Saksalainen auto - ei enää ikinä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuntuu, että ihmisillä on käsitys että Toyota on huoltovapaa ja täysin vikavapaa-auto. Henkilökohtaisesti luulen, että näiden Hojotojen omistajat ovat vain pitäneet pienempää meteliä vioista. Näistä Toyotan vioista voi jokainen kyädä lukemassa enemmän autofoorumeilta ja yllätys yllätys, niissäkin on vikoja!
Tästä muistuikin mieleeni essonbaarijuttu jonka mukaan Toyotalla olisi politiikkana korjailla määräaikaishuoltojen yhteydessä huolto-ohjelmaan kuulumattomia juttuja, kuten uusien mallien lastentauteja, vaihtaa huonoksi havaittuja kilkkeitä (laatuerot alihankkijoiden välillä) ja sen sellaista, ennen kuin ne hajoaa/asiakas huomaa vikoja.

Todellinen laatuhan tuossa ei oikeastaan parane, mutta asiakkaan kantilta tietysti hyvä homma.
 
No ihmisillä on harrastuksia se on selvää. Ja onhan se auton joka päiväinen kiillotus/pesu ja siinä suuremman ajan viettäminen kuin kotonaan ja suuremman rahan sijoittaminen kuin asumiseen harrastus. Mutta joku fanaattisuus juuri tuossa 18-25 ikäluokkaisten harrastuksensa puolustelussa vaan niin herkästi saa sen harrastuksen kuulostamaan juuri siltä jatkeen ja imagon ylläpidolta. Näen päivittäin niitä sällejä joilla on elämä kiinni siinä bemarissa tai audissa ja kaikki rahat menevät sen ylläpitoon kun imagosta ei voi tinkiä. Pahimmillaan kun joku ongelma tulee auton kanssa ja siitä tulee lisäkuluja tai se on varikolla viikkon niin itkua melkein vääntävät. Sekä sääliksi käy niitä junnuja jotka ovat velalla ostaneet sen bemarin jne ja liian tiukalla maksuohjelmalla sitä sitten maksavat takaisin. Huvittaa aina huoltsikan kassalla kun maksetaan tankkausta hienoon bemariin tyyliin, saisko 3euroa tuolla visa electronilla ja 2euroa käteisellä.
 
Tuntuu, että ihmisillä on käsitys että Toyota on huoltovapaa ja täysin vikavapaa-auto. Henkilökohtaisesti luulen, että näiden Hojotojen omistajat ovat vain pitäneet pienempää meteliä vioista. Näistä Toyotan vioista voi jokainen kyädä lukemassa enemmän autofoorumeilta ja yllätys yllätys, niissäkin on vikoja!
Totta helvetissä autoissa on vikoja, on se sitten kenen valmistama tahansa. Kyse on siitä, että monen laatuvertailun mukaan niissä nyt vaan on vähemmän vikoja. Ja mitä pienemmän metelin pitämiseen tulee, niin taitaa juuri nämä BMW- ja Mersumiehet olla kaikkein hiljaisimpia. Eihän parhaassa voi vikoja olla.
 
Totta helvetissä autoissa on vikoja, on se sitten kenen valmistama tahansa. Kyse on siitä, että monen laatuvertailun mukaan niissä nyt vaan on vähemmän vikoja. Ja mitä pienemmän metelin pitämiseen tulee, niin taitaa juuri nämä BMW- ja Mersumiehet olla kaikkein hiljaisimpia. Eihän parhaassa voi vikoja olla.

No itse luulen, että BMW - Mersumiehet huutavat eniten, koska odottivat saavansa 50 000 - 60 000e hinnalla täysin vikavapaan auton.
 
Tuokin että sanotaan " Luulitko ettei saksalaisessa autossa ole vikaa?"

EN! Mutta alkaa harmittamaan että tutulla primerassaan 1 sähköikkuna tiltannnut + käsijarru toimii miten lystää. JA NUO AJALTA 4V

Itsellä mennyt kaikki ikkunat jumiin joiden korjaamisesta 250e lasku. käsijarru ollut mikään erinomainen alkujaankaan. + jo aijemmin mainittua vikaa.

"Toyota miehet eivät mainitse vikoja" Ai näin se oli? kumma kun ne vikoja piilottelevat autoilijat tutuissa ovat näitä bmw/audi linjan miehiä.

