vikavapaa-auto. Henkilökohtaisesti luulen, että näiden Hojotojen omistajat ovat vain pitäneet pienempää meteliä vioista. Näistä Toyotan vioista voi jokainen kyädä lukemassa enemmän autofoorumeilta ja yllätys yllätys, niissäkin on vikoja!
Totta helvetissä autoissa on vikoja, on se sitten kenen valmistama tahansa. Kyse on siitä, että monen laatuvertailun mukaan niissä nyt vaan on vähemmän vikoja. Ja mitä pienemmän metelin pitämiseen tulee, niin taitaa juuri nämä BMW- ja Mersumiehet olla kaikkein hiljaisimpia. Eihän parhaassa voi vikoja olla.
Tai sitten juuri sen takia ei viitsitä paljoa huudella, vittuiluahan siitä sais osakseen jos tuolla hinnalla ei toimivaa autoa saa :DNo itse luulen, että BMW - Mersumiehet huutavat eniten, koska odottivat saavansa 50 000 - 60 000e hinnalla täysin vikavapaan auton.
Nuo mainitsemasi viat ovat osissa, jotka ovat "alihankkijan tekniikkaa". Eri mantereella ja eri merkillä voi helpostikin olla eri alihankkijat. Ja onhan tuo 300 vanhaa E-klassea niin paljon painavampikin, että niveliä varmasti kuluu. Tokihan vikoja varmasti Mersuissakin löytyy, mutta turha Chryslerin vikoja Mersun piikkiin on laittaa.300C CRD, olisko tuolloin ollut ~80000 km? Ei saksalainen, mutta käytännössä Mersun tekniikka kokonaisuudessaan.
siis mikä on kallista? Huoltaminen ja ylläpito? Tuossahan sanot samalla että vain 2x polttimot joutunut vaihtamaan :D
Joo, en sanonutkaan pikkuosien olevan suoraan Mesestä. Joku nälkäpalkalla toimiva hinkuvintiaani nekin on kyhännyt. Tarkoitin tekniikalla lähinnä moottoria, vaihdelaatikkoa yms.Nuo mainitsemasi viat ovat osissa, jotka ovat "alihankkijan tekniikkaa". Eri mantereella ja eri merkillä voi helpostikin olla eri alihankkijat. Ja onhan tuo 300 vanhaa E-klassea niin paljon painavampikin, että niveliä varmasti kuluu. Tokihan vikoja varmasti Mersuissakin löytyy, mutta turha Chryslerin vikoja Mersun piikkiin on laittaa.
Tästä muistuikin mieleeni essonbaarijuttu jonka mukaan Toyotalla olisi politiikkana korjailla määräaikaishuoltojen yhteydessä huolto-ohjelmaan kuulumattomia juttuja, kuten uusien mallien lastentauteja, vaihtaa huonoksi havaittuja kilkkeitä (laatuerot alihankkijoiden välillä) ja sen sellaista, ennen kuin ne hajoaa/asiakas huomaa vikoja.
Mies847 tossa sanoikin, että ei niistä viitsitä huudella, ettei muut ala vittuilla. Samaa kieltä puhuvat nämä laatuvertailut. Auto on vikatilastojen puolivälissä, mutta käyttäjät tyytyväisimpiä.No itse luulen, että BMW - Mersumiehet huutavat eniten, koska odottivat saavansa 50 000 - 60 000e hinnalla täysin vikavapaan auton.