Sitten se näiltä -92 kuultua " Ajettavuus jossain 80-94 saksalaisessa niin eri luokkaa kuin jossaa japsikipossa" Mitä itse voin sanoa niin jo 1998 honda accordi aivan samaa tasoa, mitä nyt veltohko ohjaus. Tai 2000vm corolla joka vastaa jo aika paljon tota omaa bemaria. Kyllä noi vaa jatkeeksi ostetaan tietääkseni.
 
On muuten aina niin hauskaa että harvempi minkään merkin kannattajakunta osaa katsoa tilannetta puolueettomasti. Aiemmin jopa pösön omistaneena forumilla kehuttiin kyseistä mallia maasta taivaaseen, vaikka vikalista oli loputtoman pitkä ja sitä samaa se oli kaikilla.
Jokainen tietysti valitsee autonsa omien kriteerien perusteella, itsellä ei ole ainakaan vielä niin paljon rahaa että haluaisin maksaa ensin bemarin logosta autokaupassa ja vielä lisää jokaisella korjaamokäynnillä. Tältähän voi hyvinkin säästyä melkein joka merkin osalla, jos sitä autoa pidetään vain pari vuotta ja ajetaan se 20-30tkm vuodessa. Jos taas samalla autolla aiotaan ajaa vaikkapa 200tkm, niin luulisi jo korjamokäyntien määrän ja laskujen summien kiinnostavan.

No itse luulen, että BMW - Mersumiehet huutavat eniten, koska odottivat saavansa 50 000 - 60 000e hinnalla täysin vikavapaan auton.
Tai sitten juuri sen takia ei viitsitä paljoa huudella, vittuiluahan siitä sais osakseen jos tuolla hinnalla ei toimivaa autoa saa :D
 
Itsellä pikku BMW 116, ja kilometrejä 65000 mittarissa.Tähän asti auto seisonu telakalla suuttimien takia, ja viimeinen syy ajon keskeytymiseen löytyi puolista, ja remontti oli taas edessä. En tiedä muiden kokemuksia, mutta vuoden 2007 joulukuussa käyttöön otettu auto ja bmw tuo minulle ainakin mielikuvan luotettavasta kulkupelistä. Taitaa olla moinen haave nykybemareiden omistajille kaukainen haave. Muuten jos vertaa kyseistä autoa esim. Volvon C30 1.6d malliin, mistä on myös kokemuksia, on ajettavuus aivan toista luokkaa. Volvossa kytkin kuin kuminauha, ja ohjaus traktorimaisesta tuntumasta huolimatta isoine ratteineen aivan tunnoton.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
300C CRD, olisko tuolloin ollut ~80000 km? Ei saksalainen, mutta käytännössä Mersun tekniikka kokonaisuudessaan.
Nuo mainitsemasi viat ovat osissa, jotka ovat "alihankkijan tekniikkaa". Eri mantereella ja eri merkillä voi helpostikin olla eri alihankkijat. Ja onhan tuo 300 vanhaa E-klassea niin paljon painavampikin, että niveliä varmasti kuluu. Tokihan vikoja varmasti Mersuissakin löytyy, mutta turha Chryslerin vikoja Mersun piikkiin on laittaa.
 
siis mikä on kallista? Huoltaminen ja ylläpito? Tuossahan sanot samalla että vain 2x polttimot joutunut vaihtamaan :D

Siis käyttöauton huollot ei halpoja, eikä varaosat. Bensaa vie liikaa. Nuo 2 polttimoa on siis vaihdettu vuosihuoltojen sivussa. Siis muuta vikaa ei ole ollut ku 2 poltinta. Huollot ei ole vikoja vaan ihan normaaleja vuosihuoltoja kerran vuodessa. Joko ymmärsit?
 
Nuo mainitsemasi viat ovat osissa, jotka ovat "alihankkijan tekniikkaa". Eri mantereella ja eri merkillä voi helpostikin olla eri alihankkijat. Ja onhan tuo 300 vanhaa E-klassea niin paljon painavampikin, että niveliä varmasti kuluu. Tokihan vikoja varmasti Mersuissakin löytyy, mutta turha Chryslerin vikoja Mersun piikkiin on laittaa.
Joo, en sanonutkaan pikkuosien olevan suoraan Mesestä. Joku nälkäpalkalla toimiva hinkuvintiaani nekin on kyhännyt. Tarkoitin tekniikalla lähinnä moottoria, vaihdelaatikkoa yms.