Ylipäätään jostain yksittäisestä viasta repeileminen on ihan turhaa oli sen auton merkki mikä tahansa. Täysin vikavapaata autoa ei olekkaan ja näytti tilastot mitä hyvänsä (tässäkin ketjussa linkitetty IS:n tutkimus kertoo ettei se japani vs. saksa ole niin yksioikoinen juttu) niin aina voi kohdalle osua ongelmia (vaikka kuinka hankkisi Priuksen niitä välttääkseen); itsellä rupeaa pulssi nousemaan vasta siinä vaiheessa kun niitä ongelmia ei saada fiksusti ja nopsasti korjattua ja siinä kohtaahan huoltoliikkeellä onkin suuri merkitys merkitys sen suhteen vaikuttaako auto laadukkaalta vai ei. Ex-muijalla Audi A4 oli jatkuvasti sähkövikainen ja pk-seudun Audi Centerit eivät saaneet hommaa täysin skulaamaan koskaan ja oma Audi A3 meni 3 vuotta 0:lla ongelmalla. Onko Audi nyt paska vai hyvä merkki vai oliko/onko noi uudet Audi Centerin autosähkömiehet vaan olleet kädettömiä tai varustettu riittämättömillä ohjeilla?No itse luulen, että BMW - Mersumiehet huutavat eniten, koska odottivat saavansa 50 000 - 60 000e hinnalla täysin vikavapaan auton.
Tai sitten (ihan vaan teoriassa) niissä autoissa on jotain muutakin kuin korkea hinta joka saa käyttäjät antamaan pikkuviat anteeksi. Audi Quattro sai kummasti hymyn huulille paskassa talvikelissä; Dacia Sandero tuskin aiheuttaa vastaavia tuntemuksiä kenellekään muulle kuin James Maylle.Powerhousu sanoi:Mies847 tossa sanoikin, että ei niistä viitsitä huudella, ettei muut ala vittuilla. Samaa kieltä puhuvat nämä laatuvertailut. Auto on vikatilastojen puolivälissä, mutta käyttäjät tyytyväisimpiä.
Aivan. Ja samasta syystä niistä vioista ei puhuta, kun "Ei tässä mitään isoa ole ollut". Toyota kuskilla taas auto on pelkkä kulkuväline, jolla ajamisesta tuskin suurempaa nautintoa saa, niin kaikki viatkin vituttaa vielä enemmän.Tai sitten (ihan vaan teoriassa) niissä autoissa on jotain muutakin kuin korkea hinta joka saa käyttäjät antamaan pikkuviat anteeksi.
Tuntuu, että ihmisillä on käsitys että Toyota on huoltovapaa ja täysin vikavapaa-auto. Henkilökohtaisesti luulen, että näiden Hojotojen omistajat ovat vain pitäneet pienempää meteliä vioista. Näistä Toyotan vioista voi jokainen kyädä lukemassa enemmän autofoorumeilta ja yllätys yllätys, niissäkin on vikoja!
90-luvun riisikipoilla ajellaan vieläkin paljon, jännä nähä ajetaanko uusilla Bemareilla 20 vuoden päästä, jos uusissa autoissa on isoja vikoja jo nyt.
Jep, varmasti kaikilla merkeillä on jotain tuollaisia, mutta lähinnä oli kyse siitä millä mittakaavalla niitä tehdään -> Toyotalla se lista olisi pidempi, koska jos tuo essonbaari-juttu nyt ylipäätään paikkansa pitää, niin ainakaan VW (Audi, Seat, Skoda) ei tee vastaavalla kaavalla noita. Ihan omien ja frendien autojen perusteella, ko. merkkien huoltopuolella duunissa olevien tuttujen kautta kuultuna.Normaalia toimintaa kaikilla auto- ja prätkämerkeillä. Jos on vika josta ei ole välitöntä vaaraa niin turha tehdä mitään virallisia takaisinkutsuja. Pikkuviat voi korjailla sitten vuosihuoltojen yhteydessä aikanaan.
Kilven tai rungon numerolla pitäisi valmistajan huoltosysteemin sylkäistä kohteet, jos vain on merkkihuollolla systeemit käytössä ja kiinnostaa huollon yhteydessä vilkaista.
Prätkähuollossa nuo tehdyt fiksit on merkattu jopa huoltokirjaankin, joten eivät ole olleet mitään suuria salaisuuksia.