Ei saisi siitäkään huolimatta nivelet kulua tuosta vain noinkin uudehkossa autossa. Katsastusäijä mainitsi vielä päälle, että jossain Nissanin mallissa on ihan krooninen vika että nivelet kuluu äkkiseltään. Ja niissä taisi kyseinen vika ilmetä lyhyemmässä ajassa.

Väistämätön totuus on kuitenkin se, että laatuun ei kannata panostaa valmistajien osalta tietyn rajapyykin ohi, ettei markkinoille pääse "liian kestäviä" autoja. Sama homma kodinkoneissa yms. Eikä siis liika elektroniikka ole todellakaan ainut selitys näille vioille.
 
Tästä muistuikin mieleeni essonbaarijuttu jonka mukaan Toyotalla olisi politiikkana korjailla määräaikaishuoltojen yhteydessä huolto-ohjelmaan kuulumattomia juttuja, kuten uusien mallien lastentauteja, vaihtaa huonoksi havaittuja kilkkeitä (laatuerot alihankkijoiden välillä) ja sen sellaista, ennen kuin ne hajoaa/asiakas huomaa vikoja.

Normaalia toimintaa kaikilla auto- ja prätkämerkeillä. Jos on vika josta ei ole välitöntä vaaraa niin turha tehdä mitään virallisia takaisinkutsuja. Pikkuviat voi korjailla sitten vuosihuoltojen yhteydessä aikanaan.

Kilven tai rungon numerolla pitäisi valmistajan huoltosysteemin sylkäistä kohteet, jos vain on merkkihuollolla systeemit käytössä ja kiinnostaa huollon yhteydessä vilkaista.

Prätkähuollossa nuo tehdyt fiksit on merkattu jopa huoltokirjaankin, joten eivät ole olleet mitään suuria salaisuuksia.
 
No itse luulen, että BMW - Mersumiehet huutavat eniten, koska odottivat saavansa 50 000 - 60 000e hinnalla täysin vikavapaan auton.
Mies847 tossa sanoikin, että ei niistä viitsitä huudella, ettei muut ala vittuilla. Samaa kieltä puhuvat nämä laatuvertailut. Auto on vikatilastojen puolivälissä, mutta käyttäjät tyytyväisimpiä.
 
No itse luulen, että BMW - Mersumiehet huutavat eniten, koska odottivat saavansa 50 000 - 60 000e hinnalla täysin vikavapaan auton.
Ylipäätään jostain yksittäisestä viasta repeileminen on ihan turhaa oli sen auton merkki mikä tahansa. Täysin vikavapaata autoa ei olekkaan ja näytti tilastot mitä hyvänsä (tässäkin ketjussa linkitetty IS:n tutkimus kertoo ettei se japani vs. saksa ole niin yksioikoinen juttu) niin aina voi kohdalle osua ongelmia (vaikka kuinka hankkisi Priuksen niitä välttääkseen); itsellä rupeaa pulssi nousemaan vasta siinä vaiheessa kun niitä ongelmia ei saada fiksusti ja nopsasti korjattua ja siinä kohtaahan huoltoliikkeellä onkin suuri merkitys merkitys sen suhteen vaikuttaako auto laadukkaalta vai ei. Ex-muijalla Audi A4 oli jatkuvasti sähkövikainen ja pk-seudun Audi Centerit eivät saaneet hommaa täysin skulaamaan koskaan ja oma Audi A3 meni 3 vuotta 0:lla ongelmalla. Onko Audi nyt paska vai hyvä merkki vai oliko/onko noi uudet Audi Centerin autosähkömiehet vaan olleet kädettömiä tai varustettu riittämättömillä ohjeilla?

Oma BMW oli viime viikolla 25k huollossa ja siellä samalla löytyi varsin vmäinen öljynpinnan sensorivika ja muutaman tunnin mittaiseksi suunniteltu huolto venyi softapäivityksineen noin vuorokaudeksi. Hommasta ei jäänyt lainkaan paskan maku, koska liike/huollosta vastannut henkilö hoiti homman todella asiallisesti ja lisäksi toimitti auton seuraavana aamuna toiselle puolelle kaupunkia.

Powerhousu sanoi:
Mies847 tossa sanoikin, että ei niistä viitsitä huudella, ettei muut ala vittuilla. Samaa kieltä puhuvat nämä laatuvertailut. Auto on vikatilastojen puolivälissä, mutta käyttäjät tyytyväisimpiä.
Tai sitten (ihan vaan teoriassa) niissä autoissa on jotain muutakin kuin korkea hinta joka saa käyttäjät antamaan pikkuviat anteeksi. Audi Quattro sai kummasti hymyn huulille paskassa talvikelissä; Dacia Sandero tuskin aiheuttaa vastaavia tuntemuksiä kenellekään muulle kuin James Maylle.
 
Tai sitten (ihan vaan teoriassa) niissä autoissa on jotain muutakin kuin korkea hinta joka saa käyttäjät antamaan pikkuviat anteeksi.
Aivan. Ja samasta syystä niistä vioista ei puhuta, kun "Ei tässä mitään isoa ole ollut". Toyota kuskilla taas auto on pelkkä kulkuväline, jolla ajamisesta tuskin suurempaa nautintoa saa, niin kaikki viatkin vituttaa vielä enemmän.

En siis ota mitään kantaa siihen mikä siinä autossa on hienoa ja laadukasta tai mitä kukakin autolta hakee. Esitin mielipiteeni siitä minkä merkin omistajat ovat hiljaisimpia ja minkä avoimimpia.
 
Tuntuu, että ihmisillä on käsitys että Toyota on huoltovapaa ja täysin vikavapaa-auto. Henkilökohtaisesti luulen, että näiden Hojotojen omistajat ovat vain pitäneet pienempää meteliä vioista. Näistä Toyotan vioista voi jokainen kyädä lukemassa enemmän autofoorumeilta ja yllätys yllätys, niissäkin on vikoja!



Joopa joo, ihmisethän ihan oikeesti varmaan luulee, että on olemassa jotain huoltovapaita ja vikapaita autoja... :rolleyes:

Eikä tarvita mitään autofoorumeita tai lehtien vertailuja. Tarvitaan vaan vähän tietämystä "automaailmasta" niin jokainen voi sanoa, että eihän noissa japseissa mitään suurempaa vikaa juuri ole, ja ovat pirun luotettavia. Eri asia on jotkut normaalit pikkuviat, kun taas käyttää jotain Bemaria jatkuvasti huollossa jonkun sähköjen, moottorin yms. päivitysten takia. Se pistää vituttamaan ja rahaa palaa.

90-luvun riisikipoilla ajellaan vieläkin paljon, jännä nähä ajetaanko uusilla Bemareilla 20 vuoden päästä, jos uusissa autoissa on isoja vikoja jo nyt.
 
Zone-sarja -42%
90-luvun riisikipoilla ajellaan vieläkin paljon, jännä nähä ajetaanko uusilla Bemareilla 20 vuoden päästä, jos uusissa autoissa on isoja vikoja jo nyt.

totta kyllä. raju faktahan se tosiaan on, että mitä vähemmän särkyvää, sen vähemmän korjattavaa. nykyisin kuulee uusissa autoissa olevan enemmän ja enemmän sähköihin ja tietokoneeseen liittyvää vikaa, joita ei edes uskalla mennä kotitallissaan räpläämään vaikka saattaisi toimissaan onnistuakin. varsinkin jos autoa ei ole aikaa pitää levällään kovin monta päivää.

sellaiseen tässä on myös havahtunut, että on tullut aina pidettyä 2000-luvun autoja ns. "uusina" autoina, mutta osa niistähän saattaa pian olla saatana kymmenen vuotta vanhoja!
 
Normaalia toimintaa kaikilla auto- ja prätkämerkeillä. Jos on vika josta ei ole välitöntä vaaraa niin turha tehdä mitään virallisia takaisinkutsuja. Pikkuviat voi korjailla sitten vuosihuoltojen yhteydessä aikanaan.

Kilven tai rungon numerolla pitäisi valmistajan huoltosysteemin sylkäistä kohteet, jos vain on merkkihuollolla systeemit käytössä ja kiinnostaa huollon yhteydessä vilkaista.

Prätkähuollossa nuo tehdyt fiksit on merkattu jopa huoltokirjaankin, joten eivät ole olleet mitään suuria salaisuuksia.
Jep, varmasti kaikilla merkeillä on jotain tuollaisia, mutta lähinnä oli kyse siitä millä mittakaavalla niitä tehdään -> Toyotalla se lista olisi pidempi, koska jos tuo essonbaari-juttu nyt ylipäätään paikkansa pitää, niin ainakaan VW (Audi, Seat, Skoda) ei tee vastaavalla kaavalla noita. Ihan omien ja frendien autojen perusteella, ko. merkkien huoltopuolella duunissa olevien tuttujen kautta kuultuna.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom